X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 11 van de 23 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 452
  1. #201

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Waar vinden jullie precies de soundtrack of was dit voorlopig exclusief voor het werfbezoek? Soms is het leuk voor anderen als ze kunnen meegenieten

  2. #202

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matx30 Bekijk Berichten
    Waar vinden jullie precies de soundtrack of was dit voorlopig exclusief voor het werfbezoek? Soms is het leuk voor anderen als ze kunnen meegenieten
    Hij speelde gisteren op de werf. Ik heb er ook al even naar zitten zoeken, maar vrees dat hij nog nergens te vinden is.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #203

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Als je naar de facebook pagina gaat van pretparken.be en dan de video neemt waar de naam wordt bekend gemaakt van de nieuwe achtbaan hoor je de soundtrack.

  4. #204
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ikzelf zal erbij zijn en proberen zo vlug mogelijk verslag uit te brengen hier op het forum!
    We wachten nog altijd op het verslag.

  5. #205

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    We wachten nog altijd op het verslag.
    Ik zal zijn taak eventjes overnemen dan

    We begonnen het werfbezoek bij Aqualibi, waar volop werkzaamheden bezig waren. Het jaarlijks onderhoud werd doorgevoerd en er was ook al een klein beetje thematisering te zien.



    We liepen door naar het nieuwe deel van Aqualibi, de kinderzone die Kiddie Bay gaat heten. In de zone komt 12 tot 20 centimeter water, 70 waterbronnen, 36 animaties en 5 glijbanen. Fabrikant is Vortex.



    We liepen door naar de nieuwe zone en waren meteen verrast hoeveel track er al recht stond. De naam (voor wie het nog nieuws is: Tiki Waka) werd onthuld en er werden ook enkele concept arts getoond.




    Enkele feitjes:
    Hoogte: bijna 20 meter
    Snelheid: 55 km/h
    Lengte: 500 meter
    Aantal karretjes: 5
    Minimumlengte: 1 meter



    Verder opvallend: De lay-out van het eerder getoonde filmpje komt niet overeen met de echte lay-out. Er zijn een reeks aanpassingen gebeurd en dat werd daar ook bevestigd.



    Ook het ontwerp van de karretjes werd getoond, ze zouden vrij snel in het park moeten aankomen.




    Niet alleen de coaster is natuurlijk nieuw, ook komt er avonturenparcours met de naam Tiki Trail. Je ziet hier op bovenstaande foto's al stukken van rechtstaan. Lijkt me een heel mooie plaats om foto's te maken van de achtbaan.



    Maar daar stopt het niet. In het gebouw dat vroeger tegenover de Keverbaan stond, komt een tikibar. De toiletten worden opnieuw ingericht en ook het theater zijn ze aan het aanpakken. Ook aan de voorgevel van Tutankhamon is men aan het werk, binnenin verandert er gelukkig niets. Ten slotte worden ook de paden vernieuwd en komt er muziek van IMAscore (mijn laatste wens is bij deze in vervulling gegaan).






    Nog even kort over de Keverbaan: Deze komt voorlopig nog niet terug. Hij zal pas terug in het park opduiken op het moment dat de zone rond Weerwolf en Vampire aangepakt wordt, in 2021.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #206

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Bedankt voor de update! Jammer voor de kleinste bezoekers van de Keverbaan, maar ergens wel wat te verwachten.

    Gaat er verder ook iets in het theater gebeuren? Of blijft dit (voorlopig) een eventlocatie?

  7. #207
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Wat mooi! Ook het zwembad ziet er super uit!
    Dat zal een heel mooi gebied zijn in de zomer!

  8. #208

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Pretparken.be heeft nu ook een zéér uitgebreid werfverslag gepubliceerd met meer dan honderd foto's, alle beschikbare concept-arts, enkele video's en een geluidsfragment van de nieuwe themamuziek van Exotic World.

    Lees hier het volledige verslag

    Enkele foto's:

















    Foto's: © Pretparken.be
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #209

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het geluidsfragment werkt bij mij niet (ongeldige bron)...

  10. #210

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Het geluidsfragment werkt bij mij niet (ongeldige bron)...
    Oei! Nu wel?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #211

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    De muziek. Helden!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Oei! Nu wel?
    Bij mij werkt het in elk geval gewoon.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #212
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Wat een zalig uitgebreid verslag! Dank je wel!!

    Misschien iets raar, maar ik vind de wachtrij die over het water loopt maar vreemd. Bij warm weer stinkt dat water vaak, en dan zal je daar lange tijd moeten stilstaan, en bij regenweer lijkt me het ook niet aangenaam want de wachtrij zal niet overdekt zijn. Ik zie er de toegevoegde waarde niet echt van in.
    Laatst gewijzigd door borisvdd; 17-02-18 om 11:22.

  13. #213

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Wat een zalig uitgebreid verslag! Dank je wel!!

    Misschien iets raar, maar ik vind de wachtrij die over het water loopt maar vreemd. Bij warm weer stinkt dat water vaak, en dan zal je daar lange tijd moeten stilstaan, en bij regenweer lijkt me het ook niet aangenaam want de wachtrij zal niet overdekt zijn. Ik zie er de toegevoegde waarde niet echt van in.
    Ik kan fout zijn, maar volgens mij hebben ze dat stuk geschrapt.
    Je kan ook zien aan de supports dat er nog een redelijk groot deel van het track over het meertje (meer CoT-Octopus-Tiki Waka) loopt. Ik denk dat de laatste helix zich bevindt op het meer, waarna de trein in de remmen schiet en dan een linkse 90 graden bocht maakt. Waar op de concept-arts de wachtrij over het meer te zien is, zal hier track zijn. Ik denk dat de wachtrij zich gewoon achter het station bevindt.


    Op deze foto kan je goed zien dat de paden van de wachtrij zich al zeker achter het station zich bevinden.

    - Hebben ze iets gezegd over de Octopus?

  14. #214

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    - Hebben ze iets gezegd over de Octopus?
    Die is momenteel in onderhoud en wordt ook mee geïntegreerd in de nieuwe Tikizone. Als het park opnieuw open gaat, komt hij gewoon weer terug.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #215

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nog een klein vraagje uit nieuwsgierigheid . Hoever wordt het themagebied doorgetrokken op het pad tussen de PU en de Tiki Waka?
    Ik zag op andere foto's dat de paden serieus worden aangepakt. Rijkt het themagebied Tiki tot aan de kop-en-schotel Salsa Il Y A Fiesta (aangezien dat al in een goed thema zat)?

  16. #216

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    De filmpjes willen bij mij niet meer afspelen, maar verder alvast bedankt voor het uitgebreide artikel!

    Na alles gelezen en gezien te hebben, heb ik toch 2 (kleine) teleurstellingen:
    - De Tiki Trail ziet er echt klein en compact uit. Ik had hier iets verwacht in het genre van wat er staat in Toverland (Magic Forest) of Planckendael (Azië), maar hier zijn het 5 houten torens met een brug tussen... Valt me toch ferm tegen dit.
    - Kiddie Bay ziet er helaas nog steeds té strak uit. Heel het bad zal gethemed worden naar een tropische, zwoele sfeer, maar daar zal Kiddie Bay fel tegen afsteken. Ik had gehoopt dat in nieuwe concepts hier ook wat meer theming aanwezig zou zijn, maar dit lijkt dus niet het geval te zijn.

  17. #217

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik vind het ergens ook wel jammer dat de Gold River Adventure zijn uit-het-park-gevoel verliest: je waande je altijd ergens ver buiten Walibi, maar nu gaat die illusie niet meer op. Op zich leuk dat er nu wat te zien valt, maar ik hoop nog steeds op een grootse retheming voor de attractie zoals Jungle Mission ook heeft gekregen.

    De baan zag er in levende lijve eigenlijk veel groter uit dan ik verwacht had. Groter dan zijn soortgenoten zelfs, maar dat kan ook aan de backbone liggen. Ik kijk er erg naar uit!

  18. #218

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Wat mij alvast ook opvalt is dat ze een aparte speedypass-rij hebben bijgebouwd voor Tiki Waka. Nu, logisch gezien elke attractie voor te steken valt, maar die kleine Gerstlauer-baantjes zijn nu niet capaciteitsmonsters. Al zeker niet als je deze kan/mag voorkruipen. Benieuwd hoe Walibi dit gaat aanpakken.

  19. #219

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Wat mij alvast ook opvalt is dat ze een aparte speedypass-rij hebben bijgebouwd voor Tiki Waka. Nu, logisch gezien elke attractie voor te steken valt, maar die kleine Gerstlauer-baantjes zijn nu niet capaciteitsmonsters. Al zeker niet als je deze kan/mag voorkruipen. Benieuwd hoe Walibi dit gaat aanpakken.
    Kan ook de ingang voor de gehandicapten of een single riders line worden (al verwacht ik die laatste niet echt eerlijk gezegd).

    Moest het een speedy pass-rij worden, is dat niet zo heel erg. Walibi is niet een park dat op veel dagen volloopt met speedy pass-mensen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #220

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Lift:



    Bron: FrAd @ ameworld.net

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •