X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 148
  1. #61

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ondertussen heb ik de drie parcours op m'n conto kunnen schrijven.
    Graag deel ik enkele tips, zonder te willen spoilen, al noem ik een kat 'een kat' en een walvis 'een walvis'.
    Lezen op eigen risico, dus.

    1. Wanneer de attractie bezoeken?

    Zo laat mogelijk. Al van half tien 's ochtends staat er een wachtrij vanaf +/- de gesloten poort die naar het Spookslot leidt en waar ze geitje Benjamin al zingend aan het zoeken zijn. Deze wachtrij is wel maar tot aan de wachtrij-ingang van Symbolica, niet tot aan de tourniquet. Verblijfsgasten kunnen volgens mij de attractie niet vervroegd bezoeken.

    Geloof ook niet altijd de digitale wachttijden. 's Avonds is de reële wachttijd doorgaans korter dan de aangeduide. Voorbeeld: er stond op donderdag 13/07 omstreeks 18:00 '60 min.' aangegeven. We konden doorlopen tot aan het begin van de eerste overdekte zone: dan is het - als alles vlot verloopt - ca. 40 min. wachten. Hoogstwaarschijnlijk was het later die dag - tijdens één van de twee Aquanura's - nog minder lang wachten. Op de iets kalmere dinsdag 11/07 begonnen we aan te schuiven bij Symbolica +/- gelijktijdig met de eerste Raveleijn-vertoning van de namiddag. Toen was het reëel 1 uur wachten.

    2 Single riders: ja of nee?

    Persoonlijk geen ervaring mee, maar een aantal zaken zijn me duidelijk: De buitenwachtrij van de singles schuift aardig op, maar dat kan bedriegen. Zij worden ook in groep toegelaten tot de voorshow (de 'magische trappen') maar ze moeten er wel helemaal achteraan staan. Daarna worden ze apart van de reguliere bezoekers geleid tot het station en worden daar dan met mondjesmaat toegelaten. Ze hebben dus geen keuze tot een bepaalde tour. Omdat de karretjes 6-zitters zijn, denk ik wel dat het aardig opschiet bij de singles. Er is aardig wat kans dat twee samen aanschuivende singles in één en hetzelfde karretje terechtkomen. Maar gegarandeerd zijn de interactieve plaatsen dan al ingenomen. In elk geval niet aan te raden met (jonge) kinderen. De aangeduide single-wachttijd is wel ca. 1/3 van de aangeduide reguliere wachttijd.

    3. Welke tour kies je?

    Het grote voordeel van de Schattentour is dat je centraal zit bij de twee panoramische scènes (vlinders en walvis). Het themagebonden interactieve deel in de aparte kamer is hier wel het flauwst. Die van de Muziektour geniet de voorkeur, dan die van de Heldentour.

    4. De eerste interactieve opdracht?

    Hier ontgaat me wat de bedoeling is. Bij elk van de tours zie je een aantal schatkisten, dus ook bij de Heldentour en de Muziektour.

    5. Interactief dansen?

    Stom dat je met twee kan sturen: als de ene in wijzerzin wil dansen en de andere tegen wijzerzin, draai je volgens mij maar weinig rond.

  2. #62

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Persoonlijk vind ik schatten tour het best, maar dat besluit ieder voor zichzelf. Helden tour vind ik dan weer leuker omdat in het observatorium plots pardoes voor je opduikt. Maar daarbij vind ik de helden kamer niet zo goed. Maar de attractie zelf is wel echt heel knap gemaakt! Alleen had ik het botanicum iets spectaculairder verwacht.. Het is wel mooi maar had verwacht dat het daar wel wat spannender zou worden. Ze hadden het leuker kunnen maken dat je zelf ook een klein beetje nat kon worden of zo. Of dat er decor stukken los kwamen of zo...
    Hieronder de sfeer video van Symbolica (dit is geen onride)


  3. #63

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Op ma. 24/07 deed ik Symbolica kort na de middag regulier (40 min was aangegeven, reële wachttijd was bijna een uur) en rond 16:00 deden we 'm single. Tenzij je met jonge kinderen bent: GA VOOR SINGLE.

    Het bord gaf 10 min aan (regulier opnieuw 40), en na enkele minuten stonden we al in het achterste deel bij de voorshow.
    Probeer ook hier zo dicht mogelijk bij de magische trappen te staan, dan kom je eerder aan de beurt.

    Terwijl regulieren nog even aanschuiven en voorsorteren, wordt je als single via een andere - even kale - trappengang meteen naar het station geleid.

    Per karretje regulier ging er minstens één single en meestal 2 singles mee.
    Het moet dus al serieus tegenvallen om met je compagnon 1° niet in dezelfde kar te zitten en 2° niet gelijktijdig te starten in een andere kar.

  4. #64

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    UPDATE single vs regulier

    Op 31/07 was het een beetje drukker en zonniger dan de voorgaande maandag.
    In het station werd hard gezocht naar duo's in de reguliere wachtrij, waardoor er nu maar ca. 1 single persoon per 2 karren mee ging.

    Op zich geen probleem, het is namelijk een 'single-rij' en geen 'duo-rij'.
    Maar dit impliceert dat 'reguliere' duo's mogelijk niet naast elkaar zitten in hetzelfde wagentje (na 70 minuten aanschuiven).

    De plaats waar je tijdens de vooshow staat (zowel singel als regulier) lijkt me erg bepalend en ... weinig doordacht/eerlijk:
    Hoe later je die voorshow binnenkomt, hoe meer kans je hebt om dicht bij het later openklappend hek te staan en dus als één van de eersten de kale trappen af te dalen. Wij kwamen als allereerste singles de voorshowkamer binnen maar vertikten het om door te schuiven. Het leverde ons ca. 10 minuten winst op t.o.v. de meer beschaafde singles.

  5. #65

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    De grootschalige onderhoudsbeurt aan de Python is weer uitgesteld. Normaal sloot de achtbaan van september tot december en ging men alle baandelen, supports en aansturingen vervangen door nieuwe examplaren. Door vertraging bij het constructiebedrijf CSM die de baan herfabriceert is dat groot onderhoud nu verschoven naar december 2017. Momenteel liggen er al een paar stukken track op het terrein van CSM:



    Foto: © Pretparken.be
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #66

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Volgens de drie nullen-site (geen link) krijg je voortaan een vaste plaats toegewezen in JEDD.
    Dat zou resulteren in kortere wachtrijen.

    M'n gat: nu wordt het net langer wachten, omdat ik me meestal in het station naar achter wrong, waar de poortjes dunner bevolkt waren. Bye bye vrije keuze ook, incl. de kans om tegen je gezelschap te racen op identieke plaatsen in rood en blauw. M.a.w. een personeel-intensieve ingreep die geen oplossing biedt.

    Onbegrijpelijk dat een top-park hier zo veel fouten maakt:
    Te brede paden: voordring-gedrag
    Te lage omheining t.h.v. het moeras: voordring-gedrag
    0,0 toezicht op de buitenwachtrij: rook- en voordring-gedrag, vandalisme en sluikstort
    Open vuilnismanden: wespen
    Betreden van station t.h.v frontpoortjes: opstopping
    Geen single-rij: elke rit lege plaatsen
    Geen opbergruimte: vertraging door mensen die initieel spullen mee willen nemen tijdens de rit.

    Trekt ten strijde tegen deze onwetendheden!

  7. #67

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    De Efteling klungelt inderdaad gewoon verder... Het probleem bij JedD zijn niet de bezoekers, maar de trage operators.

  8. #68

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    In september gaat de Efteling een nieuw fastpass-systeem uittesten waarbij bezoekers vooraf een rit kunnen reserveren in een attractie om op een later tijdstip de attractie mogen te betreden tegen een verkorte wachttijd van maximaal vijftien minuten. Voorlopig gaat het enkel om een testproject bij de achtbaan 'Python'.

    ► Volledige artikel: http://pretparken.be/NL/article/1823...-systeem%20uit
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #69

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten


    Foto: © Pretparken.be
    Heeft Vekoma eigenlijk iets met die renovatie te maken? Die rail heeft volgens mij een andere vorm dan een standaard Vekoma-rail, of bestaan er nog andere Vekoma's met deze vorm van rail?

    Edit: ik heb het dus over de "opgevulde driehoekige vormen" die hier niet aanwezig zijn. De eigenlijke track is hier verbonden met de "draagbalk" via ronde buizen terwijl dit bij Vekoma's voor zover ik weet aaneengelast plaatmetaal is in een iets hoekigere vorm...


  10. #70

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Heeft Vekoma eigenlijk iets met die renovatie te maken? Die rail heeft volgens mij een andere vorm dan een standaard Vekoma-rail, of bestaan er nog andere Vekoma's met deze vorm van rail?

    Edit: ik heb het dus over de "opgevulde driehoekige vormen" die hier niet aanwezig zijn. De eigenlijke track is hier verbonden met de "draagbalk" via ronde buizen terwijl dit bij Vekoma's voor zover ik weet aaneengelast plaatmetaal is in een iets hoekigere vorm...
    Het lijkt er inderdaad op dat men een nieuw soort track aan het produceren is, of het moet nog nabewerkt worden...
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #71

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Heeft Vekoma eigenlijk iets met die renovatie te maken? Die rail heeft volgens mij een andere vorm dan een standaard Vekoma-rail, of bestaan er nog andere Vekoma's met deze vorm van rail?

    Edit: ik heb het dus over de "opgevulde driehoekige vormen" die hier niet aanwezig zijn. De eigenlijke track is hier verbonden met de "draagbalk" via ronde buizen terwijl dit bij Vekoma's voor zover ik weet aaneengelast plaatmetaal is in een iets hoekigere vorm...
    Of de getoonde trackdelen zijn helemaal niet voor de Python. Bij CSM produceren ze wel vaker meerdere banen te gelijk dacht ik.

  12. #72

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ik zou het ergens wel spijtig vinden als de track er opvallend anders gaat uitzien (ik kan het op basis van deze foto niet goed beoordelen). Dan wordt toch ergens het doel van een achtbaanklassieker proberen te bewaren voorbijgeschoten en krijg je gewoon een nieuwe achtbaan met een oude lay-out. Dan zag ik liever dat ze een soort 'tribute'-baan bouwden met dezelfde naam en kleuren, maar met een iets interessanter parcours (al moeten de loopings er zeker in blijven).

  13. #73

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Ik zou het ergens wel spijtig vinden als de track er opvallend anders gaat uitzien ... Dan zag ik liever dat ze een soort 'tribute'-baan bouwden met dezelfde naam en kleuren, maar met een iets interessanter parcours ...
    Helemaal mee akkoord. De nostalgische waarde zit 'm in het feit dat dat ding er net hetzelfde uitziet als 30 jaar terug én dat je net dezelfde bewegingen maakt met je trein. Met het halve werk kom je er niet. Helaas is python + dood en begraven.

  14. #74

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Ik zou het ergens wel spijtig vinden als de track er opvallend anders gaat uitzien ... Dan zag ik liever dat ze een soort 'tribute'-baan bouwden met dezelfde naam en kleuren, maar met een iets interessanter parcours ...
    Helemaal mee akkoord. De nostalgische waarde zit 'm in het feit dat dat ding er net hetzelfde uitziet als 30 jaar terug én dat je net dezelfde bewegingen maakt met je trein. Met het halve werk kom je er niet.
    Dat gevoel gaat bij mij toch al grotendeels weg zijn hoor als die vierkante supports weg zijn en vervangen door ronde exemplaren.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #75

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land



    De Vliegende Fakir gaat vanaf maandag voor bijna 4 maanden in onderhoud. Volgens de onderhoudskalender van de Efteling opent dit sprookje terug op 23 december. Het werd tijd! Dit sprookje had het onderhoud echt het meest nodig van alle sprookjes uit het bos. En na de recente renovaties van Hans en Grietje en Roodkapje, heb ik er alle vertrouwen in dat de Efteling ook hier weer het sprookje met veel zorg terug doet schitteren.

    (Ter info: van 4 t.e.m. 8 september zijn ook het Spookslot en Joris en de Draak gesloten. Voor de andere onderhoudsdata, zie: https://www.efteling.com/nl/park/inf...e/in-onderhoud)

  16. #76

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    (Ter info: van 4 t.e.m. 8 september [...] Joris en de Draak gesloten
    Ja lap! 'k Ben er nog niet eens en kmoet al terugkeren voor mijn credits!

  17. #77

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Volgens de drie nullen-site (geen link) krijg je voortaan een vaste plaats toegewezen in JEDD.
    Dat zou resulteren in kortere wachtrijen. M'n gat: nu wordt het net langer wachten, omdat ik me meestal in het station naar achter wrong, waar de poortjes dunner bevolkt waren. Bye bye vrije keuze ook, incl. de kans om tegen je gezelschap te racen op identieke plaatsen in rood en blauw. M.a.w. een personeel-intensieve ingreep die geen oplossing biedt.
    Ik vraag me af of ze hier het systeem van Psyké Underground niet kunnen toepassen? Bij Psyké staan de frontpoortjes ook het dichtst bij de ingang, maar hier laat men per rit telkens exact het juiste aantal mensen binnen in het station. En dat lijkt toch vrij efficiënt te werken. Je hebt geen 100% vrije zitplaatskeuze omdat de trein volledig opgevuld moet worden, maar uit ervaring weet ik dat je met een doelgericht sprintje meestal wel ongeveer daar beland waar je graag wil zitten.

    Ideetje voor de Efteling?
    Once you sit back, you never go back.

  18. #78

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik vraag me af of ze hier het systeem van Psyké Underground niet kunnen toepassen? Bij Psyké staan de frontpoortjes ook het dichtst bij de ingang, maar hier laat men per rit telkens exact het juiste aantal mensen binnen in het station. En dat lijkt toch vrij efficiënt te werken. Je hebt geen 100% vrije zitplaatskeuze omdat de trein volledig opgevuld moet worden, maar uit ervaring weet ik dat je met een doelgericht sprintje meestal wel ongeveer daar beland waar je graag wil zitten.

    Ideetje voor de Efteling?
    Dat is dus ook exact wat ze nu doen in de Efteling, alleen met een persoon ipv met een poortje. Ik ben er persoonlijk geen voorstander van, ik wil graag zelf kiezen waar ik zit in de achtbaantrein.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  19. #79

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Dat is dus ook exact wat ze nu doen in de Efteling, alleen met een persoon ipv met een poortje. Ik ben er persoonlijk geen voorstander van, ik wil graag zelf kiezen waar ik zit in de achtbaantrein.
    Interessant dat dit nu ook hier weer aan bod komt. Ik vind dat juist het beste wat je kan doen als park. Als het je niet kan schelen waar je zit is elk systeem uiteraard goed, bij dit systeem loop je dan altijd gewoon door als je kan. Als je een specifieke plek wilt kun je bij dit systeem nog altijd in de rij zelf blijven staan en andere mensen doorlaten en dan bij de volgende rit als eerste het station binnenwandelen en je plaats kiezen. Of het erop wagen en een sprintje trekken zoals Azmidiske zegt Bij Weerwolf hanteren ze sinds enkele jaren ook datzelfde systeem, daar heb ik dit jaar de wachtstrategie toegepast en bij Psyké de sprintstrategie en ik kan je zeggen, ze werken allebei

    Ze moesten het bij Calamity en Vampire ook maar eens invoeren. Ik begrijp niet goed als dit het systeem is dat ze hanteren bij JedD ze dan zeggen dat ze met vaste plaatsen werken. Dat vind ik toch nog iets heel anders.

    Ontopic voor dit aspect, maar offtopic in het topic over de Efteling - Nu ben ik wel eens benieuwd naar jouw mening over de grouper bij Pulsar waar je dus totaal geen vat hebt op de plek waar je zit. Daar heb ik in mijn TR al uitgebreid mijn mening over verteld, zie je het toevallig zitten om daar je mening achter te laten?

  20. #80

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Donderdag eens een bezoekje gebracht aan het park. Qua operations was ik best tevreden, zeker bij Symbolica en DVH werd heel goed doorgewerkt. De andere banen kregen naarmate de dag extra treinen op de baan, blijf mij verbazen dat een park als de Efteling die niet gewoon standaard er op zet. Heb dat althans nog nooit geweten, zelfs niet op een zomeravond, schandalig.

    Was voor mij ook de eerste keer Symbolica. Opzich allemaal erg mooi gemaakt, buiten de buitenwachtrij wat echt wel behoorlijk saai wachten is in die veehokken.. De attractie zelf is leuk, maar niet meer dan dat eerlijk gezegd. Sommige scénes voelen erg geforceerd aan en de verschillende 'rondleidingen' voegen al helemaal geen fluit aan de rit. Zeker niet omdat deze in verbinding staan met dat brol interactieve paneel waar niemand iets van snapt en er dus ook niks gebeurd in die scènes. Persoonlijk vond ik enkel de Botanische Serre en de Paleiszaal erg mooie scènes, de rest was oké. Mooie attractie, maar langer dan 30 minuten wachten zou ik er eerlijk gezegd niet meer voor over hebben. Voornamelijk omdat er gewoonweg niets in gebeurd. Ratatouille is misschien minder 'mooi' in het opzicht dat het voornamelijk uit schermen bestaat, maar daar gebeurd er ten minste een pak meer en ben je vele meer in die sferen mee vond ik.

    BTW, die dag kon ik altijd kiezen waar ik wou zitten bij JEDD, geen grouper gezien doorheen de dag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •