Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Dat was een geintje, sorry van de vergeten knipoog. Bij deze

GB is een (niet zo heel groot) eiland en kan derhalve niet tot een continent (grote landmassa) behoren.
- Zie verschil Engels vs. continentaal ontbijt.
- De Britten vertellen ook over hun reis naar 'het continent'

Gelieve geen Wiki of aardrijkskundeboeken te raadplegen, die snappen het (ook) niet of vertalen te simpel.
Oorzaken:
- Er bestaat geen duidelijk of courant Engels woord voor werelddeel
- De grens tussen werelddelen is niet altijd duidelijk en kan dwars door landen gaan (Rusland, Turkije)
- Het foutief gebruik van Amerika als land

On topic: alle begrip dat ze niet voor België gaan.
We hebben al de eerste buitenlandse kamer in Carnaval Festival en daar, in Duinrell en in P. Astérix hebben we al een Manneken Pis.
Misschien kunnen ze de toiletten in EP thematiseren naar ons zeik-land.
Maar om het park nu daarom te boycotten, traveler?
Ik verwees eerder naar het VK als een algemeen aangenomen onderdeel van Europa in zijn geheel. Zoals bv Madagaskar bij Afrika wordt genomen hoewel het ook een eiland is. Bijkomend licht het VK nog op de Euraziëse plaat.

Dat het begrip continent niet duidelijk is wiki of geen wiki licht aan on mensen om alles volgens criteria te willen op te delen er regels aan te binden om vervolgens uitzonderingen op te bedenken zodat het toch maar aan ons wereldbeeld voldoet. Zelfs naslagwerken zijn het er niet over eens waar de grens van europa is. (Le petit Larousse vs Van Dale om er maar twee te noemen). Zelfs onze Belgische wetgever weet niet waar de grens loopt (btw vs WIB92) maar laten we algemeen aannemen voor het gemak dat Europa ook de eilanden meeneemt een op het land in zijn meest algemene vorm voorkomt. Dit is ook wat EP aanneemt aangezien IJsland en het VK voorkomen net als Rusland.

On topic:
België heeft zijn stekten en zwakten maar ik ben trots Aadling, Europeaan, Belg, Vlaming in die volgorde. Ik zou die aspecten dan ook graag zien terugkomen in het buitenland een zeker in een park dat Europa in zijn diversiteit tentoonstelt. Een echte boycot zou ik niet doen wel een jaartje niet komen. Als ze België ooit doen hoop ik wel dat ze manneke pis laten staan daar heb ik ook niks mee. Zeker niet als de replica’s in het buitenland groter zijn als de originelen in het bineland (Geraardsbergen en Brussel)
Off topic: Waar staat die in bij Asterix?