X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    Cool [TR] Tibidabo 08/10/2017

    Tot nu toe had ik nog nooit een tripreport geschreven op het forum en bij deze komt daar verandering in. Dit jaar heb ik al vier nieuwe parken op de teller staan en deze was één ervan. Hoog in Barcelona bracht ik een blitsbezoek aan Tibidabo! Sidenote: Op dit moment kan ik geen foto's toevoegen, maar misschien doe ik dat later nog wel

    Voorbereiding

    Bon, het was een vrij last minute beslissing om naar het park te gaan en gelukkig was één van mijn vrienden uit Barcelona vrij om ons mee te nemen. Qua timing hadden we onze trip misschien niet ideaal gezet (door het referendum) maar uiteindelijk merkte we daar weinig van. Een meevaller waren de tickets: omdat het Cliniclowns weekend was in Spanje, waren die aan de helft van de prijs!

    We hadden gerekend op een namiddagje gezien ons vliegtuig pas om 15u aankwam in Barcelona. Op Plaça de Catalunya namen we de bus naar boven wat best wel mooi was, zeker op het einde. Vrij goedkope manier ook om er te geraken maar hou dus rekening dat het even duurt. Uiteindelijk stonden we klaar met onze bandjes rond onze arm om 18u en het park was open tot 21u... Zou het allemaal lukken? Geen tijd om te denken, gewoon doen!

    Attracties

    Het was zondag, warm en goedkope tickets => veel volk! De eerste attractie die we deden was L'Embruixabruixes, de monorail/dark ride. Nog niet lang geleden vernieuwd en amai wat een vreemd ding... De eerste stukken waar we de zonsondergang zagen was echt prachtig! Wat een stad, Barcelona! Ook bizar voor de huisjes waarnaast we voorbij kwamen, je zou er maar wonen... Maar binnen krijg je heel wat flitsen te zien en effecten die meer dan overbodig zijn... Altijd leuk om unieke attracties te doen maar niet meteen ééntje dat elk park zou moeten krijgen.



    Vervolgens liepen we even wat verward rond in het park. Overal gaan kijken naar de wachtrijen die uiteindelijk best lang waren. Natuurlijk waren onze prioriteiten wel duidelijk: de achtbanen. Na te switchen tussen de verschillende niveau's van het park kwamen we uiteindelijk bij Muntanya Russa. Leuke verrassing: geen wachtrij! Ik verwachtte mij eigenlijk aan een kopie van Vogel Rok om één of andere reden. Niets was minder waar, beginnend met de drop waar ik al zoveel over gehoord had. Het stelde echter niet teleur, wat een uitzicht! Plus dat die drop best nog heftig is, zeker als je een familiebaan verwacht. Daarna was ik keer op keer verrast door de best intense stukken van de baan. Echt geniaal ding!

    Vlakbij naar beneden toe hadden we de splash gezien, dus waarom niet. La Mina d'Or heeft een eenvoudige lay-out maar met toch wel wat vreemde elementen. Zeker die eerste drop heeft iets raar en daar kreeg ik natuurlijk een goeie klets water over mij. De tweede was dan eerder standaard. Niet memorabel maar leuk dat ze het hebben.

    Er is nog een tweede achtbaan en die heeft sinds dit jaar VR. We gingen er naar toe na een goeie wandeling, maar die wachtrij was ons te lang... Dus gingen we weer verder naar iets anders. Omdat onze maagjes toch al wat honger begonnen te krijgen, namen we een snack dichtbij het spookhuis. Amai, wat stond daar te werken... Je kon er Zombie Nacho's krijgen (nacho's met guacamole). Hoe ging onze lieve dame die ons bediende te werk? Wel, ze nam eerst alles samen op haar tafel, het potje en de zak nacho's. Vervolgens nam ze met een tang één voor één een nacho eruit en legde ze die mooi. Bij elke nacho deed ze wel een aanpassing... Daarna nam ze de guacomole. Met een koffielepeltje deed ze kleine schepjes en telkens goed aandikken. Een kwartier later kon ik er dus aan beginnen. Feest... Ocharme de mensen in de wachtrij achter mij die ze ondertussen gecreëerd had achter ons...



    Door de tijdsdruk beslisten we om één van de drie uitzicht attracties te kiezen. Het vliegtuigje heeft capaciteit 6 of 8, dus die wachtrij lieten we voor wat het was. Het reuzenrad is te klassiek dus namen we Talaia. Amai wat een ervaring was dat. Iemand in ons gezelschap was absoluut geen fan van die hoogte... Doordat hij vrij nerveus was, werd ik ook aangestoken met stress. Met andere woorden, de rit zelf was goed vasthouden en af en toe toch een foto nemen. Want man, wat was dat uitzicht prachtig. Aan de ene kant een gloed van de ondergaande zon op de bergen en aan de andere kant de flikkerende lichtjes van de stad en de zee. Echt een machtig uitzicht! Toch was ik blij dat ik met mijn twee voetjes op de grond stond. Die vrijheid in dat bakje is toch net iets te doordat je rechtstaat.





    Voor we naar de topattractie van het park gingen, liepen we snel even door Museo d'Autòmats. Een leuk tussendoortje, zeker wetende dat Walt Disney himself hier nog een kijkje kwam nemen om inspiratie op te doen. Vooral die miniatuur modellen zoals van het park vind ik geweldig.



    Toen we aankwamen bij het spookhuis rinkelde de bel. En nee, dat is geen goed teken. Elk uur krijgen de acteurs 15 minuten pauze en dat was net toen. Dus ja, 15 minuten extra wachten wetende dat het niet vooruit zal gaan, neen dank u. We gingen dus nog maar eens terug naar Muntanya Russa. Ondertussen was het al volledig donker en dat had zeker zijn effect. De baan leek nog sneller en we mochten blijven zitten voor een tweede ritje gezien er niemand in de rij stond. Daarna waren we net op tijd terug voor de topper.

    Ikzelf ben geen grote fan van spookhuizen, maar hier moest ik wel mee. Hotel Krüeger is een permanente attractie en inbegrepen in het ticket dus vooruit dan maar. Onze Spaanse gids vroeg aan de medewerker aan de ingang indien we de Engelse versie konden krijgen. Het was al acht uur dertig ondertussen en de rij was al bijna leeg, dus stonden ze het toe. Na even wachten door de briefing, mochten we met ons vijf alleen door het huis in plaats van tien. Ik wil er niet te veel over verklappen indien je het nog niet gedaan zou hebben (des te leuker als je er onwetend doorgaat), maar wat een zalig spookhuis! Heel mooi gethematiseerd, acteurs waren echt pro en zeer goed Engels, amai! Voor mijn gezelschap en ik was dit het beste spookhuis dat we ooit gedaan hebben. Absolute aanrader! Ik denk dat ik zelfs dankzij dit huis mijn angst een beetje overwonnen heb.



    Bleef er nog één must do over: Tibidabo Express. Het was toch al kwart voor negen, en dus liepen we naar daar. Er stond al iemand bij de ingang van de attractie om af te sluiten en we mochten er nipt nog op. Na even wachten kregen we de VR-bril in ons handen in het front seat zitje. Het park heeft een samenwerking met MackMedia en dus kreeg ik plots Euromaus voor mijn neus. Was het een grote meerwaarde? Nee, ik vind van niet. Ik ben niet zo een VR mens dus was ik sowieso al wat kritisch op voorhand. Tijdens het tweede rondje, zoals de meeste powered coasters, deed ik mijn bril wat af om te genieten van het uitzicht, ondanks dat het eigenlijk vrij donker was. Geen speciale baan maar wel blij dat ik hem nog net heb kunnen doen.

    Dat was het dan, op vrij korte tijd hebben we bijna alles gedaan wat we wilden doen. Nog snel even naar boven voor een laatste foto van het uitzicht, want dat alleen al is de reden waarom je dit park moet inplannen tijdens je citytrip Barcelona. Het is een gezellig stadsparkje waar ik toch een samenhang voelde en voor de achtbaan fans is Muntanya Russa echt een leuke voor de counter! Wees wel voorbereid op veel op en neer wandelen

    Laatst gewijzigd door GriffonofNemesis; 18-10-17 om 19:15. Reden: Foto's ;)
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  2. #2

    Re: [TR] Tibidabo 08/10/2017

    Bedankt voor het TR! Ik moet zeggen dat je toch wel mijn interesse hebt gewekt voor dit park. Ik wist er niet veel van, buiten dat er twee achtbanen stonden. Maar blijkbaar staan er toch ook een paar oude en unieke attracties, die ik wel eens wil uitproberen.

    Blij om te lezen dat Muntanya Russa je zo goed bevallen is. Ik verwachtte hier een baan als Halvar in Plopsa Coo (die ik overigens prima vind), maar zoals jij hem beschrijft klinkt het nog een stuk beter. Ik zag trouwens in het topic Top 10 Beste Achtbanen, dat je hem op plaats twee zet in de categorie Family. Dat belooft, zeker als je hem vóór o.a. de Winja's en Van Helsing's Factory plaatst.

    Ik vind het altijd vreemd dat Euromaus en zijn vrienden ook in andere parken te zien zijn. Zo zat ik deze zomer in het 4D-theater van Fårup Sommerland naar de film Das Geheimnis von Schloss Balthasar te kijken. Misschien valt het helemaal niet op als je de figuren niet kent, maar als Europa-Parkbezoeker voelt het natuurlijk raar aan. Klopt het dat op die VR-achtbaan een film speelt die vergelijkbaar is met de originele Euromaus-film op Alpenexpress in Europa-Park? En hebben ze die dan aangepast aan het park, dat je niet naar de bol van Eurosat en naar Silver Star toe vliegt? Want dat was in Fårup Sommerland niet het geval, daar was alles gewoon Europa-Park gebleven.

  3. #3

    Re: [TR] Tibidabo 08/10/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Bedankt voor het TR! Ik moet zeggen dat je toch wel mijn interesse hebt gewekt voor dit park. Ik wist er niet veel van, buiten dat er twee achtbanen stonden. Maar blijkbaar staan er toch ook een paar oude en unieke attracties, die ik wel eens wil uitproberen.

    Blij om te lezen dat Muntanya Russa je zo goed bevallen is. Ik verwachtte hier een baan als Halvar in Plopsa Coo (die ik overigens prima vind), maar zoals jij hem beschrijft klinkt het nog een stuk beter. Ik zag trouwens in het topic Top 10 Beste Achtbanen, dat je hem op plaats twee zet in de categorie Family. Dat belooft, zeker als je hem vóór o.a. de Winja's en Van Helsing's Factory plaatst.

    Ik vind het altijd vreemd dat Euromaus en zijn vrienden ook in andere parken te zien zijn. Zo zat ik deze zomer in het 4D-theater van Fårup Sommerland naar de film Das Geheimnis von Schloss Balthasar te kijken. Misschien valt het helemaal niet op als je de figuren niet kent, maar als Europa-Parkbezoeker voelt het natuurlijk raar aan. Klopt het dat op die VR-achtbaan een film speelt die vergelijkbaar is met de originele Euromaus-film op Alpenexpress in Europa-Park? En hebben ze die dan aangepast aan het park, dat je niet naar de bol van Eurosat en naar Silver Star toe vliegt? Want dat was in Fårup Sommerland niet het geval, daar was alles gewoon Europa-Park gebleven.
    Ja, het onverwachte heeft misschien extra punten gegeven aan de baan, maar we waren allemaal enthousiast. Leg nu natuurlijk de lat niet te hoog voor jouw bezoek hé

    In deze film hebben ze het wel aangepast en zie je de kerk van Tibidabo op het einde dus daar gelukkig geen Europa-Park. Ik heb nog geen Euromaus filmpjes gezien, maar het zijn de figuren in een mijnkarretje op sporen die constant voor je rijden, dus ik vermoed wel dat het dat is?

    Nog een opmerking trouwens, door de actie was het dus slechts 14 euro wat een zeer mooie prijs is voor dit park. De normale prijs van 28 vind ik wel wat aan de hoge kant, maar als pretparkfan zou ik het er dan wel voor geven en echt alle attracties doen. Blijkbaar is de kettingmolen een echte aanrader ook, zeker 's avonds omdat ze de verlichting niet te sterk zetten. Zo heb je weer dat mooie zicht op Barcelona. Wegens tijdsgebrek niet kunnen doen helaas...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: [TR] Tibidabo 08/10/2017

    Prachtig dat ze in dat spookhuis Engels kunnen, dat mag je zelfs in bepaalde Hostels in Spanje niet eens verwachten. Van deze attractie en de terreincoaster heb ik al veel goeds gehoord, ondanks dat ik al in Barcelona ben geweest is het nog nooit tot een bezoekje gekomen. Bedankt voor het TR!

  5. #5

    Re: [TR] Tibidabo 08/10/2017

    Bij deze nog wat foto's toegevoegd omdat beelden soms nog meer vertellen.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [TR] Tibidabo 08/10/2017

    Muchas gracias, of zeg je dat nu beter in het Catalaans?
    Blij te lezen dat je van de ambras niet veel hebt gemerkt, dat geeft me hoop voor Salou met Pasen 2018.

    Ondanks 2 citytrips naar Barça heb ik dit parkje nog nooit bezocht. Er vormt zich nu een beeld in m'n gedachten van Liseberg met minder attracties, minder spectaculaire attracties maar een zo veel mooier panorama. Als de coasters nu ook gebruik maken van de topografie à la Lisebergbanan, moet ik toch ooit eens een tripje plannen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •