X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 22 van de 23 EersteEerste ... 1220212223 LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 440 van de 452
  1. #421

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Zijn er nog fans die het park de afgelopen dagen bezocht hebben?

    Het lijkt er op dat de zone (brug) tussen Tiki Waka en Cot geopend werd. Verder lijken er nieuwe vuilbakken (zoals de vorig jaar getoonde "Exotic world" vuilbakken uit Walibi Rhône Alpes) toegevoegd te zijn:




    Wordt dit een deel van de verlichting?


  2. #422

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nieuw fontijneffectje ook gezien trouwens (net voor de airtime heuveltjes).

    Btw, weet iemand wat ze met het oude treinstation gaan doen daar? Het staat er nog volledig onaangeroerd bij?
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #423

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Nieuw fontijneffectje ook gezien trouwens (net voor de airtime heuveltjes).

    Btw, weet iemand wat ze met het oude treinstation gaan doen daar? Het staat er nog volledig onaangeroerd bij?
    Het lijkt me te klein voor een spookhuis, maar eerlijk gezegd lijken de botsauto's ook te klein voor een spookhuis.

  4. #424

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het lijkt me te klein voor een spookhuis, maar eerlijk gezegd lijken de botsauto's ook te klein voor een spookhuis.
    Ah, goed punt, een tijdelijk dan, voor halloween? Zou wel vet zijn, een spookhuis in Tiki-thema (sjamanen-stijl enzo?)

    Nu, ze moeten sowieso Project Z vervangen, dus why not. (En kwa spreiding kan het ook wel ten goede komen.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  5. #425

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Zo'n stationsgebouw is toch ook niet klein te noemen? Een treintje uit Walibi (vroeger dan) is toch al gerust 20 meter. Wanneer je dan een gebouw hebt van 20m op pakweg 15m heb je toch een aardige oppervlakte.

    Zeker als je kijkt naar Tuf Tuf Club, dat is niet veel groter. Ook hier kan de wachtrij gerust buiten gemaakt worden. Ze kunnen doorheen die groene voorzieningen iets regelen of op de paden en het toegangspad naar het station.

  6. #426

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Lampen zijn lampen uit de action momenteel te koop voor 9,99 euro. Ik denk dus niet dat het die zullen worden in het park.

  7. #427

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nieuwe zomerse plaatjes:













    Dit en meer: https://www.facebook.com/FanClubWalibi/

  8. #428

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Als de volgende themagebieden ook zo aangepakt gaan worden... petje af dan hoor! Prachtig dit!

  9. #429

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het lijkt me wel echt een sfeervolle zone die het thematisch niveau in Walibi weer naar een hoger level tilt. Dat masterplan lijkt veelbelovend door dit eerste aspect! De baan zelf spreekt mij, gebaseerd op de onride video's, wat minder aan. Precies meer braksection dan baan. Kan bedriegen natuurlijk, zal het pas echt weten als ik er eens inzit.

  10. #430

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Het lijkt me wel echt een sfeervolle zone die het thematisch niveau in Walibi weer naar een hoger level tilt. Dat masterplan lijkt veelbelovend door dit eerste aspect! De baan zelf spreekt mij, gebaseerd op de onride video's, wat minder aan. Precies meer braksection dan baan. Kan bedriegen natuurlijk, zal het pas echt weten als ik er eens inzit.
    is ook zo hoor ;-)

  11. #431

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het is ondertussen een maand geleden dat ik Exotic World mocht aanschouwen, maar ik blijf mij verbazen over de gedetailleerde en professionele afwerking van het hele gebied. Zelfs tot zitbanken en vuilnisbakken toe. Ik had vrij hoge verwachtingen, wat ik ergens gevaarlijk vond, maar Walibi Belgium heeft zelfs mijn verwachtingen overtroffen.

    Wat kijk ik uit naar volgend jaar. Ali Baba is om één of andere reden altijd mijn favoriete themagebied geweest, dus ik ben erg benieuwd naar wat ze met dit gebied gaan uitsteken. Als ze zo trouw aan de concept-arts gaan blijven als bij Exotic World, dan ben ik eigenlijk voor 200% gerust dat dit zeker in orde gaat komen!

    Chapeau, Walibi Belgium!

  12. #432

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het ziet er echt gewoon mega mooi uit. En al die extra's die er zijn bijgekomen sinds ik er de laatste keer in de paasvakantie was en het zal zeker wel nog wat veranderen de komende jaren als de beplanting ook wat gegroeid is. Ook zie ik dat ze nu gestart zijn met de bamboe op de gevel van CoT te plaatsen. Hetgeen ik aan CoT wel mis is dat op die plaats het nog steeds het oude grijze asfalt is. Daarbij staan die lelijke blauwe verlichtingspalen er nog steeds, maar ik zie dit wel nog in orde komen. Al is het met de volgende uitbreiding aan die kant van het park in 2021. Dit pad loopt namelijk in één stuk door naar wat de nieuwe zone moet komen.

    Ik zit al te fantaseren hoe het er de volgende jaren in de andere delen van het park zal gaan uitzien. Dit park zal zoals het op deze manier bezig is zeker één van komende jaren mogen zeggen dat het meespeelt met de grote jongens

  13. #433

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Hoe mooi het allemaal ook is, de capaciteit van Tiki-Waka is een gigantisch pijnpunt op deze nieuwe zone. We zijn een week of 8 na de opening en de capaciteit van de baan ligt nog altijd op met moeite 300 man per uur. Dit kan je als park echt niet maken, zeker omdat de mogelijkheden naar 600 man per uur te gaan er wel zijn. Ieder park dat ik ken met dit type attractie maakt gebruik van de mogelijkheid om reeds eerder uit te stappen dan wanneer het wagentje helemaal vooraan het station staat. Blijkbaar kiest Walibi er bewust voor de capaciteit zeer laag te houden.

    Dit voorbeeld van een identieke baan in Djurs Sommerland maakt het duidelijk. Karretje rijden leeg naar de instapzone, in de eerste seconden zie je dat de mensen reeds eerder kunnen uitstappen. Om de capaciteit nog optimaler te benutten, kan er al gedispatched worden nog voor de volgende block vrij is, het karretje wacht dan even om het station uit te rijden en het volgende karretje kan al geladen worden. Het kan dus allemaal prima.



    In principe hadden ze beter een Big Apple besteld, die capaciteit ligt hoger. Het is extreem jammer dat Walibi ervoor gekozen heeft dat dat er maar op 1 plaats in- en uitgestapt kan worden. Zelfs op rustige dagen is er geen beginnen meer aan de wachtrij na 10h15.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 28-05-18 om 10:08.

  14. #434

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Walibi Belgium blijft voortdurend details toevoegen aan Exotic World. Challenge of Tutankhamon heeft ondertussen ook zijn langverwachte aankleding gekregen.







    Foto's: WalactuBelgium op Facebook

  15. #435

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Netjes.
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #436

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ziet er wel beter uit zo, al blijft het wel een lomp gebouw. Ik had veel liever gezien dat men zou werken met extra torentjes om het gebouw niet zo rechtlijnig te maken. Maar je hoort mij niet klagen, mooie vooruitgang dit!
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  17. #437

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nog meer theming (op komst):



    Bron: Facebook Walibi Band

  18. #438

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Nog meer theming (op komst):



    Bron: Facebook Walibi Band
    Die schuttingen schermen het pad naar het vroegere station af. Misschien mogen we daar een speciale attractie verwachten. Zoiets dat eigenlijk te klein is om de naam attractie te dragen. Misschien mogen we daar een gethemede picknickplek verwachten, of een walkthrough, een poppenscene, ...

    Wat ik wel vreemd vind is dat ze deze plakkaat niet aan Salsa Y Fiesta zetten. Het lijkt me logischer als ze daar de zone laten starten. Of misschien wachten ze daarmee nog tot de havenzone rond PU is afgewerkt en kijken ze hoever ze komt. Zoals ze bij CoT ook het pad nog niet gethemed hebben omdat dit moet aansluiten op de nieuwe paden van de Afrikazone.

  19. #439

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Hoe mooi het allemaal ook is, de capaciteit van Tiki-Waka is een gigantisch pijnpunt op deze nieuwe zone. We zijn een week of 8 na de opening en de capaciteit van de baan ligt nog altijd op met moeite 300 man per uur. Dit kan je als park echt niet maken, zeker omdat de mogelijkheden naar 600 man per uur te gaan er wel zijn. Ieder park dat ik ken met dit type attractie maakt gebruik van de mogelijkheid om reeds eerder uit te stappen dan wanneer het wagentje helemaal vooraan het station staat. Blijkbaar kiest Walibi er bewust voor de capaciteit zeer laag te houden.

    Dit voorbeeld van een identieke baan in Djurs Sommerland maakt het duidelijk. Karretje rijden leeg naar de instapzone, in de eerste seconden zie je dat de mensen reeds eerder kunnen uitstappen. Om de capaciteit nog optimaler te benutten, kan er al gedispatched worden nog voor de volgende block vrij is, het karretje wacht dan even om het station uit te rijden en het volgende karretje kan al geladen worden. Het kan dus allemaal prima.



    In principe hadden ze beter een Big Apple besteld, die capaciteit ligt hoger. Het is extreem jammer dat Walibi ervoor gekozen heeft dat dat er maar op 1 plaats in- en uitgestapt kan worden. Zelfs op rustige dagen is er geen beginnen meer aan de wachtrij na 10h15.
    Dat van dat uitstappen snap ik ook niet, zo echt veel verschil maken qua capaciteit. Gewoon een paar hekjes verzetten en het is mogelijk. Wat mij ook opviel zaterdag: al redelijkw at vandalisme in de wachtrij: touwen die loshingen, bamboo die afgebroken was

  20. #440

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Die kleine toevoegingen kan ik zeker appreciëren, en maken de zone ook heel wat levendiger! Ik dacht op Facebook ook een foto gezien te hebben van een soort muziekinstrumenten? Deze waren dan verwerkt in de maskers van de Tiki Zone. Kan iemand hier meer over kwijt? Is de fontein trouwens ook weer in werking?

    Inderdaad jammer dat het bord 'Welcome to Exotic World' zo ver staat van Salsa Y Fiesta, want deze past ergens ook wel in Exotic World. Echter vind ik het qua theming minder passen met de nieuwe exotische theming, en zou die ook eerst een make over moeten krijgen à la Octopus. Misschien voor in de toekomst? En dan ook het bord verplaatsen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •