X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 17 van de 17
  1. #1

    [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Oké, 2027 is nog best ver en er kan nog veel gebeuren, maar bij Café Mickey zag ik iets leuks passeren. Vreemd genoeg zag ik er hier nog niets van verschijnen, vandaar even dit topic openen... Vanaf 2027 staat er heel wat op het programma om na het 35-jarig bestaan van het resort te bouwen, namelijk:

    - een derde park
    - een nieuw (budget)hotel
    - een nieuw conventiecentrum
    - uitbreiding van Villages Nature



    Een derde park



    Vanaf 2027 is er meer zicht op het langverwachte derde park van Disneyland Paris. Disney Imagineers zouden in het geheim al bezig zijn met het ontwerpen van dit park, maar naam, thema en details zijn op heden nog niet bekend. De locatie is wel al bekend!

    De locatie bevindt zich niet naast de 2 huidige parken, maar een stuk ervandaan. De grote zone kan mogelijks wel ook hotels of parking bevatten, alsook stations voor openbaar vervoer (bus, trein, monorail...?)

    Een nieuw Disney (budget)hotel



    De ontwerpen hiervan heb ik al eens eerder gezien, maar nu ziet het er ook al wat concreter uit. Het nieuwe (budget)hotel doet wat denken aan het Art of Animation Resort uit Walt Disney World en zal gebouwd waren tussen Sequoia Lodge / Santa Fe en het derde park.

    Opvallend: het gebouw bestaat uit een hoofdgebouw met vijf vleugels en zal dus vlak naast het nieuwe park komen te liggen.

    Conventie centrum



    Nu is er de Disney Event Arena in de Disney Village, maar deze is aan vervanging toe. Tussen 2027 en 2030 zou daarom een nieuw conventiecentrum gebouwd worden dat voldoet aan de huidige wensen en eisen van organisatoren.

    In de omgeving van de nieuwe infrastructuur zou tevens een hotel en congrescentrum openen en een eigen parking krijgen.

    Uitbreiding van Villages Nature

    Blijkbaar is bij de opening van Villages Nature slechts 50 % voltooid. Het volledige resort zal dus nog verder uitgebreid worden!

    Bron

    Let wel op, het zijn voorlopig maar maquettes en geruchten! Maar wat denken jullie hiervan?

  2. #2
    borisvdd
    Guest

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Dat ze eerst eens hun twee huidige parken in orde brengen:
    - wachttijden zijn véél te lang, zelfs voor attracties die niet eens de moeite waard zijn.
    - het hoofdpark heeft al jaren geen nieuwe attractie meer gehad. (een rebranding noem ik géén nieuwe attractie)
    - de Studio's zijn nog steeds niet dagvullend en zijn zowat het lelijkste park van alle Disneyparken. Een aantal films waar men het over heeft in de Tram Tour of de film waarrond de attractie Armageddon draait zijn ZO oud...

  3. #3

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Waarom wil iedereen hier eigenlijk nieuwe attracties in het park? Ik heb veel liever dat ze hun bestaande attracties goed onderhouden en dat ze elk jaar nieuw entertainment hebben van Disney niveau. Want Disney draait niet alleen om de attracties, het is een geheel!

  4. #4

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Als ik me niet vergis was Disney contractueel verplicht een derde themapark te openen tegen 2017, maar is die deadline recentelijk verschoven naar 2030 met een clausule dat het enkel 'moet' als de economische situatie dat toelaat. Ze moeten dus. De laatste keer dat ze in Parijs een nieuw attractiepark opengooiden was dat geen instant succes. Ik zit ook niet meteen te wachten op een herhaling van dat fiasco.

    In de studio's zijn er wel degelijk investeringen gepland die het park van zijn slechte oorspronkelijke imago moeten afhelpen. Ik zou zelf wel liever liefde voor het hoofdpark zien: dat draait al pakweg sinds opening op dezelfde garderobe.

  5. #5

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    In de studio's zijn er wel degelijk investeringen gepland die het park van zijn slechte oorspronkelijke imago moeten afhelpen. Ik zou zelf wel liever liefde voor het hoofdpark zien: dat draait al pakweg sinds opening op dezelfde garderobe.
    Leugens! in 1995 opende space mountain nog! Als de dag van gisteren... :-)

  6. #6

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    Waarom wil iedereen hier eigenlijk nieuwe attracties in het park? Ik heb veel liever dat ze hun bestaande attracties goed onderhouden en dat ze elk jaar nieuw entertainment hebben van Disney niveau. Want Disney draait niet alleen om de attracties, het is een geheel!
    De kwaliteit van Disney is juist dat ze beide doen, zowel hun bestaande attracties goed onderhouden, vernieuwend entertainment EN nieuwe attracties. Alleen in Parijs blijkt dat niet te lukken terwijl dat in andere parken geen probleem is... Vooral de Amerikaanse parken doen dat en nu de Aziatische ook. Bij Parijs weten we dat het komt maar wanneer is de vraag... En andere Europese parken openen bijna jaarlijks een nieuwe attractie. Het meest bezochte park van allemaal mag dus na 20 jaar weer eens een attractie open doen De imagineers zijn zelf verbaasd dat het niet nog slechter gaat in Parijs gezien de stilstand. Dus akkoord Disney is meer dan attracties, maar vernieuwing is echt wel een must.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  7. #7

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Als daar het nieuwe park komt is het zelfs behoorlijk ver weg. Maar dat maken Sequoia Lodge en Newport Bay dan weer wel aantrekkelijker, want juist die hotels liggen dan weer vrij dichtbij.

    Ik snap eigenlijk niet waarom ze van begin af aan niet het resort zo gepland hebben dat het 3e park makkelijk toegankelijk is vanaf het centrale plein. Het zal wel weer met de Franse slag zijn gebeurd.

    Het studiopark is ook erg ingewrongen tussen andere delen van het resort. Voordeel van het nieuwe gebied is dat daar direct redelijk veel ruimte beschikbaar is.

  8. #8

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Als daar het nieuwe park komt is het zelfs behoorlijk ver weg. Maar dat maken Sequoia Lodge en Newport Bay dan weer wel aantrekkelijker, want juist die hotels liggen dan weer vrij dichtbij.

    Ik snap eigenlijk niet waarom ze van begin af aan niet het resort zo gepland hebben dat het 3e park makkelijk toegankelijk is vanaf het centrale plein. Het zal wel weer met de Franse slag zijn gebeurd.

    Het studiopark is ook erg ingewrongen tussen andere delen van het resort. Voordeel van het nieuwe gebied is dat daar direct redelijk veel ruimte beschikbaar is.
    Ik dacht dat dit gebied oorspronkelijk was bedoeld om een gigantisch indoor waterpark te bevatten, wat de 'andere' ligging dan wel weer kan verklaren. Nuja, dat zijn natuurlijk waarschijnlijk maar geruchten die reeds bestaan sinds de opening in 1992, dus die info is misschien toch niet correct. Maar het lijkt me een logische verklaring, ik meen me zelfs te herinneren dat er zelfs al concept-arts waren voor dit park. Ik zal nog eens gaan zoeken in het wereldwijdeweb

    EDIT: ik heb de concepts en het hele verhaal nog snel gevonden. Het waterpark, genaamd Lava Lagoon, zou niet zo gigantisch zijn, maar wel indoor/outoor. En het zou, vermoedelijk, gepland zijn voor het gebied waar het nieuwe hotel komt, dus tussen Sequoia Lodge en de baan naar de algemene parking. Wat wel opvalt, Volcano Bay en Lava Lagoon lijken heel sterk op elkaar, vooral omdat de vice-directeur van het Universal Ontwerpteam begin jaren '90 een van de hoofdontwerpers was van ... Lava Lagoon (en van de Disney Imagineers voor het EuroDisney project). Dat wereldje is toch klein hoor...

    Meer info: https://orlandoinformer.com/blog/lav...-similarities/

    In die tekst staat ook wat de verwachtingen waren voor EuroDisney en hoe het komt dat er zoveel hotels zijn geopend in 1992. Als dit waar zou zijn, Studio's origineel in 1994 en waterpark in 1995, dan lijkt dit logisch dat er zoveel hotels gebouwd zijn.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 18-10-17 om 10:02.

  9. #9
    borisvdd
    Guest

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten

    Het zal wel weer met de Franse slag zijn gebeurd.
    Racist.

  10. #10

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    wat ze er ook mee doen poen zullen ze er wel mee scheppen.

  11. #11

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Zijn de eerste uitbreidingsplannen een feit?

    Volgens Looopings zouden verschillende bronnen bevestigd hebben dat Disney bij Vekoma een offerte heeft opgevraagd voor een kopie van de TRON Lightcycle Power Run in Shanghai Disneyland.

    Wat denken jullie hiervan? En voor welk park zou deze dan bestemd zijn?

    Bron

  12. #12

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Ik vind het eigenlijk best triestig dat de grootste en rijkste pretparkengroep ter wereld zich ook verlaagt tot attracties kopieren. Het argument dat de parken zover uit elkaar liggen heb ik nooit wat gevonden, we zijn toch pretparkfans en globetrotters voor iets... Naar Shangai gaan lijkt nu gewoon minder aanlokkelijk.

  13. #13

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik vind het eigenlijk best triestig dat de grootste en rijkste pretparkengroep ter wereld zich ook verlaagt tot attracties kopieren. Het argument dat de parken zover uit elkaar liggen heb ik nooit wat gevonden, we zijn toch pretparkfans en globetrotters voor iets... Naar Shangai gaan lijkt nu gewoon minder aanlokkelijk.
    Het kopiëren vind ik ook vrij jammer, zeker als fan, maar vanuit Disney hun standpunt is dat anders. Het aantal Europeanen dat naar Shanghai of Orlando gaat is volgens mij vrij klein. En één attractie meer of minder die hetzelfde is, gaan die mensen niet van wakker liggen. Enkel de fans. Succesformules willen ze kopiëren om meer bezoekers aan te trekken, zo is het nu eenmaal. Dus die afstand doet er wel degelijk toe. Uiteindelijk willen ze wel nog in elk park minstens één unieke attractie, bij voorkeur een klepper.

    De TRON coaster mag er dus gerust komen in de Studios, niet in het hoofdpark want daar past die niet. Alleen is het voor mij nog serieuze speculatie, want het is puur gebaseerd op een aanvraag. Ik ga maar vertrouwen er in hebben, wanneer Parijs zijn plannen eindelijk officieel uit de doeken doet.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  14. #14

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Het kopiëren vind ik ook vrij jammer, zeker als fan, maar vanuit Disney hun standpunt is dat anders. Het aantal Europeanen dat naar Shanghai of Orlando gaat is volgens mij vrij klein. En één attractie meer of minder die hetzelfde is, gaan die mensen niet van wakker liggen. Enkel de fans. Succesformules willen ze kopiëren om meer bezoekers aan te trekken, zo is het nu eenmaal. Dus die afstand doet er wel degelijk toe. Uiteindelijk willen ze wel nog in elk park minstens één unieke attractie, bij voorkeur een klepper.

    De TRON coaster mag er dus gerust komen in de Studios, niet in het hoofdpark want daar past die niet. Alleen is het voor mij nog serieuze speculatie, want het is puur gebaseerd op een aanvraag. Ik ga maar vertrouwen er in hebben, wanneer Parijs zijn plannen eindelijk officieel uit de doeken doet.
    Volgens verschillende andere geruchten zou het om eenzelfde baan als Tron gaan, maar dan in een Marvel sausje en komt deze te liggen in de studios. Nu, het zijn maar geruchten, en disney is niet te schuw om hun plannen halsoverkop te veranderen...

  15. #15
    borisvdd
    Guest

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Het is maar een offerte... dus bijlange nog geen zekerheid dat er een nieuwe achtbaan komt. Maar stel dat... dan hoop ik dat het een ander thema wordt dan Tron. Geen kat die die film kent. Als het in de Studio's (ik bedoel Marvel-land, lol) komt, dan graag een ander thema dan in de rest van de wereld.

  16. #16

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het is maar een offerte... dus bijlange nog geen zekerheid dat er een nieuwe achtbaan komt. Maar stel dat... dan hoop ik dat het een ander thema wordt dan Tron. Geen kat die die film kent. Als het in de Studio's (ik bedoel Marvel-land, lol) komt, dan graag een ander thema dan in de rest van de wereld.
    Volledig akkoord, maar ik denk inderdaad dat ALS de baan er komt, het Marvel wordt. Wellicht net zoals die van Disney's California Adventure. Het zou gaan over Captain America dat je net zoals hem, zijn schild op je rug hebt. Enige wat ik denk is dat het personage in Europa minder populair is maar meer dan Tron sowieso.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  17. #17

    Re: [Disneyland Paris] 2027 - grootse plannen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Zijn de eerste uitbreidingsplannen een feit?

    Volgens Looopings zouden verschillende bronnen bevestigd hebben dat Disney bij Vekoma een offerte heeft opgevraagd voor een kopie van de TRON Lightcycle Power Run in Shanghai Disneyland.

    Wat denken jullie hiervan? En voor welk park zou deze dan bestemd zijn?

    Bron
    looopings vergeet VR te vermelden. Disney zou bij een niet nader genoemde Duitse leverancier bijkomende info en offertes hebben gevraagd om die te implementeren op deze baan .
    Of het zou ontkent moeten zijn door dat Duits bedrijf ?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •