X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 103
  1. #61

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik hoop op wat pittigs dat naast Helix en Taron kan staan, ik 'vrees' voor een familieachtbaan genre pegasus express in Parc Astérix. Waarbij de vrees niet per se gaat over dat dat een slechte baan zou zijn, maar dat de efteling al genoeg familiaal gerichte coasters heeft.
    Pégase Express ervoer ik ...

    1. ... als een prima baantje, de theming doet wel veel maar bij de coaster in P.Ast. is die (te) beperkt tot de wachtrij, het station en die ene tempel. Dat zou Efteling wel beter kunnen. Zie http://board.pretparken.be/showthrea...ma-3-juli-2017

    2. ... als familiebaan een te verantwoorden keuze voor familiepark Efteling. Bovendien is dit type voorlopig weinig voorkomend in Europa en heeft het een aanvaardbare capaciteit. Enerzijds werd Python heropgebouwd en blinkt Baron nog steeds in volle glorie. Anderzijds is de Bobbaan tegenwoordig een even groot zorgenkind als DVH. Daarom zouden ze in Kaatsheuvel kunnen denken dat ze al voldoende zwaar geweld in huis hebben. Wat wij als coaster-fans natuurlijk betwisten.

    3. ... qua launch amper krachtiger dan een powerd Mack van 20 jaar geleden. Dat een bescheiden park in Centraal-Frankrijk onlangs bij Intamin ging aankloppen voor een family-launch is mooi. Maar wanneer een wereldpark op dezelfde gerenommeerde Zwitsers een beroep gaat doen, verwacht ik toch iets met veel meer poeier. Doelgroep of geen doelgroep.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 13-03-18 om 20:27.

  2. #62

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    1: De actbanen van de Efteling zijn stuk voor stuk ook niet echt verder afgewerkt dan het station. Bij baron gaat het nog tot aan de lift. In theorie zou je kunnen stellen dat Vogel Rok volledig gethemed is, maar... MEH.

    2: Een park van kaliber Efteling is simpelweg niet compleet zonder thrill. Ja, het is een Familiepark, maar daar horen thrillseekers ook bij. Echter denk ik niet dat de Efteling nog een Thrill-achtbaan nodig heeft. Een familiebaan zou wel goed passen.

    3: Dat is het hele eieren eten. Met intamin kun je veel kanten op. Persoonlijk vind ik het eigenlijk al vreemd dat ze kiezen voor een launch-coaster. Juist omdat ze op deze plek (relatief) hoog mogen bouwen. Een launch coaster zou ik dan weer juist ergens zetten waar je dicht bij de grond kunt blijven.

  3. #63

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    2. ... als familiebaan een te verantwoorden keuze voor familiepark Efteling.

    Niet akkoord. Als je een aanbod voor de hele familie wil aanbieden, dan hoort pure thrill daar ook gewoon bij. Efteling heeft al genoeg coasters waar de hele familie op kan, een echte topper in het thrill segment ontbreken ze toch (ondanks dat Baron en JedD wel leuke coasters zijn). Een Intamin launch kan die leemte echter goed opvullen. Ik hoop op een krachtige launch (of launches) gevolgd door track die laag bij de grond blijft en natuurlijk goed gethematiseerd is.

  4. #64

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Niet akkoord. Als je een aanbod voor de hele familie wil aanbieden, dan hoort pure thrill daar ook gewoon bij. Efteling heeft al genoeg coasters waar de hele familie op kan
    Niet akkoord. Als je een aanbod voor de hele familie wil aanbieden, dan bied je volgens mij best een aanbod waar een zo groot mogelijk deel van de familie met plezier op wil en kan.

  5. #65

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Dat doe je in mijn ogen voor een variatie van attracties aan te bieden, niet door alles te verzachten dat het uiteindelijk vlees noch vis is. Voor tieners en (jonge) ouders mag het best wat harder gaan dan een Pegase Express.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 13-03-18 om 22:34. Reden: foutje - niets gewijzigd

  6. #66

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dat doe je in mijn ogen voor een variatie van attracties aan te bieden, niet door alles te verzachten dat het uiteindelijk vlees noch vis is. Voor tieners en (jonge) ouders mag het best wat harder gaan dan een Pegase Express.
    Een familie-attractie hoeft toch niet per se zacht te zijn? Attracties die vlees noch vis zijn vind niemand interessant, ik praat van attracties die heel de familie graag doet. Dus attracties die wel geslaagd zijn in hun opzet mensen van de meeste leeftijden tevreden te stellen. Colorado Adventure, een spannende darkride, een mooie boottocht etc. Ik vind een park dat veel zulke attracties heeft het sterkst van allemaal.

  7. #67

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ja Colorado Adventure is leuk maar als een echte thrill coaster reken ik die ook weer niet. Ik vind het ook wel een typisch Europese gedachte om te denken dat kinderen niet op harde intense coasters zouden durven/willen. Werd een Walibi Belgium vroeger ook niet gewaarschuwd om Tornado niet te bouwen omdat dat het foute publiek zou aantrekken en niet voor families zou zijn?... Het werd een succes.

    Van alles wat jij opnoemt, heeft Efteling al genoeg. Een echte topper, een intense topcoaster ontbreekt nog. En ik denk dat er genoeg mensen (binnen een familie) dat echt wel graag zouden willen doen.

  8. #68

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ja Colorado Adventure is leuk maar als een echte thrill coaster reken ik die ook weer niet. Ik vind het ook wel een typisch Europese gedachte om te denken dat kinderen niet op harde intense coasters zouden durven/willen. Werd een Walibi Belgium vroeger ook niet gewaarschuwd om Tornado niet te bouwen omdat dat het foute publiek zou aantrekken en niet voor families zou zijn?... Het werd een succes.

    Van alles wat jij opnoemt, heeft Efteling al genoeg. Een echte topper, een intense topcoaster ontbreekt nog. En ik denk dat er genoeg mensen (binnen een familie) dat echt wel graag zouden willen doen.
    Nee ik denk dat je me verkeerd begrijpt: ik zie Colorado Adventure niet als een thrillcoaster, maar als een familiecoaster. Maar net eentje die krachtig genoeg is om iedereen tevreden te houden, doch ook eentje met een lage drempel. Persoonlijk vind ik dit het enige essentiële type coasters voor een familiepark. Een thrillcoaster erbij is mooi, maar in mijn ogen geen must.

    Tornado werd een succes, maar was dat ook zo bij de families met kinderen die er nog niet opmochten?

    Ik vind niet dat een park ooit genoeg attracties heeft zoals ik ze net beschreef, terwijl ik ook vind dat een park dat zich op families richt geen nood heeft aan een intense thrillcoaster om een bepaalde doelgroep tevreden te houden. Ik besef wel dat we dit beiden van totaal andere kanten bekijken, dus houd ik het hierbij .

  9. #69

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Natuurlijk is thrill voor een familiepark ook een must, er zijn namelijk ook tieners en jonge ouders binnen een gezin die wel eens wat spannenders willen doen als ze dan toch hun jaarlijks dagje pretpark doen. In mijn ogen is een park pas echt familie als het echt een gevarieerd aanbod voor iedereen kan aanbieden. Nu, Efteling doet het zeker niet zo slecht op dat vlak. Ze missen in mijn ogen echter heel wat opvul attracties en een (thrill) topcoaster zou er ook niet echt misstaan als ze zich echt Europese top willen aanmeten.

  10. #70

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten

    Tornado werd een succes, maar was dat ook zo bij de families met kinderen die er nog niet opmochten?
    Andersom: Is een pegase express een success voor tieners en de wat steviger gewende ouders?

    Goed, ze mogen er in, maar het biedt geen meerwaarde. (voor hun).

    Als je een familie park wilt zijn moet je voor iedereen in de familie wat te bieden hebben (want dat is letterlijk waar een familie uit bestaat) en niet enkel voor jonge kinderen en oude ouders of grootouders. Juist de Efteling heeft in Nederland lang een reputatie gehad dat het een typisch park was voor Oma's met kleinkinderen. Niet voor niets dat de Efteling een aantal thrill rides achter elkaar heeft gezet.

    En bekijk je elk succesvol en groot park ter wereld. Het zijn allemaal familieparken, maar ze hebben allemaal ook de nodige thrillrides. De parken die dat niet hebben zijn toch vaak eerder de kleine foute parkjes die nooit echt tot de top zijn gaan behoren.

    Andersom moet je overigens óók zorgen dat de échte kleintjes iets hebben. Denk aan de bovenverdieping en het buitengebied van Wuze Town in Phantasialand. De doelgroep waar deze attracties op gericht zijn mogen zelfs niet in de meeste typische familieattracties (zeker geen Pegase Express). Volgens jouw beredenering zouden die dan ook in de kou moeten blijven staan want de "attracties die heel de familie graag doet" die je noemt zijn toch ook niet écht voor de hele familie.


    Dus attracties die wel geslaagd zijn in hun opzet mensen van de meeste leeftijden tevreden te stellen.
    Een pegase express is te pittig voor de allerkleinsten en de oudsten. Te saai voor de jeugd en jonge volwassene/ouder. Dus hoeveel leeftijden blijven er daadwerkelijk nog écht tevreden gesteld wordt??

    Daarom dat juist een goede mix zo belangrijk is. Like it or not, daar horen thrill rides wel degelijk bij. Dat is inmiddels wel bewezen dacht ik zo. Ik ken in elk geval geen enkel park dat tot de wereldtop hoort zonder thrills.

    (overigens een kleine nuance hier in is ook de cultuur. Hier in Europa werkt familie nog aardig goed, in de USA zie je al dat er opvallend weinig tussen kiddy en thrill in zit en ook in Azië lijkt de cultuur veel meer op die manier ingericht, dus globaal gezien zou je al bijna kunnen stellen dat je zonder thrillride maar moeilijk tot niet kunt slagen).

  11. #71

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Volgens zero zero zero mag de titel van dit topic wijzigen: het zou om een familie-launch-achtbaan gaan: https://www.looopings.nl/weblog/9744...er-de-kop.html
    Pegasus (Express) 2.0, anyone (ook al is dat geen Intamin).

  12. #72

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik ben zeker en vast niet minder enthousiast geworden. Zolang Looopings niet schrijft dat het een enorm korte coaster word, zoals de Efteling er al veel te veel heeft staan, kijk ik enorm uit naar dit project!

  13. #73

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Tsja.. door de hype van Pooopings lijkt dat nu voor velen een teleurstelling (zeker als je een 2e taron verwacht had).. maar laten we eerlijk zijn: Het park mist wel echt nog een goede familiebaan. Wat dat betreft ben ik blij met deze keuze. De baan zal ongetwijfeld enorm tof worden. Wel begrijp ik nog steeds de locatie niet.

  14. #74

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch ook wel teleurgesteld ben, want ik had stiekem op iets echt spectaculairs gehoopt

    Wat ik ook een beetje raar vind: begin jaren '80 hebben ze het aangedurfd om één van de meest indrukwekkende achtbanen in Europa te bouwen en dat werd een groot succes. Waar zijn ze bij de Efteling dan nu ineens zo bang voor?

    Volgens mij hebben Phadd-F en Coasterfrenzy volledig gelijk met hun stelling dat een echt familiepark een zo gevarieerd mogelijk aanbod moet hebben.
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 07-04-18 om 15:49.
    Once you sit back, you never go back.

  15. #75

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Mooi zo! Er staan genoeg achtbanen die enkel toegankelijk zijn voor volwassenen en tieners. Ik vraag me zelfs af; wanneer bouwt het park nu eens een kinderachtbaan?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  16. #76

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik snap de ontgoocheling om meerdere redenen:

    1° Na mogelijk Europa's mooiste B&M in 2015 en de 25 mln. voor Symbolica in 2017, verwacht je opnieuw iets stunning, zeker als het park een launcher aankondigt.

    2° Taron is zo'n succes, niet alleen bij de coaster-fans. Als er nu één onafhankelijk en launcher-loos park in Europa iets gelijkaardigs van Intamin zou kunnen plaatsen, dacht ik aan Efteling.

    3° De komst is pas ten vroegste in 2020 en in deze zone zouden er mogelijk minder strenge hoogtebeperkingen gelden. Dat schept eh ... hoge verwachtingen.

    Maar zoals hierboven geopperd: het park kan zeker een familie-coaster gebruiken, en qua thematisatie verwacht ik - gelet op de tijdspanne en de traditie van de Efteling - wel iets van niveau Klugheim. Alleen ... misschien is het jammer dat ze voor hun familie-coaster nu net opteren voor een type coaster dat vooral om z'n thrill-gehalte bekend staat.

    Is het trouwens al geweten of er maar één attractie of meerdere komen op dit onontgonnen terrein?

    @ Hanskuh: 6-jarigen mogen op alle coasters behalve Baron.

  17. #77

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Mooi zo! Er staan genoeg achtbanen die enkel toegankelijk zijn voor volwassenen en tieners. Ik vraag me zelfs af; wanneer bouwt het park nu eens een kinderachtbaan?
    een kinderbaantje bij de Laven zou ik wel tof vinden.

  18. #78

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    @Bobby: Ik niet. Behalve wat kinder-gejoel is het bij de Laven best een kalme oase. De enige wachtrij, die voor de monorail, zit er ook mooi weggemoffeld in een torenhoekje. Hier voor mij liever geen coaster-geraas en een te opzichtelijke wachtrij. Al mogen ze beide aangrenzende speeltuinen (die nabij Villa Volta en die nabij het Pieckplein) wel eens grondig vernieuwen, met natuurlijk oog voor traditie. En het kleurrijke peuterspeeltuintje aan de achterkant van het meer kan misschien (half-)overdekt en uitgebreid worden. Met meer hout en minder kunststof, ajb.

  19. #79

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Ik quote mezelf even.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik verwacht van de Efteling eerder een net-niet baan, beperkte lengte en beperkte snelheid. Joris en de Draak en de Baron 1898 waren ook telkens kleiner dan de gemiddelde baan in hun soort.

  20. #80

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Nja ik had stiekem ook wel op een (light-)Taron versie gehoopt maar goed, Juvelen vond ik wel een toppertje dus als het zoiets wordt zal het zeker een goede toevoeging worden. Bovendien heeft Intamin me nog nooit tot zelden teleurgesteld. Ik zal pas teleurgesteld zijn als het een baan wordt met de looks van een thrill coaster maar de ervaring van een family coaster.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •