X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 103

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Misschien is het dom van mij, maar nu begin ik toch wel te hopen dat we een soort van Nederlandse Taron krijgen. Dat wil zeggen, een andere lay-out maar wel een zeer vergelijkbare ervaring. Dan kunnen mensen die niet al té zwaar gehandicapt zijn eindelijk ook eens zoiets meemaken! Want de Efteling is - voor zo ver ik begrepen heb - op dit vlak toch vele malen toleranter dan PHL ... zou voor mij weleens het definitieve en volledige einde van het trauma kunnen betekenen (Ik ben zelf niet gehandicapt, maar ik vind het gewoon zo asociaal om die mensen per definitie volledig uit te sluiten. Europapark heeft dat veel beter aangepakt.)

    Bij deze doe ik jullie een plechtige belofte: Als de achtbaan van 2020 een soort van Nederlandse Taron blijkt te zijn en de pretparkfans vinden hem even goed, dan zal ik het gore lef hebben om zelf in mijn eentje met de auto van Leuven naar Kaatsheuvel te rijden.

    Soms lees ik dat iets zoals Taron te hevig zou zijn voor de Efteling ... maar wat was de Python in het jaar 1981 dan? Hopelijk durft de Efteling het opnieuw!
    Once you sit back, you never go back.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Misschien is het dom van mij, maar nu begin ik toch wel te hopen dat we een soort van Nederlandse Taron krijgen. Dat wil zeggen, een andere lay-out maar wel een zeer vergelijkbare ervaring. Dan kunnen mensen die niet al té zwaar gehandicapt zijn eindelijk ook eens zoiets meemaken! Want de Efteling is - voor zo ver ik begrepen heb - op dit vlak toch vele malen toleranter dan PHL ... zou voor mij weleens het definitieve en volledige einde van het trauma kunnen betekenen (Ik ben zelf niet gehandicapt, maar ik vind het gewoon zo asociaal om die mensen per definitie volledig uit te sluiten. Europapark heeft dat veel beter aangepakt.)

    Bij deze doe ik jullie een plechtige belofte: Als de achtbaan van 2020 een soort van Nederlandse Taron blijkt te zijn en de pretparkfans vinden hem even goed, dan zal ik het gore lef hebben om zelf in mijn eentje met de auto van Leuven naar Kaatsheuvel te rijden.

    Soms lees ik dat iets zoals Taron te hevig zou zijn voor de Efteling ... maar wat was de Python in het jaar 1981 dan? Hopelijk durft de Efteling het opnieuw!
    Gho ja, tis maar hoe je het bekijkt natuurlijk. In deze kwestie hangt die maatregel van park tot park af. PHL is gewoon zo 'onvriendelijk' naar die situatie omdat ze er gewoon ook echt niet op gemaakt zijn qua layout en evacuatiegewijs. Klinkt als een stom excuus, maar kan het wel begrijpen. Ik werk al bijna drie jaar met mensen/jongeren met een visuele en mentale beperking en dergelijke uitjes zijn écht niet evident, zelf niet als bepaalde plekken er volledig op voorzien zijn. Jaarlijks gingen wij naar de kermis, maar dat is al elk jaar een erg zware klus. Soms vind ik het daar zelfs totaal onverantwoord dat daar praktisch geen regels op zijn, want heb al meermaals gemerkt dat het voor zo een mensen ronduit gevaarlijk kan zijn (niet de attractie zelf, maar wat als ze geëvacueerd moeten worden of moeten uitstappen op onvoorziene omstandigheden etc.). Binnenkort ga ik misschien met hen mee naar de Efteling, misschien typ ik mijn ervaring hierover wel eens neer op dit forum. Maar bon, dit is volledig offtopic en niet relevant voor dit onderwerp .

    Ik denk niet dat wij een Taron moeten verwachten. Ik denk dat ze echt gaan voor een megacoaster, althans ik hoop dat toch. Het liefst van al had ik een logflume alla Chiapas gezien, helaas zal het dat dus al niet meer zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •