Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Het is nochtans een normale vraag: als je vind dat een dierentuin 10 jaar lang PV's mag opstapelen zonder dat er wordt gezegd 'hier stopt het', vind je dan ook dat eender welk bedrijf de regels 10 jaar lang aan zijn laars mag lappen voor er effectief opgetreden wordt?! Als een muziekcafe naast je deur jaren lang PV's voor nachtlawaai naast zich neerlegt, zou je dan ook dezelfde mening hebben?! Als dat als denigrerend wordt beschouwd kan je beter dit forum sluiten.
Ik had het vooral over deze opmerking:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Blijkbaar zijn veel liefhebbers van pretparken/dierenparken enorm verblind door hun hobby.
Nergens voor nodig, toch? Je sluit zo al meteen de discussie af door anderen hun argumenten als minderwaardig af te doen, dat is voor niemand fijn en zou je zelf ook niet graag hebben.

ontopic:
Ik stel me steeds meer de vraag waarom pakweg de zoo van Antwerpen en Pairi Daiza wél de nodige subsidies krijgen. Als abonnee op de KMDA (uitbater Zoo A'pen, Planckendael en Serpentarium) weet ik dat zei ook vaak 'bedelbrieven' sturen voor dit of dat project, deze of die reparatie. Bijvoorbeeld na die hagelstorm enkele jaren terug, om het dak van de vlindertuin te repareren. Ondanks de op één na best bezochte zoo te zijn én er bekend om te staan zoveel subsidie te krijgen, is het blijkbaar nodig om hier financiële steun voor te vragen. Je kan wel zeggen dat het om een commercieel bedrijf gaat, maar Bobbejaanland zie je ook geen brief rondsturen om het rad van El Rio te repareren.

Misschien kreeg het park wel onredelijk weinig subsidies in vergelijking met de grotere parken en kon het daarom bepaalde voorwaarden niet snel genoeg nakomen... In ieder geval is er meer aan de hand dan waar ik vanaf weet, maar ik geloof dat een sluiting voorkomen had moeten en kunnen worden.