X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30
  1. #21

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Degene die Disneyland vermeldde: dat is dus een mythe die de wereld maar niet uit geraakt! Ik heb al sinds 2012 een jaarpas en neem ALTIJD flesjes drank mee en wat snoep/koekjes voor tussendoor en ze kijken daar niet eens naar. Tassencontrole is daar voornamelijk voor gevaarlijke voorwerpen, de inmiddels verboden selfie sticks (die ze de helft van de tijd niet eens zien zitten). Als je met een volle koeltas aankomt is het een ander verhaal, dat staan ze niet toe. Maar een brooddoos met boterhammen, flesjes drank, snoepgoed en noem maar op, ... mag allemaal gewoon hoor.

    Ik neem quasi altijd een ruime handtas mee of zo'n sportzakje (zo'n rugzakje met koordjes die toestropt van boven. Ik heb er zo ééntje met een ritsvlak vanvoor en vanvoor ook met leder, zodus wat waterbestendiger. Daar steek ik dan portefeuille, gsm, camera enz. En in het grote vak een paar flesjes cola of water (in de zomer inderdaad ook bevroren), iets om te knabbelen, de typische lady things (lippenbalsem, kam, spiegeltje, eyeliner en vochtige doekjes gaan standaard mee. En den eerste pretparkmedewerker die mijn maandverband of tampons eruit probeert te zwieren krijgt 7 kinds of batshit crazy te zien ;-) da's volgens mij niet eens legaal om dat af te pakken! )
    Echt eten neem ik meestal niet mee, hooguit wat snoepkes alsin een rolleke mentos ofzo en een koekske. Wij stoppen wel soms op de heenweg bij de bakker voor koffiekoekjes als ontbijt/voormiddagsnackske. 's middags eten wij quasi altijd iets in het park zelf. Frisdrank en water heb ik altijd minstens 1 flesje bij, omdat ze daar toch echt wel woekerprijzen voor vragen in de meeste parken. We kopen er alsnog genoeg; middageten, in de loop van de namiddag een ijsje of zoetigheid, en aan het einde van de dag gewoonlijk alsnog een flesje cola o.i.d om koude drank te hebben voor in de auto.

    In Disneyland hebben ze van die waterfonteintjes, daar neem ik dan gewoon mijn hervulbare drinkbus mee en zo'n mini formaatje van Teisseire met grenadine. Dat heeft amper de grootte van een doosje tictacs en je hebt gelijk iets met een smaakje als je het gewoon water drinken beu bent. In de winter neem ik mijne thermos warme chocomelk mee héhé.
    Verder heb ik altijd een poncho bij voor als het plots pijpestelen regent, een trui/sweater voor als het wat koud word. Zonnecreme in de zomer + zonnebril. Mijne camera (gewoon een degelijke compact of hybride camera, een spiegelreflex sleur ik niet aan) moet ook altijd mee. En als we maar met z'n 2 gaan de selfiestick.

  2. #22

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Degene die Disneyland vermeldde: dat is dus een mythe die de wereld maar niet uit geraakt! Ik heb al sinds 2012 een jaarpas en neem ALTIJD flesjes drank mee en wat snoep/koekjes voor tussendoor en ze kijken daar niet eens naar. Tassencontrole is daar voornamelijk voor gevaarlijke voorwerpen, de inmiddels verboden selfie sticks (die ze de helft van de tijd niet eens zien zitten). Als je met een volle koeltas aankomt is het een ander verhaal, dat staan ze niet toe. Maar een brooddoos met boterhammen, flesjes drank, snoepgoed en noem maar op, ... mag allemaal gewoon hoor.
    Op de site van Disney zelf is dit perfect te vinden

    Dineren – Veelgestelde vragen

    V. Mag ik eigen eten meenemen naar de Disney Parken?
    A. In de Parken zijn gezamenlijke maaltijden die een speciale uitrusting vereisen (koelbox, tafels en grote verpakkingen) niet toegestaan. Bezoekers kunnen gebruikmaken van de speciale picknickplek, die te vinden is tussen de parkeerplaats en de toegang tot de Parken

    Haal meer uit je verblijf met ons aanbod van verschillende restaurants. Meer dan 65 restaurants en bars met verschillende thema's en menu’s zijn beschikbaar voor elk budget.

    Mocht je bang zijn dat we niet de juiste maaltijden voor je kunnen serveren, kijk dan even naar onze mogelijkheden voor gasten met speciale dieetwensen.

  3. #23

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Degene die Disneyland vermeldde: ...
    Mijn excuses, dat was ik al moet ik ook wel meegeven dat ik reeds vermeld had dat ik het niet zeker wist:
    "Ik heb wel al vaker gehoord dat je in Disneyland geen eten mee naar binnen mag nemen, al ben ik daar zelf nog niet geweest. Iemand die dat kan bevestigen/tegenspreken?"

    Anyway, ik ben blij dat je wel gewoon met eten binnen mag.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #24

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Nooit gedacht dat mijn topic zo veel succes zou hebben
    't Is een redelijk onbeschreven onderwerp op dit forum, dus ja... Succes zit soms in de kleine dingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    @Rickie97: Hahaha, de manier waarop je het formuleert is wel grappig. Een nieuwsgierige beugel dus
    Het waren mijn fotos van mijn roadtrip doorheen Zuid-Afrika (Krugerpark, nachtsafari e.d.). Wel het bekijken waard natuurlijk, ik begrijp die beugel wel, haha

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bakken die enkel bij jouw trein openen, heb ik ook al gezien en vind ik een prima systeem. Al vraag ik me wel af of dit niet ingewikkeld wordt bij attracties met meer dan twee karretjes/treinen?
    Bij Lost Gravity in Walibi Holland zijn er maar liefst zes treinen en zes verschillende bakken en dat werkt daar perfect. Er is daar zelfs een apart instap- en uitstapstation. Wanneer je toekomt in het uitstapstation gaat de bak die bij jouw treintje behoort open aan de uitgangkant terwijl de bak van het treintje in het instapstation openstaat aan de ingangkant. Perfect mogelijk dus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Wij stoppen wel soms op de heenweg bij de bakker voor koffiekoekjes als ontbijt/voormiddagsnackske.
    Die ga ik écht onthouden! 's Morgens kan ik nooit echt veel eten dus meestal heb ik tegen 11u30 al honger, terwijl ik vaak tot 14u wacht om voor middag te eten in een park. Het idee van een koffiekoek een kwartiertje voordat ik een pretpark binnenkom doet me zelfs nu al watertanden

  5. #25

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Bij Lost Gravity in Walibi Holland zijn er maar liefst zes treinen en zes verschillende bakken en dat werkt daar perfect. Er is daar zelfs een apart instap- en uitstapstation. Wanneer je toekomt in het uitstapstation gaat de bak die bij jouw treintje behoort open aan de uitgangkant terwijl de bak van het treintje in het instapstation openstaat aan de ingangkant. Perfect mogelijk dus

    Lost Gravity heeft maar vier treintjes hoor

  6. #26

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Lost Gravity heeft maar vier treintjes hoor
    Heh serieus, ben ik nu weeral fout Straks neemt hier niemand mij nog serieus. Maar er zijn wel zes bakken dacht ik? Anyway, het computersysteem werkt wel feilloos.

  7. #27

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Mijn excuses, dat was ik al moet ik ook wel meegeven dat ik reeds vermeld had dat ik het niet zeker wist:
    "Ik heb wel al vaker gehoord dat je in Disneyland geen eten mee naar binnen mag nemen, al ben ik daar zelf nog niet geweest. Iemand die dat kan bevestigen/tegenspreken?"

    Anyway, ik ben blij dat je wel gewoon met eten binnen mag.
    no problem hé! bij deze dus uitgeklaard! 't is iets wat héél veel mensen nog steeds denken hoor, is echt iets wat zelfs leken gewoonlijk als opmerking geven op onze vele bezoekjes. "ho jong zot. zoveel geld voor ne jaarpas, en dan moet ge ginder toch nog keiveel betalen aan eten en drinken enzo want da mag daar ni mee zeker?"

  8. #28

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Ik ga meestal ook met een rugzak naar het park. Maar, het kan wel eens leuk zijn om het zonder te doen. Ik loop dan wel constant met het idee dat ik iets vergeten ben Als ik er aan denk neem ik ook een grote plastiekzak mee om mijn rugzak in te steken op waterattracties.

    In plaats van in mijn broek, steek ik mijn gsm en portefeuille in mijn jaszakken met ritsen. Hij is ook vrij waterdicht dus ideaal voor pretparken en het Belgische weer.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  9. #29

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Als ik er aan denk neem ik ook een grote plastiekzak mee om mijn rugzak in te steken op waterattracties.
    Simpel maar geniaal! Daar heb ik nog nooit aan gedacht

  10. #30

    Re: Bagage in pretparken: vragen en praktische tips

    Ik steek mijne rugzak mee onder de KW/regenjas/poncho. Ik koop die dingen met opzet héél oversized zodat als het keihard giet mijn rugzak of handtas er mee onder kan en droog zit. :P Maar plastieken zak is ook een slimme tip!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •