Oei, eerst Cryin'Air aanpakken en nu de pretparken. Kris Clooney is after my hobby!

Attracties buiten bedrijf zijn dubbele pech: je kan ze niet doen en het zal precies daarom drukker zijn bij andere - zeker gelijkaardige - attracties in het park.

Indien een attractie niet open gaat voor minstens de hele dag en dit vooraf geweten is, mag het park dit voor mij wel kenbaar maken. Dit bij voorkeur op de startpagina van de parkwebstek. Dat kan via zo'n rollende tekst. De communicatie zoals die nu is, kan dus beter.

Compenseren lijkt me moeilijk. Moet dit dan voor elke attractie? Want wat als de draaiende eendjes nu toevallig de favoriet van jouw kind is? En wat met de wijzigende weersomstandigheden?

Hier reken ik op de goodwil van bepaalde parken. Remember de troubles met Goldrush, kort na de officiële opening. Omdat een groot deel van de bezoekers toen speciaal voor deze coaster kwam en - laten we eerlijk zijn - het park weinig andere rijdende attracties aanbiedt, vond ik het een mooie geste dat Wouter of wie dan ook besloot de gedupeerden een gratis terug-kaartje te bezorgen. Al zal een occasionele bezoeker uit pakweg het VK daar weinig mee kunnen aanvangen.

Mijn stem gaat naar 'helder communiceren, geen compensaties' (maar uitzonderingen op dat laatste dus toegestaan).