X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Goed plan of niet?

Stemmers
26. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ja

    6 23,08%
  • neen

    16 61,54%
  • ik weet het niet

    4 15,38%
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Ik stem ook nee. Twee redenen: normaliter draag ik een horloge, maar sinds kort is mijn bandje stuk en heb ik deze dus niet bij. Gisteren had ik dan ook geen benul van hoe laat het was, ik had ook geen gsm bij. En eigenlijk wel grappig, in vele parken kun je op diverse schermen de wachttijden en de openingstijden zien, maar nergens een klok hé...

    Dus reden 1, sommige mensen weten gewoon niet hoe laat het is. Dan werkt het sowieso al niet.

    Reden 2: als je ergens in een wachtrij staat en er gebeurt iets, ben je dus te laat. Of je hebt over 25 minuten een ritje gereserveerd en de attractie waar je nu voorstaat heeft een wachttijd van 30 minuten. Dan moet je die dus links laten liggen en sta je toch weer te wachten. Dan wacht ik liever gewoon in een wachtrij en loop ik ook niet de hele tijd onder stress omdat ik mijn reservatie ga missen.

  2. #2

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    In vulcano bay schoten de 'virtuele' wachtrijen gewoon de pan uit. 200 minuten, 280 minuten,... Je kon in de tussentijd ook geen reet doen want alles moest je reserveren en je mocht maar één per keer en na je rit mag je pas een nieuwe boeken. De dingen waar je niet moest reserveren waren overdreven druk en daarbij totaal onaangenaam. Mensen gingen heus niet meer spenderen door dit systeem, maar gingen al vrij snel het park uit vn pure misserie. Kijkend naar de rij van klagende mensen aan de guest relations toen wij weg gingen, kan ik je garanderen dat zo een systeem niet werkt.
    één gefaald experiment wil nog niet zeggen dat het systeem niet kan werken. Het probleem met Vulcano Bay is dat je steeds maar één attractie kunt reserveren. Het zou veel beter werken als je een schema kunt samen stellen van hoe laat je welke attractie doet. Daarom dat de Efteling het ook eerst uit test met één attractie. Universal wilde meteen té groot gaan hiermee, maar ik denk wel dat het uiteindelijk kan gaan werken. Universal wil gewoon de wachttijden volledig virtueel maken, maar dan moet er inderdaad iets anders zijn om in die tijd te doen, ik denk dat het daarom niet werkt. Juist als je vooraf een soort dagschema kunt maken, lijkt me dat veel efficiënter.

    Neemt niet weg dat er ook dan nog steeds nadelen aan kleven, zoals het ontbreken van spontaniteit.

    Het fastpass systeem in Disney, zeker het fastpass+ systeem, zijn veel gebruiksvriendelijker en haal je echt tenminste voordeel uit. Deze laatste is super simpel met de smartphone te bedienen en heeft er voor gezorgd dat ik verscheidene topattracties verschillende rerides kon geven tijdens ons verblijf (zelfs met pasjes op de dag zelf te reserveren!).
    Dit systeem voegt nogthans volstrekt niets toe, juist omdat iedereen de fastpassen vrij kan gebruiken. De capaciteit wordt 50/50 opgesplitst tussen fastpass en gewone rij, maar uiteindelijk moet je keuzes maken. Stel dat bij Space Mouintain en Big Thunder Mountain beiden een wachtrij staat van anderhalf uur en een fastpass rij van een half uur (waarom dat die zo lang moet zijn snap ik om te beginnen al niet, een half uur wachten noem ik niet "fast"). Uiteindelijk ga je één baan met fastpass kunnen doen, de andere zonder. Effect: 2 uur wachttijd totaal. Schaf de fastpass volledig af en beide attracties hebben een normale rij van 1 uur, dus wacht je nog steeds 2 uur.

    Het enige voordeel wat het systeem in Disney heeft is dat als je het NIET gebruikt, je jezelf naait en je anderen die het wel gebeuren een kleine gunst doet (maar als 100 mensen het niet gebruiken hebben alle andere gasten daar misschien maar een minuut winst aan). - Hierbij moet ik zeggen: Ik baseer me op de versie in Parijs en zoals ik het nog in Anaheim gedaan heb. Ik weet niet of Orlando misschien niet intussen veranderd is.

    BTW: Disney is ook al bezig met zo een zelfde systeem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dus reden 1, sommige mensen weten gewoon niet hoe laat het is. Dan werkt het sowieso al niet.
    Wie heeft er nu tegenwoordig volstrekt niets bij zich om de tijd te lezen? Als het geen horloge is, dan is het wel je telefoon. En mocht er uitzonderlijk eens iemand bij zitten die echt beiden niet heeft, dan is er altijd wel iemand anders in de groep die het wél heeft.

    Trouwens: voor zo ver ik me voor de geest kan halen staat er bij wachtrij-borden ook altijd de tijd aan gegeven. Hier wringt het schoentje bij de Efteling: Ze hebben geen fatsoenlijk systeem hier voor. Het is al eens eerder aangehaald in het topic en ik ben volledig accoord: Als ze de wachttijden beter communiceren, spreidt het volk zich vanzelf al beter over de attracties.

  3. #3

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    één gefaald experiment wil nog niet zeggen dat het systeem niet kan werken. Het probleem met Vulcano Bay is dat je steeds maar één attractie kunt reserveren. Het zou veel beter werken als je een schema kunt samen stellen van hoe laat je welke attractie doet. Daarom dat de Efteling het ook eerst uit test met één attractie. Universal wilde meteen té groot gaan hiermee, maar ik denk wel dat het uiteindelijk kan gaan werken. Universal wil gewoon de wachttijden volledig virtueel maken, maar dan moet er inderdaad iets anders zijn om in die tijd te doen, ik denk dat het daarom niet werkt. Juist als je vooraf een soort dagschema kunt maken, lijkt me dat veel efficiënter.
    Dan nog, het systeem is niet faalproef. Grappig genoeg heeft Universal het systeem eerst getest bij Wet 'n Wild, waar het toen ook al faalde in zijn opzet. Dus het systeem in Vulcano Bay is eerst getest, voordat het gelanceerd werd (en dan nog blijft het enorm slecht). Het probleem is ook dat je niet echt veel kan plannen met dit systeem. Ten eerste werkt het systeem van Vulcano Bay heel erg op het systeem als de Efteling in de mate dat wanneer de eigenlijke wachttijd onder een bepaalde minimum blijft, de rij direct toegankelijk is. Dus wat doet iedereen? Rushen naar de belangrijkste attracties eerst. Dan moet je de change hebben dat de desbetreffende ride geen storing heeft en je bent safe. Echter, na een paar minuten verspringt het 'virtueel' wachten naar achterlijke aantallen. En een uur na parkopening heb je bij alle attracties wachttijden van +/- 200 minuten...

    Echter vind ik het systeem van de Efteling nog meer weg hebben van het pasjes systeem bij Kraken in Seaworld, 'Spot Saver'. Daar zie je dan nog een ander probleem opduiken. Elk pasje heeft een tijdslot van 15 minuten en je kan deze zowel met de smartphone als aan een kiosk verkrijgen. Maar van zodra mensen het park binnen zijn, kunnen ze met hun smartphone al een plaatsje vrij houden. Wat zie je dan gebeuren? Zelfs als je bij parkopening toekomt, en je hebt niet echt een smartphone of internet at the moment, dan heb je nooit de garantie dat jij er direct op kan kruipen. Mensen reserveren onmiddellijk hun plaats, waardoor de attractie in no time van 0 naar 100 minuten gaat in minder dan een uur! Kraken wist het zelfs zo te flikken om een virtuele wachtrij van 500 minuten te ontwikkelen deze zomer... Ik dnek dat het het hele concept van 'parkspreiding' dan helemaal naar de knoppen helpt. Resultaat: absurde wachttijden voor de attracties die gereserveerd moeten worden en absurde rijen voor de attracties die gewoon toegankelijk zijn (want je gaat niet naar een park om uren te zitten wachten/iets drinken of eten. Dan kan je beter een stadsbezoek doen ofzo).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dit systeem voegt nogthans volstrekt niets toe, juist omdat iedereen de fastpassen vrij kan gebruiken. De capaciteit wordt 50/50 opgesplitst tussen fastpass en gewone rij, maar uiteindelijk moet je keuzes maken. Stel dat bij Space Mouintain en Big Thunder Mountain beiden een wachtrij staat van anderhalf uur en een fastpass rij van een half uur (waarom dat die zo lang moet zijn snap ik om te beginnen al niet, een half uur wachten noem ik niet "fast"). Uiteindelijk ga je één baan met fastpass kunnen doen, de andere zonder. Effect: 2 uur wachttijd totaal. Schaf de fastpass volledig af en beide attracties hebben een normale rij van 1 uur, dus wacht je nog steeds 2 uur.
    Het systeem heeft her en der zijn gebreken, maar vooralsnog heeft het mij meer voordelen dan nadelen bezorgd hoor. Neem nu de nieuwe Avatar attracties (vooral Flight of Passage). Zoals je jezelf al kan inbeelden, zijn de meeste fastpassen voor deze attracties praktisch volledig de deur uit nog maar net bij parkopening. Toch heb ik dat ding praktisch elk bezoek in Animal Kingdom kunnen doen (3 keer FoP, 1 keer NR). Dat allemaal te danken aan de Fastpass. Nooit heb ik de aangegeven 260 minuten moeten wachten, maar altijd 5 minuten. Puur omdat ik vaak het geluk had dat er net pasjes opnieuw verkrijgbaar waren wanneer ik een reservering wou maken. Dit heeft mij niet alleen kostbare tijd gesaved, maar ook heb ik hierdoor veel andere toppers zonder fast pass ook meermaals kunnen doen op een dag. Sowieso dat de capaciteit nog hoger zou zijn zonder Fast Pass systeem, maar dan nog vind ik het persoonlijk wel een leuke service die het gros van de bezoekers weet te smaken. Ik heb duizend keer liever dit systeem dan de verschrikkelijke Express Passen van Universal. Deze helpen echt de nodige frustraties aan. Met verschillende confrontaties met operators tot gevolg (als je maar 10 man door laat bij de gewone rij, maar wel 60 man van je express pass rij, dan scheelt er wel iets).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •