X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 103
  1. #81

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    De drie 0-en hebben een nieuwtje: lancering èn kettinglift: https://www.looopings.nl/weblog/9901...-Efteling.html

    Ik ken er maar één (in Europa) die beide combineert: Novgorod in Hansa Park. Al denk ik niet dat Intamin dan ook met een verticale lifthill gaat afkomen. Dat zou toch minder family zijn. Een klassieke en hopelijk hoge lifthill maakt de rit lekker langer.

  2. #82

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Pegase Express heeft ook beiden. En als je in plaats van 'kettinglift', 'liftheuvel' zegt, kan ik er nog twee opnoemen: Thirteen en Darkmare. Thirteen heeft volgens rcdb dan wel geen lancering, maar de versnelling die je daar hebt na de drop is even 'sterk' als de zogenaamde lancering in Darkmare en naar ik vermoed exact dezelfde technologie.

    Ik vermoed dat het een baan word die je perfect kan vergelijken met deze twee coasters. Thirteen vond ik maar niets, maar een tweede darkmare mag van mij zeker komen, hoe sneller hoe beter!

  3. #83

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Pegase Express heeft ook beiden. En als je in plaats van 'kettinglift', 'liftheuvel' zegt, kan ik er nog twee opnoemen: Thirteen en Darkmare
    Ik had het nochtans kunnen weten over Pégase Express: http://i.imgur.com/UzOQkVGh.jpg
    Thirteen ervoer ik niet als een launcher maar wel zeer geslaagd als thema: een eng bos-thema in een aardig groene omgeving!
    Darkmare ken ik enkel ... van jouw Romeins TR.

    Feit is dat de gelijkenissen met Pégase Express al aandikken: launch, lifthill, family. De kans is groot dat nul-nul-nul.nl binnenkort met het nieuwtje van een deel-traject in achteruit afkomt. Ik ken (in Europa) maar één Intamin die een stukje achteruit rijdt ... Thirteen. Aanvullen mag, coaster-clopedisten.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 26-04-18 om 16:51.

  4. #84

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    RC racer .

    Of je thirteen wel of geen launch vind hebben is niet echt de vraag: feit is dat het om hetzelfde effect gaat wat in darkmare volgens rcdb wel een launch is. Gewoon niet consistent van rcdb dus.

  5. #85

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    RCDB wordt sowieso hoe langer hoe minder consistent.

    Voor mijn gevoel was het weg gaan achteruit bij 13 krachtiger dan bij Pegase (waarvan ik beide keren het gevoel kreeg dat we weer vooruit zouden rollen om dan een nieuwe boost te krijgen).

    De definitie van een lancering is ook vaag: Met kracht in beweging komen (waarbij niet een natuurkundige kracht bedoelt wordt).. Maar wat als 'krachtig' ervaren wordt verschilt uiteraard ook weer per persoon.

    RCDB noemt ook de lifthill van Maverick een lancering, terwijl dit volgens mij toch écht niet zo bedoelt is. De bob in de Efteling trekt met enige regelmaat harder weg dan Maverick. De gemiddelde cable lift van Intamin ook.

    Zo kun je het ook over inversies gaan hebben. Volgens hun eigen woordenboek moet het volledig 180 graden zijn, maar veel inversies halen dat niet. Op Social Media zeggen ze "boven de 135 graden" maar zelfs dat wordt niet altijd gehaald.

    En ze rekenen arthur als een achtbaan, maar Droomvlucht niet, terwijl het exact hetzelfde systeem, enkel van een andere fabrikant is.

    Ik zou RCDB dus in elk geval niet al te letterlijk nemen in zaken "definities"

    Het belangrijkste is: De Efteling had wel nood aan een goede familiebaan en dit gaat ongetwijfeld tot de betere van Europa horen, daar heb ik wel alle vertrouwen in.

  6. #86

    Re: [Efteling] 2018

    Volgens Looopings word het thema 'circus'.

    Van dit nieuws word ik eigenlijk totaal niet enthousiast, integendeel. Dat komt waarschijnlijk deels omdat ik al van jongs af aan een afkeer heb van het circus, maar ook omdat ik echt niet zit te wachten op een circustent in de Efteling of iets dat er nog maar op lijkt... Leuk thema voor een zone in Plopsaland, maar voor de Efteling lijkt me dit echt niets. Ik had ze liever, net zoals vroeger, naar een andere cultuur zien kijken voor de thematische inval. China ofzo...
    Laatst gewijzigd door Ignace; 06-05-18 om 20:50.

  7. #87

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik wordt er ook niet vrolijk van, vooral niet omdat het in de buurt van carnaval festival zit en daarbij een bij voorbaat tot mislukken poging tot coherente themazones met meerdere attracties maken zou ontstaan. Het past natuurlijk wel in het 'reizerijk' omdat circussen ook continu rondtrekken. Da's op zich nog wel een originelere variatie dan willekeurig wat verschillende culturen uitwerken. Dat China-idee lijkt me om die reden net uit den boze: da's geen al te origineel recept meer hè.

    In zijn meest verschrikkelijke vorm krijgen we een karikaturaal felgekleurd circus-thema om de kindvriendelijkheid van de baan aan te prijzen. In de meest wenselijke vorm krijgen we een oude/nostalgische, doch volwassen circus-sfeer.

  8. #88

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik wordt er ook niet vrolijk van, vooral niet omdat het in de buurt van carnaval festival zit en daarbij een bij voorbaat tot mislukken poging tot coherente themazones met meerdere attracties maken zou ontstaan. Het past natuurlijk wel in het 'reizerijk' omdat circussen ook continu rondtrekken. Da's op zich nog wel een originelere variatie dan willekeurig wat verschillende culturen uitwerken. Dat China-idee lijkt me om die reden net uit den boze: da's geen al te origineel recept meer hè.

    In zijn meest verschrikkelijke vorm krijgen we een karikaturaal felgekleurd circus-thema om de kindvriendelijkheid van de baan aan te prijzen. In de meest wenselijke vorm krijgen we een oude/nostalgische, doch volwassen circus-sfeer.
    Efteling heeft nu al geen coherente themazones. Uiteindelijk opteert Efteling ervoor om per attractie te themen en niet zoals PHL om heel der zones/meerdere attracties in hetzelfde thema te steken. Waar naar mijn mening niets mis mee is.
    Ik ga er van uit dat Efteling er wel hun eigen toets aan zal geven. Zelfs van een circustent kan Efteling volgens mij iets moois maken.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  9. #89

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Efteling heeft nu al geen coherente themazones. Waar naar mijn mening niets mis mee is.
    Dat klopt inderdaad en ik zou het net jammer vinden als ze dat nu plots wel zouden doen. Dat was misschien niet zo duidelijk.

  10. #90

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Zo een oude circus thema zou wel nog een leuke sfeer kunnen creeëren vind ik persoonlijk. Ik denk wel dat het gaat meevallen

  11. #91

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik ben ook geen fan van het circus thema in het algemeen. Bij Efteling daarentegen zie ik ze het wel goed uitwerken. Het past in het Reizenrijk zoals al aangegeven. Wat verhaal betreft, hoorde ik bij de heren van Themetalk dat bezoekers bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden als een kanonskogel om zo afgevuurd/gelanceerd te worden.

    Op zich zou ik liever hebben dat ze een ander thema gebruiken, maar als er een park is die er mee weg komt, dan is het volgens mij de Efteling.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  12. #92

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Iemand al enig idee hoe de stand van zaken nu is? Of heeft nog iemand geruchten opgevangen? Ik vind het maar stil worden rond deze baan.
    - Memento Mori -

  13. #93

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis8baan Bekijk Berichten
    Iemand al enig idee hoe de stand van zaken nu is? Of heeft nog iemand geruchten opgevangen? Ik vind het maar stil worden rond deze baan.
    Ik denk sowieso dat we pas in ten vroegste 2020 een nieuwe achtbaan mogen verwachten.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  14. #94

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis8baan Bekijk Berichten
    Iemand al enig idee hoe de stand van zaken nu is? Of heeft nog iemand geruchten opgevangen? Ik vind het maar stil worden rond deze baan.
    Men wacht nog steeds op de nodige vergunningen...

  15. #95

    Re: [Efteling] 2021 - nieuwe spectaculaire coaster

    Vandaag is onverwacht de sloop en vervanging van de Bob aangekondigd voor 2020 (http://board.pretparken.be/showthrea...9000#post19000) en tegelijk wordt het openingsjaar voor de grote nieuwe achtbaan met één jaar verlaat van 2020 naar 2021. Dat zou komen door het gedoe rond de goedkeuring van het bestemmingsplan, maar de onverwachte(?) investering bij de Bob zal er misschien ook voor iets tussen zitten?!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  16. #96

    Re: [Efteling] 2021: Spectaculaire nieuwe achtbaan

    Nouja.. gezien er al concepten met een layout zijn, denk ik niet dat de investering heel onverwachts is.

    Wat ik me vooral af vraag is of er geen deal gesloten is met Mack voor de afname van 3 achtbanen.

  17. #97

    Re: [Efteling] 2021: Spectaculaire nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Nouja.. gezien er al concepten met een layout zijn, denk ik niet dat de investering heel onverwachts is.

    Wat ik me vooral af vraag is of er geen deal gesloten is met Mack voor de afname van 3 achtbanen.
    Dat verwacht ik niet. Er werd altijd gesproken over Intamin, en ik denk eerlijk gezegd dat de Efteling daar niet meer van gaat afstappen. Waar ik wel op hoop is dat deze baan iets pittiger wordt dan zomaar een familieachtbaan. Het park krijgt in 2020 een dubbele family coaster bij, dus misschien dat we bij deze coaster wel wat meer thrill mogen verwachten.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #98

    Re: [Efteling] 2021: Spectaculaire nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Dat verwacht ik niet. Er werd altijd gesproken over Intamin, en ik denk eerlijk gezegd dat de Efteling daar niet meer van gaat afstappen. Waar ik wel op hoop is dat deze baan iets pittiger wordt dan zomaar een familieachtbaan. Het park krijgt in 2020 een dubbele family coaster bij, dus misschien dat we bij deze coaster wel wat meer thrill mogen verwachten.
    Ik denk ook niet dat er deals gemaakt zijn met Mack. Er is tevens al langer sprake van een vervanging van de Bob, waarbij een alternatief ook al mogelijk is. Ik hoop met je mee dat er toch iets meer thrill zal zitten in de launch, maar ik zou er toch niet té hard op hopen.

  19. #99

    Re: [Efteling] 2021: Spectaculaire nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik denk ook niet dat er deals gemaakt zijn met Mack. Er is tevens al langer sprake van een vervanging van de Bob, waarbij een alternatief ook al mogelijk is. Ik hoop met je mee dat er toch iets meer thrill zal zitten in de launch, maar ik zou er toch niet té hard op hopen.
    Ik ben vrij zeker dat er wel al een deal is met Mack. Ten eerste omdat Mack Rides het bericht van de Efteling trots op hun fb-pagina postte en ten tweede omdat het al in 2020 is. Dat is nog maar iets meer dan een jaar. Bij grote attractiebouwers moet je vaak toch enkele jaren op voorhand zijn voor een aankoop.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #100

    Re: [Efteling] 2021: Spectaculaire nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik ben vrij zeker dat er wel al een deal is met Mack. Ten eerste omdat Mack Rides het bericht van de Efteling trots op hun fb-pagina postte en ten tweede omdat het al in 2020 is. Dat is nog maar iets meer dan een jaar. Bij grote attractiebouwers moet je vaak toch enkele jaren op voorhand zijn voor een aankoop.
    Ik bedoelde geen deals voor de nieuwe launch in de uitbreiding die in 2021 opent

    Voor de banen in 2020 uiteraard wel, en zeker als Mack het ook op hun socials deelt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •