X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27
  1. #21

    Re: Overgewaardeerde pretparken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Daar volg ik je wel in, Bellewaerde is voor mij eigenlijk zo'n beetje een non-park. De combinatie met dieren doet me echt helemaal niets en ook het attractieaanbod is erg mager te noemen. Een echte topper kan je er in mijn ogen dan ook niet vinden. Aan de andere kant gaat het hier over meest overgewaardeerde pretparken, en nu twijfel ik eraan of pretparkfans in het algemeen Bellewaerde zozeer waarderen .
    Sterk. Ik kan het niet beter verwoorden. Ben er de laatste jaren al een paar keer geweest en telkens weer is het een ontgoocheling. Deftige attracties staan er niet, voor dieren ga ik wel naar Pairi Daiza en voor de natuur ga ik wel naar een stadspark. Bellewaerde is voor mij vlees noch vis.

    De reeds aangehaalde punten mbt Disneyland Parijs kan ik zeker plaatsen. Voor de attracties op zich moet je zo'n hoge kosten niet betalen. Maar die Disney-"magie" vind je toch nergens anders, vind ik. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik terugdenk hoe de kinderen (en ouders) in extase gaan wanneer in de avondshow de begingeneriek van "Let it go" begon. Ik vind het prachtig om te zien hoe zelfs de allerkleinsten dolenthousiast staan aan te schuiven voor een knuffel van Mickey. Ik ben natuurlijk wel getrouwd met een Disney-fan, dat kan ook wel meespelen (net getrouwd met het feest in een Disney-thema)

    Europapark vind ik niet zo zwaar overgewaardeerd. Het park krijgt veel aandacht, maar naar mijn gevoel niet ten onrechte. In mijn ogen kan het niet op tegen de Universal Studio's van deze wereld. Maar qua attracties en thematisering is europapark toch wel top in Europa.

  2. #22

    Re: Overgewaardeerde pretparken!

    Overgewaardeerd:
    • Disneyland Park: Daar is nu in 22 jaar niets nieuws gezet en nog trekt dat park massa's volk, onbegrijpelijk eigenlijk. Pas op, toppark qua beleving en thematisatie, maar een dikke fail op vlak van extra investeringen. En daardoor voor mij overgewaardeerd. Mocht dit niet Disney zijn, het park was al lang gesloten.
    • Walt Disney Studios: Tja, het omgekeerde van Disneyland. Goed op vlak van vernieuwing en investering, maar een dikke fail op vlak van beleving en thematisatie. En daardoor voor mij overgewaardeerd. Mocht dit niet Disney zijn, het park was al lang gesloten (part 2)
    • Efteling: Dit park is prachtig en toch 'voel' ik het niet. De inkom vind ik ronduit lelijk, toch als je eronder staat. En het park zelf vind ik licht chaotisch, met de rijken en de vloekende naast elkaar liggende thema's. Bv. Vogelrok en Carnival Festival of Python, Vliegende Hollander en Joris en de Draak. Dat haalt me altijd toch uit de beleving van het thema, iets wat ik in andere themapark minder heb. Op zich blijft Efteling nog altijd een attractiepark, maar wel eentje waar elke attractie in thema is verpakt. En daardoor vind ik dit park overgewaardeerd, naast de andere dingen zoals horeca en operations, maar dat is al aangehaald.

  3. #23

    Re: Overgewaardeerde pretparken!

    - Walt Disney Studios Park: Gezien de inkomprijs (zelfde als Disneyland Park) zet ik dit park met stip op 1 als meest overgewaardeerde pretpark. Je kan je er perfect in vermaken en het park heeft ook wat toppers in huis (TOT, Rat, RnR...) maar daar stopt het ook mee. Ik doe het park meestal als ik meerdere dagen in beide parken verblijf en dan na een dagje naar het andere park kan gaan. Plaats hier nog wat nieuwe attracties en breng hier wat meer sfeer en het kan nog plezant worden daar!

    - Disneyland Park: Mooi park, maar de onderhoudsperiodes duren me veel te lang en je merkt er te weinig van. Na 25 jaar is er amper iets veranderd en zelfs in een jubileumjaar durft men uitpakken met een (tijdelijke) makeover van SM, een "nieuwe" Star Tours, een gerecycleerde Parade en een nieuw avondspektakel. Nah, hier had ik op meer gehoopt. De toegangsprijs blijft trouwens zeer hoog, maar je moet er wel heel lang aanschuiven overal.

    - Phantasialand: Vorig jaar met heel hoge verwachtingen het park bezocht. De hoogste verwachtingen van de hele trip (verder ook Europa-Park, Holiday Park en Movie Park Germany). Alles wat ik kon vinden erover spreekt van superlatieven, terwijl dat bij de andere parken heel wat minder was. We kwamen 's avonds aan in Hotel Ling Bao, waar we een leuke avond gehad hebben en zeer goed geslapen hebben. Het ontbijt 's ochtends was ook meer dan perfect. Alles was dus goed gestart (en op het hotel heb ik ook niets aan te merken). Maar dan begon de donkere kant van het park... We betaalden een dure kamer om te genieten van de hotelvoordelen (aparte toegang tot het park, fast pass voor 1 attractie, ERT voor hotelgasten in Klugheim na parksluit...), maar NIETS van deze voordelen hebben we ook maar gekregen. Zelf had ik een abonnement van BBJ (waarmee ik korting had) en mijn maat die mee was had zijn werknemerskaart van Boudewijn Seapark (gratis toegang). We werden van de hotelbalie naar de hotelingang gestuurd, en van daar naar de hoofdingang, waarna we naar de Sonnekassa gestuurd werden. Daar vond de medewerker het nog gepast om een groepje voorstekers eerder te bedienen dan ons te helpen! Na meer dan een half uur tijd verspild te hebben konden we het park betreden, maar daar binnen was het één doolhof zonder veel signalisatie en zochten we de weg naar River Quest. Dankzij PP wist ik dat dit eentje was om 's ochtends aan te schuiven om zo weinig tijd te verliezen. Om 9u gaat het park open, om 10u de attracties, maar daar was het al 10u10 toen de poort eindelijk open ging. (Op BBJ komt hier zoveel kritiek, maar bij PHL slikt iedereen dit als zoete koek?!). We waren met 2 en schoven dus op het einde aan bij de 1-2-3 personen. Telkens opnieuw werden de 4+ er eerder ingelaten dan bij ons. Sorry, maar in WaBe werkt men beter en wisselt men af! Ons bootje bleef meermaals haperen en moest door meerdere personeelsleden op de banden getrokken worden. Eenmaal buiten waren we zeiknat - niet zo erg - maar gingen we naar andere attracties aanschuiven. Intussen overal heel erg druk en drogen moesten we maar in de zon doen. Tegen de middag hadden we amper 3 attracties gedaan en gingen we iets eten. Na de middag konden we gelukkig wat meer attracties bezoeken, en zo hebben we wel alle toppers in het park kunnen doen. Groot was echter de ontgoocheling als de attracties nog een vroeger sluiten (staat zeer slecht aangeduid) en je dan nog een parkshop wilt bezoeken (maar die al langer gesloten was). We dachten nog van Klugheim te genieten, maar we hadden geen bandje en werden dus geweigerd. Het 'mooiste' park van Europa heeft daarnaast ook heel wat gedrochten staan zoals jullie wel bekend zijn. Deze konden me dus ook niet echt bekoren. En sorry, maar in 2016 heeft het park geen duidelijke website, geen app, geen wifi en geen borden met wachttijden? Ofja, je hebt daar 1 bord aan het veel te grote lege plein waardoor de sfeer ook meteen verpest is. Neen, PHL was goed voor 1 keer, maar zeker niet zo snel een 2e keer.

    Conclusie: ik heb me wel geamuseerd in bovenvermelde parken en ik zal er ook wel nog gaan, maar alle drie de parken hebben ook heel wat negatieve credits gescoord.

  4. #24

    Re: Overgewaardeerde pretparken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Dankzij PP wist ik dat dit eentje was om 's ochtends aan te schuiven om zo weinig tijd te verliezen. Om 9u gaat het park open, om 10u de attracties, maar daar was het al 10u10 toen de poort eindelijk open ging. (Op BBJ komt hier zoveel kritiek, maar bij PHL slikt iedereen dit als zoete koek?!). We waren met 2 en schoven dus op het einde aan bij de 1-2-3 personen. Telkens opnieuw werden de 4+ er eerder ingelaten dan bij ons. Sorry, maar in WaBe werkt men beter en wisselt men af! Ons bootje bleef meermaals haperen en moest door meerdere personeelsleden op de banden getrokken worden. Eenmaal buiten waren we zeiknat - niet zo erg - maar gingen we naar andere attracties aanschuiven. Intussen overal heel erg druk en drogen moesten we maar in de zon doen. Tegen de middag hadden we amper 3 attracties gedaan en gingen we iets eten. Na de middag konden we gelukkig wat meer attracties bezoeken, en zo hebben we wel alle toppers in het park kunnen doen. Groot was echter de ontgoocheling als de attracties nog een vroeger sluiten (staat zeer slecht aangeduid) en je dan nog een parkshop wilt bezoeken (maar die al langer gesloten was). We dachten nog van Klugheim te genieten, maar we hadden geen bandje en werden dus geweigerd. Het 'mooiste' park van Europa heeft daarnaast ook heel wat gedrochten staan zoals jullie wel bekend zijn. Deze konden me dus ook niet echt bekoren. En sorry, maar in 2016 heeft het park geen duidelijke website, geen app, geen wifi en geen borden met wachttijden? Ofja, je hebt daar 1 bord aan het veel te grote lege plein waardoor de sfeer ook meteen verpest is. Neen, PHL was goed voor 1 keer, maar zeker niet zo snel een 2e keer.
    Nou, op RQ te komen, dat is niet elke dag zo dat dat om 10 na 10 opent hoor. Heb al meerdere malen meegemaakt dat de poort al om 10u open ging. (En by the way, wat zijn 10 minuten ook... Sommige attracties gaan al om 9u, 9u30 open daar, dus jouw vergelijking met BBJ houdt eigenlijk geen steek.)

    WB werkt ook toch niet met een voorsorteer systeem a la RQ? Ook hier heb ik de ervaring dat dit wél gelijk verdeeld wordt btw. Kan altijd zijn dat het die dag niet zo was (en dat de aangewezen persoon die dat moest doen de memo heeft gemist ofzo?)

    Slecht aangeduid dat attracties vroeger sluiten, mwah. staat boven de ingangborden an elke attractie al vanaf de parkopening vermeld om hoe laat ze sluiten. Niet echt slecht aangeduid lijkt me hoor?

    + Er zijn meerdere borden te vinden met de wachttijden op. Ik denk dat er 3 of 4 van die borden te vinden zijn. (Aan Wakaboto, Kaiserplats, China...)

    Nu, ik ben uiteraard wel een Phl-fan, dat moet ik toegeven. Toen ik ergens in dit topic ook de kritiek las van de bereikbaarheid voor mindervaliden, vond ik dat ook zeker en vast terecht en ga je me niet horen. Maar hier, tja. Kweet niet hoor. ;-)
    Je vois la vie en des biscuits.

  5. #25

    Re: Overgewaardeerde pretparken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    WB werkt ook toch niet met een voorsorteer systeem a la RQ?
    Simon doelt waarschijnlijk op Challenge of Tutankhamon.

  6. #26

    Re: Overgewaardeerde pretparken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Nou, op RQ te komen, dat is niet elke dag zo dat dat om 10 na 10 opent hoor. Heb al meerdere malen meegemaakt dat de poort al om 10u open ging. (En by the way, wat zijn 10 minuten ook... Sommige attracties gaan al om 9u, 9u30 open daar, dus jouw vergelijking met BBJ houdt eigenlijk geen steek.)
    Zeggen dat de vergelijking geen steek houd vind ik nogal kort door de bocht. Tien minuten later openen dan je hebt aangegeven kan zeer zeker ergerlijk zijn, zeker als het je eerste keer is in een groot park met veel attracties die je per se gedaan wilt hebben. Daar sta je dan mooi tien minuten met je vingers te draaien...

    Moet ik wel zeggen dat ik het zelf nog niet meegemaakt heb in PHL.

  7. #27

    Re: Overgewaardeerde pretparken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Neen, PHL was goed voor 1 keer, maar zeker niet zo snel een 2e keer.
    Misschien dwaal ik wat af van het topic, maar als PHL-fan voel ik de drang om te reageren.

    Van de ca. 13 bezoeken was er één heel slecht in april 2013: koud, veel volk, Chiapas een jaar uitgesteld, Colorado bijna heel de dag kapot, halverwege wachtrij langdurige B.M. storing, met z'n vieren net niet mee bij een sessie Talocan. De poortwachter zette ons opzij en bij de volgende beurt ... waren wij de laatste vier die binnen mochten. Gevolgen: geen keuze voor- of achteraan (werd dus achteraan) en zeker niet naast gewenst gezelschap kunnen zitten. Om 17:59 mochten we zelfs niet meer binnen bij Geister Rikscha.

    Een pretpark-bezoek is een moment-opname, en je zal er maar net zijn op een off-day. Wees 'blij' dat die off-day in een relatief nabij gelegen park was. Dat kan je - of beter gezegd: het park - binnenkort wel goedmaken.

    Ik hoop dat je het park (en jezelf) een tweede kans gunt. Enkele praktische voordelen:
    - Open om 09:00 (en bij drukte zoals op een zondag eind okt. mochten we al om 08:40 binnen)
    - Sommige attracties open om 09:30 (o.a. Maus, of ideaal om B.M. front te doen)
    - 50% met de meeste abo's, gratis met Efteling- of EP-abo
    - Gratis terug bij bezoek in april en mei
    - Gratis op je verjaardag
    - Onafgebroken open van seizoensbegin (+/- week voor Pasen) tot Allerheiligen. Check de schoolvakantiedagen in NRW.
    - Open van mid. nov. tot kort na Nieuwjaar
    - Coasters die geen last hebben van de koude (Hallo, Kaatsheuvel!)
    - Behoorlijk wat indoor
    - Melding van 'langer open' bij drukte (zonnige zondag eind okt. meegemaakt)
    - Shows in de namiddag, handig voor in geval van grote drukte bij attracties
    - Fast tickets: niet zo duur, gelukkig niet voor Taron en gelukkig maar door weinig bezoekers gebruikt (mijn ervaring)
    - Info in het Nederlands
    - Ikea Heerlen op terugweg (Köttbullar!)
    - Perfect meerdaags te combineren met Aqualand Köln, Aquana Würselen, MPG, Toverland of Plopsa Coo.
    - Genoeg goedkope hotels in de omgeving


    De matige bewegwijzering is een werkpunt. Vorige week ontdekte ik een nieuwe 'uitgang' uit Klugheim naar de (helaas gesloten) Chiapas.
    Al heeft dat dwalen ook z'n charme en toont dit aan dat het park continu verandert in de positieve zin.

  8. 09-09-17, 23:52

    Reden
    Ander topic aangemaakt, de discussie gaat daar verder.

  9. 10-09-17, 21:26

    Reden
    Ander topic aangemaakt, de discussie gaat daar verder.

  10. 10-09-17, 21:38

    Reden
    Ander topic aangemaakt, de discussie gaat daar verder.

  11. 10-09-17, 23:38

    Reden
    Ander topic aangemaakt, de discussie gaat daar verder.

  12. 11-09-17, 08:19

    Reden
    Ander topic aangemaakt, de discussie gaat daar verder.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •