Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 46 van de 46

Onderwerp: Walibi Nostalgie!

Re: Walibi Nostalgie!

Jammer genoeg nooit gedaan, maar wel zijn kopien in Holiday Park - wijlen Superwirbel, er ligt hier nog een wiel van op mijn kamer - en Super Manege in la Ronde. Ik vond beide eigenlijk verassend soepele en leuke banen met zelfs enkele airtimemomentjes. In het Walibi van vandaag zou de baan misschien misplaatst zijn en als antiek ogen, maar ik zou hem toch elke keer eens doen .

Leuke beelden van een coaster van immens belang in de Europese pretparkgeschiedenis!
    Mit Liebe Gemacht!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Onride van dé achtbaan die Walibi Belgium in 1979 definitief op de Europese wereldkaart zette. De Tornado.

Wie heeft hem ooit gedaan?
    Vaak, schitterende baan. Op het einde wel ne rammelbak als ik me goed herinner.

Het was ofwel in deze, ofwel in de Sirocco waarin ik de eerste keer overkop ging. Ik vermoed deze ;-)

Ik kan mij deze (in het Nederlands dan wel) nog levendig herinneren. De reclamespot waarmee Six Flags Belgium aangekondigd werd!

Zelfs Weerwolf kreeg in 2001 zijn eigen reclamespot!

Six Flags had ook een reclame voor kinderen. En wat ook zo typisch Six Flags was, was het gebruik van beelden van attracties uit andere Six Flags parken. Zelfs in hun folders. Pas in 2003 werden er genoeg beelden gemaakt van eigen attracties binnen Six Flags Belgium om te gebruiken in hun folders.

Hier een Nederlandstalige versie van die eerste (wel voor Six Flags Holland).

Leuk om eens te zien, en opvallend hoe laat de parken toen openden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten

Onride van dé achtbaan die Walibi Belgium in 1979 definitief op de Europese wereldkaart zette. De Tornado.

Wie heeft hem ooit gedaan?
    Mijn eerste coaster in Walibi, midden jaren 90. Looping Star in BJL stond toen al op mijn lijstje. Ik weet nog dat ik er zo graag op wou, maar toen het onze beurt was, wou ik eruit Echt soepel kon je de baan niet noemen, maar het blijft wel een klassieker.

Het laatste dat ik me er van herinner, was Tornalloween met de geweldige zone rond de coaster. En iets later de droevige foto's van de afbraakwerken

Forum Rechten