X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welke Belgische houten achtbaan vind jij het leukst?

Stemmers
21. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Weerwolf

    12 57,14%
  • Heidi The Ride

    7 33,33%
  • Ik weet het niet

    2 9,52%
Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    [Poll] Battle of the Belgian woodies

    Sinds dit jaar kan Walibi Belgium niet meer uitpakken met 'We hebben de enigste houten achtbaan van België', want Heidi The Ride in Plopsaland De Panne heeft het Belgische woodie-aanbod de voorbije paasvakantie uitgebreid. Ondertussen hebben de meesten de nieuwe GCI wel al eens kunnen uittesten, tijd om dus te kijken wie wint: Weerwolf of Heidi The Ride.

    De vraag is dus: "Welke Belgische houten achtbaan vind jij het leukst? Weerwolf of Heidi The Ride?"
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Poll] Battle of the Belgian woodies

    Een zeer moeilijke vraag... Hoe meer ik beide woodie's doe, hoe meer ik ze apprecieer. Weerwolf is de ruwste en grootste van de twee, maar er zitten enkele zeer geslaagde airtimemomentjes in. Die eerste en laatste heuvel <3!

    Wat statistieken betreft wint Heidi alvast niet, maar het enige minpunt op dit vlak bij deze baan is de lengte. De nodige pit heeft deze dame uit de Alpen zeker en vast wel en vooral frontseat vind ik het een geniale woodie. Voor mij toch wel GCI-top-drie materiaal, na Troy en Wodan...

    Momenteel gaat mijn stem naar Heidi: the Ride, maar ik heb dus erg gemengde gevoelens. Als de vraag binnen een paar jaar weer gesteld word, wanneer ik Heidi: the Ride al helemaal gewoon ben, en de baan misschien niet meer zo soepel is, zou ik misschien anders antwoorden.

  3. #3

    Re: [Poll] Battle of the Belgian woodies

    Weet niet, want ik heb Heidi nog geen beurt gegeven!
    Wellicht eind oktober en/of rond kerst.

    Wat BeNe betreft:
    1. Troy (no surprise)
    2. JEDD (beschouw ik als geheel. Duelling-aspect is super en een mooie compensatie voor de opgelegde hoogte-beperking)
    3. Weerwolf (oogt imposant, verrassend parcours maar schokt)
    4. Robin Hood (flauw parcours: je ziet meteen alles en schokt ook)

    Pluspunt voor al deze woodies: prima zetels en aanvaardbare beugels

    Indien Heidi is zoals Timber in Wal-R.A. (supercomfort, soepel, genoeg airtime maar veel te korte rit) zit een BeNe top 3 erin en wint het weesmeisje van het lunatieke monster.

  4. #4

    Re: [Poll] Battle of the Belgian woodies

    Mijn stem is gegaan naar Weerwolf. Ik vind Heidi zeker een toffe baan, maar - op het comfort na - vind ik zowat alles beter aan Weerwolf daarnaast is Weerwolf ook veel langer. Hij is wat ruwer geworden in de jaren, maar ik vind het nog steeds een fantastische achtbaan die zeer genietbaar is.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #5

    Re: [Poll] Battle of the Belgian woodies

    Vond het ook moeilijk kiezen maar heb uiteindelijk voor de Weerwolf gekozen. Hij is veel unieker, al een jarenlange traditie en het schudden neem ik er dan maar bij Heide The Ride is zeker één van de beste coasters van België maar qua stats valt de baan niet op tegenover andere woodies. Die treintjes van 12 blijven er ook bizar uitzien. Toch is de ritervaring echt leuk en krachtig dus dat is uitendelijk wat telt natuurlijk. Maar de Weerwolf hoeft zeker niet onder te doen, integendeel. Loup-Garou it is!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. 13-09-17, 07:43


  7. #6

    Re: [Poll] Battle of the Belgian woodies

    Zeeeeeeeeeeer moeilijke keuze en ik denk voor mij de moeilijkste poll die ik hier al moest beantwoorden.

    Heidi is super en veel pittiger dan ik verwacht had, maar Weerwolf is en blijft een waar icoon. Het was mijn eerste woodie en mag absoluut niet ontbreken op een dagje WaBe. En liefst zelfs meerdere ritjes niet.

    Hij is inderdaad wat ruwer geworden, maar de lengte, de snelheid, de pit (vooral wanneer de baan wat nat is) maken deze baan toch wel een ware topper die ik toch liever een streepje voor geef.

  8. #7

    Re: [Poll] Battle of the Belgian woodies

    Ik ga voor Heidi! Van bij mijn eerste rit was ik fan en zeker frontseat vind ik het een geweldige achtbaan met goeie airtime. Weerwolf is ook heel leuk, zeker de beste Vekoma-woodie als je het mij vraagt, maar ik kan hem gerust overslaan als het te druk is in het park.
    GCI-banen liggen mij over het algemeen ook veel beter dan de houten achtbanen van Vekoma. Ik denk dat alle GCI's die ik deed (5 stuks) in mijn persoonlijke ranglijst voor alle houten Vekoma's komen.
    En dan een puntje dat minder van belang is in mijn oordeel: de thematisatie van Heidi en zeker het omringende Heidiland maken mij er nog meer fan van. Weerwolf heeft een aardig station, maar niet meer dan dat. Al is van de parking gezien Heidi natuurlijk wel een lelijk geval geworden met al die houten panelen...

  9. #8

    Re: [Poll] Battle of the Belgian woodies

    De grote wolf is mischien aan een nieuwe heup toe om weer soepel te lopen maar hij is nog niet te oud om het jong geweld aan te kunnen. Als Heidi wat ouder is vrees ik dat de rit op niet veel meer gaat trekken.
    Laatst gewijzigd door fkl8; 13-09-17 om 11:11.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •