Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Waarom zou minister Weyts dat doen? Hijzelf heeft er geen enkel belang bij zomaar een dierenpark te sluiten...
Politici hebben ALTIJD belang bij elke beslissing die ze nemen. Dat mag misschien niet altijd direct duidelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat het achter de schermen er niet is. Ik kan me voorstellen dat er een voorbeeld gesteld wordt als waarschuwing naar andere parken. Ik kan me beter voorstellen dat het een stunt is om bij de volgende verkiezingen weer stemmen te krijgen (in dit geval gericht op de groen geörienteerde bevolking).

Dat de dieren er niet mee geholpen worden heeft Wimvg een heel goed punt in. Ik vraag me af hoe dit verder gaat lopen.

Verder lees ik hier alleen maar dat hokken beter en groter zijn gemaakt. In de beschuldigingen is echter ook sprake van een hoop zaken die je als dagbezoeker niet ziet. Het te jong weg halen van jonge dieren bij hun moeder. Veel te veel dieren fokken dan verantwoord is. Binnenverblijven die niet proper zijn. Nogal makkelijk om een burgemeester te veroordelen over wat je van buiten ziet, terwijl de problemen zich toch voor een groot deel juist achter de schermen lijken af te spelen.