X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 148
  1. #121

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    is dat niet het bedrijf dat ook de track van Pulsar maakte?

  2. #122

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ik weet niet in hoeverre rcdb hierin klopt, maar de rcdb-pagina van de MK1200 Double Loop Corkscrew zegt wel "in productie"...
    Misschien heeft Vekoma deze gewoon al jaren niet meer gebouwd omdat geen enkel park ernaar vraagt? Of is er ergens bewijs dat ze hem effectief niet meer maken?

    Boomerangcoasters hebben ook die triangel hoor, volgens mij heb ik nog nooit een Vekoma-rail zonder die kenmerkende triangel gezien. Ook de nieuwe rails hebben die nog steeds.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Misschien is de relatie tussen Vekoma en de Efteling verzuurd door het gecancelde Hartenhof? Of denkt Efteling zoals wel vaker het gewoon lekker beter te weten?
    Dat is ook het idee dat ik ervan heb. Het doet me denken aan de DVH-fail waarna ze destijds zeiden dat ze alleen nog maar met toonaangevende bouwers in zee zouden gaan. En nu ineens dit, meh. Nu, het bedrijf heeft wel ervaring in het maken van achtbaantrack dacht ik, ik meen de naam al eerder gehoord te hebben.

    -- start edit --
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    is dat niet het bedrijf dat ook de track van Pulsar maakte?
    Jup! Dat was het.

    -- einde edit --

    Dat Vekoma het te druk heeft geloof ik best, maar deze vervanging wordt toch al wel langer over gesproken, dus dat lijkt me ook geen argument. Nee, hier is meer aan de hand. Ik vind het daarnaast ook al raar dat dit zomaar mag, maar als ik dan zie dat de Chinezen exacte Boomerang-kopieën bouwen is dat misschien wel al wat genuanceerd.

  3. #123

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik weet niet in hoeverre rcdb hierin klopt, maar de rcdb-pagina van de MK1200 Double Loop Corkscrew zegt wel "in productie"...
    Misschien heeft Vekoma deze gewoon al jaren niet meer gebouwd omdat geen enkel park ernaar vraagt? Of is er ergens bewijs dat ze hem effectief niet meer maken?
    Ze bieden hem niet meer aan op hun site of in hun folders. Dit zegt natuurlijk niet dat ze hem niet verkopen mocht er echt vraag naar zijn (zie Zierer en hun Tivoli's), maar ik geloof eigenlijk van niet. Vekoma bouwt modernere coasters die waarschijnlijk minder staal verbruiken wegens minder lompe track en minder lompe supports.

    RCDB is een heel handige site, maar verre van correct: er zitten héél veel fouten in en de site is zeer onvolledig. Als een bedrijf nog bestaat, kan je ervan uitgaan dat hun achtbaanmodellen allemaal nog in productie zijn volgens RCDB. Het tegendeel valt nauwelijks te bewijzen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik vind het daarnaast ook al raar dat dit zomaar mag, maar als ik dan zie dat de Chinezen exacte Boomerang-kopieën bouwen is dat misschien wel al wat genuanceerd.
    Als ik het frame van mijn fiets wil vervangen door eentje van een ander merk, dan mag dat ook zomaar. Het is niet zo dat Vekoma dit tracktype of zelfs de layout van de Python zelf ontwikkeld heeft.

  4. #124

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Of denkt Efteling zoals wel vaker het gewoon lekker beter te weten?
    Ik krijg Vliegende Hollander flashbacks van deze zin


  5. #125

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Tegenover sommige andere vind ik dit een uitstekende investering. Vraag aan een Nederlander: "Noem een achtbaan" en negen kansen op tien zegt die volgens mij Python. Kortom Python wegdoen zou een evengrote stommiteit zijn dan de Efteling een andere naam geven. Het lijkt mij ook meteen logisch dat hij zijn lay-out gewoon behoudt en geen upgrade krijgt.

    Wat de constructeur betreft. Heb eventjes op hun website gekeken en volgende attracties staan op hun site. Naast eerder vernoemde Pulsar, ook Helix, DVH en Blue Fire. Verder melden ze: "Zowel traditionele achtbanen, draaiende huizen (Mad Houses) of armen, als onder-waterbanen of een combinatie ervan zijn mogelijk."
    Ik kan moeilijk geloven dat Efteling rechtstreeks naar CSM is gestapt. Het bedrijf lijkt mij eerder in onderaanneming van Mack en (in dit geval) Vekoma te werken.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  6. #126

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Tegenover sommige andere vind ik dit een uitstekende investering. Vraag aan een Nederlander: "Noem een achtbaan" en negen kansen op tien zegt die volgens mij Python. Kortom Python wegdoen zou een evengrote stommiteit zijn dan de Efteling een andere naam geven. Het lijkt mij ook meteen logisch dat hij zijn lay-out gewoon behoudt en geen upgrade krijgt.
    Goh ik denk niet dat er veel mensen waren die de python echt 'weg' wouden. Ik denk dat de meeste gewoon wouden dat er iets aan toegevoegd werd met de huidige lay-out quasi intact.
    Dit zou hem al iets meer thrill geven, en dus zijn oude eer herstellen als een van de top banen van Nederland zelf Europa destijds.
    Al snap ik je punt volledig doordat hij zo een klassieker van een baan is. Maar toch denk ik dat ze toekomstgewijs hier meer konden gedaan hebben.

  7. #127

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Dag iedereen.

    Ik zal mezelf nog wel fatsoenlijk voorstellen op het forum, maar ik zou toch graag even alvast hier op willen reageren om een paar misverstanden uit de wereld te helpen.

    - Dit project gaat netjes via Vekoma, zij hebben de nieuwe berekeningen gedaan.

    - CSM werkt, voor attracties, nooit rechtstreeks met parken zelf. (wel voor gebouwen en dergelijke)

    - De reden dat de track verschilt (rond ipv vierkant) is vrij simpel. (Hou ermee rekening dat de MK1200 bijna 30 jaar geleden ontworpen is!) Ronde buizen geven een veel gelijkmatigere en stevigere las. Je kan het vergelijken met de reden waarom vliegtuigen geen vierkante ramen hebben. Hoeken zijn veel gevoeliger aan metaalmoeheid, zeker als er veel beweging in zit zoals bij een achtbaan. Andere reden is productietechnisch sneller en meer precies werken.

    - CSM werkt al bijna jaren met Vekoma samen, vele achtbanen (waaronder Space Mountain Parijs) komen hier (al dan niet gedeeltelijk) vandaan.
    - De Python 2.0 krijgt dezelfde lay out, maar is dus helemaal herberekend. Productiemethoden zijn ook hard veranderd in die tijd, dus de knikken zouden er wel uit moeten zijn. Al heeft dat ook te maken met in elkaar schroeven natuurlijk.

    - CSM werkt ook samen met Mack.
    - De laatste jaren is het wat minder op pretparkattractiefabrikage gebied (veel andere zeer grote opdrachten gehad), maar er zijn jaren geweest dat er 5 a 6 rollercoasters per jaar buiten gingen.

    Voor degene die me niet zouden geloven: ik woon er ongeveer naast, mijn halve familie werkt er (inclusief mijn broer). CSM op zich is ook weer vaste klant bij het bedrijf waar ik werk.
    Laatst gewijzigd door Apollo; 08-11-17 om 01:37. Reden: typfouten

  8. #128

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Bedankt om dit recht te zetten! Leuk om te horen dat ze deze baan aan een ervaren bedrijf gegeven hebben.

  9. #129

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk Berichten
    Dag iedereen.

    Ik zal mezelf nog wel fatsoenlijk voorstellen op het forum, maar ik zou toch graag even alvast hier op willen reageren om een paar misverstanden uit de wereld te helpen.

    - Dit project gaat netjes via Vekoma, zij hebben de nieuwe berekeningen gedaan.

    - CSM werkt, voor attracties, nooit rechtstreeks met parken zelf. (wel voor gebouwen en dergelijke)

    - De reden dat de track verschilt (rond ipv vierkant) is vrij simpel. (Hou ermee rekening dat de MK1200 bijna 30 jaar geleden ontworpen is!) Ronde buizen geven een veel gelijkmatigere en stevigere las. Je kan het vergelijken met de reden waarom vliegtuigen geen vierkante ramen hebben. Hoeken zijn veel gevoeliger aan metaalmoeheid, zeker als er veel beweging in zit zoals bij een achtbaan. Andere reden is productietechnisch sneller en meer precies werken.

    - CSM werkt al bijna jaren met Vekoma samen, vele achtbanen (waaronder Space Mountain Parijs) komen hier (al dan niet gedeeltelijk) vandaan.
    - De Python 2.0 krijgt dezelfde lay out, maar is dus helemaal herberekend. Productiemethoden zijn ook hard veranderd in die tijd, dus de knikken zouden er wel uit moeten zijn. Al heeft dat ook te maken met in elkaar schroeven natuurlijk.

    - CSM werkt ook samen met Mack.
    - De laatste jaren is het wat minder op pretparkattractiefabrikage gebied (veel andere zeer grote opdrachten gehad), maar er zijn jaren geweest dat er 5 a 6 rollercoasters per jaar buiten gingen.

    Voor degene die me niet zouden geloven: ik woon er ongeveer naast, mijn halve familie werkt er (inclusief mijn broer). CSM op zich is ook weer vaste klant bij het bedrijf waar ik werk.
    Nice om te lezen. Misschien is het een eerste stap ook om de relatie tussen de Efteling en Vekoma weer te verbeteren?

    Ik ga akkoord dat de Python een icoon is, maar dat wil niet zeggen dat hij daarom niet moet verdwijnen. De filosofie "een pretpark is geen museum" kan ik gerust volgen, ondanks dat het betekent om afscheid te nemen van iconen. Persoonlijk had ik dus liever een afscheid gezien dan weer een volledig nieuwe versie te bouwen...

    Nu goed, ze komt er en dan blijft het best zoals het is. Want indien ze veranderingen hadden gedaan, waarom dan geen gewoon nieuwe baan? Dit type baan is lang niet meer zo spectaculair zoals vroeger. Plus, het is één van die attracties die daar gewoon los staat in de Efteling zonder verhaal of dergelijke... Maar daar zijn geen plannen voor bij mijn weten om dat aan te pakken?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  10. #130

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    persoonlijk vind ik een ouderwetse looping nog wel fijn om te doen, dat is iets wat je in de nieuwere achtbanen veel minder tegenkomt.
    voorbije week hebben we de python nog enkele keren gedaan, en vond hem alles bij elkaar nog best wel ok.
    Ik kan me voorstellen dat men op deze manier de kosten wat kan beperken ipv weer een nieuwe (relatief spectaculaire) attractie te zetten.

  11. #131

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    ik weet het, de kans is heeeeeeel klein maar wie niet waagt, niet wint.
    Tijdens ons bezoek in de Efteling in de week van Allerheiligen hebben we een knalgeel Nikon Coolpix fototoestel verloren. Bij de Efteling-klantendienst is er geen spoor, maar wie weet heeft iemand iets gezien/gevonden? Of iemand die onze vraag op Facebook ofzo kan plaatsen; ik ben daar niet in thuis....

  12. #132

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    ik weet het, de kans is heeeeeeel klein maar wie niet waagt, niet wint.
    Tijdens ons bezoek in de Efteling in de week van Allerheiligen hebben we een knalgeel Nikon Coolpix fototoestel verloren. Bij de Efteling-klantendienst is er geen spoor, maar wie weet heeft iemand iets gezien/gevonden? Of iemand die onze vraag op Facebook ofzo kan plaatsen; ik ben daar niet in thuis....
    Gewoon copy-paste van deze post op je facebook-pagina zetten (en op die van Efteling) en klaar is Kees

  13. #133

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Wat ik vooral jammer vind aan de efteling is dat ze niet echt aan souvenirs meer denken.. Ja pins maar vind dit nu niet echt wauw. Het lijkt alsof de souvenirs van het park vroeger veel beter waren dan nu... En zeker als er iets nieuws was in de efteling werd er een souvenir uitgebracht maar bij symbolica?.. Ja oke er zijn er wel, maar die waren voor symbolica er ook al. Vind zelfs de oude pardoes poppen veel mooier dan de nieuwe knuffel versie.. Vind dit wel jammer voor zo een park te zijn...

    SFEER VIDEO WINTER EFTELING

  14. #134

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Recent wordt er blijkbaar veel gefinetuned aan Symbolica. Er zijn ook nieuwe stemmen ingesproken voor verschillende scènes. Het beste vind ik dat er in de Galerij der Fantasievollen, waar je op het einde je onridefoto ziet, stemmen zijn toegevoegd van de verschillende personages, die elk afscheid van je nemen. Sterke toevoeging vind ik, want zo sluit je de rit een pak beter af en nu lijkt die laatste "scène" ook niet meer zo doelloos.

  15. #135

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ja vind het ook beter zo om af te sluiten aan de foto kaders... maar al de andere effecten ? De laser verlichting en zo is weg... of word anders gebruikt.. Ik vind dat er toch nog veel ontbreekt ze noemen het paleis der fantasie maar vind toch dat er nog heeel veel fantasie ontbreekt.. terwijl ze ons echt hebben laten watertanden en heel veel special effects hadden beloofd in de making-of video's.

  16. #136

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Heb onride beelden gezien van de nieuwe stukken net. Denk dat het altijd al de bedoeling was dat het bij die laatste scene zo ging zijn (als in: de figuren die 'doei', 'dag' zeggen etc.). Ze werken met videomapping en projecties, waarbij die kaders (waar Pardoes en de koning etc. in te zien zijn) al aanwezig waren vanaf het begin, alleen waren ze telkens statisch.

    Nuja, vreemd dat ze het nu pas invoegen, misschien waren er problemen met de timing etc. We'll probably never know. Maar wel goed uiteraard dat het er gekomen is.
    Je vois la vie en des biscuits.

  17. #137

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ik vind het ook een leuke toevoeging! Dat maakt het einde toch iets duidelijker ook, vroeger was het maar vaagjes.

  18. #138

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ze werken met videomapping en projecties, waarbij die kaders (waar Pardoes en de koning etc. in te zien zijn) al aanwezig waren vanaf het begin, alleen waren ze telkens statisch.
    De schilderijen bewogen al vanaf de previews.

  19. #139

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_twee Bekijk Berichten
    De schilderijen bewogen al vanaf de previews.
    Okeee nevermind, dan heb ik het fout gezien.
    Je vois la vie en des biscuits.

  20. #140

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Veel verwarring over reserveringen bij Efteling-achtbaan Python
    "Kunnen we nu officieel stellen dat de Boarding Pass in de Efteling mislukt is?"
    https://www.looopings.nl/weblog/9223...tverkocht.html

    Een oproermakende post van Looopings over de boarding pass bij de Python. Dit is net hetzelfde probleem als bij de wachttijden in Volcano Bay: mensen lijken niet te snappen dat een attractie zonder wachtrij niet gelijk staat aan een attractie met oneindige capaciteit. Het is toch logisch dat boarding passen opraken als de dagcapaciteit is uitgegeven. Ik snap wel dat het raar overkomt om op de middag al te horen dat de attractie voor de rest van de dag "volboekt" is, maar uiteindelijk zouden op het einde van de dag evenveel mensen een ritje gemaakt moeten hebben. Met de nadruk op de voorwaardelijke wijs, want we weten natuurlijk niet hoeveel ticketjes de Efteling effectief uitdeelt.

    Dit vormt wel stof tot nadenken voor deze evolutie in pretparkland: hoe maak je dit duidelijk aan de bezoekers en zorg je dat de frustraties die nu ontstaan erdoor wegvallen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •