X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33
  1. #21

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    Waarom ik 't top vind: je laat je uk kennismaken met alles. Moedig ik enorm aan .
    Waarom ik 't niet oké vind: jij hebt GEEN idee, en jij kan NIET inschatten wat een noodstop-noodrem doet met die trein. En in hoeverre de spieren in het nekje/halsje van je kind die plotse verandering ervaart. Dat kan compleet probleemloos zijn, maar ik denk eerder dat een noodstop niet echt ... bevorderlijk is.
    Dat is trouwens ook een van de hoofdredenen waarom zwangere vrouwen niet in bepaalde attracties mogen.
    Als een achtbaan rol, rolt hij. Je kunt hem niet zomaar stop zetten. En die kiddie coasters maken ook geen keiharde noodstop in de remmen.. sterker nog: Dat kan ook niet, want dan staat de helft van de trein buiten het station.

  2. #22

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Eerst en vooral vind ik niet dat je die vraag hier of ergens anders moet stellen. Wie is er de ouder? Jij of wij?

    Ten tweede, anderen moeten hun niet moeien met wat goed of slecht is. Je kan u eigen mening hebben over iets, maar daarom moet je anderen er niet op terecht wijzen. Althans, niet in dit geval (bijvoorbeeld bij agressief rijgedrag mag je wel u zegje doen tegen de betreffende persoon als die u daarmee in gevaar brengt).

    Ten derde, als er voor bepaalde attracties geen minimum lengte geldt, dan is het aan de ouders om te beslissen of ze hun kind er in meenemen of niet.

    Nogmaals, dit is uw keuze en niemand anders zijn probleem.

  3. #23

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zottewoef Bekijk Berichten
    Eerst en vooral vind ik niet dat je die vraag hier of ergens anders moet stellen. Wie is er de ouder? Jij of wij?

    Ten tweede, anderen moeten hun niet moeien met wat goed of slecht is. Je kan u eigen mening hebben over iets, maar daarom moet je anderen er niet op terecht wijzen. Althans, niet in dit geval (bijvoorbeeld bij agressief rijgedrag mag je wel u zegje doen tegen de betreffende persoon als die u daarmee in gevaar brengt).

    Ten derde, als er voor bepaalde attracties geen minimum lengte geldt, dan is het aan de ouders om te beslissen of ze hun kind er in meenemen of niet.

    Nogmaals, dit is uw keuze en niemand anders zijn probleem.
    Dat weet ik wel. Ik heb het ook gezegd dat ik er mij niets van aantrek want anderen zeggen of denken. Ik was gewoon nieuwsgierig wat andere pretperkfans dachten hierover. Is dat zoo verkeerd?

  4. #24

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Dat weet ik wel. Ik heb het ook gezegd dat ik er mij niets van aantrek want anderen zeggen of denken. Ik was gewoon nieuwsgierig wat andere pretperkfans dachten hierover. Is dat zoo verkeerd?
    Natuurlijk niet, iedereen kan met vragen terecht op het forum !

  5. #25

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Als een achtbaan rol, rolt hij. Je kunt hem niet zomaar stop zetten. En die kiddie coasters maken ook geen keiharde noodstop in de remmen.. sterker nog: Dat kan ook niet, want dan staat de helft van de trein buiten het station.
    Jij hebt duidelijk nog NOOIT een noodstop meegemaakt in Cobra, Speedy Bob, Colorado ADventure (!!) , ...
    Schokken in uwe rug, trekken aan uwe nek, heup/schouderbeugels; het wordt danig onderschat. De voorbeelden die ik geef zijn natuurlijk redelijk wilde achtbanen. maar er is in remwerking weinig verschil.
    *edit* Ooit al een botsing gehad tussen 2 boomstammekes? niet hevig van actie, maar die botsing... als ge ze niet verwacht... daar bent ge niet goed van .
    Laatst gewijzigd door chupacalabra; 25-09-17 om 21:19.

  6. #26
    borisvdd
    Guest

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Ik vind het raar om zo op een pretparkforum te komen vertellen "kijk eens wat ik durf met mijn kleine kindje". Als er een ongeval was gebeurd, dan had je zeker het park aangeklaagd "omdat ze maar lengtebeperkingen moeten zetten".

    Het is door mensen zoals deze dat de regels in veel pretparken alsmaar strenger en strenger worden!

  7. #27

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Dat is niet waar. Ik zou het park niet aangeklaagd hebben want ze mocht erin. Een ongeval kan altijd. En als het park verantwoordelijk is door bv. nalatig onderhoud das natuurlijk iets anders. Ik begrijp wel waarom je dat zegt. dan moet ik er ook niet meer in de auto stoppen want de kans op een ongeval is groter dan in een pretpark...

    Op die laatste zin vind ik niet eerlijk dat je dat zegt... Ik ben in hart en nier pretparkfan en ik respecteer de regels...

  8. #28

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Wat een dramatisch gedoe hier. Er is uiteindelijk toch niets gebeurd? Tijdens het autorijden en vliegen ervaar je toch ook G-krachten, en daar zitten nog jongere kinderen in. Zó ongezond zal een normale ritje op een kinderbaan wel niet geweest zijn. Een noodstop is er niet geweest en daar kan je als 30-jarige evengoed last van ondervinden.

    Als je het niet betrouwt kan je best misschien nog wat wachten voor volgende achtbaanritjes, maar zoals ik het hier soms lees wordt er nu onnodig gedaan alsof het kind maar nipt aan een ramp ontsnapt is...

  9. #29

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Tijdens het autorijden en vliegen ervaar je toch ook G-krachten, en daar zitten nog jongere kinderen in. Zó ongezond zal een normale ritje op een kinderbaan wel niet geweest zijn. Een noodstop is er niet geweest en daar kan je als 30-jarige evengoed last van ondervinden.
    Dat is wel behoorlijk kort door de bocht. Autozitjes worden getest en gekeurd om zo veilig en ergonomisch mogelijk zijn voor kinderen. Bij het ontwerpen van die oude Zierer Tivoli achtbaantreinen is men amper bezig geweest met de ergonomie en het comfort van grotere kinderen en volwassenen, laat staan van baby's.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  10. #30

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Dat is wel behoorlijk kort door de bocht. Autozitjes worden getest en gekeurd om zo veilig en ergonomisch mogelijk zijn voor kinderen. Bij het ontwerpen van die oude Zierer Tivoli achtbaantreinen is men amper bezig geweest met de ergonomie en het comfort van grotere kinderen en volwassenen, laat staan van baby's.
    Dat wel, maar die G-krachten blijven dezelfde. En baby's/peuters nemen in vliegtuigen doorgaans plaats op 1 van de ouders hun schoot, daar is er van ergonomie dus veel minder sprake.

  11. #31

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dat wel, maar die G-krachten blijven dezelfde. En baby's/peuters nemen in vliegtuigen doorgaans plaats op 1 van de ouders hun schoot, daar is er van ergonomie dus veel minder sprake.
    Ik begrijp even niet wat het punt van die vergelijking met vliegtuigen is?

    Dat rammelen van die tivoli's is wel iets ja. Maar als je je kind stevig vasthoudt lijkt me dat nu ook niet zo'n probleem. Of het verantwoord is om ze erop mee te nemen, daar ga ik me niet over uitspreken, maar ik denk dat ik persoonlijk wel met een iets kleinere achtbaan zou beginnen en zien hoe dat bevalt

  12. #32

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    We mogen G-krachten eigenlijk niet verwarren met comfort en ergonomie. Ik denk dat de G-krachten in een wagen net zo verwaarloosbaar zijn als die in een Zierer Tivoli. Mocht je nu - bij wijze van spreken - een babyzitje in zo'n achtbaan installeren beschermt dit het kind heel wat beter dan die plastieken bankjes zonder enige ruggen- of neksteun. Je kind goed vasthouden verandert in mijn ogen niet veel aan de zaak.

    Ik ben hier niet om te oordelen of het al dan niet juist is om je kind op welke leeftijd dan ook in de achtbaan te zetten. Maar wil toch graag even aanhalen hoe comfortabel, veilig en ergonomisch kinderen en baby's in een autostoel zitten in vergelijking met eender welke achtbaan. Los van de G-krachten.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  13. #33

    Re: Wat vinden jullie? onverantwoord of niet?

    Wij zijn in juni naar Disneyland geweest en mijn zoon (toen 20 maanden oud) is mee geweest op Casey Jr. De week ervoor is hij meegegaan in de Piranha in de Efteling. Beide keren vond hij het geweldig (zal in de genen zitten ).

    Ik zou hem nu niet proberen meenemen in attracties waar de minimumlengte niet gehaald wordt, maar als die er niet is ga ik er toch ook van uit dat hij er mee op mag. Al doe ik dat wel enkel in attracties die ik al gedaan heb, zodat je zelf kan inschatten of het te doen is of niet.

    Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en bepaal je als ouder zelf. Al kan ik de argumenten zeker begrijpen van ouders die zoiets niet zien zitten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •