X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Goed plan of niet?

Stemmers
26. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ja

    6 23,08%
  • neen

    16 61,54%
  • ik weet het niet

    4 15,38%
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38
  1. #21

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Nee. Ik slenter graag door een pretpark zonder een schema te moeten afwerken.

  2. #22

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Opvallend. Deze poll gaat eerst naar 11 stemmen op nee en 0 op ja, en vervolgens gaat ja naar 4 en nee naar 14. Willen de ja-stemmers zich bekendmaken?

  3. #23

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Opvallend. Deze poll gaat eerst naar 11 stemmen op nee en 0 op ja, en vervolgens gaat ja naar 4 en nee naar 14. Willen de ja-stemmers zich bekendmaken?
    Als je op het cijfertje van het aantal stemmers op één keuze klikt, zie je daar de namen bijstaan . Van Pyongwong en Joran verwacht ik wel een reactie eerlijk gezegd, gezien ik beide vaak zie posten!

  4. #24

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Als je op het cijfertje van het aantal stemmers op één keuze klikt, zie je daar de namen bijstaan . Van Pyongwong en Joran verwacht ik wel een reactie eerlijk gezegd, gezien ik beide vaak zie posten!
    Tja.. ik heb inderdaad Ja gestemd. Niet zo zeer omdat ik al dan niet fan ben van het systeem, maar wel omdat het het ideale moment is voor zo een test. Normaal ging de Python nu ergens toe gaan voor de complete renovatie. Omdat er een aantal baandelen blijkbaar nog niet klaar zijn, blijft hij onverwacht toch open tot december.

    Dus als je dan toch zo een systeem wilt testen, en het blijkt dat je de baan onverwacht nog een paar maanden extra kan open houden, dan kan je deze test maar beter nu doen. Ik veronderstel dat er aan de hand van de test zal beslist worden om ook de wachtrij aan te pakken. Eventueel een fastpas rij toevoegen of enkel nog een fastpas rij over houden (Een ingekorte wachtrij?) of gewoon alles behouden zoals het is. Dus het uitstel van de renovatie komt eigenlijk niet helemaal ongelegen denk ik...

    Dus nee, ik ben geen fan, maar toch JA want dit is het ideale moment om zo iets te testen en de vraag was niet of we voor of tegen dit systeem zijn, maar wel of het testen van dit systeem een goed plan is.... :-p

  5. #25

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Als je op het cijfertje van het aantal stemmers op één keuze klikt, zie je daar de namen bijstaan . Van Pyongwong en Joran verwacht ik wel een reactie eerlijk gezegd, gezien ik beide vaak zie posten!
    Aha, ja, goed punt. Ik was het uit het oog verloren. Men hoofd staat meer naar men nakende thesis-verdediging dan naar dit eerlijk gezegd.

    Nou, de reden dat ik ja had gestemd (al lang lang geleden) was toen ik nog dacht dat het hier ging om een gewoon fastpass systeem a la Disneyland. Wanneer dit het geval zou zijn blijf ik bij mijn ja stem.

    Hier gaat het blijkbaar over de gewone wachtrij vervangen én dat je dan moet reserveren. Goed, op zich heb ik hier mijn twijfels bij maar ik ben van mening dat dit best een goed idee is om het uit te proberen. Men moet durven dingen uit te proberen en daarbij hoort ook grandioos op je bek gaan. Wie weet werkt het systeem goed en lost het inderdaad problemen op. Omgekeerd kan ook uiteraard, maar ze hebben het wél geprobeerd natuurlijk. (uit fouten leert men enzo)

    De argumentatie van 'dan moet ik mijn gsm/klok' kijken vind ik maar een vreemde argumentatie tho. As if je nooit op je horloge/gsm kijkt tijdens een parkbezoek. Sorry, daar geloof ik vrij weinig van.

    Bij deze.
    Je vois la vie en des biscuits.

  6. #26

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    De argumentatie van 'dan moet ik mijn gsm/klok' kijken vind ik maar een vreemde argumentatie tho. As if je nooit op je horloge/gsm kijkt tijdens een parkbezoek. Sorry, daar geloof ik vrij weinig van.

    Ja maar ik wil niet de héle tijd op mijn klok staan kijken. Stel je voor dat ze dit in het hele park toepassen moet je dus op een tijdschema werken en dan is de pret van een pretparkbezoekje ver weg in mijn ogen.

  7. #27

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ja maar ik wil niet de héle tijd op mijn klok staan kijken. Stel je voor dat ze dit in het hele park toepassen moet je dus op een tijdschema werken en dan is de pret van een pretparkbezoekje ver weg in mijn ogen.
    Ja oké, dat is iets anders inderdaad. Al valt hier wel een oplossing voor te vinden met notificaties natuurlijk. Als alle attracties met dergelijk systeem gaan werken is het inderdaad een blokkenschema volgen.

    Ik zie hier persoonlijk wel een potentieel in voor de nieuwere attracties om daar de druk weg te halen.
    Je vois la vie en des biscuits.

  8. #28

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Dat zijn twee heldere reacties en ik kan geen van beide ongelijk geven. Ik heb nee gestemd omdat ik denk dat het niet gaat werken, en als ze het testen en het blijkt dat het niet werkt en ze laten het dan ook effectief vallen, dan zal ik ook zeggen, ze hebben tenminste geprobeerd. Daar kun je niks op tegen hebben natuurlijk. En inderdaad, met die uitgestelde "onderhoudsbeurt" is dit inderdaad wel hét moment als ze het willen proberen.

    Ik geloof er niet in. En zoals Ignace zei, ik hoop dat als het niet werkt ze het niet toch proberen doorduwen. Als blijkt dat het wel werkt, zo veel te beter voor hun, maar nog steeds niks voor mij.

    Overigens: ik las recent een artikel dat er verschrikkelijk veel volk in de Efteling was, maar de wachtrijen bij attracties vielen mee. Dan lijkt het me niet het beste idee om nu ook je wachtrijen te gaan schrappen, je zou juist moeten proberen meer volk van je pleinen en wandelpaden te krijgen. Ik blijf dus bij nee.

    Notificaties: meh. Ik stoor mij er zo al aan dat als ik wegga met vrienden de helft om de 5 minuten op hun gsm zit te kijken. Ik heb liever dat die zoveel mogelijk in de broekzak, of indien mogelijk zelfs thuis, blijft.

    Succes met je thesis, Joran

  9. #29

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ja oké, dat is iets anders inderdaad. Al valt hier wel een oplossing voor te vinden met notificaties natuurlijk. Als alle attracties met dergelijk systeem gaan werken is het inderdaad een blokkenschema volgen.

    Dan heb ik nog het tegenargument dat ik mijn smartphone bijna altijd in mijn rugzak laat. Enerzijds omdat het toch onhandig is die in je broekzak te laten op attracties en dus evengoed daar kan laten steken ipv altijd weg te steken en weer uit te halen. Anderzijds omdat ik een dagje pret wil en niet perse gestoord wil worden.

  10. #30

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dan heb ik nog het tegenargument dat ik mijn smartphone bijna altijd in mijn rugzak laat. Enerzijds omdat het toch onhandig is die in je broekzak te laten op attracties en dus evengoed daar kan laten steken ipv altijd weg te steken en weer uit te halen. Anderzijds omdat ik een dagje pret wil en niet perse gestoord wil worden.
    True. Maar in een wachtrij durf ik hem eerlijk gezegd wél eens boven halen hoor. Let op, ik ben alles behalve smartphone verslaafd (begint wel een beetje zo over te komen nu). Al is het maar om eens rap het weer te checken of de wachttijden van de andere attracties.

    Echt storend vind ik een smartphone in dergelijke situaties niet. Ik vind persoonlijk dat er contexten zijn waar smartphonegebruik way more ongepast en storend is dan daar. (Hoorcolleges, restaurant...)

    Maar dit is natuurlijk volledig persoonlijk, ik versta de tegenargumenten ook hoor.

    + Thnx, Rickie ;-)
    Je vois la vie en des biscuits.

  11. #31

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Ik heb neen gestemd omdat dit enkel en alleen maar nadelig voor de bezoekers zal zijn/worden. De enige reden dat Efteling dit invoert is om personeelskosten te drukken en de wachttijd kunstmatig te verhogen zodat er meer bezoekers blijven overnachten. Door het beschikbare aantal tickets te verminderen kunnen ze perfect inschatten hoeveel volk er zal staan wachten en dus ook het personeel meer verdelen over attracties waardoor er minder personeel zal zijn. En dat laatste is al aan de mindere kant. En door de wachttijd te verhogen zullen mensen eerder geneigd zijn om een tweedaagse te boeken, omdat ze nog niet alles gedaan zullen hebben.

    Nee, dit is voor mij een verdoken vorm van extra geldgewin...

  12. #32

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik heb neen gestemd omdat dit enkel en alleen maar nadelig voor de bezoekers zal zijn/worden. De enige reden dat Efteling dit invoert is om personeelskosten te drukken en de wachttijd kunstmatig te verhogen zodat er meer bezoekers blijven overnachten. Door het beschikbare aantal tickets te verminderen kunnen ze perfect inschatten hoeveel volk er zal staan wachten en dus ook het personeel meer verdelen over attracties waardoor er minder personeel zal zijn. En dat laatste is al aan de mindere kant. En door de wachttijd te verhogen zullen mensen eerder geneigd zijn om een tweedaagse te boeken, omdat ze nog niet alles gedaan zullen hebben.

    Nee, dit is voor mij een verdoken vorm van extra geldgewin...
    Die beredenering volg ik compleet niet.

    De wachtrij wordt verplaatst. In plaats van in een rij te staan, loopt het volk nu gewoon rond. Dit draagt er verder niet aan bij of een rij langer wordt of korter. De rij wordt enkel gevirtualiseerd (ok: juist omdat mensen de fysieke rij niet kunnen zien, kan ik me voorstellen dat er meer mensen "in de rij" gaan staan en daardoor de rij wel langer wordt, maar dan geldt ook voor de tickets: op=op, er is vooraf bekend hoeveel capaciteit de baan heeft).

    Daarnaast heb je bij een python nu al het minimum van personeel. 1 operator en 1 beugel controleur. Ik kan me voorstellen dat er op drukke dagen een derde persoon bij wordt gezet, maar de meeste dagen niet. Met minder zal de Efteling zeker niet gaan werken (het is geen plopsa). Echter door de toevoeging van deze fastpass moet er wel extra personeel beschikbaar worden om klanten te woord te staan. Denk aan het controleren van de tickets, maar ook aan het helpen van het pakken van een ticket uit een automaat. Dus personeelskosten gaan eerder omhoog (zeker in het begin).

    Waar de Efteling eventueel extra winst uit kan halen is Horeca en eventuele souvenirs. Ik denk dat het nabijgelegen treinstation met al zijn kleine horeca een belangrijke reden is om de Python hiervoor te kiezen. Maar uiteindelijk kies je nog steeds zelf of je daar geld uit geeft en hoe veel. Ik denk dat de meeste personen gewoon een andere attractie gaan doen in de tussentijd. Lunchen moeten ze toch, maar dat doen ze dan ook alleen tijdens lunchtijd.

  13. #33

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Die beredenering volg ik compleet niet.

    De wachtrij wordt verplaatst. In plaats van in een rij te staan, loopt het volk nu gewoon rond. Dit draagt er verder niet aan bij of een rij langer wordt of korter. De rij wordt enkel gevirtualiseerd (ok: juist omdat mensen de fysieke rij niet kunnen zien, kan ik me voorstellen dat er meer mensen "in de rij" gaan staan en daardoor de rij wel langer wordt, maar dan geldt ook voor de tickets: op=op, er is vooraf bekend hoeveel capaciteit de baan heeft).

    Daarnaast heb je bij een python nu al het minimum van personeel. 1 operator en 1 beugel controleur. Ik kan me voorstellen dat er op drukke dagen een derde persoon bij wordt gezet, maar de meeste dagen niet. Met minder zal de Efteling zeker niet gaan werken (het is geen plopsa). Echter door de toevoeging van deze fastpass moet er wel extra personeel beschikbaar worden om klanten te woord te staan. Denk aan het controleren van de tickets, maar ook aan het helpen van het pakken van een ticket uit een automaat. Dus personeelskosten gaan eerder omhoog (zeker in het begin).

    Waar de Efteling eventueel extra winst uit kan halen is Horeca en eventuele souvenirs. Ik denk dat het nabijgelegen treinstation met al zijn kleine horeca een belangrijke reden is om de Python hiervoor te kiezen. Maar uiteindelijk kies je nog steeds zelf of je daar geld uit geeft en hoe veel. Ik denk dat de meeste personen gewoon een andere attractie gaan doen in de tussentijd. Lunchen moeten ze toch, maar dat doen ze dan ook alleen tijdens lunchtijd.
    Enkel voor Python klopt dit inderdaad, maar ik doel eigenlijk vooral op achteraf, als ze het opentrekken naar de rest van het park.

    Als ze dan werken met meerdere attracties met reservering kunnen ze perfect monitoren hoe het volk rondloopt en waar het op welk moment druk zal zijn (eventueel met een verschillend aantal beschikbare tickets per uur) En zo kunnen ze er ook heel goed voor zorgen dat je bij wijze van spreken net niet rondgeraakt en dus meerdere dagen moet komen, maar ook het personeel heel flexibel inzetten. Op plaatsen waar het druk is haal je gewoon de mankracht van plaatsen waar het (met opzet) kalm is.

  14. #34

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Niets mis met testen van gratis fastpass systemen. Waar ik in tegenstelling tot een betalende variant wel een voorstander van kan zijn.
    Het systeem dient natuurlijk wel te werken. Grondige test zijn dan ook nodig. Waarom Efteling er dan voor kiest om dit in deze tijd van het jaar te testen en op python is mij wel een raadsel. Misschien het willen vermijden van al te grote chaos? Hopelijk volgen er nog grootschalige tests op drukkere dagen bij drukkere attracties alvorens het definitief in te voeren.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  15. #35

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Ik denk wel dat als deze test slaagt, ze een stapje groter gaan met testen en ze het niet in één keer zullen invoeren.

    Op zich zit ik natuurlijk ook liever wat anders te doen dan gewoon in een rij te staan en ik kwam daarbij een concept tegen van een nieuwe attractie in Universal. Hier is de wachtrij vervangen door een lounge. Je kunt daar rustig zitten wachten totdat het je beurt is. Nog steeds goed voor de HoReCa (want volk geeft er geld uit), maar je hebt niet het probleem dat de wachtrij virtueel wordt en dat het volk elders in het park moet worden opgevangen. Ik denk dat dit systeem veel beter werkt dan het systeem dat de Efteling nu aan het testen is.

    Eventueel zou je een grote lounge kunnen maken voor meerdere attracties.

    Natuurlijk kan het zo druk worden dat het volk ook niet meer in deze lounge past. In dat geval zet je er een gewone wachtrij voor. Maar als zo een lounge al eens voor een uur aan wachttijd kan opvangen lijkt me dat voldoende. Als de wachttijden daar boven komen zou het nooit al te veel mogen zijn en dan is in elk geval het laatste uur aangenaam wachten.

  16. #36

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Ik heb 'ja' gestemd omdat ik blij ben dat ze ook een vorm van fastpass gaan testen in de Efteling. Merk op: 'testen' is het belangrijke woord hier. Indien het de volledige wachtrij permanent zou vervangen zou ik ook 'neen' stemmen, want dan gaat het op drukke dagen gewoon onmogelijk bewegen zijn in het park.

    In deze periode van het jaar en met één attractie als test kan ik dit dus alleen maar toejuichen. En laat ze maar lessen trekken uit hun testen en de ervaringen in andere parken. Wie weet verrassen ze ons met een heel nieuw systeem van wachten.

  17. #37

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    dan gaat het op drukke dagen gewoon onmogelijk bewegen zijn in het park.
    Ik heb een jaar of twee geleden het geluk gehad om een grote stroom uitval mee te maken in de stad Brüll, en dus ook in PHL, dat was bijna op het middaguur. Na een 20 tal minuten waren alle attracties leeg en de pleinen en paden werkelijk overvol. Dan valt je pas op hoeveel volk er in zo een park aanwezig is. Dat kan onmogelijk de bedoeling zijn van de Efteling. Dus ik denk nooit dat ze het systeem overal zullen toepassen...

  18. #38

    Re: poll: Reserveer uw plaats in de Python

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik heb een jaar of twee geleden het geluk gehad om een grote stroom uitval mee te maken in de stad Brüll, en dus ook in PHL, dat was bijna op het middaguur. Na een 20 tal minuten waren alle attracties leeg en de pleinen en paden werkelijk overvol. Dan valt je pas op hoeveel volk er in zo een park aanwezig is. Dat kan onmogelijk de bedoeling zijn van de Efteling. Dus ik denk nooit dat ze het systeem overal zullen toepassen...
    Voila, net daarom dat van mij nu volop mogen experimenteren. Beter goed onderzoeken en testen dan à la minute iets invoeren wat voor megachaos kan zorgen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •