Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
Rockmuziek is toch ook tijdloos? Aerosmith behoort toch ook tot het lijstje van artiesten dat over meerdere generaties gaat en ik veronderstel (hoop) dat de jeugd dat nu toch ook nog kent? Net zoals de muziek die in de wachtrij speelt: Coldplay, Blink 182, Linkin Park, Oasis,...

Outdated zou ik dat thema zeker dus niet noemen, eerder een klassieker. Iedereen schreeuwt moord en brand omdat Universal zijn iconische Dragon Challenge neerhaalt, maar dat Disney het begrip Rock 'n' Roller Coaster naar de geschiedenisboeken wil laten verdwijnen vind ik persoonlijk even erg.
Nouja.. Dragon Challenge is toch zeker héél wat iconischer dan een baan die je wel in meerdere (disney)parken tegen komt lijkt me. Zeker omdat het tot op heden de enige B&M Duelling coaster is.

Afgezien daarvan ook hier wel mee eens dat ook Rockmuziek tijdloos is. Voor mijn gevoel was het een tijdje minder aan het worden, maar het lijkt de laatste jaren weer een pak harder op te leven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten

Ten tweede vind ik niet dat de rock en roller Coster te weinig theming heeft. Het idee is een concert. Ik weet niet welke standaard je neemt maar volgens mij komt het dicht bij een concert in termen van decoratie.
Nouja.. een concert moet tegenwoordig toch echt wel meer bieden dan enkel een hoop lampen. De Performance en interactie met Publiek ontbreken al in een achtbaan (alhoewel: Als je de baan niet goed onderhoudt kan het misschien een beetje als een mosh-pit gaan aanvoelen ). Tegenwoordig moet je als beetje ster toch wel komen aanzetten met gigantische schermen, pyrotechniek enz enz.. Natuurlijk heeft lang niet elke band dat (nodig) omdat het optreden op zich en het bespelen van het publiek nog steeds de belangrijkste factoren zijn. Maar juist omdat die ontbreken zou er best wat meer show-element in RnRC mogen zitten. Dat hoeft niet eens overdreven veel te zijn maar iets van Pyro-Effect(en) mochten er zeker nog wel bij. Dat kan gerust subtiel (bijvoorbeeld een gordijn van vonken voor de launch dat lijkt open te schuiven voordat de trein vertrekt) of juist verre van subtiel (vlammenwerper in het midden). Dat zou je kunnen afstellen op het nummer dat er draait.

Wat mij betreft mag sowieso de audio-installatie anders. Het concept dat elke trein een eigen track heeft is weliswaar leuk bedacht, maar de muziek komt totaal niet tot zijn recht en is vaak zelfs amper te horen. Een paar grote speakers in de hal zetten lijkt mee veel beter en dan heeft de muziek ook daadwerkelijk de impact zoals die op een concert heeft (in plaats van alsof je door slechte oordopjes luistert).