X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 148
  1. #81

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Was voor mij ook de eerste keer Symbolica. Opzich allemaal erg mooi gemaakt, buiten de buitenwachtrij wat echt wel behoorlijk saai wachten is in die veehokken.. De attractie zelf is leuk, maar niet meer dan dat eerlijk gezegd. Sommige scénes voelen erg geforceerd aan en de verschillende 'rondleidingen' voegen al helemaal geen fluit aan de rit. Zeker niet omdat deze in verbinding staan met dat brol interactieve paneel waar niemand iets van snapt en er dus ook niks gebeurd in die scènes. Persoonlijk vond ik enkel de Botanische Serre en de Paleiszaal erg mooie scènes, de rest was oké. Mooie attractie, maar langer dan 30 minuten wachten zou ik er eerlijk gezegd niet meer voor over hebben. Voornamelijk omdat er gewoonweg niets in gebeurd. Ratatouille is misschien minder 'mooi' in het opzicht dat het voornamelijk uit schermen bestaat, maar daar gebeurd er ten minste een pak meer en ben je vele meer in die sferen mee vond ik.
    Ik had er ongeveer hetzelfde gevoel bij, was dit nu al dat geld waard?

  2. #82

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Gisteren (zondag) voorspelbaar pokkedruk.
    Maar er waren meer ergerlijke dingen, na een ochtendlijk vluggertje op de Baron.

    "Dames en heren, jongens en meisjes, de technische dienst werd opgedeld en is onderweg"
    Dan volgden nog enkele gelijkaardige meededelingen, waarin ons om even geduld werd gevraagd ...
    tot we verzocht werden het station te verlaten.
    U raadt al bij welke attractie: de Storende Hollander.

    Blijkbaar had die stop- en uitstap-problemen.
    Inzittenden, zeg maar vastzittenden die wel nog een ochtendlijke rit kregen, moesten uitstappen t.h.v. de poortjes waar gedupeerden vergeefs stonden te wachten op de eerstvolgende rit.

    Na de middag reed-ie weer, maar met 55 min. bedankte ik daar voor.
    Omdat het park graag internationaal wil gaan, deze boodschap:
    'Clear the road for Mack and don't you Kumbak no more, no more'

    Plaatsaanduiding bij JEDD.
    Vooreerst: de wachtrij buiten het station lijkt nu langer, op zich geen probleem.
    Wie vooraan staat aan het station, en dus bij de vorige trein net niet mee kon, moest bij Vuur verplicht backseat gaan. Voor kenners als u en ik geen straf, maar wie dus iets later in de wachtrij aansloot, werd beloond met front.

    Later en bij Water was het iets minder streng.
    Dubbel aanschuiven bij een poort is niet meer mogelijk, dat verkleint de kans op een duel tegen je kenissen.

    Immers, meestal is het iets minder druk bij Vuur, waardoor ik voorheen graag één beurt overliet aan onbekenden om dan tegen m'n Waterboys te racen. En een duel met dezelfde zitplaatsen kan je (sorry voor de herhaling) al helemaal vergeten. Dat was gvd de grootste troef van deze lage dubbele woodie.

    Voor het eerst bij mijn weten reed Vogelrok met één trein. Gevolg: buiten tot ver voor de vogel aanschuiven en pas na een tijdje zie je het digitale wachttijden-bord.

    Ook ergerlijk: ballustrade bij fotopunten uit Python, JEDD e.a. Dit verhindert bij drukte de vlotte uitstroom.

    Symbolica was ook in de namiddag 70 min. en 30 single. Nee bedankt, en een toilet in de wachtrij is toch niet zo ver gezocht (Wodan).

    Moet gezegd: Piraña is een capaciteitsmonster, idem voor Fata M.

    Dit bezoek wil ik niet als m'n afscheid voor lange tijd aan het park.
    Wellicht probeer ik binnenkort op een woensdagnamiddag.

  3. #83

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Oh god. Heb ik net een heel bericht getypt, drie keer overlezen, ondertussen wat andere zaken gedaan dus blijkbaar was ik niet actief genoeg om ingelogd te blijven... klik ik op "geavanceerd" en komt het inlogscherm tevoorschijn. Jezus, dat ga ik nu niet meer opnieuw typen hoor.

    Woah, de magische "restore automatic saved content"-ofzoietsknop... 't ziet er een redelijk recente versie van mijn tekst uit Alleen mijn outro waar ik behoorlijk aan gesleuteld had is weg, maargoed, het was beter dan het nu is maar ik heb ze min of meer kunnen reconstrueren

    --------------------

    Later meer, maar hier in het kort mijn bezoek vandaag (maandag 4 september).

    De rit Ieper - Kaatsheuvel: kleine file op de ring van Kortrijk, iets van een kwartier aan de Kennedytunnel, en dan de langste file... de afrit (en een heel stuk ervoor) naar de Efteling. Resultaat: 3 uur onderweg geweest en helaas pas 10u30 in het park. Ach ja.

    JedD was dicht (onderhoud). Rit 1 van de dag was voor Python. De reden van mijn bezoek. Daarna naar DVH. Storing. Baron dan maar. Nog eens naar DVH. Nog steeds storing. Tegen dan was het al bijna 13u en zijn we wat gaan eten. Vervolgens weer naar DVH - derde keer goede keer? Nope, nog altijd storing maar al wel testritjes. Dan maar wat rond dat kasteel rondgehangen om foto's te nemen en zo van JedD, Python en DVH zelf uiteraard. Als we het gehad hadden met niks doen en naar Symbolica wouden gaan toch nog eens aan de medewerker gaan vragen of hij kan zeggen wanneer hij opent. Halfweg onze vraag onderbreekt hij ons en doet gebaar dat hij wat binnenkrijgt door zijn oortje. En toen sprak hij de magische woorden: "wij gaan open!" Waarna hij de wachtrij en deur opende en we zowaar als tweede boot van de dag vertrokken waren. Hierna meteen de wachtrij weer ingevlogen, na iets van 10 minuten wachten konden we nog eens.

    Dan op naar Symbolica. Kort: zeer mooi, leuke interactie met andere karretjes, maar dat paneel... Geen kat die er wat van snapt en het haalt je uit de magie van de attractie. Momenten van interactie zijn ook nog eens vrij kort dus als je het eindelijk begint te snappen is het gedaan. Slechte keuze.

    Je ziet dat er geld in zit, de plantenkas vind ik ook heel leuk, maar die animatronics zijn - net zoals Gustave - ondermaats. Vooral Punctuel. Ik vind ze net als dat interactief paneel afbreuk doen aan het geheel. Mijn mening.

    De andere darkrides deed ik ook: Fata Morgana had ik toch meer van verwacht, Droomvlucht vond ik zeer mooi. En de afdaling op het eind: schitterend! En voor de volledigheid: Carnaval Festival: leuk om eens gedaan te hebben. Dit hoort wel bij een dagje Efteling.

    Op JedD na ben ik erin geslaagd ook alle achtbanen te doen. Voor iemand die Huracan (BLW) en Rioolrat (Hellendoorn) gewend is, is Vogel Rok wel andere koek! De Bob: ik schrok toch wel van de snelheid en de verticale bochten. Top!

    Om de dag af te sluiten nog een ritje Python gedaan. Daarna ging plots de wachtrij van DVH weer open, er zal niet genoeg volk binnen geweest zijn om tot 18u te draaien dus lieten ze wat meer volk bij. We liepen net de "haven" binnen en dan... Storing! Toch nog relatief snel opgelost maar wel onze wandeltijd naar Aquanura kwijt... Bijgevolg waren we maar tegen 18u25-18u30 weer aan de voorkant geraakt en hebben we nog net de finale kunnen zien. Machtig ding wel.

    Om nog kort in te pikken op de vorige post hier: toen ik 's morgens uit Python kwam heb ik er niet echt op gelet, maar bij mijn ritje op bijna-sluitingstijd was er al wat meer volk en dan dacht ik echt, what the fuck staat die ballustrade hier te doen. En dan nog zo dicht van dat fotopunt, er is bij wijze van spreken bijna geen doorgang meer. Geraken mensen die te dik zijn voor Python uberhaupt nog door de uitgang of moeten die langs de ingang terugkeren? (sorry voor wie dit niet grappig vindt, maar ik wil maar zeggen dat het qua doorstroming inderdaad niet echt ideaal is.)

    Pirana heb ik aan me laten voorbijgaan, zo echt warm was het niet en ik had er niet echt behoefte aan, heb al wel wat rapids gedaan deze zomer en ik had meer zin in de andere Eftelingse attracties. Ik denk dat ik voor de rest wel alle grote zaken heb gedaan. En ik heb me geamuseerd.

    Als je tijdens je dagje Efteling aan Walibi Holland denkt, ja, dan valt dat park wel een klein beetje in het niet. Maar is de Efteling daarom hét park van Nederland? Wil ik naar geen enkel ander park meer gaan in Nederland nu ik in de Efteling geweest ben? Neen. En dat imago hangt helaas soms wel wat rond dat park vind ik en dat is niet altijd positief.

    Ik denk dat ik nog steeds vaker in Walibi zal blijven komen, dat park heeft in mijn ogen meer herhalingswaarde. Maar de Efteling heeft toch wel dat speciale laagje eroverheen. 't Is (nog?) niet voor elk jaar, maar ik kom zéker nog eens terug.

  4. #84

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Bedankt voor de TR's! Zelf plan ik later in september nog een bezoekje naar de Efteling om dan ook - eindelijk - Symbolica te gaan testen! Mijn verwachtingen zijn hier weel zeer hoog gespannen.

    De balustrades aan de uitgangen van de fotopunten, is dat iets nieuws? Ik kan me dat niet herinneren van mijn bezoek begin dit jaar...

    @Rickie97: Wat had je meer verwacht van Fata Morgana? Ik vind het een knappe darkride, maar is inderdaad niet super spectaculair. Daarom dat ik je ook aanraadde om te gaan in periode dat Joris en de Draak wel geopend was

    De vergelijking Efteling - Walibi Holland vind ik echt appels en peren vergelijken. Beide parken kunnen me bekoren, maar elk op hun eigen manier. Efteling heeft weinig thrill, maar wel heel mooi uitgewerkte attracties waar je vooral voor de sfeer gaat. Walibi Holland daarentegen is een echt thrillpark waar je wel de beste wachtrij ever kan vinden (Xpress: Platform 13). Beide parken bezoek ik graag jaarlijks opnieuw

    Een ander Nederlands park dat ik je zeker kan aanraden is Toverland, maar hier zou ik wel wachten tot zomer 2018 wanneer het nieuwe themagebied opent. Zeer leuke woodie Troy en qua sfeer ook echt mooi! En Slagharen heeft me vorig jaar ook aangenaam verrast, en zal ik dit jaar ook nog eens opnieuw bezoeken - opnieuw in combo met Aqua Mexicana.

  5. #85

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Bedankt voor de TR's! Zelf plan ik later in september nog een bezoekje naar de Efteling om dan ook - eindelijk - Symbolica te gaan testen! Mijn verwachtingen zijn hier weel zeer hoog gespannen.
    Ho, opgepast daarmee...

    @Rickie97: Wat had je meer verwacht van Fata Morgana? Ik vind het een knappe darkride, maar is inderdaad niet super spectaculair. Daarom dat ik je ook aanraadde om te gaan in periode dat Joris en de Draak wel geopend was
    Eventjes geduld, ik ben bezig met een uitgebreider TR, je leest het daar

    Ik had ook liever voor Joris gekozen hoor, maar dit was echter de enige weekdag in de komende drie weken die voor iedereen paste zonder al te veel te moeten schuiven in de agenda, dus vandaar dat het gisteren is geworden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    De vergelijking Efteling - Walibi Holland vind ik echt appels en peren vergelijken. Beide parken kunnen me bekoren, maar elk op hun eigen manier. Efteling heeft weinig thrill, maar wel heel mooi uitgewerkte attracties waar je vooral voor de sfeer gaat. Walibi Holland daarentegen is een echt thrillpark waar je wel de beste wachtrij ever kan vinden (Xpress: Platform 13). Beide parken bezoek ik graag jaarlijks opnieuw
    Ja, ik weet het, je moet ze niet vergelijken. Maar ik wou het nu toch eens doen omdat iedereen het altijd doet, "oh in dé Efteling zou dit en dat zo zijn en in Walibi is het maar zo en zo" en blabla. Express is dan idd wel een uitzondering die wat mij betreft ook in de Efteling niet zou misstaan. Of is deze uitspraak iets te gewaagd?

    de rest heb ik even verstopt want nu gaat het niet meer over de Efteling
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Een ander Nederlands park dat ik je zeker kan aanraden is Toverland, maar hier zou ik wel wachten tot zomer 2018 wanneer het nieuwe themagebied opent. Zeer leuke woodie Troy en qua sfeer ook echt mooi! En Slagharen heeft me vorig jaar ook aangenaam verrast, en zal ik dit jaar ook nog eens opnieuw bezoeken - opnieuw in combo met Aqua Mexicana.
    Ik was aan het wachten met Toverland tot het een beetje dagvullend wordt, wat het nog net niet is volgens mij. Met het nieuwe themagebied misschien al wel. 'k Zal zien. In slagharen vind ik een heel leuke sfeer hangen, ik ben er nu twee keer geweest op midweek in een cowboy cottage en het stelt mij niet teleur. Vooral de avondwandelingetjes die je dan in het park kan maken na sluitingstijd zijn een leuk extraatje dat je als dagjesmens niet hebt Ik nam er vorig jaar de foto die sindsdien op mijn laptop als bureaubladachtergrond prijkt...

    Laatst gewijzigd door Rickie97; 05-09-17 om 16:44.

  6. #86

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    @Earlyspencer: inderdaad een beetje jammer, die min of meer verplichte plaatsen bij JEDD. Backseat is veruit mijn meest favoriete plek in 95% van alle achtbanen, dat zie je ook aan mijn forumonderschrift Sterker nog, ik ben waarschijnlijk één van de weinige mensen die geen fan is van frontseat. Dus als ik de pech heb om iets later in de wachtrij aan te sluiten, dan krijg ik een plek toegewezen waar ik eigenlijk zelf niet graag zit, terwijl veel mensen met mij zouden willen ruilen ...

    @Rickie97: Vogel Rok, de achtbaan die mij ooit aan het hijgen heeft gekregen Je kan het hele verhaal lezen in het topic "Wat is de beste ervaring die je ooit had in een attractie". Dat topic staat bij Pretparken Algemeen. Eigenlijk vind ik het jammer dat er zo weinig reacties kwamen op mijn topic, want ik was wel benieuwd naar de verhalen van andere forumleden!
    Once you sit back, you never go back.

  7. #87

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    De balustrades aan de uitgangen van de fotopunten, is dat iets nieuws? Ik kan me dat niet herinneren van mijn bezoek begin dit jaar...
    Nope, (bijna) zo oud als de attracties zelf. Maar omdat ik in zaag-modus stond, kon er wel nog een negatief puntje bij, dacht ik.

  8. #88

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Sterker nog, ik ben waarschijnlijk één van de weinige mensen die geen fan is van frontseat.
    Bwa, ik verkies toch ook quasi altijd backseat, behalve bij korte treintjes (zoals Typhoon, Lost Gravity of Baron 1898) waar ik liever front zit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Nope, (bijna) zo oud als de attracties zelf. Maar omdat ik in zaag-modus stond, kon er wel nog een negatief puntje bij, dacht ik.
    Tiens, nog nooit op gelet Ö Zal ik zeker eens doen bij een volgend bezoek!

  9. #89

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Er zijn op dit moment twee sprookjes in onderhoud. De Kleren van de Keizer staat niet aangegeven, dus ik weet niet hoe lang dat duurt, en de Fakir gaat vier maanden dicht.
    Dit is na week 1.








    Bosrijk heeft een nieuwe app. Het is een speurtocht door Bosrijk heen, met allerlei spelletjes. Aan het eind krijg je een kleine beloning. Ik heb deze beloning gefilmd.

    Laatst gewijzigd door jeroen_twee; 09-09-17 om 21:29.

  10. #90

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    iemand een goede tip voor korting op een verblijf in het Bosrijk of het Loonse Land? De promotie zoals aangegeven bij de parkgids komt eigenlijk op hetzelfde neer als rechtsreeks boeken via de Efteling, of via TUI....

  11. #91

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    iemand een goede tip voor korting op een verblijf in het Bosrijk of het Loonse Land? De promotie zoals aangegeven bij de parkgids komt eigenlijk op hetzelfde neer als rechtsreeks boeken via de Efteling, of via TUI....
    Simpel: last minute boeken.
    voor 2 personen (vanaf)
    Bosrijk: 310 euro (2 nachten)
    Loonse land: 180 euro
    Efteling hotel: 217 euro

  12. #92

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    dank je, ik hou dat in't oog; maar uit ervaring weet ik dat lastminute voor een schoolvakantie geen sinecure is....

  13. #93

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Simpel: last minute boeken.
    voor 2 personen (vanaf)
    Bosrijk: 310 euro (2 nachten)
    Loonse land: 180 euro
    Efteling hotel: 217 euro
    Via Bookings;com kan je ook goede deals doen.
    Heb zo voor 204 euro Efteling Hotel kunnen boeken voor binnen 2 weken :-)

  14. #94

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    ik heb ooit geboekt via bookings.com, en bij ontvangst van de "bestelling" bleek dat er geen toegangskaarten in het aanbod inbegrepen waren. Gelukkig kon ik de verkoop nog annuleren....

  15. #95

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Onderhoud bij de nieuwe kleren van de keizer. Voor zover ik kan zien, lijken ze bezig te zijn met de vloer en schilderwerkzaamheden.





    Onderhoud bij de Fakir. De tuin ligt overhoop, en de ruimte aan de achterkant is afgebroken.





    Onderhoud bij de Fata Morgana. Het hele plein is afgesloten, dus een kijkje nemen is lastig. Het lijkt erop dat er aan de muren gewerkt wordt, en er staat een container met planten. Geen idee of het nieuwe zijn, of juist oude.



  16. #96

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land



    Een nieuwe voorstelling van Sprookjesboom, tussen de Sprookjessprokkelaarvoorstellingen door bij de kiosk van de Sprookjessprokkelaar.

  17. #97

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Het onderhoud bij de Fakir gaat verder. Op dit moment staat het gebouw in de steigers.


  18. #98
    borisvdd
    Guest

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Het topic gaat ook over het Loonsche Land. Heeft iemand daar al geslapen?

  19. #99

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ja, ik. Goed zat.

  20. #100

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_twee Bekijk Berichten
    Ja, ik. Goed zat.
    Ik hoop dat je niet de Vlaamse goed zat bedoeld, waarbij je te dronken bent alles te herinneren

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •