Ik heb op ja gestemd. Een nuance die ik hier nog niet echt las, op in GriffonofNemesis' reactie na: op zich is er niks mis met de naam Toverland, daar kan je perfect een imago van een goed park aan koppelen. Het "probleem" is echter dat Toverland het imago van kinderpark heeft omdat het dat oorspronkelijk ook was. Niet omdat de naam op zich kinderachtig is. Door van naam te veranderen kunnen ze breken met hun verleden en met een 'schone lei' verdergaan, met respect voor het kinderpark waar ze van komen door hun oude naam bij dat kinderpark te laten en zo zouden ze volgens mij veel sneller van hun kinderpark-imago afraken omdat ze dan zelf kunnen zeggen: Toverland was een kinderpark, nu zijn we een themapark. Edit: als reactie op Belgiumcoasterfreak - de vergelijking met Phantasialand is een goed voorbeeld dat er met de naam op zich niks mis is. Het is gewoon dat Phantasialand altijd al een park met grote attracties geweest is en dat het dus ook nooit een ander imago gehad heeft. Een imago omvormen eenmaal veel mensen je kennen is véél moeilijker dan een nieuw imago opbouwen rond een nieuwe naam.

Maar even realistisch, ik niet dat een naamsverandering gaat gebeuren, ik heb eerder ook al gelezen dat ze dat van plan zijn geweest maar uiteindelijk niet hebben gedaan. Anderzijds: mensen die nu of nog beter, eens het nieuwe themagebied en de nieuwe entree af zijn, voor de eerste keer van Toverland horen, zullen die naam meteen met het nieuwe imago associëren. Het zijn slechts de mensen die het oude Toverland al kennen voor wie zo'n naamsverandering nuttig zou zijn. En dan meteen weer de volgende bemerking: eigenlijk zijn ze al te laat als ze hun naam zouden willen veranderen. Dat had voor de grote veranderingen moeten gebeuren. Als mensen nu voor het eerst van het park horen en later is het plots van naam veranderd... Tja. Zo bouw je ook geen goede reputatie op.

Sowieso is de ingang buiten plaatsen ipv door één van die hallen al een enorme stap in de goeie richting.

Over dat Engels: daar ben ik ook niet echt voor te vinden. En dan niet alleen voor het park, ook voor attracties. De beste namen zijn namen die geen woord uit een bepaalde taal zijn, of toch op z'n minst in elke taal kunnen worden uitgesproken en waarvan het niet belangrijk is dat je er de betekenis van kent in een bepaalde taal. Vbn waar ik nu op dit moment opkom: Taron, Raik, Pulsar, Vertigo, Huracan, ook Walibi ...

Ik verkies dit soort namen boven Nederlanse namen, maar Nederlandse dan toch weer boven Engelse. Een tegenvoorbeeld is dan weer Symbolica, wat ik een nogal lege plastieken term vind, in tegenstelling tot Hartenhof waar je toch een zekere warmte in hoort. Maargoed.

De beste stuurlui staan aan wal natuurlijk: als je mij nu zou vragen welke naam ze dan moeten krijgen, absoluut geen idee.