X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 60
  1. #1

    [Europa-Park] 202? - Nieuw themagebied met achtbaan

    Europa-Park is druk bezig met plannen voor een nieuw themagebied. Ergens na 2019 opent het grootste attractiepark van Duitsland een themadeel met een grote achtbaan. Dat heeft directeur Michael Mack onthuld in een interview op Europa-Park Radio, de officiële radiozender van het pretpark.

    Het nieuwe gebied wordt gebouwd achter het bestaande Griekse deel, in de buurt van waterachtbaan Poseidon en familiecoaster Pegasus.

    De uitbreiding komt in het teken te staan van een nog nader te bepalen Europees land. Volgens Mack zijn Schotland, Kroatië en Polen op dit moment de grootste kanshebbers. Dat is slecht nieuws voor Belgische pretparkfans, die al jaren pleiten voor een Belgisch gebied.

    bron: de website met de 3 OOO's

  2. #2

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Schotland en Kroatië zouden heel interessante keuzes zijn voor een nieuw themagebied. De nieuwste themagebieden van EP zijn fantastisch (Ijsland, Portugal) dus op dat vlak verwacht ik er wel wat van. Over die achtbaan hou ik mijn verwachtingen laag, maar ik denk dat iedereen het erover eens is dat ze nu echt wel nood hebben aan een echte forse thrill coaster.

    Ik dacht misschien volgend jaar nog eens terug te gaan, maar dat zal nu toch een jaartje uitgesteld worden denk ik.

  3. #3

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Ik hoop dat het Kroatië wordt, daar kan je volgens mij wel wat mee doen. Alleen spijtig dat België weeral vergeten wordt, iemand een idee waarom dat er nog steeds niet is?

    Verder denk ik wel dat Europa-Park nog eens gaat uitpakken met een echt grote coaster. Door recentere toevoegingen in andere parken verdwijnen de grote coasters van dat park steeds meer naar de achtergrond (Taron, Kärnan, Star Trek, binnenkort F.L.Y.).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik dacht misschien volgend jaar nog eens terug te gaan, maar dat zal nu toch een jaartje uitgesteld worden denk ik.
    Openingsdatum is nog niet bekend he ik verwacht overigens niet dat het al 2019 gaat zijn, aangezien ze dan hun nieuw hotel en waterpark openen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Openingsdatum is nog niet bekend he ik verwacht overigens niet dat het al 2019 gaat zijn, aangezien ze dan hun nieuw hotel en waterpark openen.
    In 2012 opende het park ook Hotel Bell Rock en Wodan. Nu goed; een hotel, waterpark en nieuw themagebied met achtbaan is misschien een beetje teveel van het goede. Al zou het me niet verwonderen .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  5. #5

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    ze moeten het nieuwe hotel ook vol krijgen he

  6. #6

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Leuk nieuws! Ik verwacht ook een stevige coaster met de nodige thrill, waarmee ze zichzelf weer goed op de kaart kunnen zetten.

    Jammer dat België weer uit de boot valt, want er zijn volgens mij hierbij ook heel wat mogelijkheden.

    Schotland zou ik persoonlijk vreemd vinden, gezien ze nu al Verenigd Koninkrijk hebben (en Schotland nog niet onafhankelijk is).

  7. #7

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    In het interview werden ook nog Tsjechië, Slovakije en Roemenië genoemd. Vooral over die laatste hoor je veel geruchten. Er is een YouTube-filmpje van Europa-Park waarin op het bureaublad van een computer een mapje 'Roemenië' in beeld komt. En op de website van de Adventure Club of Europe wordt ook een vermelding gemaakt van het avontuur van een zekere Abraham Vambery, van wie de belevenissen in Roemenië (in Transsylvanië meerbepaald), Bram Stoker de inspiratie hebben gegeven tot het schrijven van 'Dracula'.
    (Zie: http://www.adventure-club.de/en/ace/...nzen-draculea/)
    Er zijn nog een paar verhalen te vinden op die website, maar niet meteen één die ik link aan één van de genoemde landen. Roemenië lijkt mij dus echt wel een grote kanshebber. Ik voel wel wat voor een echt duister themagebied in Europa-Park.

  8. #8
    borisvdd
    Guest

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik hoop dat het Kroatië wordt, daar kan je volgens mij wel wat mee doen. Alleen spijtig dat België weeral vergeten wordt, iemand een idee waarom dat er nog steeds niet is? :.
    Ik heb ooit eens gehoord dat dit is omdat België niet echt iets "typisch" heeft qua bouwstijl. We hebben wel frieten, bier en chocolade, maar verder niet echt iets typisch. Nederland heeft windmolens en typische huisjes in de stad, onze steden zijn een mengelmoes van allerhande bouwstijlen. De landen die er nu voorgesteld worden, zijn allemaal herkenbaar door hun typische gebouwtjes en huisjes, maar als je in het buitenland zou moeten uitleggen wat een typisch Belgische bouwstijl is, dan zou je eigenlijk moeten zeggen "alles door elkaar".

  9. #9

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik heb ooit eens gehoord dat dit is omdat België niet echt iets "typisch" heeft qua bouwstijl. We hebben wel frieten, bier en chocolade, maar verder niet echt iets typisch. Nederland heeft windmolens en typische huisjes in de stad, onze steden zijn een mengelmoes van allerhande bouwstijlen. De landen die er nu voorgesteld worden, zijn allemaal herkenbaar door hun typische gebouwtjes en huisjes, maar als je in het buitenland zou moeten uitleggen wat een typisch Belgische bouwstijl is, dan zou je eigenlijk moeten zeggen "alles door elkaar".
    Wij hebben toch herkenbare kelders?
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 14-09-17 om 02:27.

  10. #10

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    We hebben wel gebouwen die typisch uit België komen de rode baksteen is daar een mooi voorbeeld van. Het oude Brupark aan het atonium was een mooi voorbeeld van Belgische architectuur. Daarnaast heeft België een grote verzameling kastelen. Zelf de meeste per km². De typische fritkoten kan je ook meenemen. En de barococo is typisch voor de kerken in de steden. Je kan er iets me doen.

    Het feit is dat EP tegenwoordig advies vraagt aan de dienst toerisme voor een beter beeld te hebben. Laat daar nu net een schoentje veringen in België we hebben maar liefst 15 diensten naar mijn weten en die werken voor geen meter samen (provincies, gewesten, Brussel).

  11. #11

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik heb ooit eens gehoord dat dit is omdat België niet echt iets "typisch" heeft qua bouwstijl. We hebben wel frieten, bier en chocolade, maar verder niet echt iets typisch. Nederland heeft windmolens en typische huisjes in de stad, onze steden zijn een mengelmoes van allerhande bouwstijlen. De landen die er nu voorgesteld worden, zijn allemaal herkenbaar door hun typische gebouwtjes en huisjes, maar als je in het buitenland zou moeten uitleggen wat een typisch Belgische bouwstijl is, dan zou je eigenlijk moeten zeggen "alles door elkaar".
    Nou, als je ziet hoeveel toeristen jaarlijks naar Brugge komen voor de typische architectuur... die je ook kan vinden in Brussel of Gent, zou ik dit toch wel als iets typerends voor België beschouwen.

  12. #12

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Toen het idee voor het eerst op tafel lag om Europapark Europese themagebieden te geven begin jaren tachtig, was België zelfs het eerste idee dat zich opdiende - omdat het logisch klonk te beginnen met de hoofdstad van de Europese Unie. De familie Mack en decorontwerper Ulrich Damrau wilden de grote markt van Brussel min of meer nabouwen, wat uiteindelijk veel te hoog gegrepen bleek te zijn voor het toen nog kleine park. Damrau weigerde het met een kleiner budget te proberen en daarom werd voor een ander, kleinschaliger pleintje gekozen in Italiaanse stijl - The more you know. Wel heel vreemd dat ons landje daarna nooit meer echt ter sprake is gekomen. Ik denk dat er wel potentiel is, maar er zijn zeker wel onvertegenwoordige Europese landen die nog meer eigenheid hebben. Hongarije, Kroatië en Roemenië bijvoorbeeld.

  13. #13
    borisvdd
    Guest

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Zolang ze maar niet beginnen zoals bij het EUROvisiesongfestival en landen als Israël of Azerbeidjan gaan uitbeelden.

  14. #14

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    In 2012 opende het park ook Hotel Bell Rock en Wodan. Nu goed; een hotel, waterpark en nieuw themagebied met achtbaan is misschien een beetje teveel van het goede. Al zou het me niet verwonderen .
    Je komt terug voor een nieuw waterpark, je komt terug voor een achtbaan/themagebied, maar je komt (behalve als EP-fan) niet terug voor een nieuw hotel. Of toch, dat is mijn redenering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik heb ooit eens gehoord dat dit is omdat België niet echt iets "typisch" heeft qua bouwstijl. We hebben wel frieten, bier en chocolade, maar verder niet echt iets typisch. Nederland heeft windmolens en typische huisjes in de stad, onze steden zijn een mengelmoes van allerhande bouwstijlen. De landen die er nu voorgesteld worden, zijn allemaal herkenbaar door hun typische gebouwtjes en huisjes, maar als je in het buitenland zou moeten uitleggen wat een typisch Belgische bouwstijl is, dan zou je eigenlijk moeten zeggen "alles door elkaar".
    Dat kan, al ben ik er steevast van overtuigd dat België wel effectief typische bouwstijlen heeft

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Zolang ze maar niet beginnen zoals bij het EUROvisiesongfestival en landen als Israël of Azerbeidjan gaan uitbeelden.
    Of nog erger, Australië...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #15

    [Europa-Park] 202? - Nieuw themagebied met Achtbaan

    Europa-Park heeft weeral uitbreidingsplannen. Michael Mack onthulde in een interview op Europa-Park Radio dat ze na 2019 een nieuw land met grote achtbaan gaan openen. Dit nieuw land zal achter Griekenland komen. Er wordt aan Polen, Kroatië of Schotland gedacht

    Volgens de directeur zal het een echte knaller worden... En het zal waarschijnlijk een Mack worden. Dat is dan ook ineens de reden waarom ze de achtbaan pas na 2019 kunnen zetten. Tot dan zijn ze namelijk volledig volgeboekt wat betreft het produceren van achtbanen.

    Dit zou wel eens de kans kunnen zijn waarmee ze fans van mega coasters / Trillrides kunnen overtuigen. Ik ben benieuwd...
    Laatst gewijzigd door fkl8; 14-09-17 om 04:16.

  16. #16

    Re: [Europa-Park] 202? - Nieuw themagebied met Achtbaan

    Ik ben er toch niet van overtuigs dat EP de nood ziet voor een goede Trilride/coaster maar ik hoop dat ik mis ben. ze kunnen dat is zeker en aan die kant van het park hebben ze de mogelijkhijd om hoger te bouwen. wie weet vinges kruisen een hopen op een goede atractie

  17. #17

    Re: [Europa-Park] 202? - Nieuw themagebied met Achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik ben er toch niet van overtuigs dat EP de nood ziet voor een goede Trilride/coaster maar ik hoop dat ik mis ben. ze kunnen dat is zeker en aan die kant van het park hebben ze de mogelijkhijd om hoger te bouwen. wie weet vinges kruisen een hopen op een goede atractie
    Ze zullen inderdaad toch moeten. Ik bezocht dit jaar het park voor het eerst in 5 jaar opnieuw en merk dat ze eigenlijk serieus bijgebeend worden ondertussen, en door Phantasialand misschien wel al overtroffen. Wodan is eigenlijk geen thrill, alleen Silver Star, Blue Fire en de Piratenboot kan je daar eigenlijk maar als thrill beschouwen. Dat is bar weinig en tegenwoordig gewoon een tekortkoming voor een park van dit kaliber. We hadden een leek mee omdat hij 'het beste park van de wereld' wilde zien en hoewel hij het een tof park vond, was hij toch ergens teleurgesteld.

    Ik zou zelfs durven zeggen dat 1 nieuwe thrillachtbaan zelfs nog geen evenwicht brengt. Europa Park zou dringend moeten investeren in nog wat thrill, met nog meer familieattracties gaan ze zich niet nog meer kunnen onderscheiden.

  18. #18

    Re: [Europa-Park] 202? - Nieuw themagebied met Achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik zou zelfs durven zeggen dat 1 nieuwe thrillachtbaan zelfs nog geen evenwicht brengt. Europa Park zou dringend moeten investeren in nog wat thrill, met nog meer familieattracties gaan ze zich niet nog meer kunnen onderscheiden.
    Ze hebben in inderdaad meer dan een paar trils nodig zeker met de jongsten doe in meer een meer durven. Het mag nog steeds Family zijn maar met een zekere kracht achter.

  19. #19

    Re: [Europa-Park] 202? - Nieuw themagebied met Achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ze zullen inderdaad toch moeten. Ik bezocht dit jaar het park voor het eerst in 5 jaar opnieuw en merk dat ze eigenlijk serieus bijgebeend worden ondertussen, en door Phantasialand misschien wel al overtroffen. Wodan is eigenlijk geen thrill, alleen Silver Star, Blue Fire en de Piratenboot kan je daar eigenlijk maar als thrill beschouwen. Dat is bar weinig en tegenwoordig gewoon een tekortkoming voor een park van dit kaliber. We hadden een leek mee omdat hij 'het beste park van de wereld' wilde zien en hoewel hij het een tof park vond, was hij toch ergens teleurgesteld.

    Ik zou zelfs durven zeggen dat 1 nieuwe thrillachtbaan zelfs nog geen evenwicht brengt. Europa Park zou dringend moeten investeren in nog wat thrill, met nog meer familieattracties gaan ze zich niet nog meer kunnen onderscheiden.
    Wodan geen thrill? Dat ding staat in mijn wooden top 10. Los daarvan is net het ontbreken van thrill net datgene waarom het park een soort aantrekkingskracht had. Voor Blue Fire wou men zelfs absoluut geen inversies in het park. Daarom dat het park qua thrill idd niet volledig is. En alhoewel ik zeker Thrill kan waarderen, trekt het toch een ander publiek aan. Het vandalisme is sinds de komst van Blue Fire en het halloween event toch serieus gestegen... Mss voor de modale bezoeker niet merkbaar, zeker omdat EP dit meestal snel wegwerkt. Maar voor iemand als mij die er meerdere keren per jaar komt erg duidelijk. Phantasialand is idd erg goed bezig, maar door het ontbreken van kleine zaken en minpuntjes komen ze er toch nog niet over. Qua attracties daarentegen moet ik zelfs kleur beginnen bekennen als ep fan.

  20. #20

    Re: [Europa-Park] 202? - Nieuw themagebied met Achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    Wodan geen thrill? Dat ding staat in mijn wooden top 10.
    Wodan zou ik persoonlijk onder de noemer family fun plaatsen, niet meteen onder Thrill.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •