Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Als ik iets zeg wat niet klopt, verbeter mij aub. Of als iemand de betrokkenheid van Intamin op de afbeelding wil uitleggen. Zeer mooie afbeelding, Ignace
Je slaagt de nagel meer dan op zijn kop: aan de handplaatsing van Gerstlauer had ik zelfs niet gedacht, maar het komt inderdaad perfect uit. Wel had ik bewust Gerstlauer naast Schwarzkopf gezet, omdat ze het meest verweven zijn.

Intamin's band met Schwarzkopf is ietsje losser, maar wel degelijk aanwezig. Toen Intamin nog een kleiner en jonger bedrijf was, en nog nooit een achtbaan had gebouwd, waren ze eerder consultant dan attractiebouwer voor de pretparken. Eén van de ideeen die ze hadden was het bouwen van een achtbaan met een verticale looping voor Six Flags Magic Mountain, maar zelf hadden ze niet de mogelijkheid om dit te doen, waarna er een samenwerking met het inmiddels gerenomeerde Schwarzkopf (en natuurlijk Stengel) ontstond. Projecten als deze hielpen Intamin zeer waarschijnlijk groeien tot wat het nu is.

Een bewijs van dit verhaal - en van het belang dat Intamin eraan hecht - vind je op hun website terug. De eerste foto die ze gebruiken in hun geschiedenis-tijdslijn is er een van de bewuste Revolution in Six Flags Magic Mountain, wat beslist vreemd overkomt als je de achtergrond niet kende.

Schwarzkopf heeft zo'n grote impact achtergelaten en heeft zo'n productief leven gehad dat er waarschijnlijk nog linken zijn, naar zowel Intamin als vele andere bedrijven. Nog zo'n kleine link is dat Intamin de eerste magnetisch gelanceerde achtbaan probeerde te bouwen in 1996 (wat toen niet meteen gelukt is), een idee dat Schwarzkopf voor het eerst in een patent had vermeld - bijna twintig jaar voor datum.