Een topic dat op het eerste zicht geen bal met pretparken te maken heeft, maar ik zou toch eens van gedacht willen wisselen met ... (ik zoek een woord, maar het is zeker niet 'gelijkgestemden') Nou ja, met mensen die er niet om malen om enkele 1000en km in Europa te vliegen, een pretparkje (of twee, drie) mee te pikken en terug te vliegen. Want laten we eerlijk zijn, die derderangs-luchthaventjes liggen soms toch wel strategisch dicht bij heel wat pretpark-lekkers.

- Billund
- Reus
- (wijlen) Rygge
- Skavsta
- ...

Ik heb enkel positieve ervaringen met deze lowcost, maar ik ken wel een koppel wiens vliegtguig na 2 opstijg-pogingen aan de grond bleef. Ze kregen geen bibbergeld maar wel hun 14,99 € p.p. netjes terugbetaald. Daarmee mochten ze het proberen te redden vanuit Carcasonne terug naar Belgenland.

Op de webiste lees ik dat ze hun "groei deze winter gaan vertragen." Dit, jongens en meisjes, is een schoolvoorbeeld van een eufemisme. Alleen al daarom heeft de Ierse uibuiters-maatschappij voor mij bestaansrecht.

On topic: gaan jullie je reizen in Europa nu anders plannen dan voorheen. Koester je meer wantrouwen? Computer-slimmeriken mogen er gerust een poll van maken als ze deze vraag voldoende waardevol zouden vinden.

Als neurotische planner heb ik voor komende zomer al twee tripjes geboekt: Madrid (revisited na succes in 2015) en Manchester (met als doel Blackpool). In april naar Reus ligt nog in beraad.

Please shoot! https://www.youtube.com/watch?v=vV8IAOojoAA