Ik vermoed ook opnieuw een B&M.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Ik snap eigenlijk niet goed waarom gezien hun rijke geschiedenis samen, maar ik heb het idee dat er een soort kloof is ontstaan tussen Intamin en Efteling. De laatste keer dat ze samenwerkten (op onderhoud na misschien) is als ik het goed heb tien jaar geleden, toen Kumbak de bouw van DVH in de soep liet lopen en Intamin het van de Efteling mocht oplossen. Dat hebben ze toen goed gedaan, net als alle projecten tussen de twee bedrijven, maar toch is het park sindsdien steeds andere leveranciers gaan opzoeken: vreemd in mijn ogen.
Naar wat ik gelezen heb, heeft de Efteling het toen wat verbrod bij 2 fabrikanten. Oorspronkelijk zou er een Mack Watercoaster gekomen zijn, Mack zou zelfs de plannen en een aantal aanpassingen klaargemaakt hebben, maar de Efteling heeft last-minute toch niet bij hun getekend. Mack zou daar niet mee opgezet geweest zijn, zeker omdat ze al veel geld in die aanpassingen gestoken zouden hebben (onder andere met de aandrijving en het vaargevoel).

Ze hebben toen voor Kumbak gekozen en Intamin heeft het inderdaad mogen oplossen, maar ook Intamin was naar het schijnt niet opgezet met de manier van samenwerken met de Efteling. Deze informatie heb ik ooit eens gelezen van iemand die doorgaans heel erg goed geïnformeerd is, dus ik hecht er wel waarde aan. Maar ik vrees dat we dus voorlopig geen Mack of Intamin meer moeten verwachten bij de Efteling. Maarja, die Intamin zou er al in Walibi komen, laat de Efteling dan maar een B&M zetten .