X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 23 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 452
  1. #101

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Allereerst mijn waardering dat jullie het filmpje tijdens de fandag zo snel op Facebook hebben gezet

    De achtbaan zelf ziet er prima uit! Misschien maak ik nu een rare vergelijking, maar ik dacht al snel aan de Bobslee in de Efteling. Ook daar word je tijdens de rit meermaals afgeremd. Ik ben er trouwens nog altijd van overtuigd dat die remsecties me toen gered hebben, anders was ik nooit over mijn eerste schrikreactie heen geraakt Dus ook deze hier zou naar mijn mening een ideale achtbaan voor beginners kunnen zijn en zeker een prima familiebaan!

    Die wildmuisbocht viel me ook al op. Zelf nog nooit een wilde muis gedaan, dus ik ben wel benieuwd naar het gevoel dat zo'n bocht geeft.

    @Ignace: haha, ik heb inderdaad nog nooit een achtbaan gedaan waarvan ik vond dat hij teveel airtimeheuvels had! Ik moest wel lachen om jouw bericht, grappig geformuleerd!
    Once you sit back, you never go back.

  2. #102

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Heb je ooit al een achtbaan gedaan waarvan je zei: 'deze heeft nu toch echt wel teveel airtimeheuvels!'? :P.

    Die reeks heuveltjes zit op de meeste modellen van dat type. Ik vind ze heel erg leuk.
    Haha, persoonlijk voor mij ook niet, maar ik ben dan ook al wat ouder Maar voor kinderen wordt dit misschien iets te pittig.

    En goh, Goliath heeft er ook best veel na elkaar op het einde, maar ook niet te veel. En die vind ik toch ook wel best pitttig.

  3. #103

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Is het iemand al opgevallen dat ze dit soort coaster eigenlijk al wouden zetten toen ze Turbine wouden slopen? Ik ben stiekem wel blij dat een spinning nu niet hip genoeg meer is voor België.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Maar voor kinderen wordt dit misschien iets te pittig.
    Het voordeel is dat een bobsled coaster van Gerstlauer er altijd schattig uitziet. Kindjes waar het te pittig voor is komen daar pas onderweg achter. Kindjes die stiekem wel al wat pit aankunnen, maar nog wat drempelvrees hebben om een achtbaan in te stappen geraken op zo'n manier wellicht vlotter aan het coasteren.

  4. #104

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Kindjes waar het te pittig voor is komen daar pas onderweg achter. Kindjes die stiekem wel al wat pit aankunnen, maar nog wat drempelvrees hebben om een achtbaan in te stappen geraken op zo'n manier wellicht vlotter aan het coasteren.
    En dat is EXACT wat de Bobsleebaan in de Efteling destijds voor mij heeft gedaan! Als de nieuwe achtbaan in Walibi dit ook voor een aantal andere kinderen of jonge tieners kan betekenen, dan is hij wat mij betreft nu al volledig geslaagd.
    Once you sit back, you never go back.

  5. #105

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    En goh, Goliath heeft er ook best veel na elkaar op het einde, maar ook niet te veel. En die vind ik toch ook wel best pitttig.
    Ik zou niet zeggen dat de aitime-heuvels worden zoals bij Goliath. Het verschil tussen een hypercoaster en een family bobsled coaster...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #106

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ben eens benieuwd wanneer de attractie de hoogte in gaat. De locatie maakt het wel moeilijk om nu al wat te weten te komen, in tegenstelling tot Pulsar destijds. We zijn dus genoodzaakt voor updates vanuit het park zelf, maar dat gaat sowieso pas erg last minute gebeuren zoals wij gewoon zijn... 31 maart is al seizoensstart en de beloofde openingsdag van de baan, vraag mij af of dit ook haalbaar blijft als wij plots een strengere winter zouden meemaken...

  7. #107

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Ben eens benieuwd wanneer de attractie de hoogte in gaat. De locatie maakt het wel moeilijk om nu al wat te weten te komen, in tegenstelling tot Pulsar destijds. We zijn dus genoodzaakt voor updates vanuit het park zelf, maar dat gaat sowieso pas erg last minute gebeuren zoals wij gewoon zijn... 31 maart is al seizoensstart en de beloofde openingsdag van de baan, vraag mij af of dit ook haalbaar blijft als wij plots een strengere winter zouden meemaken...
    Hmm, op zich, als de funderingen enzo al voor de winter gebeuren (voor december that is), kan er wel doorgewerkt worden aan andere dingen indien het zou sneeuwen/vriezen natuurlijk.

    Ben benieuwd of ze het gaan halen, maar heb er vertrouwen in.
    Je vois la vie en des biscuits.

  8. #108

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het lijkt me ook geen colpkexe coaster zoals bv. Pulsar dat was.
    Gerstlauer staat algemeen bekend op het vlak van betrouwbaarheid. Zie het als een Dacia, goedkoop maar omdat de technologie eerder simpel is, worden moeilijke zaken en software zoals in een bmw weggelaten en kunnen ze dus bijgevolg niet kapot gaan.

    Walibi zal het wel halen. Decorstukken kunnen bv. al binnen gemaakt worden en ter plekke in 1 geschroefd worden.

    Ik vraag me overigens nog steeds af wat ze met het theater gaan doen en of ze het interieur ook gaan aanpakken. Ik ben er al JAREN niet geweest terwijl ik toch tweejaarlijks naar Walibi ga.

  9. #109

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Het lijkt me ook geen colpkexe coaster zoals bv. Pulsar dat was.
    Gerstlauer staat algemeen bekend op het vlak van betrouwbaarheid. Zie het als een Dacia, goedkoop maar omdat de technologie eerder simpel is, worden moeilijke zaken en software zoals in een bmw weggelaten en kunnen ze dus bijgevolg niet kapot gaan.
    .
    Beetje off topic maar ik zou Gerstlauer toch niet meer als 'simpel qua tech' bestempelen. Zij bieden dan misschien geen hypers aan (die ik dan weer zie als simpel in techniek) maar hebben toch al mooie projecten neergezet. In PdP staat er een parel van een launch, en in Alton Towers een wel héél complexe infinity... Ook de modulariteit van hun eurofighters valt bij veel parken in de smaak en ook hun spinning coasters zijn mits een goeie layout best wel te genieten. Misschien nog geen top, maar ik zou het eerder vergelijken als Opel of Mazda tegenover BMW. De betere middenmoot.

  10. #110

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Beetje off topic maar ik zou Gerstlauer toch niet meer als 'simpel qua tech' bestempelen...
    Het gaat ook niet per se om Gerstlauer zelf, maar om deze nieuwe achtbaan zelf. Het is geen geheim dat ook Gerstlauer complexe systemen heeft, denk maar aan The Smiler of Kärnan. Een bobsled coaster is echter wel redelijk 'simpel', zeker in vergelijking met Pulsar. De eerste is 'gewoon maar' een achtbaan, terwijl Pulsar met zijn draaischijf, vullende waterbak, ingewikkeld beugelsysteem en driedubbele lancering net een enorm complexe coaster is.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  11. #111

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Voorlopig nog niet veel vordering:


    Bron: https://www.facebook.com/Walactu/

  12. #112

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nog een paar nieuwe plaatjes:




    Bron: https://www.facebook.com/Walactu/

  13. #113
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik herinner me trouwens die "spectacular show"... die was nog saaier dan hun Batman-show uit het SixFlags-tijdperk.

  14. #114

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nog zéér veel werk voor de boeg:






    Bron: https://www.rtbf.be/info/regions/bra...nce?id=9805952

  15. #115

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Heb er wel vertrouwen in. Gok dat ze wat tijd zijn verloren met de hevige sneeuwbuien van een paar dagen geleden, maar dat ze dat nu wel kunnen ophalen met het relatieve zachte weer voorlopig.

    Hopen dat het zo blijft natuurlijk. Nog zo'n dergelijke reeks sneeuwbuien en het project kan vertraging oplopen natuurlijk.

    + Ik kan niet genoeg mijn liefde voor bouwfoto's uit Waver benadrukken
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #116

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik had toch al wat track verwacht, voor een achtbaan die op 31 maart moet opengaan.

  17. #117

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik had toch al wat track verwacht, voor een achtbaan die op 31 maart moet opengaan.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik de communicatie rond de nieuwe coaster/zone niet zo van dichtbij heb gevolgd maar eerder met wat verstomming en een gevoel van 'eindelijk' de concept arts heb bekeken. Werd 31 maart effectief opgegeven als openingsdatum voor de nieuwe zone? Lijkt me de laatste tijd, in tegenstelling tot vroeger, geen prioriteit meer van parken om in't begin van het seizoen meteen volwaardig uit te pakken, meer en meer parken gebruiken eerder het 'hoogseizoen' als streefdatum.

    Persoonlijk vind ik dit ook niet erg als er wat vertraging opzit, als het maar deftig wordt gedaan en voldoende afgewerkt.

  18. #118

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Werd 31 maart effectief opgegeven als openingsdatum voor de nieuwe zone?
    Ik vraag me ook af van waar dat idee komt, ik heb Walibi daar nooit iets over horen zeggen. Sterker: in augustus liet Walibi nog aan Pretparken.be weten dat ze nog niet konden antwoorden of de achtbaan en bijhorende zone bij de start van het seizoen zouden openen. Ik denk dus dat we eerder naar de vroege zomervakantie gaan gaan zoals bij Pulsar (begin juni).
    Laatst gewijzigd door yelle8; 08-01-18 om 21:42.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #119

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Is gezegd op de fanday door deheer Guffens. “Volgende keer als je in het park komt, staat hier een mooie nieuwe achtbaan”. Dat beschouw ik als seizoensstart. Anders vind ik het vreemd dat in september al dat hele gebied overhoop gehaald werd. Nu liggen ze duidelijk al weken stil, maar er leek mij dus haast bij te zijn. Als het niet seizoensstart moest worden, hadden ze evengoed kunnen wachten tot begin november.

  20. #120

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Is gezegd op de fanday door deheer Guffens. “Volgende keer als je in het park komt, staat hier een mooie nieuwe achtbaan”. Dat beschouw ik als seizoensstart. Anders vind ik het vreemd dat in september al dat hele gebied overhoop gehaald werd. Nu liggen ze duidelijk al weken stil, maar er leek mij dus haast bij te zijn. Als het niet seizoensstart moest worden, hadden ze evengoed kunnen wachten tot begin november.
    Het is niet omdat ze er staat dat ze al werkt of open is Maar idd, de vroege start van de werkzaamheden zou dan wel raar zijn.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •