De reden waarom je denk ik geen bandje gekregen hebt is waarschijnlijk omdat jij niet langs de parkingang van het hotel bent gegaan. Je hebt dan ook de optie om bij het boeken van je verblijf ervoor te kiezen of je parktickets koopt via het hotel of niet. Daar je dat niet gedaan hebt, denk in dat je daardoor het recht verliest op dergelijke extra's. Misschien stom, maar phl zal zijn redenen wel hebben vermoed ik? Plus, Duitse parken zijn sowieso een pak strenger op vlak van regeltjes vind ik persoonlijk, en moest dit dan ook in hun voorwaarde staan. Tja... Het was duidelijk een slechte momentopname denk ik hoor. Ik denk dat je door de ochtend frustratie gewoon veel dingen over het hoofd zag. Zoals bv de sluitingsuren van de rides (wat ik ook stom vind dat ze vroeger sluiten, denk wel dat die rotte buurt daar voor iets tussenzit), dat staat echt werkelijk boven de ingang van de attractie en wordt al gecommuniceerd vanaf de opening van het park...

Ergens begrijp ik iets niet. De disneyparken in Parijs worden hier als overhyped omschreven, maar ik meen mij te herinneren dat de laatste jaren er nog niets anders dan slecht wordt uitgesproken op verschillende fora of fans. Zelf ben ik een fervente fan van voornamelijk het parijse magic kingdom park. Ik snap heus de argumenten waarom de sommige het maar niets vinden, maar overhyped (althans in de pretparkcommunity) is het vind ik totaal niet.

Persoonlijk vind ik de Efteling wat overhyped (zal het altijd een fijn park vinden, maar het geheel klopt niet naar mijn idee). Wat ik ook wat lichtelijk overhyped vind in zekere mate is het Magic Kingdom in Orlando. Pas op, fantastisch park en leuke sfeer, maar puur thematisch/ruimtelijke ordening en attracties is persoonlijk het parijse park een stuk beter. In mijn TR zal ik dit wat duidelijker omkaderen zegt .