X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 33
  1. #1

    Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Hey,

    jullie weten dat ik een dochter heb van 1jaar en 3 maand. We zijn naar duirnell geweest met haar en we hebben in de kikkerachtbaan(geen minimun lengte gezeten. Iedereen verklaard ons zot en reageert: dat doe je niet... Yasmien weende niet wanneer ze eruit kwam. en ze heeft er geen trauma aan overgehouden. We hebben het gefilmd. Ik trek er me niets van aan eigenlijk maar ik wil wel graag een mening van een pretparkfan. was het erover of niet?

    Ze heeft ook in die boot gezeten ( Niagara ) maar wel in de gesloten boot..

    Graag jullie meningen plz.

  2. #2

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan ons is om een mening te vormen over iemand die we niet kennen.

    1 jaar en 3 maanden is inderdaad erg jong, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het al kunnen, maar ook die er zeker nog niet aan toe zijn. De kikkerachtbaan is gemaakt voor kinderen en doorgaans rijden deze dingen toch soepeler dan de gemiddelde big apple.

    Wel zijn er enkele gezondheidsbeperkingen waar je rekening mee moet houden. Zo weet ik dat top-sport voor kinderen onder de 10 geen goed idee is, maar ze mogen wel gewoon sporten natuurlijk. Zo zullen G-Krachten in een achtbaan zeker ook hun invloed hebben. Een ritje zal wellicht niet veel kwaad kunnen maar ik zou het niet te veel doen.

  3. #3

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan ons is om een mening te vormen over iemand die we niet kennen.

    1 jaar en 3 maanden is inderdaad erg jong, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het al kunnen, maar ook die er zeker nog niet aan toe zijn. De kikkerachtbaan is gemaakt voor kinderen en doorgaans rijden deze dingen toch soepeler dan de gemiddelde big apple.

    Wel zijn er enkele gezondheidsbeperkingen waar je rekening mee moet houden. Zo weet ik dat top-sport voor kinderen onder de 10 geen goed idee is, maar ze mogen wel gewoon sporten natuurlijk. Zo zullen G-Krachten in een achtbaan zeker ook hun invloed hebben. Een ritje zal wellicht niet veel kwaad kunnen maar ik zou het niet te veel doen.
    Ja, En ik weet het ook, dat het niet aan jullie is om een mening te vormen maar ik wil het toch weten. Ja het is niet dat we elke weekend naar Nederland gaan e . Ze heeft er toch geen schrik vanop gedaan.

    Volgens het park kan het geen kwaad want anders zouden ze er een minimun lengte opzetten. En we letten daar goed op. we gaan bv niet proberen van in attracties te kruipen waar min. 90 cm opstaat en dat ze nogmaar 89cm is. Dat hebben we al gezegd tegen mekaar.

    Thx voor u antwoord.

  4. #4

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Wij hebben zeer bewust gewacht tot onze dochter 3 jaar was. Het kriebelde voor ons beiden echter om het vroeger te doen, maar het lijkt ons niet gezond om zo'n jong lichaampje aan al die 'krachten' over te leveren. Ik bedoel maar; een kind van 1 jaar was onlangs nog een baby.

    Onze zoon is nu 1 jaar en 2 maand en dat is in mijn opinie véél te jong om op een achtbaan te zitten. Haar eerste achtbaan was ook een grote Tivoli van Zierer, maar ze had zich toch wat verschrokken van de 'intensiteit'. Ondertussen heeft ze 'al' 6 achtbanen gedaan en is ze helemaal fan geworden.

    In de 6 achtbanen die m'n dochter gedaan heeft is me trouwens ook opgevallen dat zo'n Zierer zeker niet de ideale instapachtbaan is. Anders dan coasterfrenzy zegt vind ik een Big Apple toch duizendmaal soepeler én rustiger dan eender welke Zierer. Zo beviel ook de Coccinelle in Walibi Belgium haar niet, mede ook door het vele lawaai dat die Tivoli's maken.

    Nu goed, ieder zijn mening en manier van opvoeden natuurlijk. Wij hebben die keuze voor ons gemaakt, en jij maakt die voor jou. Alle respect daarvoor .

    Hier kan je duidelijk zijn dat het aanvankelijk niet zo haar ding was...
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  5. #5

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    hey,

    Ze trok hetzelfde gezicht als u dochter bij de eerste drop. Maar ze heeft niet geweend tijdens de rit... inderdaad, Het is de manier van opvoeden. We hebben er lang overgepraat. ik en mijn vrouw. Ik wil ook niet dat jullie mij raar gaan bekijken ofzo. Omdat we dat gedaan hebben met Yasmien (naam van dochter).

  6. #6

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    hey,

    Ze trok hetzelfde gezicht als u dochter bij de eerste drop. Maar ze heeft niet geweend tijdens de rit... inderdaad, Het is de manier van opvoeden. We hebben er lang overgepraat. ik en mijn vrouw. Ik wil ook niet dat jullie mij raar gaan bekijken ofzo. Omdat we dat gedaan hebben met Yasmien (naam van dochter).
    Nee natuurlijk niet. Ik zeg het, dat zijn heel persoonlijke beslissingen... net zoals alles in de opvoeding. Ik persoonlijk wilde het echt niet omdat ik haar niet wilde afschrikken op zo'n jonge leeftijd. De ironie wil natuurlijk dat we dat dan weer wel gedaan hebben door een Tivoli Large te kiezen als eerste achtbaan . Ik moet zelfs zeggen dat wij diep beschaamd waren toen we in de achtbaan zaten, maar gelukkig zei ze op het einde van het ritje dat ze nog eens wilde .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  7. #7

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Nee natuurlijk niet. Ik zeg het, dat zijn heel persoonlijke beslissingen... net zoals alles in de opvoeding. Ik persoonlijk wilde het echt niet omdat ik haar niet wilde afschrikken op zo'n jonge leeftijd. De ironie wil natuurlijk dat we dat dan weer wel gedaan hebben door een Tivoli Large te kiezen als eerste achtbaan . Ik moet zelfs zeggen dat wij diep beschaamd waren toen we in de achtbaan zaten, maar gelukkig zei ze op het einde van het ritje dat ze nog eens wilde .
    Gelukkig voor jullie dat ze er geen afkeer van heeft gekregen.

  8. #8

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Gelukkig voor jullie dat ze er geen afkeer van heeft gekregen.
    En ook voor jullie. Stel je voor; pretparkfanaten wiens kinderen niet in de achtbaan durven .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  9. #9

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Ja dat zou een ramp zijn e. :P

    mod: als jij vindt dat dit niet op de juiste plaats staan, gelieve dit dan effen te verhuizen?

  10. #10

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    De verantwoordelijkheid ligt in dit geval in mijn ogen bij de operator en het park.

  11. #11

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    En zoals jullie weten: de baan heeft geen min lengte dus... jij mag er alleen niet ingaan als jij - 120 cm bent, als jij begeleiding hebt mag jij erwel ingaan

    https://www.duinrell.nl/attractiepar...kikkerachtbaan

  12. #12

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    En zoals jullie weten: de baan heeft geen min lengte dus... jij mag er alleen niet ingaan als jij - 120 cm bent, als jij begeleiding hebt mag jij erwel ingaan

    https://www.duinrell.nl/attractiepar...kikkerachtbaan
    Dat vind ik nu toch echt niet normaal. Je zou als het ware een pasgeboren baby kunnen meenemen :s. Nu goed, die toegankelijkheidsregels verschillen sowieso bizar sterk van park tot park.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  13. #13

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    In de Efteling mag je zelf in Villa volta erin gaan en in de Pirana ook


    https://www.efteling.com/nl/park/attracties/pirana op de schoot wel maar dat vonden we maar gevaarlijk en Villa Volta hebben we ook niet gedaan. Droomvlucht wel. Als een park als de Efteling dat toelaat:S:S

  14. #14

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    In de Efteling mag je zelf in Villa volta erin gaan en in de Pirana ook


    https://www.efteling.com/nl/park/attracties/pirana op de schoot wel maar dat vonden we maar gevaarlijk en Villa Volta hebben we ook niet gedaan. Droomvlucht wel. Als een park als de Efteling dat toelaat:S:S
    OK, droomvlucht. Daar is onze dochter zelfs in geweest toen ze 3 maanden was .

    Maar het is soms zo bizar; onze dochter mocht deze zomer in Walibi in de Flash Back maar niet op de Poneys (paardenbaan) .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  15. #15

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    euh... Was ze te groot?

  16. #16

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    @Hanskuh: Ik heb jouw filmpje nog eens bekeken en wetende dat ze er geen trauma aan heeft overgehouden blijf ik het toch wel een beetje grappig vinden. Mama zegt "En nu gaat hij stoppen" ... drie seconden later maakt die trein weer volop snelheid. maar ik herhaal het nog eens, eerst schrikken en het daarna leuk vinden is een goed teken!

    Of iemand van 1 jaar en drie maanden fysiek al klaar is voor een kinderachtbaan, weet ik niet. Al zou ik in dat geval toch wel verwachten dat het prak een minimumlengte of minimumleeftijd oplegt. Wanneer iemand er mentaal klaar voor is, heeft in mijn ogen weinig met leeftijd te maken. Soms gaan lagereschoolkinderen al in wilde achtbanen terwijl andere mensen er zelfs als volwassene nog niet tegen kunnen.

    Nu vraag ik me wel af hoeveel G-krachten zo'n kikkerachtbaan trekt? Iemand een idee?
    Once you sit back, you never go back.

  17. #17

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Waarom ik 't top vind: je laat je uk kennismaken met alles. Moedig ik enorm aan .
    Waarom ik 't niet oké vind: jij hebt GEEN idee, en jij kan NIET inschatten wat een noodstop-noodrem doet met die trein. En in hoeverre de spieren in het nekje/halsje van je kind die plotse verandering ervaart. Dat kan compleet probleemloos zijn, maar ik denk eerder dat een noodstop niet echt ... bevorderlijk is.
    Dat is trouwens ook een van de hoofdredenen waarom zwangere vrouwen niet in bepaalde attracties mogen.

  18. #18

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De verantwoordelijkheid ligt in dit geval in mijn ogen bij de operator en het park.

    Van de opetator? Mmmm dubbeltje op zijn kant, als operator ben je natuurlijk verantwoordelijk voor je attractie maar als het park zelf geen leeftijds- of hoogtegrens inlegt, hoe moet een operator dat dan afdwingen?

  19. #19

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Ik persoonlijk vind het te jong. Hun nekje en wervels zijn nog lang niet zo stevig als die van een groter kind. Mijn dochter is nu 20maanden oud, zit nog steeds omgekeerd in de auto ook en dat gaan we ook zo lang mogelijk proberen. Puur omdat in het geval van een ongeval, ze zo meer beschermd zit voor haar nek en rug dan dat ze in de rijrichting zou gaan.

  20. #20

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Van de opetator? Mmmm dubbeltje op zijn kant, als operator ben je natuurlijk verantwoordelijk voor je attractie maar als het park zelf geen leeftijds- of hoogtegrens inlegt, hoe moet een operator dat dan afdwingen?
    Ik bedoelde dat ik het de verantwoordelijkheid van de operator vind de lengteregels te respecteren, maar had me inderdaad niet erg duidelijk uitgedrukt .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •