X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 61 tot 79 van de 79

Onderwerp: [Parc Asterix] 2019

  1. #61

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Afgelopen zaterdag na 5 jaar ook nog eens naar Parc Ast?rix geweest. Was echt een topdagje. Operations zijn ongelooflijk verbeterd, personeel is vriendelijk (op die pipo op de parking na). Op dat gebied waan je je zelfs niet meer in Frankrijk.

    Nadat ik Goudurix vorige keer oversloeg wegens te onconfortabel, vond ik het nu een genietbare en zelfs toffe baan. Tonnerre de Zeus idem, die mag terug onder de Europese topcoasters gerekend worden (al voelde ik toch mijn ribben op het einde).

    Enige minpuntjes zijn de effecten die het volledig lieten afweten bij de Grand Splatsch (wat is die saai daardoor) en die lelijke rotsen daar. Verder wordt bij D?fi de Cesar helaas een voorshow overgeslagen, daar waar Cesar je toespreekt. Toch wel een serieuze downgrade voor mijn persoonlijke favoriete madhouse.

    De 4D hebben we niet gedaan wegens tijdgebrek. Het was niet superdruk in het park, we hadden een fastpass (8 attracties) en zijn zelfs niet gaan eten, maar toch wat B-attracties moeten overslaan.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #62

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Ik denk dat die Cesar Scene dan kapot was, want de laatste twee keer (wel vorig jaar) deed die het nog.

    De Effecten van Le Grande Splatch doen het volgens mij al vrij lang niet meer. En inderdaad, zonder is er weinig aan die attractie.

  3. #63

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk dat die Cesar Scene dan kapot was, want de laatste twee keer (wel vorig jaar) deed die het nog.

    De Effecten van Le Grande Splatch doen het volgens mij al vrij lang niet meer. En inderdaad, zonder is er weinig aan die attractie.
    Ik herinner mij dat je daar op 2 bewegende podiums moest gaan staan, die waren weg... Cesar zelf stond er wel nog bovenaan in het donker.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #64

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik herinner mij dat je daar op 2 bewegende podiums moest gaan staan, die waren weg... Cesar zelf stond er wel nog bovenaan in het donker.
    Vreemd. Normaal staat hij verstopt achter een gordijn. Ik heb al eens mee gemaakt dat ze geen voorshows deden en toen kon je in die scene ook gewoon doorlopen, maar weet niet meer hoe dat toen precies met dat podium zat.

  5. #65

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Midden april op het einde van een niet zo drukke week-dag deden wij er ook het madhouse. Dat was helaas zonder ook maar ??n voorshow: geen Cesar, geen geplakte foto's van bezoekers op tekenfilm en geen fonteinen. OK, er waren weinig gegadigden op dat moment, maar die voorshows (zeker de fonteinen) onderscheiden deze madhouse van alle andere. Dompertje op een super-dag.

  6. #66

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Twee jaar geleden vond ik Tonnerre een echte pijnlijke rammelbak geworden. Nu ben ik toch weer benieuwd naar de rit... Goudurix bedank ik voor, ook al hoor van iedereen dat die mee valt nu. Die Grand Splatch is inderdaad maar saai.

  7. #67

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Dit seizoen is Transd?monium al de hele tijd gesloten. Volgens geruchten zou de attractie vanaf nu een seizoensgebonden attractie zijn, die enkel met Halloween opent. Intussen zouden er wel geen aanpassingen aan de attractie gebeuren. Volgens nog recentere geruchten is het bord van de attractie in het park ook verdwenen.

    Is dit het einde van het spookhuis?

  8. #68

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Dat zou wel heel spijtig zijn. Vond het een toffe attractie. Kon deze op niet veel bezoekers meer rekenen? Waren de operationele kosten te hoog? of zou het gewoon een lange storing zijn?

  9. #69

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat zou wel heel spijtig zijn. Vond het een toffe attractie. Kon deze op niet veel bezoekers meer rekenen? Waren de operationele kosten te hoog? of zou het gewoon een lange storing zijn?
    Blijkbaar waren er heel wat problemen met de attractie, die al een stuk trager ging dan bij aanvang.
    Een lange storing werd onlangs nog genoemd, maar werd dan gewijzigd naar een seizoensgebonden attractie (Halloween), maar nu zou het definitief gedaan zijn. Vooral het feit dat alle borden die ernaar verwijzen verwijderd werden, doet dit laatste meer bevestigend klinken.

  10. #70

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Ik hoop dat ze de hal dan niet weer zo lang leeg latten liggen als ervoor.. En ze dit keer daadwerkelijk het hoofd als ingang gaan gebruiken

    Maar toch jammer. Vond het een van de tofste ghost trains ooit. Vooral toen de snelheidswisselingen nog werkte. Maar inderdaad. De attractie werd steeds minder. Niet alleen door de snelheidsverschillen eruit te halen, maar ook doordat men geforceerd humor erin ging aanbrengen.

    Wel vreemd eigenlijk dat er zo veel problemen mee zijn. Je zou denken dat zo een rit systeem relatief simpel is. Bij wijze van spreken had vroeger elk A en B park wel zoiets dat zonder problemen draaide. Wellicht dat het van een onbekende fabrikant kwam? Ik zie hier anders nog wel een klusje voor ETF liggen.

  11. #71

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Ik heb de attractie enkel zonder de snelheidswissels gedaan en vond het eigenlijk niet zo speciaal. Moet toch iets mooi Asterix gethematiseerd van te maken zijn

  12. #72

    Re: [Parc Asterix] 2019

    RIP Transdemonium, volgens https://www.looopings.nl/weblog/1328...r-ijsbaan.html
    Er komt een ijspiste, ik veronderstel enkel voor het kerstseizoen. Lichtpuntje (als ik het artikel correct interpreteer): het kasteel-gebouw zelf blijft overeind. Wat er na de kerst komt? Geen idee, maar ik veronderstel geen permanente (binnen-)attractie, zodat ze er steeds met kerst kunnen schaatsen.

    Qua attractie-type ga ik Trans. wel missen, qua thema vind ik het minder een gemis. P. Ast. heeft i.m.o. te weinig indoor-attracties die Asterix-gerelateerd zijn. De 4D, het onovertroffen huis-(correctie: de boot)-ondersteboven en voorts het spektakel in de Romeinse arena. Het kan toch niet dat de grote concurrent 40 km verderop het monopolie bezit op rijdende en varende binnenattracties.

  13. #73

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Heel spijtig, maar de attractie was al een lange tijd niet in gebruik, dus geen verrassing. Ze hebben het wel sneller leeg geruimd dan verwacht.

    Ik vraag me nu wel af wat de reden was. Kwam het ding niet meer door de Tüv heen misschien? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het onderhoud een groot issue was. Er zaten wel een paar mooie animatronics in, maar het grootste deel ervan was niet bepaald complex of speciaal te noemen.

    Een ijsvlakte is een prima opvuller, maar die kunnen ze ook wel op andere plaatsen kwijt voor hun winteropening. Ik hoop nog steeds dat ze ooit weer een nieuwe darkride in het gebouw zetten, maar ergens voel ik aan mijn water dat dit niet (snel) gaat gebeuren.

  14. #74

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Parc Astérix kan geen darkride met veel effecten (lees: met nodig onderhoud) aan. De effecten bij Le Grand Splatsch werken al een hele tijd niet meer waardoor die rit erg saai is geworden en van hun grootste darkride hebben ze 1 scène al verwijderd en werkten bij ons laatste bezoek liefst 5 tv-schermen niet in de hoofdshow.

    Dan kun je je afvragen, wil je wel een grootste darkride in Parc Astérix, als ze daar qua onderhoud toch niet kunnen volgen. Het zou er na enkele jaren toch niet meer uitzien.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  15. #75

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    en van hun grootste darkride hebben ze 1 scène al verwijderd en werkten bij ons laatste bezoek liefst 5 tv-schermen niet in de hoofdshow.
    Ik veronderstel dat je het madhouse van César bedoelt.
    Op een kalme aprildag, kort voor sluiting werden we de attracte binnengeleid via een soort zij-ingang. Geen eerste voorshow (waar ze je hoofd digitaal plakken op een Romeinse soldaat) geen speech van César (dus bye storytelling) en geen fonteinshow (wat deze attractie beter maakt dan alle andere in hun soort).

    Ik dacht dat het kwam door weinig volk, maar kon het toch niet smaken. Nu ik hier lees over niet werkende tv-schermen in de ronddraaiende boot, ben ik echt wel teleurgesteld in het gebrekkig technisch onderhoud ginds. Voor 50 euro entree en 15 euro parking verwacht ik meer professionalisme.

  16. #76

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat je het madhouse van César bedoelt.
    Op een kalme aprildag, kort voor sluiting werden we de attracte binnengeleid via een soort zij-ingang. Geen eerste voorshow (waar ze je hoofd digitaal plakken op een Romeinse soldaat) geen speech van César (dus bye storytelling) en geen fonteinshow (wat deze attractie beter maakt dan alle andere in hun soort).

    Ik dacht dat het kwam door weinig volk, maar kon het toch niet smaken. Nu ik hier lees over niet werkende tv-schermen in de ronddraaiende boot, ben ik echt wel teleurgesteld in het gebrekkig technisch onderhoud ginds. Voor 50 euro entree en 15 euro parking verwacht ik meer professionalisme.
    Ik meen me te herinneren dat je in de show bij César moest plaatsnemen op tribunes. Die zijn al het hele seizoen weggehaald, het lijkt er dus op dat die scène niet snel meer zal terugkeren. In de scène met water leek wel nog alles te werken, maar zonder César heeft die attractie toch al veel van zijn pluimen verloren helaas. Idem bij de spillwater, die geluidjes van inslaande meteorieten en dat gelach naderhand waren schitterend.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  17. #77

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Die scene met ceasar heb ik ook na het eerste seizoen nog weten werken, inclusief draaiende tribune. Volgens mij kunnen ze die tribune gewoon weg halen als de scene niet werkt.

    Maar inderdaad. Waar het park zich enorm verbeterd heeft in Operations, horeca en klantvriendelijkheid lijkt het onderhoud niet al te best te zijn. Wanneer is TdZ voor het laatst geretracked? Zo'n woodie hoort toch eigenlijk wel elk jaar of hooguit elke 2 jaar een gedeelte geretracked te worden om te voorkomen dat hij onaangenaam wordt.

    Misschien moeten ze even wat minder investeren en zorgen dat dit weer op peil komt.

    Wat betreft de Grand Splatch: Hier mogen ze sowieso wel wat meer doen dan enkel de effecten herstellen.

  18. #78

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Jammere zaak van Transdemonium, want die vond ik stiekem wel leuk om te doen. Nooit ook echt moeten aanschuiven, want de ingang lag er ook wel wat verstopt. In dat opzicht ben ik dan ook benieuwd of dat winterpaleis er wel een succes zal zijn, aangezien het ook zo verscholen zit... Of hebben ze dan een aparte ingang hiervoor? Ik had de ijspiste dan liever op een plein of vijver gezien, maar we zullen wel zien.

    Is het onderhoud zo slecht geworden dan? Laatste bezoek is nu wel al even geleden, maar is toch even schrikken. Wat TdZ betreft, een grote makeover staat wel op de planning. Van de andere attracties wordt dan wel weer niet gesproken.

  19. #79

    Re: [Parc Asterix] 2019

    Ik neem aan dat de ingang voor het winterpaleis gewoon die grote bek van dat monster is (wat nu dus de uitgang is). Dat leent zich immers perfect ervoor en is ook niet verstopt. (altijd raar gevonden dat ze daar de uitgang hadden en de ingang meer verstopt was).

    Wat betreft de Make-Over voor TdZ: Ik vrees ervoor dat het hier over onderhoud gaat.. meer over het ombouwen van de baan zodat deze minder onderhoud nodig heeft

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •