X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 103
  1. #1

    [Efteling] 2021: Spectaculaire nieuwe achtbaan

    Volgens onze Nederlandse vriendjes van de site met de 3 o's wordt de volgende nieuwe, grote attractie een heftige achtbaan. Deze zou komen te liggen op het stuk grond dat zich parallel bevindt tegenover de as Vogelrok tot Python. Hier mogen attracties gebouwd worden tot 50m hoog.

    De plannen moeten nog definitief goedgekeurd worden door de raad van commissarissen, maar in principe starten de bouwwerkzaamheden in 2018 en zou de baan voor 2019 of 2020 zijn. Deze zou wederom grondig gethematiseerd worden.

    Wat denken jullie? Wie wordt of wie hopen jullie dat de bouwer wordt?

    Zelf denk ik bij heftig en een park als Efteling toch meteen en in eerste instantie aan Intamin. Sowieso ben ik wel al blij dat zij niet boven 50m mogen gaan en dus Walibi geen stokken in de wielen kunnen steken wat hoogste achtbaan van de Benelux betreft .

  2. #2

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik snap eigenlijk niet goed waarom gezien hun rijke geschiedenis samen, maar ik heb het idee dat er een soort kloof is ontstaan tussen Intamin en Efteling. De laatste keer dat ze samenwerkten (op onderhoud na misschien) is als ik het goed heb tien jaar geleden, toen Kumbak de bouw van DVH in de soep liet lopen en Intamin het van de Efteling mocht oplossen. Dat hebben ze toen goed gedaan, net als alle projecten tussen de twee bedrijven, maar toch is het park sindsdien steeds andere leveranciers gaan opzoeken: vreemd in mijn ogen.

    Efteling was heel tevreden met B&M en eerlijk gezegd verwacht ik een tweede exemplaar. Al is het maar omdat ze Toverland willen trollen. Als de lengtelimiet ietsje hoger lag had ik gedacht aan een hyper, maar nu durf ik te hopen op een flying.

  3. #3

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Die hoogte van 50m en de term "beeldbepalende attractie" laat uitschijnen dat ze voor een mega coaster willen gaan. Ik hoop van niet, qua theming wordt dat al snel knap lastig met die hoogtes.

    Geen idee of Looopings een verborgen aanwijzing in het gekozen plaatje heeft gestoken maar dat zou beteken dat het om een (Intamin) launch coaster gaat. Ook hier sta ik wat weigerachtig tegenover. Niet elk park hoeft een launch coaster in zijn assortiment te hebben. En persoonlijk heb ik nog altijd liever een spanning opbouwende lifthill en geniale first drop dan een launch.

    Persoonlijk hoop ik op een B&M Inverted. Black Mamba en Oz'Iris zijn fantastische achtbanen. En Oz'Iris laat zien dat het type ook een top eyecatcher kan zijn.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  4. #4

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    50 Meter hoogte wil natuurlijk nog steeds zeggen dat ze nog in de diepte nog kunnen gaan natuurlijk
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Gezien het succes en de aandacht die ze gekregen hebben met Baron 1898 zou het vreemd (en mss gwn jammer) vinden dat ze niet opnieuw voor B&M kiezen. Intamin mag natuurlijk ook, maar een launch hoeft zeker niet. Taron overtreffen is een grote uitdaging...

    Liefst had ik ook de Flying coaster gezien, maar ook daar is Phantasialand weer mee bezig natuurlijk. De Wing gaat naar Toverland dus dat is ook al geschrapt bij de mogelijkheden. Dan is er nog Inverted en dat mag zeker, maar ook daar is Phantasialand hen voor geweest. (Ik vergelijk mss constant met Brühl maar het ligt toch vrij dicht...) Wat blijft er dan nog over in het B&M assortiment? Iets waar er nog maar twee van zijn in Europa mss? Een Floorless coaster? Daar kunnen ze veel meedoen alvast! Waarom niet? Of zelfs een gewone Sitting coaster... Indien ze weer staal met een verhaal brengen, sta ik alvast te popelen.

    En om even helemaal out of the box te gaan, wat als B&M nog eens een nieuw type achtbaan zou lanceren met Efteling als proefkonijn?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik denk B&M, na de bouw van Baron zeiden ze ook al dat ze wel vaker met B&M in zee zouden gaan, dus ik zou het eerder raar vinden om nu dan toch voor een andere bouwer te gaan.

    Maar weet je wat ik ook jammer vind? Met baron hoorde je hier en daar gelach dat het de kleinste divecoaster ter wereld was. En nu gaan ze in zijn zicht een baan zetten die 20 meter hoger is? Had dan gewacht met Baron tot ze dat nieuwe gebied hadden hé. Een 50 meter hoge dive coaster was wel fantastisch geweest. Toch?

  7. #7

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik denk B&M, na de bouw van Baron zeiden ze ook al dat ze wel vaker met B&M in zee zouden gaan, dus ik zou het eerder raar vinden om nu dan toch voor een andere bouwer te gaan.

    Maar weet je wat ik ook jammer vind? Met baron hoorde je hier en daar gelach dat het de kleinste divecoaster ter wereld was. En nu gaan ze in zijn zicht een baan zetten die 20 meter hoger is? Had dan gewacht met Baron tot ze dat nieuwe gebied hadden hé. Een 50 meter hoge dive coaster was wel fantastisch geweest. Toch?
    Maar als ze die even fantastisch gethemed hadden, had dat een fortuin gekost. Ik ben er alvast niet rouwig om, ook al is Baron een kleintje, het is mijn favoriete dive coaster-layout.

  8. #8

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik kan niet goed volgen waar deze zal komen te liggen. Gaat het over de lap grond aan de andere kant van de straat?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  9. #9

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik vermoed ook opnieuw een B&M.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik snap eigenlijk niet goed waarom gezien hun rijke geschiedenis samen, maar ik heb het idee dat er een soort kloof is ontstaan tussen Intamin en Efteling. De laatste keer dat ze samenwerkten (op onderhoud na misschien) is als ik het goed heb tien jaar geleden, toen Kumbak de bouw van DVH in de soep liet lopen en Intamin het van de Efteling mocht oplossen. Dat hebben ze toen goed gedaan, net als alle projecten tussen de twee bedrijven, maar toch is het park sindsdien steeds andere leveranciers gaan opzoeken: vreemd in mijn ogen.
    Naar wat ik gelezen heb, heeft de Efteling het toen wat verbrod bij 2 fabrikanten. Oorspronkelijk zou er een Mack Watercoaster gekomen zijn, Mack zou zelfs de plannen en een aantal aanpassingen klaargemaakt hebben, maar de Efteling heeft last-minute toch niet bij hun getekend. Mack zou daar niet mee opgezet geweest zijn, zeker omdat ze al veel geld in die aanpassingen gestoken zouden hebben (onder andere met de aandrijving en het vaargevoel).

    Ze hebben toen voor Kumbak gekozen en Intamin heeft het inderdaad mogen oplossen, maar ook Intamin was naar het schijnt niet opgezet met de manier van samenwerken met de Efteling. Deze informatie heb ik ooit eens gelezen van iemand die doorgaans heel erg goed geïnformeerd is, dus ik hecht er wel waarde aan. Maar ik vrees dat we dus voorlopig geen Mack of Intamin meer moeten verwachten bij de Efteling. Maarja, die Intamin zou er al in Walibi komen, laat de Efteling dan maar een B&M zetten .

  10. #10

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Dat ze daar tot 50m hoogte mogen bouwen is niet helemaal correct en heeft pooopings al eens eerder verkeerd gemeld. Er is een verzoek ingedient tot een wijziging van het bestemmingsplan waarbij er constructies tot 50m hoogte mogelijk worden. De Efteling zal echter nog steeds een vergunning moeten aanvragen die goedgekeurd dient te worden en voor die vergunning zijn nog steeds strenge eisen van toepassing. Ik denk dat één top van 50m nog wel goedgekeurd gaat worden, maar een serie van camelbacks die (ver) boven de bomen uit steken zie ik niet snel ontstaan. Zeker niet met het oog op de nabij wonende buren. Een GSM-Mast van 50m lijkt me realistischer.

    Mochten ze toch die vergunning krijgen, hoop ik toch op een intamin Megacoaster. Mochten ze voor B&M gaan, dan liever een model waar B&M nog origineel mee kan uitpakken: Inverted, Flying, Wing of Stand Up. Waarbij ik denk dat inverted de beste kans heeft (van dit rijtje).

    In zijn geheel vind ik trouwens niet dat de Efteling nog nood heeft aan een thrill-coaster. Ze kunnen beter investeren in een kiddy/family-coaster of in flatrides (zeker die laatste als ze voor thrill willen gaan). Daar is momenteel echt nog een gat en er zijn al voldoende voorbeelden te vinden waarbij thrill-rides wel degelijk in een goede theming gestoken kunnen worden.

  11. #11

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Ik kan niet goed volgen waar deze zal komen te liggen. Gaat het over de lap grond aan de andere kant van de straat?
    http://www.pretparken.be/NL/article/...g%20uitgelicht

    Het gaat om het stuk tussen de N261 en Horst. Het groene stuk naast het Efteling Hotel dat loopt van Python tot Carnaval Festival.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    [...] Ik denk dat één top van 50m nog wel goedgekeurd gaat worden, maar een serie van camelbacks die (ver) boven de bomen uit steken zie ik niet snel ontstaan. [...]
    In zijn geheel vind ik trouwens niet dat de Efteling nog nood heeft aan een thrill-coaster. Ze kunnen beter investeren in een kiddy/family-coaster of in flatrides (zeker die laatste als ze voor thrill willen gaan). Daar is momenteel echt nog een gat en er zijn al voldoende voorbeelden te vinden waarbij thrill-rides wel degelijk in een goede theming gestoken kunnen worden.
    Laat die gyrodrop maar komen! (moeten ze het wel eerst goed maken met Intamin)
    Efteling mist inderdaad nog enkele steengoede flat-thrillrides. Iets dat ik ook in Europa Park mis. Een goed gethemede topspin (zoals Talocan ) zou ook niet misstaan.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  12. #12

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Nood aan een Nieuwe achtbaan heeft Efteling misschien niet maar ik zie o dat gebied wel do mogelijkheid om een nieuw thema deel te openen. Het park heeft zelf al aangekondigd dat hun Mascotte Pardoes nog wel zal opduiken. Nu lijkt me dat die lap grond daar nu eens goed voor licht er is niet direct iets, je ziet de andere attracties al wat minder en met twee plaatsen als toegangspunt is het makkelijk om een overgang te maken.

    Wie weet past de achtbaan Wel in de wereld van Pardoes. Eerlijk gezegd hoop ik vooral op een vervolmaking van het park. Een paar falt rides horen daar zeker bij zowel tril, familie als kids. Dat wil niet zeggen dat ik niet hoop op een achtbaan.

  13. #13

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Mijn gok gaat naar een B&M Flying.

  14. #14

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Dat verhaal van Jefke88 heb ik inderdaad ook al enkele keren gehoord. Bij B&M hebben ze het beter gedaan en ze hadden ook ooit laten weten dat ze er in de toekomst nog meer mee wilde samenwerken. Aangezien Toverland een wingcoaster krijgt, gok ik dat de Efteling voor de flying coaster gaat gaan.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #15

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Dat verhaal van Jefke88 heb ik inderdaad ook al enkele keren gehoord. Bij B&M hebben ze het beter gedaan en ze hadden ook ooit laten weten dat ze er in de toekomst nog meer mee wilde samenwerken. Aangezien Toverland een wingcoaster krijgt, gok ik dat de Efteling voor de flying coaster gaat gaan.
    Een flying coaster van 50m hoog lijkt me veel te intens voor de Efteling. Ik weet niet hoeveel mensen er al Flying B&M's gedaan hebben maar dat zijn - op AIR/GALACTICA na - zeer intense beesten. Ik heb behalve AIR ook FLYING DINOSAUR gedaan in Universal Studio's Japan en dat was een veel te intens beest voor mij.

    Dus ik zou voor het Eftelingpubliek toch liever een leuke megacoaster/hypercoaster zien dan een Flying.

    Dat mag eventueel ook met een lancering zijn. Ofwel een floorlessbaan met soepele inversies en wat floating airtime hier en daar.

  16. #16

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik ga van B&M uit, gezien de goede ervaring die het park heeft met deze bouwer. Ik hoop eigenlijk ook op iets nieuws of toch vrij unieks: veel B&M's met lanceringen zijn er niet, misschien zit daar iets in? Natuurlijk primeert de ritervaring boven overbodige records of wereldprimeurs, maar als je de twee kunt combineren, waarom niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Wie weet past de achtbaan Wel in de wereld van Pardoes.
    Ik hoop van niet. Het is goed dat de personages uit de wereld van Pardoes een vaste plaats in het park hebben gekregen, maar daar mag het nu wel bij blijven. Het is niets voor de Efteling om meerdere attracties thematisch aan elkaar te linken en ik vind niet dat daar verandering in moet komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Die hoogte van 50m en de term "beeldbepalende attractie" laat uitschijnen dat ze voor een mega coaster willen gaan. Ik hoop van niet, qua theming wordt dat al snel knap lastig met die hoogtes.
    Bij Baron 1898 heb je ook alleen de schachttoren die gethematiseerd is: daarbuiten is het ook gewoon achtbaanspoor in een mooie kleur. Van mij mag een achtbaan een achtbaan blijven. De Efteling zal er wel voor zorgen dat er een knap station komt en een mooie omgeving. Dan maakt het voor mij niet uit dat de baan zelf er redelijk kaal en hoog bij staat. Met de stukken laag bij de grond kun je nog altijd iets moois doen qua interactie met de omgeving in dat geval.

  17. #17

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik veronderstel ook dat Efteling voor B&M zal kiezen om de reeds aangehaalde redenen. Bovendien heeft de Efteling haar wij-kunnen-alles zelf-filosofie na het kumbak-fiasco ingeruild voor een wij kopen-alleen-het-beste-bij-de-beste-leveranciers-filosofie. B&M heeft veel meer dan de andere constructeurs die rolls royce status.

    Ik hoop dan dat ze voor een simpele inverted kiezen: dat doet B&M naar mijn gevoel het beste. Ik vrees echter dat ze gaan kiezen voor iets dat wat meer uniciteit heeft en dan komen we logischerwijze uit bij een Flying coaster gezien de wing al is afgesnoept door Toverland. Een floorless coaster of een gewone hyper verschillen voor Jan met de pet waarschijnlijk te weinig met een dive coaster om er de toegevoegde waarde van te zien.

    Launchcoasters zijn naar mijn gevoel de nieuwe trend in pretparkland: er openen er toch opvallend veel meer dan vroeger ik zou het bijna durven vergelijken met die sky-fly's die als paddestoelen uit de grond schieten. Op een of andere vreemde manier vind ik de combinatie van Efteling en Launch-coaster ergens wat misplaatst. Ik kan er niet juist de vinger opleggen waarom.

    Ik hoop net als Putoor ook niet dat ze Pardoes er daar bij sleuren. Efteling heeft geen echte doorlopende themagebieden, als ze daar nu ineens wel voor zouden kiezen zitten ze met problemen in de rest van het park. Ik heb persoonlijk ook een bloedhekel aan elke interventie die pardoes ten berde brengt in Symbolica, maar dat is misschien voor een ander topic.

  18. #18

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Hadden ze niet een verginning om kleine gebouwen recht te zetten zoals een paddenstoel? Misschien toch een sky Fly in Efteling.

    Wat ze wel kunne doen voor een achtbaan is Sjakie en de bonenstaak. Het station kan dan de boerderij zijn. Je klimt naar de reus en zijn kasteel toe om dan vervolgens te proberen ontsnappen tussen de bossen. Alleen maar een idee.

  19. #19

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    ja, zo'n Oz'Iris zou ik er graag zien. Leuke baan, intens genoeg voor het merendeel van de modale parkbezoekers én een blikvanger van formaat om te plaatsen aan de rand van het park. Ik zie hem al staan in de typische Efteling-kleurschakering zoals bij de Baron.

  20. #20

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Maar als ze die even fantastisch gethemed hadden, had dat een fortuin gekost.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Bij Baron 1898 heb je ook alleen de schachttoren die gethematiseerd is: daarbuiten is het ook gewoon achtbaanspoor in een mooie kleur.
    Dat dus. Waar zie jij die meerkost in thematisatie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Het is goed dat de personages uit de wereld van Pardoes een vaste plaats in het park hebben gekregen, maar daar mag het nu wel bij blijven. Het is niets voor de Efteling om meerdere attracties thematisch aan elkaar te linken en ik vind niet dat daar verandering in moet komen.
    https://www.looopings.nl/weblog/8509...e-Pardoes.html

    Achter de schermen wordt gewerkt aan meer projecten rond de leefwereld van Pardoes. Dat vertelt creatief directeur Olaf Vugts in een interview met vakblad Recreatief Totaal. "Dit stijlboek, met het Pardoes-universum, is niet publiek, maar wordt als leidraad gebruikt bij het ontwikkelen van de beleefwereld en attracties in de Efteling."

    Hout vasthouden zou ik zeggen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •