X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 17 van de 23 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 452
  1. #321
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Buzzsaw is in elk geval volgens betrouwbare bron al gebruiksklaar, en normaal zal elke attractie, op Tiki-Waka na, bij seizoensstart operationeel zijn!
    Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.

  2. #322

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.
    Wat had je dan verwacht? 20 bakjes? Enkel Van Helsing (9), Gsengte Sau (7) en Vilda Musen (6) hebben meer wagens, alle andere Bobsled’s van Gerstlauer hebben er standaard 5 of minder ... Zoiets weet je op voorhand van een family coaster van dit type ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. 28-03-18, 18:36


  4. #323

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.
    Volgens mij is 5 bakjes niet zo abnormaal weinig?

    EDIT:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Wat had je dan verwacht? 20 bakjes? Enkel Van Helsing (9), Gsengte Sau (7) en Vilda Musen (6) hebben meer wagens, alle andere Bobsled’s van Gerstlauer hebben er standaard 5 of minder ... Zoiets weet je op voorhand van een family coaster van dit type ...
    Dat dus. En Van Helsings Factory heeft ook twee lifthills, dus is normaal dat die er een stuk meer heeft.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #324

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het klopt inderdaad dat meer bakjes in principe meer volk kunnen verzetten. Maar die logica blijft niet doorlopen als je er de baanlengte bijneemt. Het belangrijkste is dat er genoeg treintjes op de baan staan zodat het eerste bakje terug is tegen dat het laatste bakje het station uitrijdt. Ik denk dat vijf in dit geval zeker zou moeten volstaan.

    Bij Anubis staan er bijvoorbeeld ook maar 3 bakjes op de baan en zelfs daar staan die vaak te wachten in de remmen voor de uitstapzone.

  6. #325

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Een "betrouwbare bron" vertelde mij dat er maar VIJF bakjes komen op de nieuwe achtbaan. Dat wordt dus weer ERG lang aanschuiven.
    De meeste van deze banen hebben een capaciteit van 720 pp/h dus verwacht voor Tiki-Waka ongeveer hetzelfde. Anubis heeft met drie karretjes een capaciteit van 700 PP/H. Wat betekent dat meer karretjes niet altijd een verhoging geeft die enorm verschilt. Akkoord Anubis kan zes pp karretje vervoeren, maar toch.

  7. #326
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Theoretische capaciteit wordt zelden gehaald. Nu zal het waarschijnlijk ook maar zo zijn dat het enkel het eerste jaar superdruk zal zijn omdat het "een nieuwe achtbaan is". Daarna zullen de wachttijden wel weer normale proporties aannemen. Misschien is vijf inderdaad wel genoeg.

  8. #327

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Theoretische capaciteit wordt zelden gehaald. Nu zal het waarschijnlijk ook maar zo zijn dat het enkel het eerste jaar superdruk zal zijn omdat het "een nieuwe achtbaan is". Daarna zullen de wachttijden wel weer normale proporties aannemen. Misschien is vijf inderdaad wel genoeg.
    Bij Psyké wordt de theoretische capaciteit in de praktijk overschreden Maar daar werken ze ook wel serieus door, de operators lopen daar werkelijk de trein af ipv wandelen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #328

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Als Walibi dit jaar weer zo doorwerkt als vorig jaar halen ze zeker die theoretische capaciteit! Vorig jaar heb ik echt opgekeken naar het werktempo: trein Weerwolf al op de lift voor andere trein in de remmen vliegt, idem Vampire, ... Enkel het gemis van de derde trein bij Calamity Mine lag mij soms dwars.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  10. #329

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Bij Psyké wordt de theoretische capaciteit in de praktijk overschreden
    Ik heb weet van capaciteitsmetingen waarbij Anubis op 450 strandde. Dus het in de praktijk lager liggen is geen fabeltje.

  11. #330

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    For your information:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #331

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Als Walibi dit jaar weer zo doorwerkt als vorig jaar halen ze zeker die theoretische capaciteit! Vorig jaar heb ik echt opgekeken naar het werktempo: trein Weerwolf al op de lift voor andere trein in de remmen vliegt, idem Vampire, ... Enkel het gemis van de derde trein bij Calamity Mine lag mij soms dwars.
    Exact dit. Nu je het zegt, na de reactie op mijn TR van het zomerbezoek had ik tijdens mijn Halloweenbezoek (fandag) eens achteruit gekeken bij de remise en ik denk dat ik de derde trein daar achteraan heb zien staan. Iemand al enig idee waarom die niet reed eigenlijk?

    Bij de andere genoemde achtbanen sta ik elk jaar opnieuw echt versteld van de operations. Vooral bij Weerwolf: ongezien hoe snel ze daar doen. Bij Vampire hadden we minder geluk omdat er een paar jongens waren die het grappig vonden om na het uitstappen weer te gaan zitten en hun beugels dicht te trekken, en dit meerdere keren na elkaar. Hierdoor hebben we toen de vuurshow gemist, en weglopen konden we niet meer want ons FastPass-vakje was al afgekruist.

    Terug ontopic, met zo'n korte karretjes zou dat Weerwolf-werktempo wel stresserend kunnen overkomen op de bezoekers denk ik. Als de operators maar 4 beugels moeten doen, zal de limiterende factor in snelheid vooral het in- en uitstappen van de mensen zelf zijn. Maar dat ze me maar verrassen :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik heb weet van capaciteitsmetingen waarbij Anubis op 450 strandde. Dus het in de praktijk lager liggen is geen fabeltje.
    Het is zeker geen fabeltje. Zo haalt Bellewaerde volgens mij hun THRC ook absoluut niet bij Boomerang denk ik. Vergelijk dat met Cobra in WB, ze lopen de trein af om de beugels te controleren en de trein te dispatchen en ze smijten de beugels daar letterlijk al open voordat de trein stilstaat, waar in BLW de medewerkers op hun dooie gemakje de trein aflopen, tegen elke passagier iets zeggen, een mopje maken... Dat is leuk als je er zelf in zit maar de wachtrij is toch geen pretje op die manier. In Walibi gaan al hun coasters volgens mij boven de THRC. Wachttijdborden gaven bij mijn bezoeken altijd een tijd aan die stukken hoger lag dan de werkelijke wachttijd, terwijl de rijen toch niet kort waren. Dat zegt toch wel iets, denk ik.
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 29-03-18 om 20:23.

  13. #332

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Vergelijk dat met Cobra in WB, ze lopen de trein af om de beugels te controleren en de trein te dispatchen en ze smijten de beugels daar letterlijk al open voordat de trein stilstaat,.
    TUV zal het graag horen

  14. #333

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    En ook hier nieuwe beelden:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #334

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Themeparkfreaks is met een primeur naar buiten gekomen. De achtbaan blijkt hoger en langer dan verwacht. Eerst dacht men dat de achtbaan een kleine 20 meter ging zijn en 500 meter lang. Dit blijkt nu 21 meter hoog te zijn en 564 meter lang. Hiermee is het de langste, hoogste en snelste Bobsled Coaster in de wereld.

    Bron en meer info: Klik hier

  16. #335

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk Berichten
    ...een kleine 20 meter ging zijn en 500 meter lang. Dit blijkt nu 21 meter hoog te zijn en 564 meter lang. ...
    Dat lijkt zo'n vage 'nieuwe informatie' dat ze dan even goed volgende maand plotseling vier meter lager blijkt en 73,2 meter korter. Zijn jullie zeker dat er niemand wat met jullie aan het dollen was?

  17. #336

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik mag hopen dat dit geen 1 aprilgrap is, anders is het wel een hele slechte .

  18. #337

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het is zeker geen aprilgrap, in een gesprek met de marketingmanager is dit verteld geweest.

  19. #338

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Buzzsaw is in elk geval volgens betrouwbare bron al gebruiksklaar, en normaal zal elke attractie, op Tiki-Waka na, bij seizoensstart operationeel zijn!

    Ik herinner mij ook nog de horrorvehalen van seizoensstarten in Walibi waar meer buiten werking was dan in gebruik, gelukkig lijkt dit nu definitief tot het verleden te behoren ..
    Ik zou je betrouwbare bronnen nog eens dubbelchecken ...

  20. #339

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat lijkt zo'n vage 'nieuwe informatie' dat ze dan even goed volgende maand plotseling vier meter lager blijkt en 73,2 meter korter. Zijn jullie zeker dat er niemand wat met jullie aan het dollen was?
    De marketing directeur had de aanzet gegeven voor deze stats. Het moest nog intern bevestigd worden en dat zal dus gebeurd zijn
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  21. #340

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Om nog eens de nieuwigheden op een rijtje te zetten:



    En hier ook nog wat verslaggeving over het evenement!

    Kiddie Bay mag inderdaad nog wat thema gebruiken want het contrast met alle mooie vernieuwingen en dan dat gebied is vrij groot...

    Het einde van het park zal nu echt een leuk gebiedje worden in tegenstelling tot vroeger. Alleen nog de grote baan natuurlijk
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •