X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Gaat Toverland beter op zoek naar een andere parknaam?

Stemmers
30. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    7 23,33%
  • Nee

    23 76,67%
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29
  1. #21

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Tgoh, ik ben minder conservatief op dat vlak: wat mij betreft mag heel Europa Engels als moedertaal adopteren, puur voor het gemak en vanwege het feit dat dit nu eenmaal de meest gesprokken taal is in Europa.

    Een Spanjaard, Fransman of Italiaan zou niet echt akkoord met je gaan. Volgens Wikipedia spreekt maar de helft van de EU'ers Engels. En als het puur op moedertaal komt, wint het Duits het. Meteen ook de grootste moeilijkheid bij de realisatie van een eventuele 'Verenigde Staten van Europa', wij hebben absoluut geen taalconsensus zoals Amerika dat wel heeft. Dit even terzijde.

    Mij maakt de taal weinig uit. Er zijn voor attracties en parken mooie Spaanse, Portugese, Engelse, Nederlandse,... namen. Zolang het maar goed bekt. Ik heb in deze poll op ja gestemd omdat de naam Toverland nu eenmaal gewoon kinderlijk overkomt. Een pretparkleek denkt meteen dat het park op kinderen gericht is daardoor, terwijl ze toch meer op families willen richten en al een monsterlijke woodie hebben staan (en binnenkort ook een B&M wingrider). Dusja, een nieuwe naam die minder kinderlijk is kan hen deugd doen.

  2. #22

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Ik heb op Ja gestemd, maar ik moet toegeven: Het is een lastige keuze.

    Toverland is nu natuurlijk een bekend en goed merk. Dat gooi je redelijk overboord als je de naam gaat veranderen.

    Anderzijds blijft het merk té Nederlands en té kinderachtig klinken. Deze associaties wil je dan weer liever kwijt spelen. Een naam die Internationaal beter past en ook minder kinderlijk klinkt zou uiteindelijk het park wel ten goede doen. Desnoods gebruik je tijdelijk beide namen (de ene binnen Nederland, de andere daarbuiten). Helpt ongetwijfeld bij het trekken van het juiste publiek.

  3. #23

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Desnoods gebruik je tijdelijk beide namen (de ene binnen Nederland, de andere daarbuiten). Helpt ongetwijfeld bij het trekken van het juiste publiek.
    Dat maakt het wel enorm ingewikkeld niet? Ken jij een park met twee namen? Hoe benoem je het park dan?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #24

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Dat maakt het wel enorm ingewikkeld niet? Ken jij een park met twee namen? Hoe benoem je het park dan?
    Legendia was vroeger Śląskie Wesołe Miasteczko, naam werd verandert om internationaler te zijn en de oude naam staat nog mee op het ingangbord


  5. #25

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Legendia was vroeger Śląskie Wesołe Miasteczko, naam werd verandert om internationaler te zijn en de oude naam staat nog mee op het ingangbord
    Damn, ik moet toegeven dat ik hier niet op voorzien was
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #26

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Een Spanjaard, Fransman of Italiaan zou niet echt akkoord met je gaan. Volgens Wikipedia spreekt maar de helft van de EU'ers Engels. En als het puur op moedertaal komt, wint het Duits het. Meteen ook de grootste moeilijkheid bij de realisatie van een eventuele 'Verenigde Staten van Europa', wij hebben absoluut geen taalconsensus zoals Amerika dat wel heeft. Dit even terzijde.
    Er is geen taal die door meer mensen in de EU begrepen word dan Engels: dat was mijn punt.

  7. #27

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Ik heb op neen gestemd, omdat ik vind dat de naam goed is zoals hij is. Toveren is in, kijk maar naar het blijvende succes van Harry Potter. Is het daarom kinderachtig? Ik vind van niet.

    Het grootste imagoprobleem van Toverland bevindt zich in de huidige ingang, maar ook dit wordt volgend jaar opgelost met een mooie nieuwe ingang. Zodra je het park oprijdt zul je meteen een waardig pretpark vinden met 2 indoorhallen, die voor mij zo ook een aanvulling worden op het aanbod buiten (wat volgend jaar zeker de moeite zal worden).

    Efteling bestaat dit jaar 65 jaar, maar is oorspronkelijk ontstaan als een sprookjesbos. Hoeveel mensen bekijken het park nu nog als het sprookjesbos?

    Toverland is misschien ontstaan als kinderpretpark, maar intussen gegroeid, zoals ook bijna alle andere parken doen. Een naamwijziging hoeft dus zeker niet, want het is een populair merk waar ook bezoekers uit het buitenland steeds meer op afkomen. Laat het dus voor wat het is, want het aanbod is belangrijker dan de naam.

    P.S.: Hoeveel jonge kinderen kennen de betekenis van Boudewijn Seapark? En denk je dat Bobbejaan Schoepen zoveel internationale faam geniet bij de buitenlandse fans die er nu langskomen? Of who the fuck is Neeltje Jans? En ga zo maar door...

  8. #28

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Efteling bestaat dit jaar 65 jaar, maar is oorspronkelijk ontstaan als een sprookjesbos. Hoeveel mensen bekijken het park nu nog als het sprookjesbos?
    Als ik met mijn petekind naar de Efteling ga zeg ik dat we naar het sprookjesbos gaan. Een beetje zoals Disneyland naar Micky gaan is. Zijn ouders zijn 26 en deken nog steeds aan de Efteling als sprookjespark vooral het bos dan.

    On topic: ik denk dat toverland zijn naam kan los maken van het kinderpark dat het ooit was. Zeker met de nieuwe wingcoster. Met een beetje marketinginzicht blijven ze ook Troi in de strijd werpen (eerde op de achtergrond maar toch). Bijkomend: volgens mij hadden ze nog uitbreidingsplannen voor later.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 03-10-17 om 21:54. Reden: quote fix

  9. #29

    Re: [Poll] Wat met de naam van Toverland?

    Inderdaad: Ik denk ook wel dat de meeste mensen de Efteling nog steeds zien als sprookjespark. (minder als sprookjesbos). Daar moet de Efteling het ook in 2017 nog steeds van hebben. Elke attractie wordt toch wel gelinkt aan een sprookje, mythe of legende.

    Bij Toverland is dat toch heel anders.

    Harry Potter is ook kinderlijk. Maar door de films flink af te laten wijken van de boeken hebben ze dat mee laten groeien met het publiek waardoor de latere films dat inderdaad niet meer zijn. Toch heeft ook deze serie in het algemeen nog een erg kinderlijk imago.

    Daarnaast klinkt een titel als "Harry Potter and the order of the Phoenix" toch heel wat volwassener dan "Toverland".

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •