Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Ik weet niet in hoeverre rcdb hierin klopt, maar de rcdb-pagina van de MK1200 Double Loop Corkscrew zegt wel "in productie"...
Misschien heeft Vekoma deze gewoon al jaren niet meer gebouwd omdat geen enkel park ernaar vraagt? Of is er ergens bewijs dat ze hem effectief niet meer maken?
Ze bieden hem niet meer aan op hun site of in hun folders. Dit zegt natuurlijk niet dat ze hem niet verkopen mocht er echt vraag naar zijn (zie Zierer en hun Tivoli's), maar ik geloof eigenlijk van niet. Vekoma bouwt modernere coasters die waarschijnlijk minder staal verbruiken wegens minder lompe track en minder lompe supports.

RCDB is een heel handige site, maar verre van correct: er zitten héél veel fouten in en de site is zeer onvolledig. Als een bedrijf nog bestaat, kan je ervan uitgaan dat hun achtbaanmodellen allemaal nog in productie zijn volgens RCDB. Het tegendeel valt nauwelijks te bewijzen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Ik vind het daarnaast ook al raar dat dit zomaar mag, maar als ik dan zie dat de Chinezen exacte Boomerang-kopieën bouwen is dat misschien wel al wat genuanceerd.
Als ik het frame van mijn fiets wil vervangen door eentje van een ander merk, dan mag dat ook zomaar. Het is niet zo dat Vekoma dit tracktype of zelfs de layout van de Python zelf ontwikkeld heeft.