X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 14 van de 23 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 452
  1. #261

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Het verbaast me wel dat de baan zo dicht bij het Cowboydorp staat. Moet toch echt een serieuze baan zijn, de grootste Gerstlauer Bobsled tot nu toe?
    Heibe Fahrt van Klotten is een paar meters langer en even snel. Van hoogte staat er niks op RCDB vermeld. Dus misschien niet dé grootste maar het leunt er dicht tegen aan.

  2. #262

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ziet er een leuke baan uit, hopelijk met een mooie intensiteit. Het enige wat ik echt jammer vind is de overdaad aan supports. Er rijden lichte karretjes over de baan en er is een backbone, het zou toch echt met minder moeten kunnen?

  3. #263

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calabria Bekijk Berichten
    Ziet er een leuke baan uit, hopelijk met een mooie intensiteit. Het enige wat ik echt jammer vind is de overdaad aan supports. Er rijden lichte karretjes over de baan en er is een backbone, het zou toch echt met minder moeten kunnen?
    Ja, ze hebben die extra supports er gewoon bijgedaan voor de lol en omdat ze extra materiaal wouden verkopen en bovenal omdat ze het zelf zeer mooi vonden.

    Denk wel dat ze daar genoeg berekeningen voor doen en testen etc. om vervolgens te kunnen zeggen waar er supports nodig zijn en niet. Het kan dus bijgevolg niet met minder supports en daar zullen we allemaal mee moeten leren leven. (Persoonlijk stoort me dat nu voor geen één meter, heck, mensen, er staat een volledige nieuwe baan die er verdomd pittig uit ziet en een mooi thema krijgt. Over supports beginnen is toch wel echt een luxeprobleem?)
    Je vois la vie en des biscuits.

  4. #264

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    To support or not to support, that's the question.

    Natuurlijk is elke support 100% functioneel en zoals meestal weinig tot niet decoratief. Ik vermoed dat de post van Calabria werd ingegeven door die foto met het vrouwelijk personeel, gemaakt op Wereldvrouwendag - wanneer is het trouwens Wereld-mannendag? Vanuit het standpunt van de fotograaf zie je een veelheid - geen overdaad - aan supports. En echt wondermooi is dat niet als achtergrond.

    Zou het kunnen dat deze foto werd genomen op een terrein dat niet voor bezoekers toegankelijk zal zijn? Ik zie o.a. een evacuatietrap, vandaar mijn vermoeden. En achter de coulissen doet het er natuurlijk nog veel minder toe of de supports een beetje opsmuk krijgen of vloeiend geïntegreerd worden in de vegetatie.

    Het belangrijkste en meest heuglijke is natuurlijk de nieuwe coaster zelf, die hoogstwaarschijnlijk al opent bij de seizoenstart. Misschien is het puur toeval, maar heel wat Gerstlauers werden bij mijn weten tijdig of zelfs voortijdig geopend: TikiWaka, GoldRush, Anubis, Kärnan (dacht ik toch), Pégase Express, ... Hopelijk binnen exact één jaar van 't zelfde bij BJL. En nee, Smiler was another cookie.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 10-03-18 om 15:09.

  5. #265

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    To support or not to support, that's the question.

    Zou het kunnen dat deze foto werd genomen op een terrein dat niet voor bezoekers toegankelijk zal zijn? Ik zie o.a. een evacuatietrap, vandaar mijn vermoeden. En achter de coulissen doet het er natuurlijk nog veel minder toe of de supports een beetje opsmuk krijgen of vloeiend geïntegreerd worden in de vegetatie.
    Elke support is 100% functioneel. Zeggen dat er geen supports mogen zijn, lijkt me hetzelfde als zeggen dat er geen veiligheidsgordes moeten zijn in een achtbaan. Wel vind ik dat de bouwer rekening kan houden met het esthetische uitzicht. Zo vind ik de supports er nogal lomp uitzien van Gerstlauer. Er zou toch een sierlijke variant van supports kunnen gemaakt worden. De Efteling toont alleszins dat het kan.

    Dit is het pad van het cowboydorp naar de Octopus. Links is de ingang van de Gold River Adventure en rechts zie je duidelijk het frietkot.

  6. #266

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    To support or not to support, that's the question.

    Natuurlijk is elke support 100% functioneel en zoals meestal weinig tot niet decoratief. Ik vermoed dat de post van Calabria werd ingegeven door die foto met het vrouwelijk personeel, gemaakt op Wereldvrouwendag - wanneer is het trouwens Wereld-mannendag? Vanuit het standpunt van de fotograaf zie je een veelheid - geen overdaad - aan supports. En echt wondermooi is dat niet als achtergrond.

    Zou het kunnen dat deze foto werd genomen op een terrein dat niet voor bezoekers toegankelijk zal zijn? Ik zie o.a. een evacuatietrap, vandaar mijn vermoeden. En achter de coulissen doet het er natuurlijk nog veel minder toe of de supports een beetje opsmuk krijgen of vloeiend geïntegreerd worden in de vegetatie.

    Het belangrijkste en meest heuglijke is natuurlijk de nieuwe coaster zelf, die hoogstwaarschijnlijk al opent bij de seizoenstart. Misschien is het puur toeval, maar heel wat Gerstlauers werden bij mijn weten tijdig of zelfs voortijdig geopend: TikiWaka, GoldRush, Anubis, Kärnan (dacht ik toch), Pégase Express, ... Hopelijk binnen exact één jaar van 't zelfde bij BJL. En nee, Smiler was another cookie.
    Lijkt me sterk dat dat pad niet voor de bezoekers zou zijn, dat gebouw op de achtergrond is die friterie net na de ponys, dus we gaan die baan zeer goed zien. Hou er natuurlijk ook wel rekening mee dat de bomen nog blaadjes moeten krijgen en dan oogt dat meteen volledig anders.

  7. #267

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nog enkele foto's van de werf van La Libre Belgique!









    Bron: Les Across de Walibi Belgium op Facebook

  8. #268

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Hoe meer foto's ik zie, hoe meer zin ik erin krijg.

  9. #269

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Zou het kunnen dat er last-minute een support is bijgelast? Dat is precies zo te zien op de laatste foto.

  10. #270

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik denk dat we een dezer toch wel de karretjes op de baan zullen zien verschijnen zeker? Ze komen stilaan tegen openingsdag en de zone krijgt meer en meer karakter. Ik ben benieuwd naar het geheel en ik hoop dat Walibi nu bijna continu updates plaatst.

    De eerste advertenties zijn gespot, nu afwachten naar de tv-spot.

  11. #271

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Este Bekijk Berichten
    Zou het kunnen dat er last-minute een support is bijgelast? Dat is precies zo te zien op de laatste foto.
    Het lijkt er inderdaad op he! Ik ben dan ook eens gaan zoeken tussen mijn foto's en de support bleek er wel al te staan. Echter: je ziet op mijn foto dat de delen nog niet aan elkaar geschroefd waren en ook niet 100% overeen lijken te komen, dus misschien inderdaad toch een beetje bijgelast om het te laten passen?

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #272

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nieuwe foto:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #273

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ze blijven wel heel mooi in thema: zelfs de lintjes die de bladeren samenhouden zijn in dezelfde kleur als de track!

  14. #274

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nu dacht ik heel even dat die man de bloembak met grote boom gewoon in zijn handen hield ... en pas een seconde later zag ik het lint aan de bulldozer

    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de testritten, en of ze effectief 31 maart gaan halen als openingsdag.
    Once you sit back, you never go back.

  15. #275

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Heel leuk dat ze zo sterk inzetten op groen, dat heeft zo'n themazone ook echt wel nodig!
    Ik ben wel benieuwd hoelang die bananenbomen het gaan uithouden. Niet dat ik er enorm veel van ken, maar dat is toch geen soort die je in onze omgeving in de gemiddelde bommatuin kan spotten...

  16. #276

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het groen zal de zone maken of kraken, dus hopelijk zetten ze daar alles op alles!

  17. #277

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Heel leuk dat ze zo sterk inzetten op groen, dat heeft zo'n themazone ook echt wel nodig!
    Ik ben wel benieuwd hoelang die bananenbomen het gaan uithouden. Niet dat ik er enorm veel van ken, maar dat is toch geen soort die je in onze omgeving in de gemiddelde bommatuin kan spotten...
    Die palmbomen en bananenbomen die men in Walibi plant komen uit Italië en kunnen een minimumtemperatuur van -15°C aan. Ik denk dus dat dat geen enkel probleem zal zijn.

    Over het groen in Exotic World: Walibi voorziet 1800 struiken, ongeveer 6000 vaste planten, een twintigtal palmbomen en een vijftigtal bananenbomen.

    Genoeg groen denk ik dus ?

  18. #278

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Zo'n bananenboom groeit nog redelijk goed hoor... Enkel in de winter is het aangeraden om deze wat in te pakken. Toevallig heeft mijn nonkel er ook ééntje staan.

    Verder hoop ik dat er niet te veel planten opgaan in de omgeving van Gold River Adventure. Ok, dat is wel een attractie die wat verzorging verdient, maar de sfeer langst de achtbaan en aan het plein moet toch wel heel groen zijn vind ik...

  19. #279

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Nieuwe 360°-foto van op een van de bruggen van de Tiki Trail:



    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #280

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Uit de reacties op Facebook van het park leid ik af dat de achtbaan niet operationeel zal zijn op 31 maart.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •