X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 148
  1. #41

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    De Efteling deelde vandaag op facebook deze heerlijke foto vanop het Midsummer Festival. Symbolica by night ziet er zeer puik uit! Natuurlijk meteen de commentaar toevoegen dat de Efteling in het donker spotten nu niet de makkelijkste opdracht is, of je gaat op een zomeravond of tijdens de winter. Maar al bij al, ziet er mooi uit! Ook de daktuin wordt verlicht, zag ik elders, maar die foto vind ik niet meteen terug.


  2. #42

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    En intussen is er ook een nieuwe reclamespot opgenomen, waarbij iedereen wordt warmgemaakt voor Symbolica.



    Persoonlijk vind ik ze nogal statisch, waarbij de vorige met de tikkende klok beter geslaagd was.

  3. #43

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    De beelden op het einde van de commercial, die uit die vorige met de tikkende klok lijken te komen, spreken mij ook meer aan dan de nogal lome beelden die ze nu voor Symbolica gebruikt hebben. Ze wilden waarschijnlijk de rijke decors zeer goed toonbaar maken.

  4. #44

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Hoewel ik niet zo'n bijstere verwachtingen heb voor deze attractie breng ik in September toch maar even een bezoekje (ik moet nog hun mijnschachtje gaan ontdekken ook.

  5. #45

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Eind deze week opent het langverwachte Symbolica haar paleisdeuren! Wil je nog eens even kijken hoe het hele project van de grond af opgebouwd werd? Lees dan nu ons bouwdossier!
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  6. #46

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Been there, done that.

    Natuurlijk ga ik hier niet spoilen maar het is wel opvallend dat ik meeste online geuite meningen deel:

    1. Verbluffend gedetailleerde afwerking binnenin, je komt ogen te kort.
    Kniesoren leiden hieruit af dat je te snel verplaatst wordt, ik zie het liever als een attractie met een enorm hoge herhalingswaarde. Baron Hoogmoed is maar een houten Klaas tegenover wie en wat in dit paleis tot leven komt.

    2. Totaal overbodige (semi-)interactie.
    Ik zat achteraan, dus ik kon niet met de knopjes spelen/werd niet door het bijhorend oplichtend schermpje afgeleid.
    Vrouw en jongste zoon konden er af en toe animatronics mee doen bewegen of andere effecten oproepen.
    Dit biedt nauwelijks meerwaarde tegenover automatisch voorgeprogrammeerde effecten in klassieke darkrides.
    En bij een competitief aspect tussen de twee inzittenden vooraan, zitten de achterzitters er voor spreekwoordelijke spek & bonen bij.

    Over de capaciteit kan ik niet veel zinnigs zeggen, aangezien we als bevoorrecht abonnee binnen een vooraf bepaald tijdslot werden binnengelaten.

    Wij konden geheel vrijwillig kiezen uit één van de drie thema-parcours.
    Al denk ik dat die drie onderling weinig verschillen: vooral qua volgorde van de kamers met misschien één echt uniek kamertje per parcours.

    Maar laat me toch nog eens de troeven benadrukken:
    - Symbolica is totaal niet repetitief (i.t.t. Maus) en gelukkig zonder bril
    - Kindvriendelijker dan b.v. CoT
    - Fantasierijker dan Ratatouille

    Nog ter info: de intro gebeurt in vier talen, i.t.t. Baron.
    Het is overduidelijk dat de Efteling vooral groeipotentieel ziet buiten de landsgrenzen en de zo al vertrouwde Vlaminkjes.

    Op niks gestoelde hint:
    Laat Symbolica links liggen ...
    als je op een zomerse ochtend het park betreedt!
    De attractie is immers toegankelijk voor elke bezoeker,
    is weersbestendig,
    ligt naar Efteling-normen dicht bij de ingang
    en is de eerste attractie die je tegenkomt wanneer je niet van het hoofdpad afwijkt.
    Vergeet niet dat hotelgasten het park voor tienen binnen mogen.
    Drie keer raden met welke attractie zij zouden beginnen.
    Ik zou 'em later op de dag proberen.
    Mogelijk is het er dan nog even druk, maar dan heb je wel dat eerste gouden uur verzilverd op b.v. Baron en Hollander.

  7. #47

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vergeet niet dat hotelgasten het park voor tienen binnen mogen.
    Symbolica ligt in het gedeelte dat voor iedereen vanaf een uur of 9 geopend is.

    Het is niet bekend of Symbolica een achteringang heeft voor verblijfsgasten, en of die gebruikt zal worden. Zo niet, dan hebben zij dus geen voorsprong op de overige bezoekers.

    Ik verwacht dat de attractie gewoon om 10.00 zal openen, maar wie weet is hij al gelijk open...

  8. #48

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    ik denk in het begin gelijk al open en als de drukte wat gezakt is, dat ze hem dan pas vanaf 10u openen.

  9. #49

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ik denk eigenlijk niet dat hij voor de andere attracties opent. Efteling maakt niet zo'n logische beslissingen met de attracties die vroeger openen voor hotelgasten: om 1 of andere reden zijn dit steeds de rides die door de dag ook geen rij hebben...

  10. #50

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Op niks gestoelde hint:
    Laat Symbolica links liggen ...
    als je op een zomerse ochtend het park betreedt!
    De attractie is immers toegankelijk voor elke bezoeker,
    is weersbestendig,
    ligt naar Efteling-normen dicht bij de ingang
    en is de eerste attractie die je tegenkomt wanneer je niet van het hoofdpad afwijkt.
    Dat lijkt mij ook de beste tactiek te zijn voor de komende maanden. Door de ligging meteen aan de Pardoes Promenade - geen enkele attractie is zo makkelijk bereikbaar - zal het daar 's morgens heftig druk worden. De poort van Symbolica leidt naar juist die attractie, terwijl alle overige poorten aan de promenade leiden naar de rijken met elk een ruim aanbod attracties. Dus beter eerst van de ochtendrukte aan Symbolica gebruik maken om de Ruigrijkbanen met minimale wachttijd af te werken, en dan later op de dag een ritje op Symbolica meepikken.

  11. #51

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Efteling maakt niet zo'n logische beslissingen met de attracties die vroeger openen voor hotelgasten: om 1 of andere reden zijn dit steeds de rides die door de dag ook geen rij hebben...
    Baron '98 is nochtans zo'n vroeg-opener.

  12. #52

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Baron '98 is nochtans zo'n vroeg-opener.
    Dat is dan veranderd sinds mijn bezoek aan bosrijk in 2015, best een goede beslissing. Waarom 'publiekstrekkers' als Vogel Rok en Pandadroom eerder openen heb ik nooit begrepen, daar staat bijna steeds door de dag ook geen volk.

  13. #53

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dat is dan veranderd sinds mijn bezoek aan bosrijk in 2015, best een goede beslissing. Waarom 'publiekstrekkers' als Vogel Rok en Pandadroom eerder openen heb ik nooit begrepen, daar staat bijna steeds door de dag ook geen volk.
    Beide begrijp ik eigenlijk nog. Onder het mom van 'we kunnen toch nog uitslapen' kan je al een attractie doen. Slim gezien van Efteling!

  14. #54

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    symbolica een hele mooie nieuwe aanwinst als alle eftcten het gaan blijven doen natuurlijk! En poppen van pardoes, pardijn en punctuel zijn gewoon geweldig mooi in hun uiterlijk en bewegingen.. hoorde wat mensen zeggen dat puctuel wat houterig beweegt maar denk dat het gewoon de bedoeling is dat hij zo beweegt hij is dan ook de lakei hè. Het interactieve gedeelte had eigenlijk niet in de attractie moeten zitten! Het leid veel te veel af! Ook de voertuigen gaan soms te snel door een decor en had ook wat meer actie verwacht in de serre dat een aquarium word.had leuk geweest moest je wat nat worden. En het geluid van de poppen is soms moeilijk te verstaan! Maar qua decor is het echt een mega mooi! En ja is normaal dat het nog wat kinder ziektes heeft..

  15. #55

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Tot zover ik gevolgd heb vandaag (twitter voornamelijk) leek het er op dat de attractie vandaag bijna geen storingen had en toch een mooie beproeving heeft weten te doorstaan vandaag.

    Wachttijden waren op zijn meest 150 minuten en schommelden doorheen de dag. Heb vanmiddag 50 minuten zien langskomen, dus dat valt wel zeer goed mee
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #56

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Inderdaad, ik heb vandaag even op de drie o's de wachttjden gevolgd: (voor)middag tot 150 minuten terwijl Baron naar zaterdaagse normen vrij kort wachten was. Dat zal wel een combinatie zijn van nieuwsgierigheid (eerste dag Symb. voor het plebs) + regenweer + onervarenheid bezoekers (Symb. beter des namiddags doen).
    Mooi om te lezen dat er geen noemenswaardige storingen waren.

  17. #57

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Gisteren openden voor het eerst voor het publiek de paleisdeuren van de nieuwe, overdekte familie-attractie Symbolica, een wonderlijk paleis waarin niets is wat het lijkt. Pretparken.be was er al een dagje eerder bij en brengt verslag uit van de duurste en grootste attractie in de Efteling ooit.

    ► Het volledige artikel met foto's en video's vind je op: http://pretparken.be/NL/article/1800...ieel%20geopend!

    Opmerking: De tekst is zo geschreven dat het spoiler-niveau erg laag is, er worden geen details verteld, enkel een algemene indruk en korte algemene beschrijving van enkele belangrijke scènes. Foto's zijn in miniatuurformaat weergeven om geen duidelijke beelden mee te geven bij het scrollen doorheen het artikel. Je kan ze echter vergroten door erop te klikken. Opgelet: Helemaal onderaan staan er drie onrides van de drie tours doorheen de attractie.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #58

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Inderdaad, ik heb vandaag even op de drie o's de wachttjden gevolgd: (voor)middag tot 150 minuten terwijl Baron naar zaterdaagse normen vrij kort wachten was. Dat zal wel een combinatie zijn van nieuwsgierigheid (eerste dag Symb. voor het plebs) + regenweer + onervarenheid bezoekers (Symb. beter des namiddags doen).
    Mooi om te lezen dat er geen noemenswaardige storingen waren.
    Ik heb gezien dat er eentje rond 16u15 - 16u45 was, maar dat dat ook de enige was en relatief snel was verholpen. Zeer sterk resultaat dus voor een eerste test met zo veel volk hé. (In tegenstelling tot de Baron 2 jaar geleden al zeker. )
    Je vois la vie en des biscuits.

  19. #59

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ik heb gezien dat er eentje rond 16u15 - 16u45 was, maar dat dat ook de enige was en relatief snel was verholpen. Zeer sterk resultaat dus voor een eerste test met zo veel volk hé. (In tegenstelling tot de Baron 2 jaar geleden al zeker. )
    Ze draaien al sinds maandag met grote groepen mensen. Er stond dan wel geen uur wachttijd, maar de mensen in de wachtrij hebben ook weinig invloed op de attractie. Er werd toen gewerkt met tijdvakken.



    Ik heb gister een onride gemaakt vanuit de Minder Validen, de Muziektour dus. Pas op, de onride kan spoilers bevatten.




    Het is een prima systeem.

    Je moet eerst een ticket halen, met een tijd en rij erop. Om deze tijd kun je je melden bij de uitgang van de attractie. Daar moet je aanbellen, dan komt iemand je halen. Vervolgens mag je in een binnenwachtruimte wachten. Deze simpele ruimte heeft zachte bankjes, de borden met informatie over de voertuigen, en een bord met wat er in de voorshow gebeurt.

    Zodra je aan de beurt bent, ga je naar de volgende ruimte. Dit is het station. Hier kun je op je gemak instappen. Geen kijkende mensen, geen blikken van 'Schiet nu eens op!' Je krijgt alle tijd van de wereld.

    Er wordt onderscheid gemaakt tussen blauwe/rode faciliteitenkaarten (voorin), en beige faciliteitenkaarten (achterin). Ik geloof dat dit te maken heeft met of de eigenaar van de kaart hulp nodig heeft bij het instappen, of niet.

    Bij het instappen kan het voorste bankje verlengd worden, zodat je buiten het voertuig in kunt stappen, en door kunt schuiven (zie eindscherm in filmpje).

    Zodra iedereen zit, en de beugels gesloten zijn, voegt het voertuig zich tussen de gewone voertuigen. Je wacht even in het gewone instapstation, op de plek waar de muziektourkar hoort te staan. Daarna begint de rit.


    Aan het eind van de rit, het gewone uitstapstation, moet je even blijven zitten. Het voertuig rijd daarna door, en gaat zijwaarts weer het speciale station in. Wanneer je uitgestapt bent, kom je via een deur in het winkeltje uit om de actiefoto te kunnen kopen, en kun je via de gewone uitgang er weer uit. Daarna ben je gelijk weer bij de ticketuitdeler, zodat je fijn nog een rit kunt reserveren!

  20. #60

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ik ben er ook erg benieuwd naar! Het is sowieso al weer even geleden dat ik in de Efteling geweest ben.. Mijn artikel op mijn site kan ook wel wat extra foto's en een opfrisbeurtje gebruiken!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •