X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 148

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    De Efteling opent in 2017 de duurste attractie die het park ooit gebouwd heeft. Symbolica wordt een darkride waarin je op bezoek gaat in het paleis van Pardoes, de mascotte van het park.

    ALGEMENE INFO:

    -Attractie: Darkride
    -Bouwers (voor zover bekend):
    -Attractie: ETF Ride Systems
    -Gebouw: Heijmans, Hoppenbrouwers, Gubbels en Allround Dakexpert
    -Animatronics: Garner Holt Productions, Inc.
    -Decoratie: The Theme Machine
    -Kostprijs: 35 miljoen euro

    In de zomer van 2017 opent de Efteling de nieuwe darkride ‘Symbolica: Paleis der Fantasie’. Symbolica wordt een overdekte attractie voor de hele familie, zoals bijvoorbeeld de bekende attracties Droomvlucht, Fata Morgana en Carnaval Festival in de Efteling ook zijn. Centraal in de rit staat de wisselwerking tussen werkelijkheid, droom en fantasie. De nieuwe attractie maakt deel uit van het 65-jarig jubileum van de Efteling en komt middenin het park te staan.
    ‘Symbolica: Paleis der Fantasie’ wordt, naast pannenkoekenrestaurant Polles Keuken, het tweede en belangrijkste onderdeel van het Rijk der Fantasie. Met de bouw van Symbolica is ca. 35 miljoen euro gemoeid. Symbolica wordt de grootste en duurste attractie van het park ooit en een attractie voor de hele familie. “Gasten van alle nationaliteiten en generaties gebruiken immers hun fantasie,” vertelt Fons Jurgens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling. Om de attractie voor al die nationaliteiten bevattelijk te maken zal in Symbolica gebruik gemaakt worden van Nederlands, Engels, Duits en Frans.
    Aanvankelijk zou ‘Symbolica’ door het leven gaan als ‘Hartenhof’, maar daar stapte de Efteling van af. Het park koos voor een internationalere naam die ook gemakkelijk door buitenlandse bezoekers uitgesproken zou kunnen worden. Ook voor het ritsysteem waren er eerst andere plannen. Vekoma zou grote, rijdende tribunes bouwen aan een robotarm die door de scènes zouden rijden. Later koos de Efteling voor een ritsysteem van ETF Ride Systems, dat we onder andere kennen van Challenge of Tutankhamon in Walibi Belgium en Ratatouille in Disneyland Parijs.
    Eind december 2016 werd het gebied achter Symbolica opnieuw toegankelijk voor het publiek. De achterzijde van het kasteel werd opgeleukt met rotsen, waaruit een waterval in een vijver stroomt.

    HET VERHAAL:
    In een paleis waar Pardoes de Tovernar gastheer is, worden bezoekers uitgenodigd hun eigen fantasie te herontdekken. Dit gebeurt middels een avontuur langs de magische, verborgen kamers van het Paleis der Fantasie. Bezoekers kiezen straks uit drie verschillende routes en stappen met maximaal zes personen in een voertuig genaamd Fantasievaarder. De verschillende routes met interactieve elementen zorgen voor een geheel eigen avontuur door Symbolica.
    In de attractie gaan de bezoekers op audiëntie bij de koning in Symbolica, het Paleis der Fantasie, waarna een rit zal volgen waarbij niets is wat het lijkt. Tovernar Pardoes zorgt ervoor dat een bezoek verrassend en betoverend zal zijn.

    SPECIFICATIES:
    -Wagentjes: 34 (6 pers, 2×3)
    -Ritduur: 6 tot 7 minuten
    -Animatronics: 10
    -Capaciteit: 1400 pers./uur
    -Elementen:Interactieve panelen op de wagentjes, Speciale videoprojecties, Unieke lichteffecten

    CONCEPT-ARTS:









    SYMBOLICA: THE MAKING-OF
    Efteling heeft ook een mooie Youtubeserie gestart over het verloop van het project. De laatste aflevering van de reeks, deel 5 al:



    BOUWFOTO'S
    Mijn laatste foto's van het project zijn al ietwat gedateerd, maar om het topic volledig te maken zet ik ze er nog even bij.









    Laatst gewijzigd door Ignace; 14-05-17 om 15:05.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica

    Aflevering 6 van The Making-of: Symbolica
    De Efteling heeft een nieuwe aflevering online geplaatst van de making-of. Symbolica is nu bijna helemaal klaar en het park zit in de laatste fase: het programmeren van de attractie.



    Symbolica opent de deuren van het paleis op zaterdag 1 juli.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  3. #3

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica

    Het dak wordt ingericht als een paleistuin, met vele planten en vele zonnepanelen.





  4. #4

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica



    Nieuwe update: de kleuren boven de entree zijn weer aangepast, er staan nieuwe lantaarnpalen en het regent.

  5. #5

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica



    Nieuwe update: Goud boven de entree, en rekken in de wachtruimte.

  6. #6

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Vandaag is ter gelegenheid van de 65ste verjaardag van de Efteling (die vandaag dus plaatsvindt) het nieuwe vakantiepark Loonsche Land geopend en ook delen van de parkmuziek zijn vernieuwd!

    ► Meer foto's én de nieuwe parkmuziek vind je in ons artikel: http://www.pretparken.be/article/178...e%20parkmuziek!

    Foto's van Loonsche land:







    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  7. #7
    borisvdd
    Guest

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Dat wordt als een bende koeien in een stal slalommen als ik de foto's bekijk.

    Waarom doen zo weinig parken iets deftig met wachtruimtes? Als je naar een pretpark gaat, sta je het langste deel van je dag in een rij.
    Hoe mooi het binnen ook wordt, deze wachtruimte zal veel van het goede gevoel wegnemen.

  8. #8

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Dat wordt als een bende koeien in een stal slalommen als ik de foto's bekijk.

    Waarom doen zo weinig parken iets deftig met wachtruimtes? Als je naar een pretpark gaat, sta je het langste deel van je dag in een rij.
    Hoe mooi het binnen ook wordt, deze wachtruimte zal veel van het goede gevoel wegnemen.
    Omdat zo'n slalomrij makkelijk in te korten is als het niet nodig is om alles open te stellen en het makkelijk open te stellen is als het druk wordt. Bovendien wordt er op die manier een kleine oppervlakte gebruikt waar veel mensen kunnen staan.

    Los van die opmerking... als je de Efteling een beetje kent weet je dat er ook voorshows volgen die tot in de puntjes afgewerkt zijn, en die zo de juiste sfeerschepping bepalen.

  9. #9

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Omdat zo'n slalomrij makkelijk in te korten is als het niet nodig is om alles open te stellen en het makkelijk open te stellen is als het druk wordt. Bovendien wordt er op die manier een kleine oppervlakte gebruikt waar veel mensen kunnen staan.

    Los van die opmerking... als je de Efteling een beetje kent weet je dat er ook voorshows volgen die tot in de puntjes afgewerkt zijn, en die zo de juiste sfeerschepping bepalen.
    Voorshows maken een saaie zigzagrijden vooraf allesbehalve goed. Ik geef Boris gelijk, rijen als voor oziris en Wodan bewijzen dat het anders kan. De Efteling moet dit dan ook kunnen, dat hebben ze bewezen met dvh...

  10. #10

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Voorshows maken een saaie zigzagrijden vooraf allesbehalve goed. Ik geef Boris gelijk, rijen als voor oziris en Wodan bewijzen dat het anders kan. De Efteling moet dit dan ook kunnen, dat hebben ze bewezen met dvh...
    Inderdaad, hoewel de rit van DHV op zich een stuk beter had gekund, is de wachtrij op zich al een attractie. Het verhaal wordt al verteld door de verschillende kamers, het wachten wordt veel aangenamer door de verschillende dingen die je kan ontdekken.

    Toch nog steeds een van de meest teleurstellende zaken aan de Efteling, hun wachtrijen. Ze hebben plaats te over om hun wachtrijen een interessant parcours te geven. De hoeveelheid bebouwde oppervlakte kan quasi gelijk gehouden worden, dus voor hun <11% bebouwde oppervlakte regel is dat ook geen probleem. Grootste ergernis van de Baron is die spuuglelijke en saaie wachtrij, ookal sta je omgeven door B&M staal. Het "bos" bij Droomvlucht idem dito...

    Nuja, zelf "koning Disney" doet het niet altijd, als je de wachtrijen van het nieuwe avatarland bekijkt: Flight of Passage heeft een heerlijk gethematiseerde rij met verschillende kamers en extreem veel storytelling; Na'vi River Journey is behalve een miniem stukje buitenwachtrij vooral een echte veestal... Ik vraag me af waarom zo inboeten op kwaliteit bij de ene t.o.v. de andere ride.

  11. #11

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Inderdaad, hoewel de rit van DHV op zich een stuk beter had gekund, is de wachtrij op zich al een attractie. Het verhaal wordt al verteld door de verschillende kamers, het wachten wordt veel aangenamer door de verschillende dingen die je kan ontdekken.

    Toch nog steeds een van de meest teleurstellende zaken aan de Efteling, hun wachtrijen. Ze hebben plaats te over om hun wachtrijen een interessant parcours te geven. De hoeveelheid bebouwde oppervlakte kan quasi gelijk gehouden worden, dus voor hun <11% bebouwde oppervlakte regel is dat ook geen probleem. Grootste ergernis van de Baron is die spuuglelijke en saaie wachtrij, ookal sta je omgeven door B&M staal. Het "bos" bij Droomvlucht idem dito...

    Nuja, zelf "koning Disney" doet het niet altijd, als je de wachtrijen van het nieuwe avatarland bekijkt: Flight of Passage heeft een heerlijk gethematiseerde rij met verschillende kamers en extreem veel storytelling; Na'vi River Journey is behalve een miniem stukje buitenwachtrij vooral een echte veestal... Ik vraag me af waarom zo inboeten op kwaliteit bij de ene t.o.v. de andere ride.
    Ja het klopt, tenslotte sta je meestal veel langer in de wachtrij dan in de attractie. Daarom zou de wachtrij net het mooiste en boeiendste stukje van de attractie moeten zijn, je kijkt er namelijk het langst op! Efteling doet dit inderdaad vrij povertjes in de meeste gevallen, met Droomvlucht, Carnaval Festival en Fata Morgana als jammere uitschieters. Nu hoop ik wel dat Symbolica na verloop van tijd een vrij korte wachtrij zal hebben vanwege het feit dat deze de reeds bestaande resem darkrides komt versterken en toch ook een hoge capaciteit heeft (1400 bezoekers per uur is toch niet niks).

  12. #12
    borisvdd
    Guest

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Het zou zeker anders moeten als dit dé topper van hun park moet worden voor de komende jaren.

    Ze hadden voorspeld dat de wachtrij "een mooie wandeling in de kasteeltuin" zou worden. Heel erg "kasteeltuinachtig" ziet het er op dit moment nog niet uit, vind ik. Er kan toch een mooie grote wandeling gemaakt worden rond pakweg een fonteinenreeks? (Zoals EuropaPark een wandeling langs een viking heeft bij Wodan?) Of als ze dan toch voor slaloms kiezen, waarom niet meer ruimte tussen de verschillende delen met wat bloemen of standbeelden ertussen? Het kan allemaal zoveel mooier dan een overdekte slalom... (En zo moet je er meer dan één passeren tijdens het wachten.)

  13. #13

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Over de parkmuziek: hij doet me bij bepaalde stukken enórm hard denken aan Plopsamuziek en bij andere stukken dan weer wel heel Eftelings. Ik ben er nog niet uit of ik hem erg goed vind... Het lijkt alvast niet zo'n oorwurm te zijn dan de huidige, maar dat is misschien allemaal nog en kwestie van wennen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #14

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ik heb de parkmuziek eens een paar keer zitten beluisteren. Het is op zich zeker niet slecht, de herkenningsmelodie is best leuk. Enkel zit er naar mijn gevoel minder variatie in de muziek dan bij de vorige muziek van Maarten Hartveldt. Ook jammer dat er bijvoorbeeld geen apart muziekstuk meer is voor het Carrouselplein. Wat ik wel een erg sterke zet vind, is dat er een ochtend- en avondversie is van de parkingmuziek. De avondmuziek geeft mooi de sfeer van 'naar huis gaan' weer: dit vind ik momenteel het meest geslaagde stuk. Het zal voor mij even wennen worden, want ik was en ben ongelooflijke fan van de parkmuziek van Hartveldt, maar we hadden het zeker veel slechter kunnen treffen. Jammer wel dat een vete tussen de Efteling en Hartveldt in verband met auteursrechten hiertoe heeft moeten leiden.

    Merkelbach maakt overigens geen slechte muziek voor de Efteling: vooral de muziek van De Vliegende Hollander en de Pardoes Promenade kan ik goed waarderen. En op basis van wat er al te horen is in de making-ofs, komt dat voor Symbolica ook wel zeker in orde.

    Symbolica is overigens een attractie waar ik enorm naar uitkijk, al een aantal jaar. Eindelijk is het volgende maand zover en kunnen we zien of mijn hooggespannen verwachtingen worden waargemaakt. Met Fata Morgana en Droomvlucht heeft de Efteling natuurlijk een ijzersterke reputatie op het gebied van darkrides. Ik denk dat men zich hier ook van bewust is, en dat er dus alles aan gedaan zal worden om dat niveau te evenaren.

    Op gebied van wachtrij - om toch ook even hierop verder te gaan - zal dat zeker en vast lukken. Dat is ook niet moeilijk, want zeker Droomvlucht is echt een voorbeeld hoe het niet moet. Bij de recente Baron 1898 is de wachtrij nog te doen vind ik: er is nog iets te zien in het productiebos en je hebt de baan zelf natuurlijk waar je zicht op hebt. Met een darkride is dat natuurlijk al wat lastiger. Ik vrees dan ook dat het hier inderdaad een redelijk saaie bedoening zal worden. De Efteling kan inderdaad wachtrijen goed inkleden, zie De Vliegende Hollander, maar heel vaak doen ze het niet. En dat is toch wel spijtig. Want het kan zoveel doen aan de totaalervaring. Desondanks zal ik met veel plezier in deze wachtrij plaatsnemen volgende maand!

  15. #15

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    En een foto van het dak van het gebouw van Symbolica. De daktuin met 800 zonnepanelen ziet er op zich best nog cava uit!

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  16. #16
    borisvdd
    Guest

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    En een foto van het dak van het gebouw van Symbolica. De daktuin met 800 zonnepanelen ziet er op zich best nog cava uit!
    Mmmm, cava is lekker. Dat is echt een ça va drankje.

  17. #17

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Die daktuin vind ik er echt prachtig uitzien. Hele mooie oplossing van de Efteling, zo moeten we niet op een kaal dak kijken. Bovendien is het nog eens milieuvriendelijk ook! Ik denk dat het er nog beter gaat uitzien als het wat in bloei staat, binnen enkele maanden.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #18

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Mooi zo! Uitstekende oplossing om dat gigantische dak wat op te waarderen én meteen nog een duurzaam aspect aan het park toe te voegen.

  19. #19

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Mijn nieuwe update, met het dak en een viertal nieuwe vlaggen. Vier kanten zijn Nederlands (met drie verschillende teksten), de achterkant is Duits, Engels, frans en Symbolicaans.


  20. #20

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Die vlaggen vind ik daar precies behoorlijk misplaatst. da's toch een stijlbreuk met de overkapping en de tuinen ernaast?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •