X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Moeten attractieparken het water in hun waterattracties kraakhelder maken of mag de natuur zijn werk

Stemmers
34. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Helder water is een must

    2 5,88%
  • Helder water is geen must maar wel mooi meegenomen

    24 70,59%
  • Water moet niet gezuiverd worden, natuurlijk water is gewoon ok

    8 23,53%
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28
  1. #21

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Bobbejaanland kan ik niet meteen zeggen ,maar in de vijvers van Walibi en Bellewaerde stikt het van de dikke vissen. Ik ken niks van vissen, maar de reageerders boven mij noemen het karpers. Hier een foto die ik op internet vond die in Walibi gemaakt zou zijn: zulke vissen dus. Het zit er echt vol van.


  2. #22

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    ja, in Walibi zitten (of zaten, na de drooglegging?) karpers en chinese graskarpers. In BBJ zie je die soms ook aan de brugjes over de uitlopers van de grote vijver, tussen cowboytown en de revolution.

  3. #23

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Wel dan heb ik ze gemist. Misschien een paar kleurrijkere exemplaren op zetten zou kunnen helpen.

  4. #24

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dit is inderdaad een graskarper. Het voordeel van die mannen is dat het uitstekende planten en algen eters zijn. Ze zijn zelfs in veel landen verboden op rivieren uit te zetten omdat ze de oevers volledig kaal eten. Maar in het netjes houden van vijvers zijn ze dan weer kampioen.

  5. #25

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    en, ook al zijn het exoten; ze planten zich hier niet voort..

  6. #26

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Ik heb optie twee gestemd. Het mag, maar het hoeft niet. Stinken is niet voordelig voor de perceptie van het park... Het mooie blauwe water van bijvoorbeeld Atlantica wel.

    Ik dacht altijd dat de reden dat het in België altijd "natuurlijk" water is, is omdat dit te maken heeft met wetgeving en dat parken verplicht zijn. Ten minste voor alle (deels) buiten attracties. Vandaar dat Plopsa water van de grote vijver gebruikt enz. Dus als ik het goed voor heb, hebben de parken geen keuze.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  7. #27

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Als ik je goed begrijp verwijs je naar het koninklijk besluit ter bescherming van drinkwater. Dat zegt inderdaad dat drinkwater niet voor recreatief doeleinde op grote schaal mag verspild worden. Toch zijn er wegen rond bv filteren een chloor. Dit is wel een dure optie gezien wateratrakies toch wat verlies hebben.

  8. #28

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Is het niet gewoon zo dat chloorwater, of water dat chemisch behandeld is, gewoon niet in de natuur mag terecht komen? En dat dat besluit voor pretparken dus een enorme kost betekend als ze een waterattractie met chloorwater willen bouwen, ze moeten immers een volledig waterdichte bak aanleggen. Ok, het ziet er mooier uit, maar het zorgt er wel voor dat je de investering veel minder snel terugverdiend...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •