X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 57
  1. #1

    [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Hier was nog geen topic over op het nieuwe forum, dus maak ik het even aan.

    In het Zuid-Franse Monteux, op een halfuurtje rijden van Avignon, moet in 2018 een nieuw pretpark openen: Parc Spirou. Dit park zal volledig in het teken staan van stripfiguren uit de wereld van Robbedoes, zoals Kwabbernoot, Spip, IJzerlijm, Guust Flater en de Marsupilami, maar ook Lucky Luke en de Daltons zouden hun plaats krijgen. De opening is al een paar keer uitgesteld, maar momenteel wordt als openingsdatum 1 juni 2018 vooropgesteld. Het park hoopt ook te kunnen profiteren van de nieuwe film rond Robbedoes, die volgend jaar moet uitkomen: 'Les Aventures de Spirou et Fantasio'.

    Onderstaand parkplan dateert al uit 2015, dus is niet helemaal up-to-date, maar het geeft al een idee:



    Opvallend zijn de 3 achtbanen die er gaan komen, allemaal geleverd door Zierer.

    De eerste is een Force Two met de naam 'La Mine d'or des Daltons' (nr. 6 op het parkplan, toen nog met een andere naam). Deze baan kennen we al van o.a. de Wickie-achtbanen in de Plopsa Indoors en de Donderstenen in Avonturenpark Hellendoorn.

    Er komt ook een baan met als naam 'Racing Gallery' (nr. 1 op het parkplan). Dit is een ESC (Elevated Seating Coaster): een type achtbaan vooral gekenmerkt door de hogere zitpositie. Een voorbeeld van deze achtbaan is Force One in Schwaben Park.


    (Bron: zierer.com)

    Hoogtepunt moet waarschijnlijk 'Le Nid du Marsupilami' worden (nr. 16 op het parkplan, toen nog met andere naam en thema). Dit is een Tower Speed Coaster - zeg maar de Eurofighter van Zierer - zoals Impulse in het Amerikaanse Knoebels.


    (Bron: zierer.com)

    Als nummer 15 op het parkplan valt ook een Star Shape van Zierer op, zoals Mechanica in Liseberg.


    (Bron: zierer.com)

    Mission to the Moon (nr. 3) zou een 3D-simulator worden, er komt een immersive tunnel (nr. 17) en een speciale 5D-cinema rond Guust Flater komt er ook (niet op het parkplan).

    Het Duitse bedrijf Heimotion zou de thematisatie en animatronics van het rondritje 'Aventures Africaines' (nr. 2) verzorgen, dat gebaseerd is op 3 bestaande 'Robbedoes en Kwabbernoot'-albums.


    (Bron: parc-spirou.com)

    Attracties 4 en 5 op het oude parkplan komen er niet meer, die zijn vervangen door een zweefmolen en de Guust Flater-cinema op een nieuwe plattegrond (hieronder maar half te zien, ik vind geen volledige versie). Hier valt ook de nieuwe theming van de Marsupilami-achtbaan op.


    (Bron: Facebookpagina Parc Spirou)

    Nog enkele concept arts:




    (Bron: http://wonderworldweb.over-blog.com/ en parc-spirou.com)

    De eerste steen is op 3 juli gelegd, dus ze zijn er eindelijk aan begonnen.



    (Bron: Facebookpagina Parc Spirou)

    En ook aan de decoratie wordt al gewerkt:




    (Bronnen: http://wonderworldweb.over-blog.com/...t-apres-midi-a en https://rcdb.com/12676.htm)
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Een nieuw pretpark dus! Op zich lijkt het mij een vrij leuk attractieaanbod te worden, al wordt het wel afwachten hoe de uitwerking ervan zal zijn. Jammer dat we zo ver moeten reizen om deze Belgische striphelden te kunnen bezoeken. Maar als ik in de buurt ben, zal ik zeker wel eens gaan kijken!

    Wat denken jullie hiervan? Heeft het project veel kans op slagen? Interessant genoeg om een tripje heen te plannen?

  2. #2

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Ziet er tof uit en blij dat de eerste steen eindelijk gelegd is! Of de openingsdatum realistisch is, heb ik toch wel mijn twijfels bij. Op het tweede - niet volledige - parkplan zie je ook al de geplande uitbreidingen in 2020 en 202?. Ik vermoed dat het een verre trip in eerste instantie niet direct zal waard zijn, maar over een paar jaar, na de eerste uitbreidingen wel.

    Misschien leuk om te combineren met andere parken "in de buurt" zoals Walibi RA, Parc Avenue of Ardèche miniatures.

  3. #3

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Ziet er allemaal zeer leuk uit. Erg jammer dat al die Belgische figuren vorm moeten krijgen in het buitenland.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  4. #4

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Enkele foto's van de Force 2-achtbaan in productie bij Zierer:





    Hoe het er eind vorige maand op de bouwwerf bij ligt:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Ziet er echt een leuk parkje uit. Ook een mooi aanbod om mee te beginnen. Veel Zierer natuurlijk, maar bon, in die regio zijn er niet zoveel parken als ik het goed voor heb? Denk wel dat het populair zal zijn wat positief is voor de evolutie van het park natuurlijk. Speciaal naar toe reizen wellicht niet, maar als ik in de buurt ben., zeker!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Wie wordt / blijft hèt Zierer-park van Europa?
    - Lego Billund
    - Parc Spirou
    - Bellewaerde
    - ...
    Zierer mag van mij wel eens uitpakken met een vette coaster in Europa, type Verbolten.
    Want wie durft na Kärnen, Helix en binnenkort FLY desbetreffende constructeurs nog als tweederangs catalogeren?

  7. #7

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wie wordt / blijft hèt Zierer-park van Europa?
    - Lego Billund
    - Parc Spirou
    - Bellewaerde
    - ...
    Zierer mag van mij wel eens uitpakken met een vette coaster in Europa, type Verbolten.
    Want wie durft na Kärnen, Helix en binnenkort FLY desbetreffende constructeurs nog als tweederangs catalogeren?
    als ik het goed heb is F.L.Y. toch vrecoma

  8. #8

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    als ik het goed heb is F.L.Y. toch vrecoma
    F.L.Y. is inderdaad Vekoma. Kärnan is Gerstlauer en Helix is Mack. Van Zierer hebben we 'dicht bij huis' inderdaad de afgelopen jaren vooral opvulcoasters gezien eerder dan paradepaardjes...

  9. #9

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    weet iemand al het gaat zitten met bereikbaarheid?

  10. #10

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    weet iemand al het gaat zitten met bereikbaarheid?
    Vanaf het station van Monteux (de stad waar het park nabij gebouwd word) is een kilometer of vijf wandelen van het park. Volgens de site van het nabijgelegen waterpark Splashworld rijd er ook een bus, maar daar vind ik niet zo snel info over .

  11. #11

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Het park deelde dit filmpje op Facebook, waar de voertuigen van één van de darkrides van Simworx worden getest:



    Ziet er nog wel leuk uit, lekker brute bewegingen .

  12. #12

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    In een filmpje dat het park vandaag deelde op Facebook zie je de huidige toestand van de werf van het park:



    Ik ben benieuwd of ze op tijd klaar gaan zijn met bouwen!

  13. #13

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    F.L.Y. is inderdaad Vekoma. Kärnan is Gerstlauer en Helix is Mack. Van Zierer hebben we 'dicht bij huis' inderdaad de afgelopen jaren vooral opvulcoasters gezien eerder dan paradepaardjes...
    Ligt het aan mij of kan je deze vier constructeurs toch echt niet op dezelfde hoogte plaatsen?

    Voor mij is er een duidelijk verschil in niveau tussen ze alle vier waarvan ik Zierer en daarna Gerstlauer het laagste inschat en Mack met voorsprong de betere coasters heeft. Vekoma heeft laten zien dat ze vele grote projecten aankunnen, maar verkopen ook nog steeds goedkope serieproductie. Dus die zweven er ergens tussen in naar wat de klant vraagt en vooral betaald.

  14. #14

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ligt het aan mij of kan je deze vier constructeurs toch echt niet op dezelfde hoogte plaatsen?

    Voor mij is er een duidelijk verschil in niveau tussen ze alle vier waarvan ik Zierer en daarna Gerstlauer het laagste inschat.
    Ik vind dat Zierer niet genoeg krediet krijgt: geen van hun achtbanen staat bekend als een probleemindje, je staat zelden voor een gesloten mij hun reputatie niet mee omdat ze vroeger vooral kleinere achtbanen en kermisbanen bouwden, maar kijk eens hoeveel van die coasters vandaag nog hun werk doen zoals veertig jaar geleden... Ook kan ik me niet echt meteen een groot ongeval bedenken waar de schuld bij Zierer lag.

    Ik schat Zierer met andere woorden dus zeker wel hoger in, een categorie hoger dan Gerstlauer en Vekoma zelfs.

  15. #15

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Kleine update: het park toonde een foto op hun Facebook met een deel van de thematisering. Ik ben benieuwd waarvoor deze zal dienen, ergens doen ze mij denken aan de bloemen van de bloemenmolen.


  16. #16

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    De Zierer ESC rolt ook stilletjes aan uit de fabriek. Afgaande op de foto's zou ik ook zeggen dat de onderdelen daar nog steeds zijn:



    Bron: Parc Spirou op Facebook.

  17. #17

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    De eerste coaster is klaar:



    Bron: Facebook Parc Spirou

  18. #18

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Er staat al een tweede coaster, eentje waarvan de fans nog niet op de hoogte waren! Een Zierer Force One, niet echt iets om meteen heel enthousiast te worden, maar toch .

    Dan is Djurs Sommerland toch al niet het enige park met twee Zierer Force coasters (toevallig genoeg wel de twee zelfde banen).


  19. #19

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Er staat al een tweede coaster, eentje waarvan de fans nog niet op de hoogte waren! Een Zierer Force One, niet echt iets om meteen heel enthousiast te worden, maar toch .

    Dan is Djurs Sommerland toch al niet het enige park met twee Zierer Force coasters (toevallig genoeg wel de twee zelfde banen).

    Volgens mij is het een Zierer Force Zero. Het zou me niet verbazen dat wat aangekondigd werd als Force Two, door RCDB, gewoon deze blijkt te zijn.

  20. #20

    Re: [Parc Spirou] 2018 - Nieuw park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Volgens mij is het een Zierer Force Zero. Het zou me niet verbazen dat wat aangekondigd werd als Force Two, door RCDB, gewoon deze blijkt te zijn.
    Klopt, ik heb me vergist van nummertje. Maar de Force Two is wel degelijk voor het park: hierboven in het topic kan je foto's zien van de baan in opbouw en ook op de foto die ik net postte zie je hem op de achtergrond .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •