X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 14 van de 14
  1. #1

    Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Themeparkfreaks kwam met bijzonder nieuws vandaag. Sinds april van dit jaar staat blijkbaar in de Waalse stad Huy een achtbaan van het Chinese merk Zhengzhou Limeiqi Amusement Equipment in het pretpark Mont Mosan.
    Ik had nooit kunnen denken dat er gedurende 5 maand lang een achtbaan in België zou kunnen staan waar niemand iets van weet!



    Het Belgische pret- en dierenpark Mont Mosan, gelegen in de Waalse stad Huy, heeft dit jaar maar liefst 9 nieuwe attracties geopend. Het belangrijkste nieuws voor rollercoaster liefhebbers is dat er ook een achtbaan bij zit.



    Mont Mosan is een klein familie pret- en dierenparkje dat dit jaar een enorme investering maakte. In april liet de baas van Mont Mosan, Jean-Marc Vanberg, 9 nieuwe attracties naar Huy komen. De attracties kwamen vanuit China met de boot voor een bedrag van 350.000 euro naar België. Maar de nieuwe attracties werden nog niet op de website van het park vermeldt, hierdoor geraakte het nieuws, dat er een nieuwe achtbaan in België was, niet meteen tot bij de achtbaanfans.

    Het was onze redactie, die deze nieuwe achtbaan op het spoor kwam, en er op uit trok om de nieuwste achtbaan van België te gaan ontdekken. Deze achtbaan heeft trouwens de naam La Chenille gekregen en is gebouwd door een Chinese fabrikant. Het is nog maar de 3de Chinese achtbaan die op Europese bodem staat, best bijzonder te noemen dus.

    La Chenille is een familiale achtbaan met blauwe track en groene supports. De rollercoaster heeft een treintje dat typerend is voor een “Big Apple” achtbaan, maar deze attractie heeft er echter niet de lay-out van. La Chenille is een aangedreven achtbaan die vermoedelijk gebouwd werd door de Chinese fabrikant Zhengzhou Limeiqi Amusement Equipment. Bezoekers mogen telkens 3 rondjes maken op de achtbaan.

    Meer foto's en informatie over de achtbaan en het park vind je HIER terug.






    Bron en foto's: themeparkfreaks.eu

  2. #2

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Ik heb schoonfamilie wonen in Huy, maar hier had ik nog nooit van gehoord. Al is die coaster nu ook niet om over naar huis te schrijven.
    Maar alles voor de credit!

  3. #3

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Heel toevallig was een collega van mijn werk onlangs geweest. Ze vertelde dat het leuk was voor de kids, maar voor de rest niet meer dan dat. Ik ben geen "ik moet overal de credits" halen dus ze gaan toch met iets groter moeten uitpakken

  4. #4

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Ik was al langer van plan om hier eens met de kinderen naar toe te gaan. Met deze uitbreiding zal dit bezoekje alleen maar versneld worden . Fijn dat er eindelijk eens een Belgische ondernemer het aandurft om attracties te plaatsen in een regionaal parkje. Dat hebben we hier nog niet veel gezien.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  5. #5

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Zalig, een Chinese achtbaan in België, wie had dat ooit kunnen denken. Die zaken geraken dus blijkbaar ook standaard door de keuring hier. Dit parkje valt vanaf 30 september overigens te combineren met de zalige 1 euro-kermis in dezelfde stad. In oktober dus maar eens een bezoekje brengen.

  6. #6

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Ik heb er nergens T.U.V. keuring zien hangen, dus het is nog maar de vraag als die effectief gekeurd is

    Hier nog een onride video:

  7. #7

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Hoera! Na Revolution in Bobbejaanland, ook wel de eeuwige bocht naar links genoemd, is er nu ook La Chenille in Mont Mosan die alleen maar naar rechts draait.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk Berichten
    Ik heb er nergens T.U.V. keuring zien hangen, dus het is nog maar de vraag als die effectief gekeurd is
    "Meneer, dat bakje daar op de grond, is dat thematisatie?" - "Neen, dat is er gisteren afgevallen, ik moet het nog aan de kant zetten."

    Nee, leuk om te zien. De geboorte van een pretpark zowaar. Wie weet groeit het goed Ik ben niet zo'n creditjager dus zal er nu niet meteen heengaan. @Hanskuh, jij hebt natuurlijk geen enkel excuus om dat niet te doen hé Ik heb er nog nooit op gereageerd, maar vind het zeer leuk om jouw tripreports te lezen met je kinderen. Vooral met de filmpjes erbij Die kleine parkjes zijn best wel interessant om op te volgen als ze investeren. Ik ben benieuwd of we hier in de toekomst nog meer van horen.

  8. #8

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Nee, leuk om te zien. De geboorte van een pretpark zowaar. Wie weet groeit het goed Ik ben niet zo'n creditjager dus zal er nu niet meteen heengaan. @Hanskuh, jij hebt natuurlijk geen enkel excuus om dat niet te doen hé Ik heb er nog nooit op gereageerd, maar vind het zeer leuk om jouw tripreports te lezen met je kinderen. Vooral met de filmpjes erbij Die kleine parkjes zijn best wel interessant om op te volgen als ze investeren. Ik ben benieuwd of we hier in de toekomst nog meer van horen.
    Ik heb dit soort achtbanen ooit gedaan zonder de kinderen. Maar laat ons zeggen dat ik me niet meer hoef te schamen om achter dit soort credits te jagen . Bedankt om me extra te motiveren voor m'n filmpjes trouwens .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  9. #9

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Man da is al zeker 30 jaar geleden dat ik nog in dat park geweest ben.

  10. #10

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Op een ander forum heeft iemand ontdekt dat je deze dingen gewoon op AliExpress kan kopen, de achtbaan voor 12.000 à 21.000 US dollar. Dat is goedkoper dan een Heege Butterfly.

    Helaas zijn de 'exported countries' and reviews nu niet bepaald de meest ontwikkelde landen, op Frankrijk na.

    https://hnlmq.en.alibaba.com/product...73152c54m9xXVP

    Ik plan hier binnenkort een bezoekje naar toe, voor de boel afgebroken moet worden. Zou me niet verbazen dat hier nog geen keuring is langsgeweest.

  11. #11

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Kapotlachen, AliExpress... Samen eens de koppen bundelen en zelf een eigen pretpark oprichten zoals die Fin gedaan heeft

  12. #12

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Als je deze beelden bekijkt, is het kwestie van tijd dat er een ongeluk zal gebeuren...



    (Ondertussen werd het reuzenrad ook geopend, in het filmpje in opbouw)

  13. #13

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    De nieuwe zone is best wel mooi. Hieronder zie je er een paar foto's. Persoonlijk vond ik het best mooi gedaan, als je dan de rest van het park bekijkt, dan hoop ik dat ze dit niveau doortrekken. Dan gaat het zeker in de lijst komen bij de grotere belgische parken. Alleen qua parking zullen ze er wel iets moeten ondernemen dan

    Naam:     1.jpg
Bekeken:  3225
Groote:   255,0 KB

    Naam:     2.jpg
Bekeken:  3395
Groote:   138,8 KB

    Naam:     3.jpg
Bekeken:  3142
Groote:   257,5 KB

    Voor alle foto's kan je hier terecht.

    http://themeparkfreaks.eu/2018/06/fo...osan-mei-2018/
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  14. #14

    Re: Mont Mosan opent 9 attracties waaronder nieuwe achtbaan!

    Zo te zien zijn ze toch terug gaan shoppen in China (zelf deze keer).

    https://huy-waremme.lameuse.be/31960...s-de-12-metres

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •