X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    [TR] Zoomarine 15/08/2017

    We bezochten al heel wat pretparken op onze trip naar Rome. Het was niet mijn vuurdoop van deze zomermaanden: in Juni ging ik drie weken naar Amerika. Ik deed minstens dertig verschillende parken op drie maanden tijd. En waar was het het drukste? Dollywood? Rainbow Magicland? Six Flags over Texas? Naar mijn gevoel geen van die parken: Zoomarine was de plek waar het uitpuilde van het volk. Het laatste park van de trip, één laatste hete dag, een massa volk in deze Romeinse variant van Boudewijnpark.



    Eerlijk gezegd heb ik niets met dolfinaria. Ik heb niet echt iets tegen shows met dieren, maar echt interessant vind ik ze ook niet en ik zou er nooit heen gaan als er geen achtbanen op het spel stonden. Gelukkig was dat hier wel het geval. Het park had een propere, verzorgde indruk en daar kunnen de andere parken in Rome me hun walgelijke toiletten veel van leren.





    De achtbaan met de langste wachtrij vandaag was Squalotto, en zelfs google translate heeft gene idee wat dit betekend. Als ik me Peter Pan nog goed herinner, is een Squa een indianenvrouw en de Lotto is een spelletje waar je geld mee kan winnen. De baan is echter een Big apple met een haai als trein. We begonnen hiermee omdat dit nu eenmaal het eerste was dat we tegenkwamen.







    Vervolgens wilden we graag naar de topachtbaan van het park, maar die stond er akelig stil bij. Eenmaal bij de ingang, ontdekten we een bordje met de mededeling dat de achtbaan pas later op de dag opende. Toch een beetje opgelucht besloten we de nabijgelegen dolfijnenshow mee te pikken.



    Dat bleek niet de allerbeste keuze: de tribune ligt pal onder de hete zon en de enige drank waar de venters mee langskomen is bier. Hoe marginaal kan een pretpark worden? Dit zou in een beschaafd land toch gewoon niet kunnen, denk je dan. We vluchten halverwege de show uit het stadium, een grote reetvormige zweetplek op onze plekken achterlatend. Zo voorkwamen we dat we tegelijk met de rest van het stadium in de wachtrij van de achtbaan moesten staan.



    En de achtbaan was er niet bepaald ééntje die ik slechts één keer wilde gedaan hebben. Ongeacht wat de rest van het park is, Vertigo maakt het de moeite waard door zijn indrukwekkende aanwezigheid. Het enige dat heerlijker is dan een Schwarzkopf aanschouwen, is er een ritje op maken. Dat is bij Vertigo nogal een drama trouwens: de wachtrij eindigt op een tiental meter van het station, en je word daar pas doorgelaten als de vorige trein helemaal is leeggemaakt en de operatrices genoeg op hun gsm hebben gespeeld en naar het poortje wachtenden slentert. Gelukkig blijkt het publiek van het park de coaster geen essentiel van een dagje Zoomarine te vinden ( ??? ) en blijft de wachtrij doenbaar.



    Ik had wel de indruk dat Zoomarine om zijn schwarzkopf geeft. De baan reed botersoepel, zelfs naar Schwarzkopfnormen was het absurd. Hij leek ietsje trager te gaan dan ik gewend was, maar dat was niet eens een nadeel: door de Italiaanse hitte bleef de intensiteit gelijk en de looping is traag misschien zelfs ietsje beter dan anders.
    De achtbaan is de laatste Looping Star van Europa, maar in nog een ander opzicht redelijk uniek: je kan vanaf de lifthill twee andere pretparken zien liggen. Als je naar achter kijkt, zie je de tentjes van het kleine parkje Fantasiland, dat we niet deden omdat twee van de drie achtbanen daar gesloten zijn. Als je de goede richting weet uit te kijken, zie je echter ook de freefall van Cinecitta World in de verte.



    Voor mijn pretparkloopbaan is dit coastermodel een mijlpaal vergelijkbaar met Ayers Rock: ik zou een heel ander persoon zijn als ik niet die eerste keer Looping Star had gedurfd in Bobbejaanland. Zou ik zelfs pretparkfan geweest zijn? Tot vandaag blijf ik het model één van de geniaalste ontwerpen ooit vinden en kan ik er intens van genieten, meer dan de meeste andere achtbanen. Nu heb ik vier exemplaren van het type gedaan, waarvan één definitief weg is, één voorwaardelijk en twee nog altijd open zijn - zei het in plekken waar ik niet snel terugkom. Als ik later op de dag mijn laatste ritje zou maken op Vertigo en dan richting de uitgang van het park wandel, kan ik niet anders dan af en toe een blik over mijn schouder werpen om nog eens te kijken naar een stuk staal dat mijn leven op een manier heeft bepaald. Meer dan in Slagharen en Frontier City, voelt het aan als een afscheid met mijn geliefde looping Star en dat deed toch zeer... Dat doet het eigenlijk nog steeds. Misschien (hopelijk) heb ik het mis.





    Vanwege het warme weer hadden we grote interesse in de plaatselijke flume, maar de wachtrij stond volledig vol en allen die eruit kwamen waren drijfnat. Met de vlucht enkele uren later in gedachten besloten we deze dan ook te skippen.





    Aan de ingang van het park was er nog een dino-walkthrough, een gigantische donkere tent met dino-animatronics waar je met een gids door mocht. Deze gids gaf uitleg bij elke dino, in het Italiaans; er waren hier en daar wel bordjes met Engelstalige info voorzien, al werden die niet elke keer belicht. Toch best een amusante attractie, alleen is de hitte in die tent niet echt aangenaam.



    tenslotte was er ook nog een zeer overtuigend duikshow met mooie decors en ook trampoline/schommel-huzarenstukjes, die dan toch wel wat meer om het lijf had (qua acts dan ) dan de meeste duikshows.

    Bedankt voor het lezen van dit korte TR: zoveel attracties heeft Zoomarine niet, maar voor de geinteresseerden: er was ook nog een waterpark, een deadride en nog veel meer zoo-plezier. Maar bovenal is er een prachtige Schwarzkopf, die jammer genoeg al een hele tijd te koop lijkt te staan. Ik denk dat de kans klein is dat ik hier ooit nog kom, maar de kans dat er in mijn hart geen plaats heeft voor Vertigo en al zijn soortgenoten is nog veel kleiner.

  2. #2

    Re: [TR] Zoomarine 15/08/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Voor mijn pretparkloopbaan is dit coastermodel een mijlpaal vergelijkbaar met Ayers Rock: ik zou een heel ander persoon zijn als ik niet die eerste keer Looping Star had gedurfd in Bobbejaanland. Zou ik zelfs pretparkfan geweest zijn? Tot vandaag blijf ik het model één van de geniaalste ontwerpen ooit vinden en kan ik er intens van genieten, meer dan de meeste andere achtbanen.

    Maar bovenal is er een prachtige Schwarzkopf, die jammer genoeg al een hele tijd te koop lijkt te staan. Ik denk dat de kans klein is dat ik hier ooit nog kom, maar de kans dat er in mijn hart geen plaats heeft voor Vertigo en al zijn soortgenoten is nog veel kleiner.
    Mooi tripreport!
    Zo voel ik het trouwens ook exact aan Ignace. Dit coastertype is er écht één om van te houden en waar ook ik coasterfan door geworden ben. Talloze bezoeken elk jaar aan Bobbejaanland verveelden nooit door deze baan. Heel erg jammer dat ze zo zeldzaam worden...

  3. #3

    Re: [TR] Zoomarine 15/08/2017

    Weer een tof TR!

    Mooi ook dat ze dat Schwarzkopf-logo hebben aangebracht bij de schilderbeurt. Ze weten dus duidelijk wel wat voor baan ze in handen hebben.

    Voor de rest spreekt het park me niet bepaald aan. 'Squalo' zou volgens Google Translate trouwens 'haai' betekenen en 'otto' zou als achtervoegsel gebruikt worden als verkleinwoord. Maar ik spreek zelf geen Italiaans, dus correct me if I'm wrong.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •