X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 36

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Maar als de zoo volgens de minister al 10 jaar PV's aan het opstapelen is, is het toch ook een teken aan de wand. Het kan onmogelijk de bedoeling zijn dat men de PV's gewoon opstapelt. Tien jaar is ook niet niks he, dat is nu toch wel meer dan voldoende tijd om de zaken op orde te zetten denk ik zo. Ze kunnen hier en daar wel iets kleins doen, maar als men structureel de problemen niet wil oplossen is het niet meer dan normaal dat men een halt wordt toegeroepen.

  2. #2

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Maar als de zoo volgens de minister al 10 jaar PV's aan het opstapelen is, is het toch ook een teken aan de wand. Het kan onmogelijk de bedoeling zijn dat men de PV's gewoon opstapelt. Tien jaar is ook niet niks he, dat is nu toch wel meer dan voldoende tijd om de zaken op orde te zetten denk ik zo. Ze kunnen hier en daar wel iets kleins doen, maar als men structureel de problemen niet wil oplossen is het niet meer dan normaal dat men een halt wordt toegeroepen.
    Ik denk ook niet dat men de pv's gewoon langs zich neer heeft gelegd en letterlijk een hoopje heeft opgestapeld. Ik denk dat je dat eerder mag interpreteren als 'er zijn er in het verleden zoveel uitgeschreven wat een totaal van X oplevert'. End at zegt Verheyen ook, ze deden hun best om de pv's op te volgen, zo waren de kooien vergroot naar de normen toen men daarvoor een pv kreeg. Ook bezoekers beamen dit. Zeggen dat ze niets deden en zo een botte beslissing nemen vind ik nogmaals veel te bruusk. In plaats van papiertjes met inbreuken uit te delen, bekeek men beter samen eens hoe het voorgoed kon opgelost worden, maar dat vond Weyts precies teveel werk.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    In plaats van papiertjes met inbreuken uit te delen, bekeek men beter samen eens hoe het voorgoed kon opgelost worden, maar dat vond Weyts precies teveel werk.
    Maar enfin, zo werkt de wet niet Er zijn regels, die dienen nageleefd te worden. Indien niet: PV. En als die zich maar blijven opstapelen zal de overheid actie ondernemen. En maar goed ook, als je 10 jaar lang de wet niet kunt naleven (ook al zijn het verschillende overtredingen) moet er een streep getrokken worden. Minister Weyts moet trouwens helemaal geen oplossing zoeken voor de Olmense zoo, dat is zijn werk als minister niet. Zijn taak is ervoor te zorgen dat dierenwelzijn nageleefd en verbeterd wordt. Niet om ervoor te zorgen dat de uitbaters van die zoo open kunnen blijven zodat die toch maar geld kunnen blijven binnen harken. De Olmense zoo is een prive onderneming he man.

    Blijkbaar zijn veel liefhebbers van pretparken/dierenparken enorm verblind door hun hobby. Zou je dezelfde reactie geven op de veplichte sluiting van bv. een asiel die 10 jaar lang PV's opstapelt?!

  4. #4

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Minister Weyts moet trouwens helemaal geen oplossing zoeken voor de Olmense zoo, dat is zijn werk als minister niet. Zijn taak is ervoor te zorgen dat dierenwelzijn nageleefd en verbeterd wordt. Niet om ervoor te zorgen dat de uitbaters van die zoo open kunnen blijven zodat die toch maar geld kunnen blijven binnen harken. De Olmense zoo is een prive onderneming he man.
    Met slechts een handjevol dierentuinen in Vlaanderen, die trouwens allemaal voor een heel pak extra jobs zorgen, lijkt me wat Yelle8 voor ogen heeft niet zo'n onmogelijke klus.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Blijkbaar zijn veel liefhebbers van pretparken/dierenparken enorm verblind door hun hobby. Zou je dezelfde reactie geven op de veplichte sluiting van bv. een asiel die 10 jaar lang PV's opstapelt?!
    Geen idee wat je probeert te bereiken met zulke denigrerende opmerkingen, maar de discussie word er zo niet aangenamer op. Best dat je op iemand's argumenten reageert in plaats van de persoon zelf, want hier word er niets toegevoegd aan het topic...

  5. #5

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Geen idee wat je probeert te bereiken met zulke denigrerende opmerkingen, maar de discussie word er zo niet aangenamer op. Best dat je op iemand's argumenten reageert in plaats van de persoon zelf, want hier word er niets toegevoegd aan het topic...
    Het is nochtans een normale vraag: als je vind dat een dierentuin 10 jaar lang PV's mag opstapelen zonder dat er wordt gezegd 'hier stopt het', vind je dan ook dat eender welk bedrijf de regels 10 jaar lang aan zijn laars mag lappen voor er effectief opgetreden wordt?! Als een muziekcafe naast je deur jaren lang PV's voor nachtlawaai naast zich neerlegt, zou je dan ook dezelfde mening hebben?! Als dat als denigrerend wordt beschouwd kan je beter dit forum sluiten.

    Een dierentuin is geen openbare dienst, geen sociale maatschappij... maar een prive maatschappij wiens enigste doel winst maken is. Goed, maar als je de regels niet in acht neemt gebeurt dit. Er moet voor dierentuinen toch niet speciaal door de vingers gekeken worden. Het argument 'ze creëren jobs' is ook maar armtierig, elk bedrijf zorgt wel voor jobs. Betekent niet dat ze alles mogen doen.

  6. #6

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Het is nochtans een normale vraag: als je vind dat een dierentuin 10 jaar lang PV's mag opstapelen zonder dat er wordt gezegd 'hier stopt het', vind je dan ook dat eender welk bedrijf de regels 10 jaar lang aan zijn laars mag lappen voor er effectief opgetreden wordt?! Als een muziekcafe naast je deur jaren lang PV's voor nachtlawaai naast zich neerlegt, zou je dan ook dezelfde mening hebben?! Als dat als denigrerend wordt beschouwd kan je beter dit forum sluiten.
    Ik had het vooral over deze opmerking:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Blijkbaar zijn veel liefhebbers van pretparken/dierenparken enorm verblind door hun hobby.
    Nergens voor nodig, toch? Je sluit zo al meteen de discussie af door anderen hun argumenten als minderwaardig af te doen, dat is voor niemand fijn en zou je zelf ook niet graag hebben.

    ontopic:
    Ik stel me steeds meer de vraag waarom pakweg de zoo van Antwerpen en Pairi Daiza wél de nodige subsidies krijgen. Als abonnee op de KMDA (uitbater Zoo A'pen, Planckendael en Serpentarium) weet ik dat zei ook vaak 'bedelbrieven' sturen voor dit of dat project, deze of die reparatie. Bijvoorbeeld na die hagelstorm enkele jaren terug, om het dak van de vlindertuin te repareren. Ondanks de op één na best bezochte zoo te zijn én er bekend om te staan zoveel subsidie te krijgen, is het blijkbaar nodig om hier financiële steun voor te vragen. Je kan wel zeggen dat het om een commercieel bedrijf gaat, maar Bobbejaanland zie je ook geen brief rondsturen om het rad van El Rio te repareren.

    Misschien kreeg het park wel onredelijk weinig subsidies in vergelijking met de grotere parken en kon het daarom bepaalde voorwaarden niet snel genoeg nakomen... In ieder geval is er meer aan de hand dan waar ik vanaf weet, maar ik geloof dat een sluiting voorkomen had moeten en kunnen worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •