X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 82

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    het attractiepark Liseberg,gelegen in Göteburg in Zweden, heeft tijdens een persconferentie bekendgemaakt dat het in 2018 een nieuwe achtbaan zal openen: een Dive Coaster vanB&M. Het wordt bovendien de grootste en langste in zijn soort in Europa.Daarnaast zal het pretpark ook volgend jaar, in 2017, een nieuwe attractieopenen: een Gyro Swing van Intamin.

    Valkyria

    Nadat Liseberg twee jaar geleden hun geliefde achtbaan Helixopende, kondigt het nu opnieuw een nieuwe achtbaan aan voor 2018. Het gaat omeen Dive Coaster van de bouwer Bolliger & Mabillard (B&M), genaamdValkyria. Met een hoogte van 47 meter en een vrije val van 50 meter bereik jeeen topsnelheid van 105 km/u! Verder zal de baan ongeveer 700 meter lang zijnwaardoor het de grootste én langste Dive Coaster van Europa zalzijn. Bovendien zal het met drie inversies de Dive Coaster met het meestaantal inversies worden. Valkyria zal komen te staan op de plaats van delanceerachtbaan Kanonen, die eind 2016 al uit het park zal verwijderdworden.

    CONCEPTARTS:







    ONRIDEVIDEO:

    Het park toonde ook al een virtuele onride.

    Laatst gewijzigd door Ignace; 28-11-17 om 14:53.

  2. #2

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Je kan blijkbaar nu al die B&M virtueel berijden. Het kost je 20 SEK (bovenop de inkom en all-ride prijs?):
    https://www.liseberg.se/attraktioner/valkyria/

    Een trend die ook Fuji-Q hanteert, tijdens de aanpassingswerken van Dodonpa. Daar kon / kan je de oude versie (met top hat i.p.v. looping) virtueel beleven.

    Extra inkomsten, extra publiciteit of echt een attractieve meerwaarde?

  3. #3

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Wacht, dus hij is nog niet open en ze bieden hem al in VR aan of wat? Lame zeg?
    Je vois la vie en des biscuits.

  4. #4

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    De eerste onderdelen zijn gearriveerd:


    Foto: Facebook Martin Cedvander‎ -> Liseberg

  5. #5

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Fijn, dat wordt weer leuk om te volgen! Ik denk dat de baan met deze kleur erg mooi zal staan in het park. Het is een baan waar ik toch wel naar uitkijk, want dive coasters behoren tot mijn favoriete B&M-types. Deze baan is al iets langer dan wat we in Europa gewend zijn, maar ik zou toch ook graag eens een dive coaster met 'Amerikaanse' afmetingen zien verschijnen in Europa.

  6. #6

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Mooie kleur in ieder geval.

  7. 28-11-17, 14:52


  8. #8

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Ze circuleren al een poosje, maar er zijn ook wat recentere versies van de concept-arts. Wat me hierbij opviel is dat de details en grootsheid van het stationsgebouw danig teruggeschroefd zijn. Zou men zich net als toverland verslikt hebben in de geschatte vereiste budgetten en blijkt alles uiteindelijk een pak meer te kosten? Ik vind het een beetje jammer. Aan de ene kant is het begrijpelijk dat ze beknibbelen op zoiets, aan de andere kant doet het het thema omslaan van bovenaards episch naar ietwat kneuterig Scandinavisch.

    Maar oordeel vooral zelf:





  9. #9

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Thematisatie - en zeker voor de wildere attracties - is niet de core-business van dit stadspark. Loke was eigenlijk nog maar de eerste echt geslaagde stap in die richting. Mechanica en Helix hebben niet veel meer aankleding dan bovengemiddelde kermis-attractie.

    Wellicht moet je het geheel zien van deze B&M met Loke en Balder. Afgelopen zomer was ik al getuige van opsmuk-werken aan Balder en een resto: http://board.pretparken.be/showthrea...1092&styleid=2 Of ook de aanpalende rapid gescandinaviseerd zal worden: ik mag het hopen.

  10. #10

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Er zijn ook twee constructie-updates vrijgegeven door het park. Daaruit blijkt dat ze toch voornamelijk nog in de put zitten.


  11. #11

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Er is ook beton gegoten... (voor zover ik het begrijp: ik heb geen verstand van zaken )

  12. #12

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Wie plannen koestert om z'n Europese B&M Bingo opnieuw veilig te stellen en een tripje naar Göteborg plant:
    Valkyria zal wellicht niet openen bij aanvang van het nieuwe seizoen.
    Dat lees je in dit Zweeds artikel https://www.expressen.se/gt/har-ar-l...ning-valkyria/
    Het - naar eigen zeggen - duurste en meest complexe project tot nu toe zou er openen in het zomerseizoen.
    Dat begint in Scandinavië bij de zonnewende van 21 juni.
    Vroeger moet je 'm dus al niet verwachten.

  13. #13

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    zolang het open is rond de 15de juli ben ik gelukkig

  14. #14

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Het gaat hier dus over het Zomerseizoen... En dat begint dus op 28 april. Dat is de geplande openingsdatum.

  15. #15

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Bovenstaande,
    Indien je je naam niet gestolen hebt, kan je dit wel zelf vertalen:
    "Vi vet att vi inte kommer vara klara till premiären på sommarsäsongen."

    Mijn interpretatie: "We beseffen dat we niet zullen klaar zijn voor het begin van het zomerseizoen"
    Indien ze hier met 'zomerseizoen' bedoelen 'vanaf eind april', zouden ze dat mogelijk anders verwoord hebben.
    Al is Liseberg niet 100% duidelijk: ze delen een park-jaar in in zomer, Halloween en Kerst.

    Loke ging volgens mij wel open bij aanvang van het nieuwe park-jaar.

  16. 01-01-18, 21:28


  17. #17

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Opbouw:


  18. #18

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    De track van die achtbaan heeft op sommige foto's een verrassend decadent goudtintje...

  19. #19

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    B&M en goudkleur ... 1 en 1 zijn 2 ...

  20. #20

    Re: [Liseberg] 2018 - B&M Dive Coaster Valkyria

    Gold Rush meets Baron. Hopelijk levert het letterlijk schitterende beelden op in het Scandinavische zonlicht.

    @ Kenners: bestaat hiervan een precedent?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •