Oh nee, daar gaat hij weer, zo'n post met een kilometer tekst...

Gsm's e.d. en plastiek zakjes
Slechte ervaringen: mijn vader is ooit - nog vóór het smartphone-tijdperk - uit de Weerwolf gekomen met een kapot gsm-scherm. Die zat dan gewoon in zijn broekzak, bovenop zijn been, en de beugel moet op het scherm geduwd hebben. Het jaar daarop zat hij, om de beugels te vermijden, in het borstzakje van zijn hemd (onder nog een regenjas) toen we in Vertigo gingen. Vreemd genoeg is die gsm daar uitgesprongen en onder zijn jas tot op de stoel gezakt. ('t Moet zijn dat Vertigo toch meer airtime had dan ik mij herinner... ) Toen we uitstapten lag de gsm in de stoel. Was me dat eventjes geluk hebben zeg!

Ikzelf probeer vooral de laatste jaren mijn gsm gewoon thuis te laten. Wel heb ik altijd een digitaal fototoestel bij en dat heb ik (toevallig was ik vandaag in Walibi Belgium) vandaag in een broekzak met knoop gestopt, dat zat dan aan de zijkant van mijn been, een eindje boven mijn knie. Ik heb er wel de hele tijd mijn hand op gehouden in de attracties. Bij sommige achtbanen moet je toch ook opletten dat je op die plaats niet ergens tegenaan stoot gezien je met dat stuk van je been toch vrij veel kan bewegen (vooral een probleem op Vampire vandaag). Met een rits zou ik mij al veiliger voelen dan met een knoop, maar de plaats is nog altijd niet ideaal.

In Gold Rush in Slagharen is die plaats trouwens ook zeer slecht. 'k Was blij dat mijn toestel nog leefde want het zat daar redelijk geplet. Ik kwam er zelfs eens uit en de beugel was blijkbaar door mijn foto's aan het bladeren geweest, het scherm stond aan op foto 175 ofzo

MIJN ADVIES
Vroeger had ik een korte jeansbroek met gewone broekzakken die niet zo wijd waren en die tot aan de zijkant van mijn been doorliepen, maar de opening niet. Daar stak ik altijd mijn fototoestel in en het kon er in zithouding onmogelijk uitvallen en voor zover ik weet kon het daar ook nergens echt hard botsen, in tegenstelling tot lager op het been. Met die broek was ik nooit bang om mijn fototoestel te verliezen of het te beschadigen. Een beugel reikt meestal niet tot aan de zijkant van je been dus daarvan is hij ook gevrijwaard op die plaats. Dat lijkt me dan ook de beste plaats om fototoestellen of gsms te bewaren. (helaas vind ik tegenwoordig in geen enkele winkel nog een broek met dergelijke zakken... )

Plastiek zakjes
Ook toevallig dat je vandaag net dit topic start, ik heb al vaak gedacht, "ik had mijn fototoestel in een zakje moeten steken..." en vandaag was de eerste keer dat ik er op voorhand aan dacht en eentje meehad. Echt een must! Vooral in die kletsnatte Radja River! Ook een portefeuille hierin steken, of een zakdoek die droog moet blijven om een natte bril mee af te kuisen bijvoorbeeld... Ik zou het zelfs bijna een lifehack durven noemen, zo'n zakjes bijhebben

Rugzakken, regenjassen, trui, ...
Een rugzak vind ik, ook elders dan in pretparken, sowieso vervelend om te dragen. Vroeger heb ik weleens een park bezocht met picknick mee en dan liet ik mijn rugzak gewoon achter in het station, en indien het niet mag meenemen in de attractie en beide benen door de lussen voor je armen. Slechte ervaringen met het achterlaten van mijn rugzak heb ik nog niet gehad, maar mijn gsm erin steken kan ik toch ook niet met een gerust hart eerlijk gezegd.

Tegenwoordig eet ik echter steeds in het park (vandaag steeds met 15% Golden Pass korting, dan zijn de prijzen toch wel nog redelijk) en dan heb ik geen rugzak mee. De kwaliteit van het eten dat je krijgt is ook helemaal niet meer vergelijkbaar met vroeger. Een eventuele trui of regenjas bind ik rond mijn middel en die kan je dan gewoon aan laten in de attracties. En als je dan toch een regenjas met ritszakken meehebt kun je eventueel nog je broekzakken leeghalen en je spullen daarin steken.

Als je met de auto komt kun je ook daar spullen laten liggen, als je het ziet zitten om naar de parking te gaan als je iets nodig hebt (geen stempel vergeten te vragen zodat je terug binnen kan!) is dat ook een optie.

Zo, ik heb gezegd :-)