X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 13 van de 13
  1. #1

    [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Er wordt in de pretparkindustrie tegenwoordig met records gegooid om toch maar uniek over te komen naar de buitenwereld toe. Zelf wacht ik nog steeds op een record dat eindelijk 'Ortobruco Tour' van de troon stoot als langste Big Apple baan van de wereld. De nieuwste trend, of ook wel 'fad' zoals ik het graag benoem', in pretparkland is om alles 'virtueel' te maken. Virtueel een achtbaan beleven is nogthans niets nieuw, kijkend naar sommige retro-pogingen in het verleden, maar toch is het tegenwoordig 'dé sh*t'! En daar stopt het helaas niet bij. Parken, groot en klein, trachten alles virtueel te maken onder de noemer 'haal zo meer uit je dag!'. De laatste nieuwe trend is dan uiteraard de 'virtuele wachtrij'. Het concept is best simpel: je moet niet wachten in de wachtrij, maar je wacht wel 'virtueel'. Je bent dus met andere woorden niet fysiek aanwezig tijdens het wachten, en kan dus tijdens dat wachten lekker wat anders doen. Pas als iets, een bandje of een ander toestel, je zegt wanneer je lang genoeg gewacht hebt, kan je de attractie zonder te wachten betreden. Simpel toch? De Vlaamse media was dan ook laaiend enthousiast toen het nieuwe waterpark Vulcano Bay op de proppen kwam met dergelijk systeem. Nieuwsartikel na nieuwsartikel was er over te lezen, dit moet dan toch ook echt wel de sh*t zijn, neen? Time to find out dachten wij dan



    Wij hadden het geluk dat ons hotel letterlijk tegenover het Universal Resort was gebouwd. Het enige wat wij moesten doen was de straat oversteken en 'POEF' we stonden in Universal. Op een tien minuutjes wandelen kwamen wij zelfs aan de ingang van de Citywalk, het uitgangsgebied van Universal zelf, en konden wij zo dus kiezen naar welke van de drie parken wij wouden bezoeken. Ja, drie, want sinds eind mei van dit jaar kwam daar dus Vulcano Bay bij. Het park bereiken is best eenvoudig. Een bus brengt je in no-time van 'the hub' (de centrale tassencontrole voor de andere parken waar onderaan de Resort-bussen rijden) naar Vulcano Bay. Tijdens het rijden wordt ook nog het gehele innoverende systeem in geuren en kleuren uitgelegd zodat je toch maar niets mis zou doen. Overtuigend was het zeker! En dan, na nog een tassencontrole (al leert Universal het wel als enige in Orlando dat niet elke zakkencontrole met de hand moet maar ook met machines kan), kwamen wij dan eindelijk aan bij de inkom van het park. Mooi gemaakt, maar wat een chaos! Iedereen krijgt bij het betreden een 'Tapu Tapu', het bandje waarmee je je glijd-sessies kan reserveren op de desbetreffende glijbanen. Toch zijn er nog velen die het systeem niet snappen of de bandjes willen niet allemaal verbinding maken met een inkomticket van desbetreffende bezoekers dus... Je kan je al inbeelden dat het voor geen meter opschoof, ondanks het volk maar bleef toestromen. Dan eindelijk hadden wij ons bandje, driewerf hoera!



    Oké, wat nu?! Een locker is dan meestal ook een must als je (rug)zak hebt. En man, Universal bloost er niet van om vanaf dit moment zijn bezoekers al enorm pissed-off te maken. Ik geloof dat één zogezegd 'large' locker net groot genoeg was voor mijn niet al te grote rugzak en ik moest hier een kleine 25 dollar voor neertellen... Wut?! Maar ja daar sta je dan, je kan niet anders dan dit gewoon te doen. En wat bleek, die large was niet eens groot genoeg om de handtas van het vrouwtje erbij in te passen... Iets eerder maakte ik dan ook een stomme fout. Een érg stomme fout. Weet je nog dat filmpje in de busrit waarover ik eerder sprak? Wel, daar werd uitgelegd dat je één locker kan verbinden met meerdere bandjes, zodat ook andere je locker kunnen openen. Bij onze eerste locker was ik net ietsje té enthousiast en had ik dit bijgevolg ook al gedaan. Iets later bleek dan dat één locker niet genoeg was dus wou ik een nieuwe huren... ERROR. Omdat er al een locker op mijn bandje stond, kon ik geen andere locker meer huren... Na vragen aan een van de personeelsleden aanwezig (want ja, het liep daar bij de lockers helemaal in puin want iedereen had er problemen mee), werd ik doorverwezen naar de klantenservice helemaal aan de inkom van het park. Great. Het vrouwtje let even op de spullen en ik haast mij als de bliksem naar de klantenservice om ons probleem snel te kunnen oplossen. Wat blijkt alweer? Er is een wachtrij (?!) voor de klantenservice met allemaal mensen met problemen en/of klachten... Oké dan, ik dacht hier maar een vijf minuutjes over te doen maar kom. Maak daar maar 30/40 minuten van. Dan was het eindelijk aan mij en kreeg ik een vriendelijke jonge dame voor mijn neus. Na de situatie helemaal proberen uit te leggen (wel vijf keer, want ze begrepen precies nooit wat ik wou), kwam er maar geen oplossing. De lockers zouden van een externe maatschappij zijn (verklaart de gigantische prijs, jeez) en zij kunnen niet zomaar het systeem overrulen. Mevrouw, welke wel haar best deed, probeerde dan maar her en der telefoontjes te doen. Ik werd er zo boos van dat er na nog een extra 20 minuten niets van oplossing kwam, dat ik er maar zelf eentje gaf. Ik vroeg (wel nog beleefd op dat moment, gelukkig leer ik al voldoende mijn frustratie te temperen in dergelijke stomme situaties) of het niet mogelijk was om mij gewoon een nieuw bandje te geven waar nog niks op stond van locker. Ze viel helemaal uit de lucht, maar moest hiervoor een manager bellen. Opeens verdween ze dan even, en tien minuten later kreeg ik dan een nieuw bandje dat weer volledig werkt. What. A. Waste. Of. Time. Dus reminder voor al wie ooit dit park wil beleven, bespaar u de onnodige frustratie en tijd en leer hier uit!



    Bon, eindelijk hadden wij dan twee lockers, waren wij weer bij elkaar ook en konden wij dan het prachtige Vulcano Bay ontdekken. Want ja, ondanks de negativiteit kan ik wel zeggen dat het park écht prachtig is. Het thema geeft een heerlijke vibe en de centrale vulkaan is echt machtig om te zien. Helaas verdwijnt bij deze laatste het imposante wel een beetje als je merkt dat de vulkaan achteraan helemaal niet deftig is afgewerkt en je overal stalen supports en dergelijke ziet. Jammer wel. Maar dat is ook mierenneuken, het geheel is echt een plaatje! Laten wij dan onmiddellijk dat zogezegd geniale systeem maar eens testen! Maar daar begint 'Ellende: Hoofdstuk 2' dus. Ten eerste kon je nog niks reserveren met het bandje op dat moment. Alle slides stonden nog op 'Ride now!', wat simpelweg wil zeggen dat je de glijbaan kan doen zonder virtueel te moeten wachten. Toch laten ze aan de inkom je maar met mondjesmaat binnen om de wachtrij niet onmiddellijk vol te laten proppen. Bijgevolg slibben alle paden dicht want niemand weet wat doen. En dan plots, erg random, moest je wel ineens scannen om te mogen glijden. Resultaat: direct lange rijen overal. Ook hier had ik weer mijn huiswerk gedaan en ik wist dat Krakatau, de watercoaster slide dé populairste is van het ganse gamma en voor mij ook de belangrijkste. Dus, scannen maar! Ja, eerst even in de rij staan voor je kan scannen, want ja sommige glijbanen hadden een wachtrij om te kunnen scannen... Ons bandje gaf uiteindelijk aan dat wij nog een 120 minuten ons moesten bezighouden (?!). En als je beseft dat je maar één glijbaan per keer kan scannen, dan valt er bizar weinig te beleven...



    Oké, geen probleem. Wat zeg je van wat te eten? We waren al zoveel tijd verloren door alles wat er gebeurd was, waardoor het al middag was na het scannen van Krakatau (we waren al in het park 15 minuten na parkopening om even duidelijk te zijn). Wij kozen voor een gezonde salade aan één van de take-away standjes in het park (ironisch genoeg stond hier nooit een kat voor aan te schuiven, 'MERICA), voornamelijk omdat ik op dat moment genoeg 'vettigen brol' had geconsumeerd me dunkt! En lekker was het zeker, njamie! Zeker een aanrader! Allemaal verse groentjes en stukjes fruit, super met zo een temperaturen! Na het eten toch maar even een plons gemaakt in het golfslagbad Waturi Beach. Erg mooi bad, maar veel té bevolkt naar onze goesting. Dan maar de snelle Lazy River TeAwa: The Fearless River, want dat is een attractie dat je zo in kan? BUUUUUP! Wrong! Ook hier een wachtrij en chaos. Dit voornamelijk omdat IEDEREEN de twee lazyrivers wou doen tijdens het 'virtuele wachten'. Nu, met wat geluk schuift de rij goed op, maar de rij trekt op niks. Omdat er eigenlijk geen wachtrij voor gemaakt is, loopt de rij van de Lazy River door de verschillende (vaak bezetten) ligstoelen en zo straal door het gewone voetpad. Geen duidelijke borden, geen duidelijkheid hoe en wat = chaos. Neem daar nog eens bij dat deze Lazy River maar één in- en uitgang had (er was ook een tweede, maar was enkel een uitgang om één of andere vreemde reden)... Boy oh boy.



    Maar dus, wij hebben heel de tijd wezen dobberen op de Lazy River want er viel dus niks anders te doen. Pluspunten wel voor deze Lazy River, want hij was erg leuk, maar ook zoals elders opgepropt met enorm veel volk (want waar moest al dat volk naartoe natuurlijk). Na een uur virtueel wachten schoot Krakatau ook nog in storing (wordt wel mooi op je bandje vermeld)... Verdikke! Na een kwartier/halfuur was dit weer in orde, maar dat betekent ook dat wij dus een dik halfuur meer moesten wachten in totaal dan eerst aangegeven. Krakatau was trouwens niet de enige baan die in storing schoot. Ik heb alle glijbanen daar in storing zien gaan... Nog nooit geweten in een waterpark... En dan Eindelijk, EINDELIJK, mochten wij ons na een dikke twee uur en half aanmelden bij Krakatau. En dan sta je daar, alsnog te wachten!! é@§'è(ç-?,è(è-é!!! Vanaf dan had ik echt genoeg met dit systeem. Als je virtueel wacht om niet te moeten wachten, dan wil je echt geen minuut extra meer wachten. Dit is echt gewoon niet dé sh*t zoals beloofd. Ach, dan maar wachten zeker?! 25 minuten later bleek het dan toch aan ons! Eindelijk! Halleluja! De rit zelf? Fantastische slide en lekker lang, maar al de frustratie zorgde er wel voor dat ik echt niet volledig tevreden was.



    Want ja, dan sta je daar weer. Alle paden zijn mega druk want mensen weten niet wat doen. De dingen waar je niet voor moet wachten zijn ware vleeshopen, dus allesbehalve aangenaam. En de virtuele wachtrijen... 280 minuten, 300 minuten, 120 minuten... Pfff... Het was al half drie in de namiddag en we hadden enkel nog maar een plonsje gemaakt in het grote bad, een vijftig rondjes - I kid you not - gemaakt in de 'snelle' Lazy River (want de andere was dan ook blijkbaar niet toegankelijk...) en één glijbaan kunnen doen. We proberen het toch nog eens en gaan naar een Tapu Tapu paal van een van de grotere slides, maar helaas 'storing' en de wachtrij voor de storing was al 90 minuten. Ja, nevermind dan maar hoor! Totaal teleurgesteld stappen wij terug naar onze lockers. Wij kleden ons maar snel om zodat wij hier zo snel mogelijk weg konden en begeven ons naar de uitgang van het park. Daar is de rij voor de klantenservice nog groter geworden dan daarvoor, ik kan mij zo al inbeelden waarom... Normaal moest dit een zogeheten 'rustdag' worden door wat te zwemmen etc, maar wij hebben ons nog nooit zo boos gemaakt in een park als die dag...



    Mijn mening over het park is dus best duidelijk lijkt mij. En echt jammer, want de slide-complexen leken mij allemaal 'vree wijs'! Het concept en de rare regelingen/grote designfouten maken gewoon dat het park op dit moment alles behalve aangenaam vertoeven is. Natuurlijk, Vulcano Bay wordt door elk mediakanaal best geprezen, verklaart ook de grote drukte in het park. Ik geloof er wel in dat het mits het rustiger is, het park veel beter meevalt. En ook, doe die Tapu Tapu weg. Het trekt echt op niks en zorgt alleen maar voor onduidelijkheid. Hetgeen dit systeem mij geleerd heeft is wel dat alles digitaliseren niet zozeer altijd even fantastisch is. Misschien staat het systeem nog niet op punt, geen idee. Maar alsnog, ik ben er ronduit geen fan van en denk dat het nooit deftig zal werken. Ik denk dat het fysiek wachten een veel minder complexe manier is en zorgt voor een betere spreiding van je bezoekers in je park...






    Misschien geef ik het park ooit terug een kans in de toekomst, wanneer het gehele systeem beter op punt staat of misschien gewoon afgevoerd wordt. Maar momenteel raad ik het niet aan om op drukke momenten dit park mee te pikken. Dit Tripreport geeft ook totaal geen goed beeld van de verschillende glijbanen, aangezien wij er na eentje al genoeg van hadden, maar toch... Maybe next time hopefully? Na ons bezoekje zijn wij alvast betere oorden gaan opzoeken bij de (tover)buren, en dat vonden wij zeker! Tot snel!

  2. #2

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Dus eigenlijk heb je niets gedaan?

    Dat suxed voor u eigenlijk. het mag dan nog schoon zijn en hoeveel heb je hiervoor betaalt, als ik vragen mag?

    Was dit uw slechtste dag van de reis?

    Toch bedankt om dit negatief verslag te schrijven

  3. #3

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Ongelofelijk hoge lockerprijzen - ja het komt me bekend voor, maar 25 dollar slaagt toch werkelijk alles! Vreemd dat een park van zo'n grote groep dit uitbesteed, ik snap dat nooit van parken: als andere bedrijven er winst op maken in jou park, doe het dan zelf?

    Jammer dat de dag zo tegenviel, als het wachtrijsysteem geen aanpassing krijgt zie ik mezelf Vulcano Bay nog wel skippen als ik ooit in Orlando geraak... bedankt voor het TR!

  4. #4

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Jezus, je verwacht toch van Universal dat ze beter kunnen dan dit? 300 minuten, dat zijn gewoon 5 uur lang dat je niets kan doen behalve in een golfslagbad zitten. Het kan toch niet dat ze niet op voorhand wisten dat dit helemaal in de soep ging draaien? Anyway, bedankt voor je TR, ik weet wat ik kan overslaan als ik in Orlando ben.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #5

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Wij hadden al de horrortoestanden gehoord voor onze vakantie in juni en hadden wijselijk besloten om Volcano Bay niet te doen.
    Zelfs in het ticketbureau waar we de tickets voor Universal en Legoland (nog zo een kl*tepark) besteld hadden raadde het ten stelligste af om het waterpark te bezoeken.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  6. #6

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Dat je 'wat' meer moet neertellen wanneer je op vakantie bent zou ik nog niet zo erg vinden. Dan moet je echter wel waar voor je geld terugkrijgen . Het park ziet er wel mooi uit, maar ik heb sowieso niets met waterparken. Gelukkig zal ik het dus nooit bezoeken .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  7. #7

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Bedankt voor het TR. Ik zou toch nog de laatst wachtrij van de klantenservice meegenomen hebben om te gaan klagen hoor. Echt erg dat je eigenlijk niets kan doen

  8. #8

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Nu heb ik in de USA al eerder 20 dollar voor een kluisje neer geteld, maar dat was dan wel groot genoeg dat er de spullen van 4 personen in pasten. Nog steeds schandalig duur, maar toch acceptabeler dan dit.

    Wat betreft het systeem merk ik dus dat het scannen op zich niet lekker werkt (storingen, wachtrijen etc.). Maar dat de wachtrijen zo hoog zijn, lijkt me niet aan het systeem zelf te liggen, maar doordat er simpelweg té veel volk het park wordt binnen gelaten. Gezien je maar in één wachtrij tegelijk kunt staan (zoals dat non-virtueel ook is) betekent dit dat als je de tapu-tapu zou afschaffen die rijen óók 300 minuten zouden zijn. Niet bepaald aangenaam dus.

    Nu ziet het golfslagbad er al gigantisch uit, maar blijkbaar nog steeds te klein en zo to horen geld hetzelfde voor de lazy rivers. Het is dus wel duidelijk dat Universal hier beduidend meer capaciteit in moet steken.

    Dat je nog even moet wachten als je aan de beurt bent, vind ik niet meer dan normaal, maar 25 minuten is toch wel aan de lange kant (al was het bij Disney doorgaans nog een pak langer). Mensen staan immers niet a la minuut bij de attractie en je wilt niet gaan staan wachten op volk want dan haal je de capaciteit niet (wat zeker met die drukte een must is), maar ik ben het met de Efteling eens dat dit maximaal 15 minuten zou moeten zijn.


    Al met al klinkt het eerlijk gezegd zo slecht nog niet, maar vooral véél te druk en dan kan zo een dag inderdaad zwaar tegen vallen. In elk geval ga ik voor onze trip volgend jaar uitzoeken welke de rustige dagen zijn en ik hoop dat ze tegen dan sowieso een en ander doen aan de capaciteit van de lazy rivers.

    Overigens: Zoals het park nu is ingedeeld verplaatst de wachtrij van de attracties zich van een wachtrij, naar een lazy river en/of golfslagbad. Dan hadden ze beter het systeem van Aquaventure kunnen nemen. Daar zijn de meeste wachtrijen letterlijk een lazy river (al heb ik er mijn twijfels over of dat nog gaat werken als het er zo druk wordt als wat jij in Universal hebt meegemaakt).

  9. #9

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Jezus, je verwacht toch van Universal dat ze beter kunnen dan dit? 300 minuten, dat zijn gewoon 5 uur lang dat je niets kan doen behalve in een golfslagbad zitten. Het kan toch niet dat ze niet op voorhand wisten dat dit helemaal in de soep ging draaien? Anyway, bedankt voor je TR, ik weet wat ik kan overslaan als ik in Orlando ben.
    Don't blame the system. Gezien je maar voor één glijbaan kunt registreren (en andere bezoekers dat dus ook kunnen) zou die wachtrij dus ook 300 minuten zijn als het een gewone wachtrij is. Eerlijk gezegd lig ik dan toch liever in een golfslagbad, lazy river of een restaurantje dan dat ik in een 300 minuten durende zig-zag-rij sta. Het probleem is gewoon dat het park veel te veel volk naar binnen laat.

  10. #10

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Damn, Volcano Bay werd toch met veel bombarie aangekondigd maar in realiteit blijkt het toch een scheet in een fles te zijn precies. Vijfentwintig dollar voor een locker (die dan nog veel te klein blijkt te zijn) is gewoon niet anders dan schandalig te noemen! De uitleg ook dat het door een externe firma wordt uitgebaat is ook maar raar en heb jij niks aan. Dat virtueel wachten blijkt ook (nog) veel problemen te hebben, waarom maar 1 slide per keer reserveren? Wat te doen tijdens het wachten?! Daar is blijkbaar amper over nagedacht...

    Ik hoop dat jullie de rest van de dag nog wat hebben kunnen relaxen.

  11. #11

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dat virtueel wachten blijkt ook (nog) veel problemen te hebben, waarom maar 1 slide per keer reserveren? Wat te doen tijdens het wachten?! Daar is blijkbaar amper over nagedacht...
    Wat denk je dat er gebeurd als je meerdere slides kunt reserveren? Dan schieten die wachttijden nóg verder omhoog.

    Het enige wat ze nu doen is mensen uit de fysieke wachtrij halen, zodat ze in een lazy river of golfslagbad kunnen liggen. Zouden ze dit systeem niet hebben, zou er dus NOG STEEDS een wachtrij van 300 minuten staan. DAT is het schandalige.

    Als het park simpelweg minder mensen het park binnen laat waardoor de wachttijden onder de 60 minuten blijven, dan lijkt me dat die lazy rivers en golfslagbaden capaciteit genoeg hebben om alles op te vangen. In die zin is er goed over na gedacht en lijken de berekeningen (van wat ik tot nu toe zie/lees) te kloppen. Ze laten gewoon te veel volk binnen.

  12. #12

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak
    De dingen waar je niet voor moet wachten zijn ware vleeshopen
    Inderdaad allesbehalve aangenaam, zo'n zwembad dat eigenlijk overbevolkt is! Vele jaren geleden maakte ik hetzelfde mee in Sunparks Den Haan. Het snelstroombad werd meteen een traagstroombad ... Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik gelachen heb met jouw omschrijving, want ik ben nogal visueel ingesteld En om eventjes stout te zijn: in Amerika zullen die volle zwembaden vast wel vleeshopen zijn geweest

    Jammer om te lezen dat jullie dag in Vulcano Bay zo is verlopen Het park op zich klinkt wel goed, maar helaas verpesten ze dat door simpelweg te veel mensen binnen te laten.
    Once you sit back, you never go back.

  13. #13

    Re: [TR] Happily Ever After in July - Vulcano Bay

    Die vulkaan ziet er inderdaad wel impressionant uit! En ik heb even een onride opgezocht van de glijbaan die je hebt gedaan, amai, ik wist gewoon niet dat zoiets bestond, als het zo ver niet was en niet dit belachelijke systeem hanteerde ging ik er meteen heen!

    Om mijn reactie ook van een algemene intro te voorzien als waar je TR mee begint...
    Ik heb er nooit iets voor gehad, dat digitaal gedoe in pretparken en dergelijke. Het enige wat mij kan bekoren tot nu toe zijn (1) schermen die de wachttijden aangeven. Vroeger dacht ik steeds: waarom? Het heeft toch ook z'n charmes om bij een attractie te staan en te zeggen: meh, die rij is me te lang, ik ga naar ergens anders? Maar eens Walibi het begon te gebruiken en dan ook Bellewaerde moet ik wel toegeven dat ik het zeer handig vind. En (2) mount mara in BJL is toch wel een upgrade voor Revolution. Het idee van VR in een coaster zegt me op zich niks. Maar: hoezeer ik van die baan houd, ze gaan hem toch nooit in originele staat herstellen en deze VR-overlay is echt wel geslaagd. Ik vind het vooral prachtig hoe je bovenaan plots in de buitenlucht terechtkomt terwijl je in werkelijkheid nog steeds in die donkere hal zit Plus dat je hier ook niet met twee naast elkaar zit dus twas al ietsje individueler dan andere achtbanen. Dat vind ik de grootste reden om geen VR te gebruiken, in een pretpark ga je meestal met vrienden en VR maakt het weer allemaal zo individueel en mensen zijn al asociaal genoeg tegenwoordig, niet?

    Maar nu dus die nieuwe hype, dat virtueel wachten? Meh. Ik begin vanuit een bemerking bij sommige reacties:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    [...]Maar dat de wachtrijen zo hoog zijn, lijkt me niet aan het systeem zelf te liggen, maar doordat er simpelweg té veel volk het park wordt binnen gelaten. Gezien je maar in één wachtrij tegelijk kunt staan (zoals dat non-virtueel ook is) betekent dit dat als je de tapu-tapu zou afschaffen die rijen óók 300 minuten zouden zijn. Niet bepaald aangenaam dus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Don't blame the system. Gezien je maar voor één glijbaan kunt registreren (en andere bezoekers dat dus ook kunnen) zou die wachtrij dus ook 300 minuten zijn als het een gewone wachtrij is. Eerlijk gezegd lig ik dan toch liever in een golfslagbad, lazy river of een restaurantje dan dat ik in een 300 minuten durende zig-zag-rij sta. Het probleem is gewoon dat het park veel te veel volk naar binnen laat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het enige wat ze nu doen is mensen uit de fysieke wachtrij halen, zodat ze in een lazy river of golfslagbad kunnen liggen. Zouden ze dit systeem niet hebben, zou er dus NOG STEEDS een wachtrij van 300 minuten staan. DAT is het schandalige.
    Lol, pas nu ik ze onder elkaar heb gezet zie ik dat ze allemaal van dezelfde persoon zijn.

    Nee hoor, blame the system maar wél! Ik denk dat je hier een grote redeneerfout maakt. In een pretpark zou dit, indien toegepast op àlle attracties, bij benadering het geval zijn ja. Maar dit is dus een waterpark met naast de slides ook een gigantisch golfslagbad en zo.

    Zonder dit systeem zul je volgens mij twee 'groepen' hebben: een hele hoop mensen die in het golfslagbad liggen, en dan als tweede groep de mensen die voor de slides staan aan te schuiven. Als je dus in het golfslagbad ligt, sta je niet aan te schuiven.

    Door dit systeem krijg je de situatie waarbij iedereen die in je golfslagbad ligt te dobberen eigenlijk staat aan te schuiven bij een glijbaan. Dus resultaat: IEDEREEN is aan het wachten. Als je dan even in die virtuele wereld kijkt, is het golfslagbad daar de hele dag door leeg, en dat lijkt me niet het geval. Dus zonder dit systeem zouden de wachttijden toch écht een heel pak lager moeten liggen.

    In een pretpark heb je trouwens ook de mensen die aan het rondwandelen zijn, die aan het eten zijn, ... Met zo'n systeem zullen al die mensen tegelijkertijd ook in een rij staan. Iedereen die in je park is zal dus staan wachten en dan haal je gewoon de capaciteit van je park omlaag. Er moet altijd een redelijk deel van je volk zijn dat niet in een rij staat, anders heb je dus overvolle rijen hé.

    Ik weet niet meteen een oplossing hiervoor. Misschien een verplichte tijd inlassen na een attractie? Zo creëer je toch een hoop volk die al niet meer in de rijen zit. Maar of dat nu een dag plezier ten goede komt, daar vrees ik voor, mensen gaan op den duur nog gestresseerd geraken door de hele tijd naar de tijd te zitten staren. Nee, ik zie er echt niks in.

    Bedankt voor dit verslag. Ik ben nu nog meer overtuigd dat dit een slecht systeem is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •