Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Tgoh, ik ben minder conservatief op dat vlak: wat mij betreft mag heel Europa Engels als moedertaal adopteren, puur voor het gemak en vanwege het feit dat dit nu eenmaal de meest gesprokken taal is in Europa.

Een Spanjaard, Fransman of Italiaan zou niet echt akkoord met je gaan. Volgens Wikipedia spreekt maar de helft van de EU'ers Engels. En als het puur op moedertaal komt, wint het Duits het. Meteen ook de grootste moeilijkheid bij de realisatie van een eventuele 'Verenigde Staten van Europa', wij hebben absoluut geen taalconsensus zoals Amerika dat wel heeft. Dit even terzijde.

Mij maakt de taal weinig uit. Er zijn voor attracties en parken mooie Spaanse, Portugese, Engelse, Nederlandse,... namen. Zolang het maar goed bekt. Ik heb in deze poll op ja gestemd omdat de naam Toverland nu eenmaal gewoon kinderlijk overkomt. Een pretparkleek denkt meteen dat het park op kinderen gericht is daardoor, terwijl ze toch meer op families willen richten en al een monsterlijke woodie hebben staan (en binnenkort ook een B&M wingrider). Dusja, een nieuwe naam die minder kinderlijk is kan hen deugd doen.