X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 17 van de 17
  1. #1

    [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Iemand op dit forum die toevallig dit boek in zijn bezit heeft?

    Ik slaag er maar niet in om aan een exemplaar te geraken. Even hieronder mijn frustratie loslaten, hou jullie vast

    Eén keer per jaar zak ik af naar Waver, en natuurlijk - typisch Walibi - werd het boek pas in het naseizoen van 2015 aangekondigd. Ik was geweest in de laatste week van augustus. Tegen volgend jaar zal het er waarschijnlijk niet meer liggen dacht ik, dus als ik het wil hebben zal ik er wat moeite voor moeten doen.

    1. Ik mail Walibi met de vraag of ik het eventueel online kon kopen via overschrijving of wat dan ook. Geen reactie. Ik had zowel in het Nederlands als in het Frans gemaild. Op Facebook geen mogelijkheid om een bericht te sturen naar het park.

    2. Een geluk bij een ongeluk, een kennis van mij ging in september naar het park en ik vroeg hem een exemplaar mee te brengen. Bij voorkeur een Nederlands, maar als dat er niet meer is, liever een Frans dan geen.

    Hij kwam echter met lege handen terug: in geen enkele souvenirwinkel was het boek te vinden, en wanneer hij het in één van de winkels aan een verkoopster vroeg kreeg hij te horen dat het uitverkocht was. Dat moet snel gegaan zijn, dacht ik dan.

    3. Ik deed wat opzoekwerk en kwam op Walibi's Facebookpagina meerdere berichten tegen van mensen die vroegen waar het boek gebleven was, al van begin september geloof ik. Eén daarvan was beantwoord door het park en het antwoord luidde dat ze "wegens een scanning probleempje uit de rekken zijn gehaald".

    Vervolgens! Eind oktober komt er een bericht op Looopings dat stelt dat er nog geen een boek verkocht is wegens auteursrechtenproblemen.

    Daarna ben ik het wat uit het oog verloren, nergens is er nog iets over verschenen en de pretparken waren dicht die periode dus ja...

    4. In augustus 2016 ben ik weer in het park. Souvenirwinkels in het park afgeschuimd, niks te vinden. Nog eens naar het park gemaild, geen antwoord.

    5. Eens rondvragen bij anderen die er misschien iets van weten. Ik heb toen een bericht naar Looopings gestuurd met de vraag of zij misschien wat te weten konden komen rond het boek. Ik kreeg antwoord van ene Thomas: Ik kan je helaas niet echt helpen. Walibi Belgium staat bekend om slechte webcare. Ze antwoorden vaak niet of extreem laat.

    Ondertussen heb ik in die periode via overschrijving een boek van Thunder Loop / Looping Star in Slagharen kunnen bemachtigen, wat een contrast in hoe makkelijk ik daaraan geraakt ben zeg.

    6. Ik had het tegen dan al redelijk opgegeven. Waarna plots op de blog van Sam Clauw dit artikel verscheen. Potjandorie, mij zo martelen! Dan heb ik maar eens naar Sam gemaild ook. Antwoord: Het probleem ligt, zoals Looopings beweert, deels aan hun communicatie. Als voorbereiding van m'n blogpost heb ik ook meerdere keren aan het park gevraagd waar het boek nog te koop is, maar na een 7-tal pogingen heb ik er uiteindelijk de brui aan gegeven. Ik probeer het nog een laatste keer via hun FB en hoop de nodige antwoorden te krijgen. Ik merk sinds m'n blogpost dat er heel wat interesse is.

    Daar ook niks meer van gehoord dus die laatste poging zal ook njet geweest zijn neem ik aan.

    7. Ik geef nog niet op! Ik dacht, laat ik eens de marketing manager van Bellewaerde mailen, Kristof Louagie. (27 november 2016 zijn we ondertussen al.) Hoera, een antwoord met inhoud:

    Beste

    Hartelijk dank voor uw mail. Ik heb even nagevraagd en er zijn enkel nog Franse versies van het boek te verkrijgen.


    Toen dacht ik bijna dat ik het had. Ik heb hem vervolgens geantwoord dat een Frans boek nog steeds beter is dan geen boek en gevraagd of het er in de zomer van 2017 nog zou liggen, of ik het eventueel via overschrijving kon aanschaffen, ...

    En weer geen antwoord meer.

    8. En van pure miserie ben ik dit jaar vergeten te kijken in de souvenirshops.

    9. Ik plaats dan maar in alle ellende een bericht op het forum van Pretparken.be in de hoop dat daar misschien iemand rondhangt die mij eventueel zou kunnen helpen...

    Dus, iemand enig idee of het boek nog in de winkels ligt? Of iemand die een andere manier weet om aan een exemplaar te geraken? Iemand die het voor mij wil gaan kopen als het er nog ligt en opsturen (ik PB je mijn adres wel)? Of iemand die een of ander kanaal weet waarop je een antwoord krijgt van het park? Of whatever, het maakt mij niet uit, maar hoe krijg ik zo'n boek in godsnaam in mijn bezit? Thanks!

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Je gaat er nooit ééntje kunnen bemachtigen, tenzij je het geluk hebt dat iemand hem tweedehands verkoopt (maar dat betwijfel ik). Het punt is, Walibi mag ze in geen geval meer verkopen doordat er het één en ander is misgelopen met auteursrechten (ofzoiets). Walibi heeft dan maar al de resterende boeken op de fandag van 2015 gratis weggegeven aan alle fans aanwezig en je kon deze dan laten signeren door meneer Dominique Fallon himself...

    Dus je enige kans om eentje te bemachtigen? Via een fan die toevallig aanwezig was op die fandag, zo een boek meegenomen heeft en wil verkopen. Anders niet vrees ik.

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Je gaat er nooit ééntje kunnen bemachtigen, tenzij je het geluk hebt dat iemand hem tweedehands verkoopt (maar dat betwijfel ik). Het punt is, Walibi mag ze in geen geval meer verkopen doordat er het één en ander is misgelopen met auteursrechten (ofzoiets). Walibi heeft dan maar al de resterende boeken op de fandag van 2015 gratis weggegeven aan alle fans aanwezig en je kon deze dan laten signeren door meneer Dominique Fallon himself...

    Dus je enige kans om eentje te bemachtigen? Via een fan die toevallig aanwezig was op die fandag, zo een boek meegenomen heeft en wil verkopen. Anders niet vrees ik.
    Maar waarom krijg ik dan in november 2016 van Kristof Louagie antwoord dat hij het heeft nagevraagd en dat er nog Franse exemplaren te verkrijgen zijn?

    Dat ik er niet meer aan zou geraken vreesde ik al wel. Maar al die verschillende berichtgeving altijd. En in dat bericht op Looopings zeggen ze dan dat de auteursrechten in orde zijn, dat het gewoon nog wachten is op het papierwerk.

    Waarom kan een park dat zo groot wil zijn niet gewoon eens open en duidelijk communiceren, en eerlijk zijn?

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Ik heb een gesigneerde versie, je krijgt het voor 1 miljoen euro ;p.

    Vreemd dat er problemen zijn met auteursrechten, daar wil ik wel een het volledige verhaal achter horen.

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik heb een gesigneerde versie, je krijgt het voor 1 miljoen euro ;p.
    Potdorie toch, zoveel heb ik niet, waarom word ik zo gemarteld met dat boek

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Potdorie toch, zoveel heb ik niet, waarom word ik zo gemarteld met dat boek
    Misschien heb je die 1 miljoen euro niet nodig. Als er in jouw tuinhuisje nog een klassieke Schwarzkopf ligt, dan zag Ignace onmiddellijk zijn boek met jou willen ruilen (allez dat leid ik toch af uit de berichten die hij op dit forum en het vorige forum geschreven heeft)
    Once you sit back, you never go back.

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Zelf heb ik mijn boek gekocht tijdens Halloween 2015, maar in mijn enthousiasme dat ik het kon kopen - tijdens de zomer was het er nog niet - heb ik te snel een boek meegenomen zonder te kijken welke taal ik vast had. Eenmaal thuis aangekomen ontdekte ik dat het een Franse versie was. Ik heb toen ook het park meermaals gemaild, maar geen reactie gekregen.

    Gefrustreerd omdat ik na enkele mails geen reactie gekregen had, heb ik dan gewoon naar het park gebeld. Intussen was de herfstvakantie al voorbij en was het park intussen gesloten. Daar kreeg ik te horen dat alle winkels leeggehaald worden en ik dus moest wachten tot het nieuwe seizoen om daar mijn boek persoonlijk te kunnen omruilen - mits er nog NL exemplaren zouden zijn.

    In de paasvakantie van 2016 ben ik dus naar het park gegaan en heb ik mijn boek kunnen omruilen. De enige shop waar ik het boek kon vinden in het park was de W.A.B. Shop links vooraan in het park. Blij als ik was heb ik het boek dan ook snel uitgelezen en af en toe neem ik het er ook nog eens opnieuw bij. Mijn exemplaar kan ik je dus jammer genoeg niet geven

    Dit jaar ben ik opnieuw een aantal keren in het park geweest, maar het boek zie ik er niet meer liggen, ook niet meer in het Frans.

    Moest ik jou zijn, zou ik gewoon naar de W.A.B. Shop gaan en het daar aan het personeel vragen. Indien men je daar niet kan helpen, kan je een laatste poging wagen bij de Info rechts na de ingang. Maar ook daar zal men je wellicht niet verder kunnen helpen.

    Veel succes in elk geval!

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Ik heb het boek kunnen kopen na de auteursrechtenkwestie. Dit was het laatste halloween weekend van 2015. Ik heb het boek in april van dit jaar nog zien liggen in de shop aan de ingang. Heb wel niet gekeken naar welke taal het was.

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    @simon en @smartieke

    Dus het boek is tóch nog in de verkoop gegaan... Vaag gedoe allemaal zeg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smartieke Bekijk Berichten
    Ik heb het boek in april van dit jaar nog zien liggen in de shop aan de ingang. Heb wel niet gekeken naar welke taal het was.
    Wel, het antwoord van Kristof Louagie indachtig zal dat waarschijnlijk de Franse versie zijn. De Nederlandse reken ik niet meer op.

    Als iemand het ziet zitten het mee te nemen voor mij en op te sturen... laat het weten Ik denk niet dat ik er meteen nog kom ('t is nogal een eindje rijden)* maar mocht ik er op de een of andere manier zelf aan geraken laat ik hier natuurlijk ook een blijdschapskreet horen die ik nu al twee jaar moet inhouden. (Ik hoop wel dat het Frans dan een beetje vlot leest, haha )

    * Nu ja, kheb een Golden Pass voor iets, misschien moet ik maar eens een effortje doen...

    --

    Laat mijn reactie nu vooral geen signaal zijn om te stoppen met reageren! Ik heb het nog niet maar ik ben blij dat ik éindelijk wat meer duidelijkheid krijg over wat ermee gebeurd is. Ik heb toch weer het gevoel dat ik er dichter van aan het komen ben

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    * Nu ja, kheb een Golden Pass voor iets, misschien moet ik maar eens een effortje doen...
    Ga nog maar eens langs met Halloween! Is zeker en vast de moeite en heel wat anders dan Fiësta Mortal in Bellewaerde!

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ga nog maar eens langs met Halloween! Is zeker en vast de moeite en heel wat anders dan Fiësta Mortal in Bellewaerde!
    Dat geloof ik best Ik heb dat wegens de drukte waar ik over lees tot nu toe altijd gemeden maar zat wel te overwegen om nu toch eens te gaan... Hmm.

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Ik heb mijn boek gekocht in de shop vooraan in het park.
    Ik dacht dat dit was in april 2016, maar 100% zeker ben ik dit niet.

    Veel succes me je zoektocht naar het boek!

  13. #13

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Ik had hier nog niet gereageerd, maar ik ben dus op de fandag geweest en ben gaan zoeken in de shop vooraan in het park, maar het boek lag er niet. De kassamedewerkster bevestigde dat het boek niet meer in de winkels ligt. Ik veronderstel dus dat ik er niet meer zal aangeraken. Wel erg dat het park zo een ongelooflijk slechte communicatie naar klanten toe heeft. Maar kijk, ik zal het dan maar gewoon vergeten he. Ik had mij er al min of meer bij neergelegd dat ik het nooit zou hebben.

  14. #14

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Dat is jammer

    Onlangs werd hier op het forum nog geschreven dat elk park wel een gat in zijn beleid heeft, en wat mij betreft is dat 'gat' bij Walibi inderdaad de communicatie naar klanten toe. Daar gaan ze naar mijn mening weleens de mist in (helaas een kwaal waar veel grote bedrijven last van hebben, ook buiten de pretparkwereld).
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 05-12-17 om 21:31.
    Once you sit back, you never go back.

  15. #15

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Ik heb eind augustus 2016 nog een franstalig exemplaar weten te krijgen. Er was toen nog een rekje met een 15 tal boeken. Ze waren niet allemaal meer in de beste staat, wat me deed vermoeden dat het de laatste exemplaren waren, daarom heb ik er niet over getwijfeld om er een te kopen (en daar heb ik geen spijt van gehad, het is een geweldig boek voor fans). op de openingsdag van dit jaar (01/04/2017) was ik er ook en toen was het boek er niet meer.
    - Memento Mori -

  16. #16

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Ik heb het wel en het is leuk om te lezen. Daarnaast is het tof om eens een Belgisch boek in de collectie te hebben, vandaar dat ik het niet snel ga wegdoen Maar ik vind het niet per se een must have uiteindelijk. Ik heb er zeker uit bijgeleerd, maar je moet het lezen met het nodige korreltje zout
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  17. #17

    Re: [Walibi Belgium] 2015 - 'Wanneer een kangoeroe een pretpark op z'n kop zet'

    Goh, ik ben ook wel best blij om het te hebben, want er staan toch wel heel wat leuke anekdotes in. Helaas ontbreekt er voor mij wat fotomateriaal.

    Verder heb ik ook het boek van Meli-Park (van de expo vorig jaar in De Panne), welke ik net iets unieker vind omwille van het vele fotomateriaal. Hier ontbreekt er wel wat tekst.

    Tot zover de Belgische parken... Leukste boek van allemaal die ik thuis liggen heb, is het boek Zijn we d'r al? van 60 jaar Efteling. Dit boek heeft van alles te bieden en is een ware ontdekkingstocht.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •