X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 112

Onderwerp: Walibi Nostalgie!

  1. #41

    Re: Walibi Nostalgie!

    Jammer genoeg nooit gedaan, maar wel zijn kopien in Holiday Park - wijlen Superwirbel, er ligt hier nog een wiel van op mijn kamer - en Super Manege in la Ronde. Ik vond beide eigenlijk verassend soepele en leuke banen met zelfs enkele airtimemomentjes. In het Walibi van vandaag zou de baan misschien misplaatst zijn en als antiek ogen, maar ik zou hem toch elke keer eens doen .

    Leuke beelden van een coaster van immens belang in de Europese pretparkgeschiedenis!

  2. #42

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Onride van dé achtbaan die Walibi Belgium in 1979 definitief op de Europese wereldkaart zette. De Tornado.

    Wie heeft hem ooit gedaan?
    Vaak, schitterende baan. Op het einde wel ne rammelbak als ik me goed herinner.

    Het was ofwel in deze, ofwel in de Sirocco waarin ik de eerste keer overkop ging. Ik vermoed deze ;-)

  3. #43

    Re: Walibi Nostalgie!

    Ik kan mij deze (in het Nederlands dan wel) nog levendig herinneren. De reclamespot waarmee Six Flags Belgium aangekondigd werd!



    Zelfs Weerwolf kreeg in 2001 zijn eigen reclamespot!



    Six Flags had ook een reclame voor kinderen. En wat ook zo typisch Six Flags was, was het gebruik van beelden van attracties uit andere Six Flags parken. Zelfs in hun folders. Pas in 2003 werden er genoeg beelden gemaakt van eigen attracties binnen Six Flags Belgium om te gebruiken in hun folders.


  4. #44

    Re: Walibi Nostalgie!

    Hier een Nederlandstalige versie van die eerste (wel voor Six Flags Holland).


  5. #45

    Re: Walibi Nostalgie!

    Leuk om eens te zien, en opvallend hoe laat de parken toen openden

  6. #46

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten


    Onride van dé achtbaan die Walibi Belgium in 1979 definitief op de Europese wereldkaart zette. De Tornado.

    Wie heeft hem ooit gedaan?
    Mijn eerste coaster in Walibi, midden jaren 90. Looping Star in BJL stond toen al op mijn lijstje. Ik weet nog dat ik er zo graag op wou, maar toen het onze beurt was, wou ik eruit Echt soepel kon je de baan niet noemen, maar het blijft wel een klassieker.

    Het laatste dat ik me er van herinner, was Tornalloween met de geweldige zone rond de coaster. En iets later de droevige foto's van de afbraakwerken

  7. #47

    Re: Walibi Nostalgie!

    Nog zo van die heerlijk nostalgische foto's!

















    Bron: Walibi Nostalgie

  8. #48

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Nog zo van die heerlijk nostalgische foto's!



    Wat was er eigenlijk allemaal te zien in die oude wachtrij van Dalton Terror? En was dat exact hetzelfde parcours als Walibi's Secret (buiten die gang met draaiende tunnel) of toch anders?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #49

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Wat was er eigenlijk allemaal te zien in die oude wachtrij van Dalton Terror? En was dat exact hetzelfde parcours als Walibi's Secret (buiten die gang met draaiende tunnel) of toch anders?
    De oude wachtrij van Dalton Terror was eigenlijk een wandeling doorheen een strip van Lucky Luke. Zo passeerde je, zoals zichtbaar op de foto, een bank, waar een loket stond met een slapende bediende er achter. Er was ook een gevangenis aanwezig waar je langs de cellen liep en de Daltons kon zien zitten, die een bank hadden overvallen en een stal waar Jolly Jumper, het paard van Lucky Luke, stond. Daarnaast was er ook een begrafenisondernemer waar er, naar horen zeggen, in de beginjaren, maten werden opgenomen voor een doodskist op maat.

    De eigenlijke wachtrij van Dalton Terror was toen trouwens volledig afgeschermd van de attractie zelf. Je kon de meandering van die zig-zagwachtrij trouwens nog lange tijd zien. Vroeger was er in de huidige overdekte wachtrij van Dalton Terror een spleet in de houten muren. Als je daardoor keek, kon je die wachtrij nog zien lopen. Tijdens Halloween 2005 had je trouwens een walk-through in de oude wachtrij van Dalton Terror: Far West Killing. Daarin kon je zien hoe een sherrif op zoek was naar een cowboy die enkele seriemoorden op zij geweten had en ontsnapt was aan zijn ophanging. Toen liep je onder andere door de gevangenis van de oude wachtrij van Dalton Terror. Far West Killing is er trouwens maar één jaartje geweest.

    Of dat exact hetzelfde parcours was als Walibi's Secret weet ik niet, maar ik vermoed wel dat het verloop anders is geworden door de komst van Zoo Terror II.
    Laatst gewijzigd door K-ToF; 28-01-18 om 13:42.

  10. #50

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    De oude wachtrij van Dalton Terror was eigenlijk een wandeling doorheen een strip van Lucky Luke. Zo passeerde je, zoals zichtbaar op de foto, een bank, waar een loket stond met een slapende bediende er achter. Er was ook een gevangenis aanwezig waar je langs de cellen liep en de Daltons kon zien zitten, die een bank hadden overvallen en een stal waar Jolly Jumper, het paard van Lucky Luke, stond. Daarnaast was er ook een begrafenisondernemer waar er, naar horen zeggen, in de beginjaren, maten werden opgenomen voor een doodskist op maat.

    De eigenlijke wachtrij van Dalton Terror was toen trouwens volledig afgeschermd van de attractie zelf. Je kon de meandering van die zig-zagwachtrij trouwens nog lange tijd zien. Vroeger was er in de huidige overdekte wachtrij van Dalton Terror een spleet in de houten muren. Als je daardoor keek, kon je die wachtrij nog zien lopen. Tijdens Halloween 2005 had je trouwens een walk-through in de oude wachtrij van Dalton Terror: Far West Killing. Daarin kon je zien hoe een sherrif op zoek was naar een cowboy die enkele seriemoorden op zij geweten had en ontsnapt was aan zijn ophanging. Toen liep je onder andere door de gevangenis van de oude wachtrij van Dalton Terror. Far West Killing is er trouwens maar één jaartje geweest.

    Of dat exact hetzelfde parcours was als Walibi's Secret weet ik niet, maar ik vermoed wel dat het verloop anders is geworden door de komst van Zoo Terror II.
    Wow, dat klinkt goed, nooit geweten dat daar eerst een indoor wachtrij aan was! In welk jaar hebben ze deze weggedaan en waarom? Deze was toch al lang weg voordat Lucky Luke daar verdween of niet?

    Dààrvoor staan die gebouwtjes daar dus...

  11. #51

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Wow, dat klinkt goed, nooit geweten dat daar eerst een indoor wachtrij aan was! In welk jaar hebben ze deze weggedaan en waarom? Deze was toch al lang weg voordat Lucky Luke daar verdween of niet?

    Dààrvoor staan die gebouwtjes daar dus...
    Er was enorm veel last van vandalisme in de indoorwachtrij, en na enkele jaren heeft men dan maar besloten deze buiten dienst te plaatsen ...

  12. #52

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Er was enorm veel last van vandalisme in de indoorwachtrij, en na enkele jaren heeft men dan maar besloten deze buiten dienst te plaatsen ...
    Ik hoor ook vaak zeggen dat het te maken had met de brandveiligheid van het gebouw. Blijkbaar zou dat afgekeurd geweest zijn door de brandweer.

  13. #53

    Re: Walibi Nostalgie!

    Op de website van de decoratiefirma vind je nog foto's terug van de oude wachtrij: http://www.giant.be/project-art-28-worker-fr.html

  14. #54

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amedee Bekijk Berichten
    Op de website van de decoratiefirma vind je nog foto's terug van de oude wachtrij: http://www.giant.be/project-art-28-worker-fr.html
    Prachtig, dank je wel! En ook merci K-ToF voor de uitleg
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #55

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amedee Bekijk Berichten
    Op de website van de decoratiefirma vind je nog foto's terug van de oude wachtrij: http://www.giant.be/project-art-28-worker-fr.html
    Zalig! Ik was er al de hele tijd naar op zoek, maar vond er nergens.

  16. #56

    Re: Walibi Nostalgie!

    Amai, zag er best goed uit. Zonde dat dit door vandalisme gesloten is.

  17. #57

    Re: Walibi Nostalgie!

    Heerlijk om eens foto's van die oude binnenwachtrij te zien. Merci om ze te delen!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #58

    Re: Walibi Nostalgie!

    Aqualibi anno 1987, (nog) zonder Rapido, maar wél met openluchtzwembad!


  19. #59
    borisvdd
    Guest

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Er was enorm veel last van vandalisme in de indoorwachtrij, en na enkele jaren heeft men dan maar besloten deze buiten dienst te plaatsen ...
    Het was vooral door de brandveiligheid, niet door vandalisme.

  20. #60

    Re: Walibi Nostalgie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het was vooral door de brandveiligheid, niet door vandalisme.
    Hebben ze daar dan iets aan veranderd door de jaren heen? Nu zit daar toch een spookhuis in tijdens Halloween...
    - Memento Mori -

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •