Ik veronderstel ook dat Efteling voor B&M zal kiezen om de reeds aangehaalde redenen. Bovendien heeft de Efteling haar wij-kunnen-alles zelf-filosofie na het kumbak-fiasco ingeruild voor een wij kopen-alleen-het-beste-bij-de-beste-leveranciers-filosofie. B&M heeft veel meer dan de andere constructeurs die rolls royce status.

Ik hoop dan dat ze voor een simpele inverted kiezen: dat doet B&M naar mijn gevoel het beste. Ik vrees echter dat ze gaan kiezen voor iets dat wat meer uniciteit heeft en dan komen we logischerwijze uit bij een Flying coaster gezien de wing al is afgesnoept door Toverland. Een floorless coaster of een gewone hyper verschillen voor Jan met de pet waarschijnlijk te weinig met een dive coaster om er de toegevoegde waarde van te zien.

Launchcoasters zijn naar mijn gevoel de nieuwe trend in pretparkland: er openen er toch opvallend veel meer dan vroeger ik zou het bijna durven vergelijken met die sky-fly's die als paddestoelen uit de grond schieten. Op een of andere vreemde manier vind ik de combinatie van Efteling en Launch-coaster ergens wat misplaatst. Ik kan er niet juist de vinger opleggen waarom.

Ik hoop net als Putoor ook niet dat ze Pardoes er daar bij sleuren. Efteling heeft geen echte doorlopende themagebieden, als ze daar nu ineens wel voor zouden kiezen zitten ze met problemen in de rest van het park. Ik heb persoonlijk ook een bloedhekel aan elke interventie die pardoes ten berde brengt in Symbolica, maar dat is misschien voor een ander topic.